Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pipo Chris: West Canada incl of zonder N-W usa

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Reis Pipo Chris: West Canada incl of zonder N-W usa

Bericht door Christian »

Ook wij zijn weer aan het plannen. Ik wil graag nog een keer terug naar het gebied rondom Monument Valley.

Maar we willen ook Banff, Jasper en Glacier NP zien. Combineren is geen optie.
Dus bij deze graag alle tips en tricks en aanvullingen op deze route. Ik twijfel of ik vanuit Seattle vertrek en dan een rondje maak of vanaf Vancouver tot aan Calgary en dan Glacier nog wel ff meepakken.

Er vanuit gaan dat we Seattle mee pakken. Hier zijn we al geweest en de omgeving ook. Maar je moet ergens landen. Vancouver zijn we ook al geweest. Tja, luxe probleem. Route staat dus niet vast en er zijn geen tickets of wat dan ook geboekt. Alles maar dan ook alles is mogelijk. Tripje van 3 weken. Data is ook nog niet bekend. Maar zal juni of augustus/september worden denk ik.

Here we go.

Dag 1 AMS - SEA
Dag 2 Vanvouver
Dag 3
Dag 4
Dag 5
Dag 6 Whistler
Dag 7
Dag 8
Dag 9 Jasper
Dag 10
Dag 11
Dag 12 Banff
Dag 13
Dag 14
Dag 15 Calgary
Dag 16
Dag 17 Glacier NP
Dag 18
Dag 19
Dag 20 Spokane
Dag 21 SEA - AMS

Is er iets dat ons zeker naar Vancouver Island moet brengen? Afgelopen jaar hebben wij aan de oost kust walvissen gespot, alleen geen enkele gevonden. Dus als er een goeie plek is om dat hier te doen dan hoor ik dat graag. Wij waren daar in juni dus wellicht nog iets te vroeg voor die guppies.

Brand maar los.
Christian
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Pipo Chris: West Canada incl of zonder N-W usa

Bericht door Christian »

up
opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door opvakantie »

Begin september (5wkn geleden) zijn we in Victoria geweest en vanuit daar met een boot walvissen gaan spotten.
We hebben zeker Orca of 8 gezien en een enorme walvis. Dat was 's morgens en een prachtige ervaring.
Ze gaven zelfs garantie en je mocht dus nog eens gratis mee als je niks zag. Als het 's morgens niet lukt, ga je na de lunch nog eens :)

Wil je naar Glacier in Canadag of in de US?
Het park in de US is mooi maar volgens mij moet je wel echt gaan wandelen om de echte schoonheid te zien.
Dit park lag op onze weg dus we zijn door het park heen en weer gereden maar was nou niet zo onder de indruk, terwijl het dat volgens enkele Amerikanen die we spraken wel moet zijn, maar dan moet je dus de gaan wandelen. Of het kwam omdat we net Jasper en Banff gezien hadden.

Van Glacier NP, MO naar Monument Valley is 16u rijden dus als je dat wil doen dan vermoed ik dat je je route wat moet aanpassen en eventueel in Calgary zou moeten beginnen. Of je begint in Las Vegas > Monument Valley en dan verder naar het noorden en door Canada en dan de auto inleveren in Seattle.
Christian
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Christian »

Nee, Monument Valley is voor een aparte reis. Vind het zonde om een extra dag kwijt te zijn aan vliegen. We zijn er al twee keer geweest, maar wil er wat dieper in en wat meer in de omgeving wat onbekendere dingen zien.

Ik zit er nu aan te denken om toch vanuit Vancouver richting Whistler te rijden en dan via Jasper en Banff richting Glacier np in Amerika. En dan waarschijnlijk gewoon even terug naar Calgary voor de terug vlucht. Voor de auto maakt het niet uit. Ik zag dat er niet altijd "one way fee" wordt berekent.

Dus ben op zoek naar de mooie punten op deze route. Wat niet te missen en wat evt over te slaan. En wellicht ook hoeveel nachten waar verblijven. Ivm de hoeveelheid aan moois dat er te zien is. Ook twijfel ik over Vancouver Island. Dus wil mij graag laten informeren door mensen die er zijn geweest.
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Wij hebben dit jaar rondtrip seattle seattle gedaan met de parken in west canada en glacier en north cascades.
Ook victoria gedaan met whale watching.
In ons reisverslag vind je fotos en mooie wandelingen. In de canada parken bannf, jasper, yoho moet je ook zeker wandelen als je de mooiste plekjes wil zien.
http://tjtraveljournal.blogspot.be/?m=1

Zeker voldoende tijd nemen rond lake louise. Prachtige omgeving om te hiken. Yoho icefield trail, lake o hara, lake morraine, six glaciers, allemaal pareltjes. In glacier kan je prachtig wandelen in het many glacier gedeelte.
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Christian
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Christian »

Ik heb je verslag gelezen. Mooie foto's.
Ik krijg er steeds meer zin in.
Tom_D
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom_D »

Wij hebben ook een trip Vancouver - Calgary gedaan.
We zijn ook eventjes de grens overgestoken naar Glacier National Park. Prachtig park! Wat wandelingen gedaan, maar ook al ben je geen wandelaar, de going-to-the-sun-road is een hele mooie route door het park waarvan wij toch best onder de indruk waren. Deze route gaat wel pas op 1 juli open.
Via Glacier zijn we dan terug naar Canada gereden en zo het nabij gelegen Waterton Lakes NP bezocht. Ook wel een aanrader.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer