Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis badeUSA: Vancouver - Calgary + Glacier NP + Yellowstone NP
- badeUSA
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis badeUSA: Vancouver - Calgary + Glacier NP + Yellowstone NP
Beste AA forumleden,
Na het denderende succes van onze eerste USA reis en al haar NPs dit jaar... willen we graag terug richting het "Westen", dit maal naar Canada. Daarnaast zouden we graag een glimp van US willen zien en Glacier en Yellowstone willen bezichtigen (must). Ik ben nog een beetje aan het spelen met de route aangezien het toch lastig is om Yellowstone erin te verwerken, dus ik zie jullie route tips graag tegemoet.
Deze reis staat in het teken van natuur en wildlife en zijn niet zo zeer geïnteresseerd in een stedentrip (vandaar maar 1 dag Vancouver). Ook vinden we het leuk 1 - 3 langere trails (a la: Panorama trail, Yosemite NP en Overlook trail, Zion NP) te lopen tijdens een vakantie zoals we dit ook in de USA hebben gedaan. Tot slot vinden we het niet erg om soms langere afstanden te moeten overbruggen (wat helaas soms ten koste gaat van de natuur), dus zoeken we vaak een goede balans tijdens de vakantie.
NOTE: we zijn nog aan het twijfelen tussen Juni (buiten seizoen, maar slechter weer) vs. Juli.
Dag 1: Amsterdam – Vancouver (Wij zijn niet per se geïnteresseerd in een walvissentocht)
Dag 2: Vancouver - Tofino --> Bald Eagles spotten / Bear tour (of is dit zonde om hiervoor helemaal naar Tofino te reizen?)
Dag 3: Tofino - Whistler
Dag 4: Whistler - Clearwater
Dag 5: Clearwater - Jasper NP
Dag 6: Jasper NP - Jasper NP
Dag 7: Jasper NP - Jasper NP
Dag 8: Jasper NP – Golden (via Icefields Parkway)
Dag 9: Golden - Golden (Yoho NP)
Dag 10: Golden - Banff NP (Lake Louise)
Dag 11: Banff NP - Banff NP (Canmore omgeving)
Dag 12: Canmore - St Mary
Dag 13: St Mary - Glacier NP
Dag 14: Glacier NP - Glacier NP --> langere trail a la Iceberg lake trail / Grinnel Glacier trail
Dag 15: Glacier NP - Glacier NP (richting Missoula)
Dag 16: Missoula - Yellowstone NP (Gardiner/YW village)
Dag 17: Yellowstone NP - Yellowstone (richting Cody)
Dag 18: Yellowstone NP cody omgeving blijven --> wildlife --> extra dag nodig?
Dag 19: Yellowstone NP - West Yellowstone
Dag 20: West Yellowstone - West Yellowstone
Dag 21: West Yellowstone - Helena
Dag 22: Helena - Calgary (naar huis)
Dag 23: speling extra dag ergens?
Dag 24: speling extra dag ergens?
Ik ben benieuwd naar jullie route tips. Mijn puzzel is nog een beetje afhankelijk of ik Vancouver/Tofino in mijn planning moet houden en niet beter een rondje Calgary volg (tot aan Whistler)? Ik heb tevens nog 1 a 2 dagen die ik kan toevoegen mochten jullie nog tips hebben.
Groeten,
Bart
Na het denderende succes van onze eerste USA reis en al haar NPs dit jaar... willen we graag terug richting het "Westen", dit maal naar Canada. Daarnaast zouden we graag een glimp van US willen zien en Glacier en Yellowstone willen bezichtigen (must). Ik ben nog een beetje aan het spelen met de route aangezien het toch lastig is om Yellowstone erin te verwerken, dus ik zie jullie route tips graag tegemoet.
Deze reis staat in het teken van natuur en wildlife en zijn niet zo zeer geïnteresseerd in een stedentrip (vandaar maar 1 dag Vancouver). Ook vinden we het leuk 1 - 3 langere trails (a la: Panorama trail, Yosemite NP en Overlook trail, Zion NP) te lopen tijdens een vakantie zoals we dit ook in de USA hebben gedaan. Tot slot vinden we het niet erg om soms langere afstanden te moeten overbruggen (wat helaas soms ten koste gaat van de natuur), dus zoeken we vaak een goede balans tijdens de vakantie.
NOTE: we zijn nog aan het twijfelen tussen Juni (buiten seizoen, maar slechter weer) vs. Juli.
Dag 1: Amsterdam – Vancouver (Wij zijn niet per se geïnteresseerd in een walvissentocht)
Dag 2: Vancouver - Tofino --> Bald Eagles spotten / Bear tour (of is dit zonde om hiervoor helemaal naar Tofino te reizen?)
Dag 14: Glacier NP - Glacier NP --> langere trail a la Iceberg lake trail / Grinnel Glacier trail
Dag 15: Glacier NP - Glacier NP (richting Missoula)
Dag 16: Missoula - Yellowstone NP (Gardiner/YW village)
Dag 17: Yellowstone NP - Yellowstone (richting Cody)
Dag 18: Yellowstone NP cody omgeving blijven --> wildlife --> extra dag nodig?
Dag 19: Yellowstone NP - West Yellowstone
Dag 20: West Yellowstone - West Yellowstone
Dag 21: West Yellowstone - Helena
Dag 22: Helena - Calgary (naar huis)
Dag 23: speling extra dag ergens?
Dag 24: speling extra dag ergens?
Ik ben benieuwd naar jullie route tips. Mijn puzzel is nog een beetje afhankelijk of ik Vancouver/Tofino in mijn planning moet houden en niet beter een rondje Calgary volg (tot aan Whistler)? Ik heb tevens nog 1 a 2 dagen die ik kan toevoegen mochten jullie nog tips hebben.
Groeten,
Bart
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Reis badeUSA: Vancouver - Calgary + Glacier NP + Yellowstone NP
Wij hebben enkele jaren terug, na vele jaren USA, ook west Canada bezocht.
Onze route was globaal gezien als volgt:
Seattle (autohuur in USA was beduidend goedkoper dan in Canada), Vancouver, Whistler, Clearwater, Jasper, Lake Louise, Canmore, Waterton Lakes NP! Glacier NP, Highway to the sun, Kalispell. Hier hebben we de auto achtergelaten en het vliegtuig genomen richting Vegas. In jouw geval zou je na Glacier NP verder kunnen naar Yellowstone en Grand Teton en de auto achterlaten in bvb Jackson Hole, Helena, Bozeman of Billings of eventueel Salt Lake City (bezoekje waard) en daar vandaan terug vliegen.
We hebben met uitzondering van Seattle en Vancouver dagelijks een wandeling van minstens 5u gelopen.
Luc
Onze route was globaal gezien als volgt:
Seattle (autohuur in USA was beduidend goedkoper dan in Canada), Vancouver, Whistler, Clearwater, Jasper, Lake Louise, Canmore, Waterton Lakes NP! Glacier NP, Highway to the sun, Kalispell. Hier hebben we de auto achtergelaten en het vliegtuig genomen richting Vegas. In jouw geval zou je na Glacier NP verder kunnen naar Yellowstone en Grand Teton en de auto achterlaten in bvb Jackson Hole, Helena, Bozeman of Billings of eventueel Salt Lake City (bezoekje waard) en daar vandaan terug vliegen.
We hebben met uitzondering van Seattle en Vancouver dagelijks een wandeling van minstens 5u gelopen.
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
- badeUSA
- Amerika-ontdekker
Ik heb gisteren per toeval tickets gekocht die ik niet kon laten liggen retour Vancouver voor rond de 400 euro. De reis ziet er nu alsvolgt uit... Ik ben nog aan het twijfelen of ik een dag bij Tofino moet doen of helemaal niet naar Tofino moet gaan...of bij Whistler (ik wil daar de Joffre Lake trail a 10km doen)? Nog tips op de terugweg van Jackson naar Vancouver, via Baker city of zijn er betere tussenstops?
Dag 1: Amsterdam – Vancouver (Wij zijn niet per se geïnteresseerd in een walvissentocht) -8 Juni
Dag 15: Missoula - Yellowstone NP (Gardiner/YW village)
Dag 16: Yellowstone NP - Yellowstone (richting Cody)
Dag 17: Yellowstone NP cody omgeving blijven --> wildlife --> extra dag nodig?
Dag 18: Yellowstone NP - West Yellowstone
Dag 19: West Yellowstone - West Yellowstone
Dag 20: West Yellowstone - Grand Teton NP
Dag 21: Grand Teton NP - Grand Teton NP (Jackson)
Dag 22: Jackson - Baker City (via Odaho Falls)
Dag 23: Baker City - Vancouver
Dag 24: Vancouver - Vancouver (1 juli)
Bedankt alvast.
Dag 1: Amsterdam – Vancouver (Wij zijn niet per se geïnteresseerd in een walvissentocht) -8 Juni
Dag 15: Missoula - Yellowstone NP (Gardiner/YW village)
Dag 16: Yellowstone NP - Yellowstone (richting Cody)
Dag 17: Yellowstone NP cody omgeving blijven --> wildlife --> extra dag nodig?
Dag 18: Yellowstone NP - West Yellowstone
Dag 19: West Yellowstone - West Yellowstone
Dag 20: West Yellowstone - Grand Teton NP
Dag 21: Grand Teton NP - Grand Teton NP (Jackson)
Dag 22: Jackson - Baker City (via Odaho Falls)
Dag 24: Vancouver - Vancouver (1 juli)
Bedankt alvast.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
We zijn er vier weken geleden geweest en Tofino is een dorpje dat naar mijn idee een beetje een surfer uitstraling heeft.
Vrij relaxt en het ligt mooi aan de kust. Je kunt ook naar Ucluelet maar dat had toch een mindere uitstraling.
In de buurt van Tofino kun je wandelingen maken en beren en walvissen gaan bekijken.
We hebben enkel de wandelingen gedaan. De beren zagen we onderweg al vanuit de auto en de walvissen hadden we in Victoria al gedaan.
De beren vanuit de boot schijnen wel de moeite waard te zijn volgens enkele mede hotel bewoners die we spraken.
Afhankelijk van wat je wil doen is het best de moeite waard.
Vrij relaxt en het ligt mooi aan de kust. Je kunt ook naar Ucluelet maar dat had toch een mindere uitstraling.
In de buurt van Tofino kun je wandelingen maken en beren en walvissen gaan bekijken.
We hebben enkel de wandelingen gedaan. De beren zagen we onderweg al vanuit de auto en de walvissen hadden we in Victoria al gedaan.
De beren vanuit de boot schijnen wel de moeite waard te zijn volgens enkele mede hotel bewoners die we spraken.
Afhankelijk van wat je wil doen is het best de moeite waard.
Op zich is Tofino wel leuk (evenals Ucluelet) maar ik zou die hele overtocht niet gaan maken voor enkel één nacht Tofino. Mocht het je om de beren te doen zijn, dan kun je de Blue River safari tussen Clearwater en Jasper nog overwegen. Ik heb 'm zelf niet gedaan overigens. Rond het vallen van de avond (of 's ochtends vroeg) een paar keer de Callaghan Valley Road op en neer rijden bij Whistler levert meestal ook wel wat gespotte beren op, trouwens. En dat kost je alleen een beetje benzine
Ik zou ook niet kiezen voor Cody als uitvalsbasis voor Yellowstone. Da's toch wel minstens een flink eind rijden en dan moet je nog geluk hebben dat de Beartooth Pass open is - en dat hoeft in juni zeker niet altijd het geval te zijn; wij hadden in 2008 op 12 juni de pech dat de pas wegens sneeuwval dicht was. De dagen daarvóór hadden we ook veel last van (verse!) sneeuw in Yellowstone. Misschien ook een dag Yellowstone opofferen voor extra tijd in Grand Teton?
Ik heb trouwens ook het vermoeden dat je voor Glacier wat te vroeg bent, maar daar ben ik zelf nog niet geweest, daar kunnen andere forumleden je vast beter over adviseren.

Ik zou ook niet kiezen voor Cody als uitvalsbasis voor Yellowstone. Da's toch wel minstens een flink eind rijden en dan moet je nog geluk hebben dat de Beartooth Pass open is - en dat hoeft in juni zeker niet altijd het geval te zijn; wij hadden in 2008 op 12 juni de pech dat de pas wegens sneeuwval dicht was. De dagen daarvóór hadden we ook veel last van (verse!) sneeuw in Yellowstone. Misschien ook een dag Yellowstone opofferen voor extra tijd in Grand Teton?
Ik heb trouwens ook het vermoeden dat je voor Glacier wat te vroeg bent, maar daar ben ik zelf nog niet geweest, daar kunnen andere forumleden je vast beter over adviseren.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk je bewust naar plaatsen buiten het park voor een overnachting bij Yellowstone? Kijk ook eens wat er vrij is in het park, dat kan je veel heen en weer rijden besparen. Voor wildlife is het noordoosten - de Lamar Valley - een aanrader. Dat zou je vanuit Cooke City kunnen doen. Cody is van de plaatsen buiten het park het minst gunstig gelegen qua afstand tot het park.
Wij waren vorig jaar in juni in Yellowstone en Grand teton. Misschien heb je iets aan ons verslag. Vooral in Yellowstone was het al aardig druk (schoolvakanties) en er waren nog veel wegwerkzaamheden. Trek er dus voldoende tijd voor uit en ga niet te ver buiten het park zitten. Waarschijnlijk is het overal in het park al aardig vol maar er zijn altijd annuleringen dus check regelmatig of er ergens iets vrij is/komt.
Glacier in juni is wellicht inderdaad te vroeg - zie hier voor ons bezoek half juni, in 1991.
Voor niet al te lange wandelingen in Yellowstone en GT zie ons 2015-verslag. Wij hebben daar toen een aantal korte en wat langere wandelingen gedaan, zoals de wandeling naar de Lone Star Geyser en naar Storm Point en Trout Lake.
Op de pagina met onze planning vind je ook wat tips.
Marianne
Wij waren vorig jaar in juni in Yellowstone en Grand teton. Misschien heb je iets aan ons verslag. Vooral in Yellowstone was het al aardig druk (schoolvakanties) en er waren nog veel wegwerkzaamheden. Trek er dus voldoende tijd voor uit en ga niet te ver buiten het park zitten. Waarschijnlijk is het overal in het park al aardig vol maar er zijn altijd annuleringen dus check regelmatig of er ergens iets vrij is/komt.
Glacier in juni is wellicht inderdaad te vroeg - zie hier voor ons bezoek half juni, in 1991.
De Canyon Overlook Trail zou ik niet een langere wandeling willen noemen.badeUSA schreef: Ook vinden we het leuk 1 - 3 langere trails (a la: Panorama trail, Yosemite NP en Overlook trail, Zion NP) te lopen tijdens een vakantie zoals we dit ook in de USA hebben gedaan.

Marianne
- badeUSA
- Amerika-ontdekker
GJ schreef:Op zich is Tofino wel leuk (evenals Ucluelet) maar ik zou die hele overtocht niet gaan maken voor enkel één nacht Tofino.
Waar zou jij dan een dag willen toevoegen als ik Tofino weg laat? Grand Teton NP?GJ schreef: Misschien ook een dag Yellowstone opofferen voor extra tijd in Grand Teton?

Thanks, deze weg had ik al gespot bij een verslag, bedankt voor de bevestiging als second-opinionGJ schreef: Rond het vallen van de avond (of 's ochtends vroeg) een paar keer de Callaghan Valley Road op en neer rijden bij Whistler levert meestal ook wel wat gespotte beren op

Mijn vriendin zou graag een rodeo willen zien (helaas moeten missen tijdens onze vorige vakantie), vandaar Cody; wellicht alternatieven op de weg terug Yellowstone - Vancouver?GJ schreef: Ik zou ook niet kiezen voor Cody als uitvalsbasis voor Yellowstone. Da's toch wel minstens een flink eind rijden en dan moet je nog geluk hebben dat de Beartooth Pass open is - en dat hoeft in juni zeker niet altijd het geval te zijn;
- badeUSA
- Amerika-ontdekker
Klopt, deze stond ook op mijn to-do lijst om vroeg op te staan en wildlife spotten.Martin & Marianne schreef:Kijk je bewust naar plaatsen buiten het park voor een overnachting bij Yellowstone? Kijk ook eens wat er vrij is in het park, dat kan je veel heen en weer rijden besparen. Voor wildlife is het noordoosten - de Lamar Valley - een aanrader.

Hoe zou jij de route samenstellen vanuit Glacier NP? (rekening houden met geen plaats in het park om te overnachten)
Dag 1 Glacier NP - via Gardiner - naar Cooke city
Dag 2 Cooke city - West Yellowstone
Dag 3 West Yellowstone - via Canyon village route en terug West Yellowstone
Dag 4 West Yellowstone - naar West Thumb (in park?)
Dag 5 speling
Ik ben vooral van de combinatie wildflife en wandelen (dus ik denk dat oost Yellowstone mij meer aantrekt?)
Helaas is alles al volgeboekt; maar ik zal dit zeker dagelijks in de gaten houden; heeft mij ook een plekje bij de Grand Canyon opgeleverd; dus geduld loontMartin & Marianne schreef: Trek er dus voldoende tijd voor uit en ga niet te ver buiten het park zitten. Waarschijnlijk is het overal in het park al aardig vol maar er zijn altijd annuleringen dus check regelmatig of er ergens iets vrij is/komt.

Zou de opwarming van de aarde na 20 jaar tijd de sneeuwperiode hebben ingekort?Martin & Marianne schreef: Glacier in juni is wellicht inderdaad te vroeg - zie hier voor ons bezoek half juni, in 1991.

Ik zal eens wat meer verslagen bekijken die betrekking hebben op Juni, bedankt!
Thanks zal ik zeker raadplegenMartin & Marianne schreef: GT zie ons 2015-verslag. Wij hebben daar toen een aantal korte en wat langere wandelingen gedaan, zoals de wandeling naar de Lone Star Geyser en naar Storm Point en Trout Lake.
Ik weet niet waar verder nog rodeo's zijn, maar dat zou je denk ik wel via Google kunnen vinden. Ik zou dan inderdaad die extra dag in Grand Teton zetten, of misschien zelfs Vancouver. Daar heb je nu nauwelijks tijd voor, terwijl het wel een leuke stad is.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Heb je Waterton Lakes NP in Canada er bewust uitgelaten?
Je komt er zo goed als langs en je kan er zeer mooi wandelen!
Luc
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
Onze route de voorbije zomer was deels gelijkaardig en een absoluut schot in de roos!
Wij hebben Vancouver Island niet gedaan maar hebben heel veel bald eagles, inclusief nesten, gezien.
De orka's waren toch ook wel iets dat we niet hadden willen missen.
We hebben zoveel mogelijk in de parken zelf gelogeerd en vonden dat toch een aanrader. We hebben heel veel gewandeld, maar ik had zoveel schrik van beren (we hebben er ook heel veel gezien, weliswaar nooit bedreigd) dat we hooguit wandelingen deden van 4-5u en geen hele dagtochten
.
Yellowstone was iets aparts. Maar Glacier en Grand Teton hebben ons pas écht verbaasd. Fantastisch gewoon.
In Canada hadden we echt slecht weer. Niet zo fijn om na een wandeling van 2u koud en doorweekt te zijn maar toch, een unieke belevenis, die Canadese Rockies.
De route ging als volgt:
vrijdag 1-jul Brussel Seattle
zaterdag 2-jul Seattle
zondag 3-jul Seattle
maandag 4-jul Seattle via Boeing Everett Vancouver
dinsdag 5-jul Vancouver
woensdag 6-jul Vancouver
donderdag 7-jul Vancouver Whistler
Vrijdag 8-jul Whistler Little Fort
zaterdag 9-jul Little Fort via Wells Grey Ntl. Park Valemount
zondag 10-jul Valemount Jasper Ntl. Park
maandag 11-jul Jasper Ntl. Park Jasper Ntl. Park
dinsdag 12-jul Jasper Ntl. Park Lake Louise
woensdag 13-jul Lake Louise Lake Louise
donderdag 14-jul Lake Louise Banff Ntl. Park
Vrijdag 15-jul Banff Ntl. Park
zaterdag 16-jul Banff Ntl. Park
zondag 17-jul Banff Ntl. Park Pincher Creek
maandag 18-jul Pincher Creek Rising Sun/Glacier Ntl. Park
dinsdag 19-jul Rising Sun/Glacier Ntl. Park West Glacier/Glacier Ntl. Park
woensdag 20-jul West Glacier/Glacier Ntl. Park Kalispell
donderdag 21-jul Kalispell Gardiner
Vrijdag 22-jul Gardiner/Yellowstone Ntl. Park Mammoth Hot Springs/Yellowstone Ntl. Park
zaterdag 23-jul Mammoth Hot Springs/Yellowstone Ntl. Park Old Faithful/Yellowstone Ntl. Park
zondag 24-jul Old Faithful/Yellowstone Ntl. Park Flagg Ranch/Yellowstone Ntl. Park
maandag 25-jul Flagg Ranch/Yellowstone Ntl. Park Grand Teton Ntl. Park
dinsdag 26-jul Grand Teton Ntl. Park
woensdag 27-jul Grand Teton Ntl. Park Dubois
donderdag 28-jul Dubois Winter Park/Rocky Mountains Ntl. Park
vrijdag 29-jul Winter Park/Rocky Mountains Ntl. Park Estes park/Rocky Mountains Ntl. Park
zaterdag 30-jul Estes park/Rocky Mountains Ntl. Park Denver airport
zondag 31-jul Denver airport Brussel
maandag 1-aug aankomst Brussel
Wij hebben Vancouver Island niet gedaan maar hebben heel veel bald eagles, inclusief nesten, gezien.
We hebben zoveel mogelijk in de parken zelf gelogeerd en vonden dat toch een aanrader. We hebben heel veel gewandeld, maar ik had zoveel schrik van beren (we hebben er ook heel veel gezien, weliswaar nooit bedreigd) dat we hooguit wandelingen deden van 4-5u en geen hele dagtochten

Yellowstone was iets aparts. Maar Glacier en Grand Teton hebben ons pas écht verbaasd. Fantastisch gewoon.
In Canada hadden we echt slecht weer. Niet zo fijn om na een wandeling van 2u koud en doorweekt te zijn maar toch, een unieke belevenis, die Canadese Rockies.
De route ging als volgt:
vrijdag 1-jul Brussel Seattle
zaterdag 2-jul Seattle
zondag 3-jul Seattle
maandag 4-jul Seattle via Boeing Everett Vancouver
dinsdag 5-jul Vancouver
woensdag 6-jul Vancouver
donderdag 7-jul Vancouver Whistler
Vrijdag 8-jul Whistler Little Fort
zaterdag 9-jul Little Fort via Wells Grey Ntl. Park Valemount
zondag 10-jul Valemount Jasper Ntl. Park
maandag 11-jul Jasper Ntl. Park Jasper Ntl. Park
dinsdag 12-jul Jasper Ntl. Park Lake Louise
woensdag 13-jul Lake Louise Lake Louise
donderdag 14-jul Lake Louise Banff Ntl. Park
Vrijdag 15-jul Banff Ntl. Park
zaterdag 16-jul Banff Ntl. Park
zondag 17-jul Banff Ntl. Park Pincher Creek
maandag 18-jul Pincher Creek Rising Sun/Glacier Ntl. Park
dinsdag 19-jul Rising Sun/Glacier Ntl. Park West Glacier/Glacier Ntl. Park
woensdag 20-jul West Glacier/Glacier Ntl. Park Kalispell
donderdag 21-jul Kalispell Gardiner
Vrijdag 22-jul Gardiner/Yellowstone Ntl. Park Mammoth Hot Springs/Yellowstone Ntl. Park
zaterdag 23-jul Mammoth Hot Springs/Yellowstone Ntl. Park Old Faithful/Yellowstone Ntl. Park
zondag 24-jul Old Faithful/Yellowstone Ntl. Park Flagg Ranch/Yellowstone Ntl. Park
maandag 25-jul Flagg Ranch/Yellowstone Ntl. Park Grand Teton Ntl. Park
dinsdag 26-jul Grand Teton Ntl. Park
woensdag 27-jul Grand Teton Ntl. Park Dubois
donderdag 28-jul Dubois Winter Park/Rocky Mountains Ntl. Park
vrijdag 29-jul Winter Park/Rocky Mountains Ntl. Park Estes park/Rocky Mountains Ntl. Park
zaterdag 30-jul Estes park/Rocky Mountains Ntl. Park Denver airport
zondag 31-jul Denver airport Brussel
maandag 1-aug aankomst Brussel
- badeUSA
- Amerika-ontdekker
Heb dit nu aangepast, thanks!lsl schreef: Heb je Waterton Lakes NP in Canada er bewust uitgelaten?
Luc
Waar hadden jullie de Orka's dan gezien? Ondanks dat ik het hele mooie beesten vind weet ik niet of ze al zo actief zijn in Juni om ze te spotten vanuit Vancouver. Daarnaast hebben wij al het geluk gehad tijdens onze vorige USA vakantie in Monterey om Orka's in het wild te zien.Elmo schreef: Onze route de voorbije zomer was deels gelijkaardig en een absoluut schot in de roos!
Heb nu de reis alsvolgt:
Ik twijfel nog of ik een dag Glacier NP moet toevoegen ten koste van Grand Teton, maar dit is weerafhankelijk aangezien Eind Juni nog bepaalde trails in Glacier NP dicht kunnen zijn.
Tevens heb ik maar 1 overnachting kunnen vinden voor Yellowstone NP en ben ik gebonden aan die planning. Uiteraard check ik dagelijks de Yellowstone lodging of er iets vrij komt, maar de planning voor Yellowstone komt helaas net uit in 't weekend

Dag 2: Vancouver - Whistler
Dag 3: Whistler - Whistler (Rafting / Zipline)
Dag 4: Whistler - Lillooet (oa. Joffre Lake trail)
Dag 5: Lillooet - Clearwater
Dag 6: Clearwater - Jasper NP
Dag 8: Jasper NP – Jasper NP
Dag 9: Jasper NP - Golden (via Icefields Parkway)
Dag 10: Golden - Golden (Yoho NP)
Dag 11: Golden - Lake Louise (Banff NP)
Dag 12: Lake Louise - Canmore
Dag 13: Canmore - St Mary (omgeving Waterton NP)
Dag 14: Waterton NP - St Mary (omgeving Waterton NP)
Dag 15: St Mary - Glacier NP - Missoula
OPTIONEEL Dag 16: Glacier NP - Glacier NP --> langere trail a la Iceberg lake trail / Grinnel Glacier trail
Dag 16: Missoula - Yellowstone NP (overnachting Gardiner, helaas geen lodge in park)
Dag 17: Yellowstone NP (Gardiner) - North-East Yellowstone NP (Cooke city, helaas geen lodge)
Dag 18: North-East Yellowstone NP - West Yellowstone (buiten park)
Dag 19: West Yellowstone NP - Yellowstone NP (Roosevelt Lodge)
Dag 20: Yellowstone NP - Grand Teton NP
Dag 21: Grand Teton NP - Grand Teton NP - Jackson (OPTIONEEL voor dag 16)
Dag 22: Jackson - Baker Ciry
Dag 24: Vancouver - Vancouver (vliegen s'avonds terug)
Groeten,
Bart
Wij gingen whale watchen met deze organisatie: http://princeofwhales.com/vancouver-tours/
Tour duurde geloof ik van 8:30 tot 13:30.
De boot vaarde tot waar er orka's gespot waren. Geen 100% vaste tour dus.
Maar het was in de Strait of Georgia, ik vermoed dat dat dezelfde locatie is als waar de tours vanuit Vancouver Island naartoe varen?
Tour duurde geloof ik van 8:30 tot 13:30.
De boot vaarde tot waar er orka's gespot waren. Geen 100% vaste tour dus.
Maar het was in de Strait of Georgia, ik vermoed dat dat dezelfde locatie is als waar de tours vanuit Vancouver Island naartoe varen?
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Ik lees je plannen, ziet er goed uit. Wilde net aangeven dat je Waterton niet moet overslaan maar ik zie dat je die inmiddels hebt toegevoegd, daar ga je geen spijt van krijgen. Wat een prachtig park is dat.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
- badeUSA
- Amerika-ontdekker
Ik zal het hier eens thuis bespreken
Iemand tips waar te verblijven vanuit Jasper NP naar Banff NP?
Golden is aanzienlijk goedkoper dan Omgeving Lake Louise maar de route is dan wel korter.
Bedankt alvast.

Iemand tips waar te verblijven vanuit Jasper NP naar Banff NP?
Golden is aanzienlijk goedkoper dan Omgeving Lake Louise maar de route is dan wel korter.
Bedankt alvast.

Wij vonden het ideaal om hier te verblijven, halverwege de Icefields Parkway: http://thecrossingresort.com
- badeUSA
- Amerika-ontdekker
As I speak zijn er weer 2 dagen vrijgekomen in Yellowstone Park bij de Faitfull Inn...Ideaal voor mijn route door YW; eerst Roosevelt Lodge, Dan West YW, dan Faitfull Inn en dan door naar Grand Teton NP!
Dagelijks blijven kijken loont

Dagelijks blijven kijken loont

- badeUSA
- Amerika-ontdekker
Na weken forums/blogs/verslagen ben ik langzaam de dagen in detail aan het "plannen". Ik zit nu op het punt waar ik jullie hulp nodig heb
Ik lig nog in dubio of ik voor 4 dagen Jasper NP moet gaan of 3 dagen en die dag extra gebruiken in Clearwater (i.c.m. Joffre Lake Trail als het op dag 3 geen goed weer is en wellicht dag 4 wel en 2 extra watervallen bezichtigen die niet in de buurt liggen van de andere watervallen)
Optie A)
Dag 2: Vancouver - Whistler (Shannon Falls - Walmart inkopen - Brandy Wine Falls - Alexander Falls - Zipline Whistler - Callaghan Valley Road)
Dag 3: Whistler - Whistler (Nairn Falls - Joffre Lake trail ? - Whistler Rafting)
Dag 4: Whistler - Clearwater (Marble Canyon - via Kamploops Walmart inkopen - Clearwater hotel - Spahats Falls - Helmcken Falls)
Dag 5: Clearwater - Jasper NP (Rearguard Falls -Mt Robson NP - Jasper city - Hotel Hinton - Beaver boardwalk)
Dag 6: Jasper NP - Jasper NP (Hinton - Maligne Canyon - Maligne Lake - via Highway 93A - Horseshoe Lake - Pyramid Lake)
Dag 7: Jasper NP – Jasper NP (Hinton - Cavell lake - Angel Glacier - Sunwapta Falls - Athabasca Falls - Valley of Five lakes)
Dag 8: Jasper NP - Jasper NP ( nog tips? )
Dag 9: Jasper NP - Golden (via Icefields Parkway highlights)
Optie B)
Dag 2: Vancouver - Whistler (idem dito)
Dag 3: Whistler - Whistler (Nairn Falls - Whistler center - Whistler Rafting)
Dag 4: Whistler - Clearwater (Marble Canyon - Joffre Lake Trail - via Kamploops - Clearwater hotel)
Dag 5: Clearwater - Clearwater (Spahats Falls - Helmcken Falls - Wahood Falls - Canim Falls - nog tips?
Dag 6: Clearwater - Jasper NP (idem dito dag 5 Optie A)
Dag 7: Jasper NP - Jasper NP (idem dito dag 6 Optie A)
Dag 8: Jasper NP - Jasper NP (idem dito dag 7 Optie A)

Ik lig nog in dubio of ik voor 4 dagen Jasper NP moet gaan of 3 dagen en die dag extra gebruiken in Clearwater (i.c.m. Joffre Lake Trail als het op dag 3 geen goed weer is en wellicht dag 4 wel en 2 extra watervallen bezichtigen die niet in de buurt liggen van de andere watervallen)
Optie A)
Dag 2: Vancouver - Whistler (Shannon Falls - Walmart inkopen - Brandy Wine Falls - Alexander Falls - Zipline Whistler - Callaghan Valley Road)
Dag 3: Whistler - Whistler (Nairn Falls - Joffre Lake trail ? - Whistler Rafting)
Dag 4: Whistler - Clearwater (Marble Canyon - via Kamploops Walmart inkopen - Clearwater hotel - Spahats Falls - Helmcken Falls)
Dag 5: Clearwater - Jasper NP (Rearguard Falls -Mt Robson NP - Jasper city - Hotel Hinton - Beaver boardwalk)
Dag 6: Jasper NP - Jasper NP (Hinton - Maligne Canyon - Maligne Lake - via Highway 93A - Horseshoe Lake - Pyramid Lake)
Dag 7: Jasper NP – Jasper NP (Hinton - Cavell lake - Angel Glacier - Sunwapta Falls - Athabasca Falls - Valley of Five lakes)
Dag 8: Jasper NP - Jasper NP ( nog tips? )
Optie B)
Dag 2: Vancouver - Whistler (idem dito)
Dag 3: Whistler - Whistler (Nairn Falls - Whistler center - Whistler Rafting)
Dag 4: Whistler - Clearwater (Marble Canyon - Joffre Lake Trail - via Kamploops - Clearwater hotel)
Dag 5: Clearwater - Clearwater (Spahats Falls - Helmcken Falls - Wahood Falls - Canim Falls - nog tips?
Dag 6: Clearwater - Jasper NP (idem dito dag 5 Optie A)
Dag 7: Jasper NP - Jasper NP (idem dito dag 6 Optie A)
Dag 8: Jasper NP - Jasper NP (idem dito dag 7 Optie A)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 3473 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties