Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Q-BiC: USA/CND 2016 (Seattle->Seattle)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Q-BiC: USA/CND 2016 (Seattle->Seattle)

Bericht door ingrid14 »

Sinds vorige maand heb ik ervaring met de Deer Park Road. Maar geen erg positieve.
We zaten helemaal in de wolken en zagen ... niets :lol:
(zie ons verslag van 2016 - dag 5)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Robbie&Irene schreef:
Bedankt voor deze tip Ann! Wij komen as september ook in Vancouver en we zijn gek op Skyline's te fotograferen, dus hier gaan we ook eens kijken!
Graag gedaan, Robbie & Irene,

Of je kan ook naar Lonsdale Quay, hier ook zo goed als dezelfde zichten als vanop de Pier in North Vancouver of vanuit Waterfront Park. Let wel dat er soms grote schepen voor de Canada Place liggen, het gebeurt niet zo heel veel...maar heb het toch een paar keer meegemaakt dat ik ging om wat foto's te nemen en er een groot schip in het water lag voor de Canada Place.

Dit zijn de zichten van Lonsdale Quay (genomen bij zonsondergang in november een paar jaar geleden):

Afbeelding
DSC00911 by Ann Badjura, on Flickr

Afbeelding
DSC00920 by Ann Badjura, on Flickr

Afbeelding
DSC00968 by Ann Badjura, on Flickr
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

@Q-BiC: ja, je zal wel wat keuzes moeten maken...maar ik denk wel dat je toch al heel wat toffe dingen in de planning hebt! De zichten op downtown Vancouver vanop de Burrard Dry Dock Pier of bij Lonsdale Quay zijn zeker de moeite, zelfs met minder goed weer is het een mooi zicht bij het vallen van de avond! Bij Kitsilano kan je gratis parkeren langs de weg, dus rij niet de betaal parking op...kijk eerst even gewoon langs de weg op Arbutus Street langs Kitsilano Beach op, daar is meestal nog wel gratis parking te vinden en vandaar is je wandeling goed om te beginnen. Hier is de google map voor die straat, je kan langs de weg parkeren (aan de kant van Kitsilano Beach Park) vanaf Cornwall Avenue tot aan McNicoll Ave en dan nog een stukje van Maple Street tot aan Ogden Avenue: https://goo.gl/maps/eNQnukYYBMz Hopelijk kan je daar aan uit!

Ik ben zelf niet zo bekend met de Sunshine Coast, maar het is daar wel mooi...kust met eilandjes en bergen. Mogelijk orca's en andere wilde dieren die je daar kan zien. Je kan daar ook gaan kayakken, maar weet niet of dat iets is voor je moeder?
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Thx voor de laatste tips!

En YES! Roadbook ready :)

Afbeelding
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Inmiddels zitten we in Salmon Arm. Nog niet zoveel geluk gehad met het weer eigenlijk. De komende dagen zie ik ook niet zoveel beterschap. Er volgt nochtans nog een seaplane tour in Whistler en een boat rental (zonder dak...) op Indian Arm, maar de weersvoorspellingen voor de sea-to-sky highway en Vancouver voor de komende dagen zien er toch maar wisselvallig en frisjes uit :(

We zijn dag 14, maar voorlopig hebben nog maar een dag of 2-3 zomerweer gehad, denk ik. Het hele traject Glacier-Waterton-Canmore was ijskoud en zeer winderig en we hebben zelfs met winterse buien te maken gehad. Echt het tegenovergestelde van m'n eerder bezoek in 2013. Dat was toen ook in september maar toen hadden we bijna constant t-shirt weer in heel Canada :) Dit jaar hebben we vaak 4-5-6 lagen kledij aan gehad :(

In Jasper gelukkig beter weer, maar in Lake Louise/Yoho terug zwaar bewolkt en regen. Het traject van vandaag door Glacier & Mt. Revelstoke was opnieuw bijna volledig in de regen en/of laaghangende bewolking te doen :cry:

Voor het blog heb ik nog niet zoveel tijd gehad. Momenteel staan slechts 4 dagen online, maar voor zij die geïnteresseerd zijn: zie de tabel op https://qbic66.wordpress.com/cndusa-2016-overzicht/ , daar kan je doorklikken op de dagen.

Morgen naar Lillooet!

EDIT: oh ja: DRUK! Echt, ik kan me niet herinneren dat het hier in 2013 zo druk was. Gisteren rond 10u was de toegangsweg naar Moraine Lake al afgesloten wegens parking vol en was het filerijden naar Lake Louise. Ja het was weekend, maar ik durf me niet inbeelden hoe het hier in juli/augustus wel niet moet zijn...

En ik denk trouwens dat ze in China een gigantische belastingsverlaging of iets dergelijks moeten doorgevoerd hebben. Het aantal nederlanders kan ik op 1 hand tellen, aantal belgen ook (geen, buiten wij 2), maar de chinezen lopen hier met hopen rond te kwebbelen. Ik herinner me nog plekken waar we het voor ons alleen hadden in 2013, niets daarvan nu. M'n moeder kan er nog altijd van genieten hoor, zij vindt het sowieso allemaal fantastisch, maar ik vind het toch geregeld ontnuchterend gezien m'n mooie (en warme) 2013-herinneringen.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik kan me voorstellen dat 10 dagen slecht weer niet zorgen voor een gelukkig gevoel. Hopelijk verbetert dat snel.
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik weet niet waar je het weerbericht volgt, maar het ziet er voor morgen (dinsdag), woensdag en donderdag toch redelijk goed uit voor Vancouver met 20-22 graden en daarna ook nog droog en redelijk wat zon. Kijk hier eens: https://www.theweathernetwork.com/ca/we ... /vancouver

Voor Lillooet en Whistler ziet het er ook goed uit voor de komende 3 dagen, enkel een paar graadjes koeler...maar toch redelijk wat zon op komst voor de komende dagen! :thumbup: https://www.theweathernetwork.com/ca/we ... a/whistler

Jammer te horen dat het zo druk is. Ik heb het van nog anderen gehoord dat de Canadese Rockies zo druk zijn. Ik ben er al 10 jaar niet meer geweest en we gaan waarschijnlijk volgende zomer er naartoe. Ik zal de populaire plekjes ofwel erg vroeg 's morgens moeten doen of 's avonds ergens. Wij waren er 3 keer tussen 2002 en 2006 en het was telkens veeeeel drukker dan de vorige keer. Ik vond het toen al wat veel op momenten, maar wel nooit problemen gehad met parkeren. Ik kan het me niet voorstellen hoe druk het nu is in de zomer...

Hier in Vancouver blijf ik ook meestal weg bij attracties zoals Gastown in downtown Vancouver, Grouse Mountain en Capilano Suspension Bridge in de zomer maanden omdat het er gewoon veel te druk is. Stanley Park is nog te doen, zeker in de voormiddag...maar gelukkig zijn er hier in de buurt ook nog vele andere prachtige natuur plekjes waar het in de zomer nog heerlijk rustig is.

Nog veel plezier tijdens de rest van je reis!
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik gebruik altijd Accuweather omdat die ook een goede app hebben.
Vancouver woensdag ziet er idd goed uit, dus de boottocht valt hopelijk mee. Whistler morgen daarentegen ziet er minder goed uit voor de seaplane tour... Misschien als er tussen 13 & 14u net geen buien zijn, dan wel :p
Verder (Sunshine Coast, Vancouver Island & Olympic NP) heb ik nog niet durven kijken :p

De drukte viel me nu op veel plaatsen echt op, zeker omdat ik kan vergelijken met dezelfde maand 3 jaar terug. Zelfs bij koud & nat weer vaak nog superdruk. Maar je moet soms geluk hebben. Als er 3 bussen chinezen & gepensioneerden aankomen net als jij ook uitstapt, is het gedaan met de sereniteit. Bij Pyramid Lake viel het mij op. Over de koppen lopen op het brugje naar dat eilandje, maar 5-10 minuten later liep er op het eiland misschien maar een handvol mensen meer... (tot de volgende bus leeggegoten wordt natuurlijk :))
Blog // Photo Album
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ik heb net even je blog bijgelezen (en al gelijk wat dingen uitgehaald voor onze reis van volgend jaar)
Jammer van het weer. Hopelijk is ondertussen al wat beter.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Saarliempde
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Saarliempde »

Ik heb ook even je route etc bekeken! Wij willen volgend jaar ongeveer dezelfde route doen!

Balen van het weer, hopelijk beter weer de komende dagen!
Enjoy

Gr Saartje
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2017 - Noord-Westen & Canada
2019 - Zuidoosten en Florida
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Hallo Qbic

Wij zaten ongeveer op dezelfde route, maar met een aantal dagen eerder. Ook zeer veel regen en koud weer gehad. Wij hadden ook niet altijd een hotel... Je foto's zien er toch ondanks het slechte weer mooi uit. Nog een goede terugreis.

Onze reis kan je hier volgen: http://tjvswestcanada.blogspot.be/
Laatst gewijzigd door PSVwally op 26 sep 2016, 06:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, lees aub de forumregels omtrent het citeren van berichten
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Thx! We zijn inmiddels terug thuis sinds deze namiddag. Het weer is helaas toch wat wisselvallig gebleven. De views die jij op Hurricane Ridge hebt gehad volgens je blog, hadden wij dus niet :( Maar het was wel 24° & zonnig als uit Seattle wegvlogen! :roll:

Anders dan het weer is er eigenlijk niets misgelopen, gelukkig. Ook geen slechte hotels gehad, nooit slecht bediend geweest (consequent altijd 20% fooi gegeven zonder twijfelen). Tanken en betalen aan de pomp lukte mij vreemd genoeg minder dan in 2013, ik moest toch keer op keer naar binnen, zelfs in Canada. Misschien lag het aan m'n nieuwe Revolut prepaid kaart, want toen ik het op het einde eens probeerde met m'n normale Visa kaart, lukte het toevallig wel aan de pomp.

Naar het einde toe werden we sowieso wel wat moe en als je dan keer op keer moet opstaan met bewolkt en regenachtig weer, verzwakte daarnaast uiteindelijk ook de motivatie om nog veel te gaan doen. Dat was spijtig, want ik heb redelijk wat fotografie-kansen die ik voor ogen had aan me laten moeten voorbij gaan, maar om keer op keer in vriestemperaturen en regen & wind ergens met m'n statief te staan prutsen; zo'n die-hard fotograaf ben ik nu ook niet :)
M'n moeder vond het sowieso wel een fantastische reis en viel van de ene verbazing in de andere (al was ze de koude ook wel beu naar het einde toe).

Voor het blog had ik dus te weinig tijd, dus die is snel beginnen achterlopen op de feiten; tekst is voor een groot stuk al getypt, maar foto's selecteren en bewerken neemt bij mij redelijk wat tijd in beslag en ik post niet graag foto-loze updates, dus hou ik de tekst liever ook maar achter :)

Inmiddels staan de verslagen van dag 5, 6 & 7 wel online, over Glacier National Park, Waterton Lakes National Park & de besneeuwde rit naar Canmore.
https://qbic66.wordpress.com/2016/09/25 ... y-glacier/
https://qbic66.wordpress.com/2016/09/26 ... ton-lakes/
https://qbic66.wordpress.com/2016/09/27 ... s-canmore/
Blog // Photo Album
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Jammer, zeker als je weet hoe mooi het wel kan zijn met beter weer. Gelukkig was je moeder wel onder de indruk ook met slecht weer.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ach, Stijn, dan heb je meteen al een reden om terug te gaan :wink: .
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik zag wel weer hele mooie foto's voorbij komen! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Thx!

Weet nu niet of ik zo in 1-2-3 nog eens terug ga naar die regio. Zou graag eerst nog eens New-Mexico & WA/OR/CA doen. En eens global warming goed op dreef is: Alaska... :D

Dag 8, 9 & 10 staan online trouwens. (En geniet van de blauwe luchten op de foto's want vanaf nu gaat het weer terug bergaf....)

Dag 8: https://qbic66.wordpress.com/2016/09/30 ... 9-canmore/ (Banff)

Afbeelding

Dag 9: https://qbic66.wordpress.com/2016/10/01 ... re-jasper/ (Icefields Parkway)

Afbeelding
Afbeelding

Dag 10: https://qbic66.wordpress.com/2016/10/02 ... 09-jasper/ (Jasper)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Blog // Photo Album
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Wow! Waar is die eerste foto genomen?

En wij hadden wel redelijk goed weer op ons bezoek aan West-Canada, maar bij Peyto Lake (en ook bij Lake O'Hara) hadden wij dan pech met dikke wolken.
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Zalige foto's, Stijn...je hebt ze 1 voor 1 knap weten vast te leggen! :clap: :clap: :thumbup: :thumbup:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wow, prachtig :thumbup:
badeUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door badeUSA »

Q-BiC schreef:dag-9-1309-canmore-jasper/ (Icefields Parkway)
Welke route is dit op de foto met het meer? Je kunt mij ook een pb sturen :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer