Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas incl. Havasupai 2017.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door moon29 »

Na een middagje lezen en puzzelen (havasupai bleef toch een grote wens om mee te nemen) heb ik de route wat aangepast en heb ik havasupai ingelast.
Denken jullie dat dit haalbaar is?
(ik hoop dat het lukt de route als pdf in te voegen, want als ik hem hierin plak wordt het zo'n rommeltje en geen mooi tabelletje)
route 2017.pdf
(217.28 KiB) 99 keer gedownload
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

moon29 schreef:12 SD-Blyth: palm canyon trail, anza borrego, salton sea, imperial sand dunes
moon29 schreef:Die had in ook al gelezen. Door onderstaande tripadvisor ervaring kreeg ik het gevoel dat dichter bij de oase met palmen wellicht mogelijk was.

Dit is een wandeling in de Indien canyon. Je gaat met de auto naar de laatste parkeerplaats in het park.( palm Canyon) Van hier uit begint de wandeling. Het eerste stuk is een druk bezochte wandeling. Dit is het stuk tussen de palmbomen door en is zeker voor iedereen goed te doen. Aan het eind van deze palmen kun je verder omhoog wandelen, via een haarspeldbocht.Ook kan de wandeling hier terug gaan. Wij zij verder omhoog gelopen, het eerste stukje is vrij stijl, daarna is het prima te lopen. Je loopt over een open vlakte met veel cactussen, hier heb je geen schaduw meer. Op dit stuk tref je weinig andere wandelaars. op een bepaald moment kom je bij een viersprong met de dry wash trail road,Palm canyon trailroad en de Indien potrerotrail.( na ong 1 uur) we hebben de laatste gevolgd naar de stonepools, dit viel ons qua uitzicht een beetje tegen. Wij zijn de route via dezelfde weg teruggelopen.
Het eerste stuk door de palmen vonden wij het mooiste gedeelte van deze wandeling.
Ik denk dat hier wat verwarring is. Volgens mij gaat het in het stuk tekst niet over de Borrego Palm Canyon Trail in het Anza Borrego Desert State Park, maar over de Palm Canyon in de Indian Canyons ten zuiden van Palm Springs.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Oh oke :thumbup:
Die laten we dan sowieso vervallen.

Iemand die me kan helpen of route zoals ik 2 posten hierboven als pdf toevoegde goed te doen is? Of tips heeft?
Ik vrees dat het toch wat te gehaast wordt....veel malen 1 overnachting en San Diego ligt zo eigenlijk wat in een uithoek.
Waardoor de rit van Pismo Beach of omgeving daarheen eigenlijk best ver is en de rit van San Diego naar Lake Havasu ook.

Dus wellicht moeten we kiezen om San Diego te laten vervallen als we Havasupai mee willen nemen en dan alsvolgt doen:
huis -sf
sf
sf- monterey
monterey-morro bay of pismo beach
morro bay - malibu
malibu - palm springs of omgeving
palm springs - havasu city
havasu city - havasupai
havasupai
havasupai - sedona
sedona
sedona - mv
mv- moab
moab
moab
moab - capitol reef
capitol reef - zion
zion
zion - lv
lv
lv -huis
thuis

of bij sedona een dag minder en die bij capitol reef of palm springs doen?
wel jammer dat we dan SD missen en de zoo daar. had die graag gezien, maar wel rustiger voor de route denk ik. Zijn er (ivm wensen dochter) goede outlets/shopping malls langs onze route? of pas bij LV?
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Inmiddels hebben we 2 nachten Havasupai vastgelegd! :D :D :D
En de nacht voorafgaand aan onze afdaling heb ik ook vastgelegd (dichtsbijzijnde is Peach Springs).

De Route wordt nu globaal:
huis - sf
sf
sf - monterey
monterey - morro bay of omgeving
morro bay - SeKi
SeKi
Seki- ? (rijden via Mojave NP?)
? - Peach Springs
Peach Springs- Havasupai
Havasupai
Havasupai - Tuba City of MV
Tuba City of MV- Moab
Moab
Moab
Moab- capitol reef
capitol reef
capitol reef - zion
zion - omgeving valley of fire
valley of fire - LV
LV
LV - huis

Alle tips zijn welkom :thumbup:
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Niemand aanbevelingen of tips voor accommodaties of dingen die we zeker moeten zien? Of welke wegen we waar het beste kunnen nemen.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Tussenstop Havasupai Hilltop en Moab

Bericht door moon29 »

Wat is de beste overnachtingsplaats tussen Havasupai Hilltop (waar we als het mee zit rond 11 uur kunnen vertrekken, maar als het tegenzit pas rond 13.30 uur) en Moab?
Ik dacht zelf aan Tuba City, maar heb geen idee of dat leuk is.

En is op weg van Havasupai Hilltop naar Tuba City via 180 en 64 de leukste/mooiste weg (grand canyon, die we overigens 2 jaar geleden goed hebben gezien) of via Peach Springs / Seligman/ Flagstaff?
In mijlen scheelt het best veel, maar in tijd nagenoeg niks volgens google maps.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tussenstop Havasupai Hilltop en Moab

Bericht door PSVwally »

Peach springs stelt niets voor, alleen bij hackberry heb je op dat stuk wat route66 prullaria. In Seligman ook natuurlijk.

Misschien is het wat makkelijker om wat meer van je vragen in je reistopic te stellen, ipv voor elke vraag een nieuw topic te openen. Want dan is het voor de mensen die reageren direct veel duidelijker wat je precies
Wilt en hebt qua tijd.

Ik heb geen idee wat havasupai hilltop is, maar Tuba City vond ik net als Kayenta een wat vreemd stadje.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Tussenstop Havasupai Hilltop en Moab

Bericht door moon29 »

Havasupai hilltop is het punt waar je boven komt als je te voer of met helikopter van Supai (havasu falls) komt. We komen niet meer bij Peach Springs.
Peach Springs is puur gekozen als dichtstbijzijnde slaapplaats om de volgende ochtend heel vroeg af te dalen naar Supai en daar hoeven we niet perse naar terug.

Ik zal de vraag ook in mijn routetopic stellen.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Inmiddels heb ik de meeste accomodaties (annuleerbaar) geboekt. Maar ik weet maar niet hoe ik dag 11 en 12 moet indelen.

1 huis - SF #Lombard Motor Inn
2 SF #Lombard Motor Inn
3 SF - Monterey #Lone Oak Lodge
4 Monterey - Cambria #Sea Otter Inn
5 Cambria - SeKi #Cedar Grove Lodge
6 Seki- Three Rivers #lazy J Ranch Americas Best Vallue Inn
7 Three Rivers - Barstow #California Inn
8 Barstow - Peach Springs #Grand Caverns Inn
9 Peach Springs - Supai #Supai lodge
10 Peach Springs #Supai Lodge
11 Supai - Havasupai Hilltop - ??
12 ?? - moab #Inca Inn
13 Moab #Inca Inn
14 Moab #Inca Inn
15 Moab - Torrey #Capitol Reef Resort
16 Torrey #Capitol Reef Resort
17 Torrey - Zion
18 Zion - Zion of richting valley of fire
19 ..- LV
20 LV
21 LV - huis

De laatste dagen moet ik nog boeken en ook dus dag 11.
Ik weet niet goed welke route ik het beste kan rijden op dag 11 en 12 en waar op dag 11 te overnachten.
We moeten er rekening mee houden dat het kan zijn dat we op dag 11 pas rond 13 uur bij Havasupai Hilltop (staat auto) aankomen met de helikopter en dan dus pas kunnen gaan rijden.
Dag 12 willen we graag via Goosenecks en Moki Dugway.

Of is het dan beter om op dag 11 te overnachten bij Flagstaff dag 12 bij MV en dan maar 2 nachten Moab?
Overigens hebben we 2 jaar geleden overnacht bij MV dus is nu geen must.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien open laten en kijken hoe ver je komt? Het mooiste is om zo ver mogelijk te rijden denk ik, zodat je dag 12 voldoende tijd hebt - je zou ook nog naar Natural bridges kunnen rijden. Na Flagstaff is er niet veel meer, maar voor alleen een overnachting kunnen plaatsen als Tuba City of Kayenta natuurlijk prima.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Denk je dat dat inderdaad te doen is om dat open te laten Marianne? In het hoogseizoen, ik zie zo weinig hotels op het traject Tuba City - Kayenta...
En jouw advies is dus om via Flagstaff te rijden? En niet via Tusayan/Grand Canyon? (veel minder miles, reistijd nagenoeg gelijk)
En als we via Flagstaff zouden rijden is dan de mooiste weg via Seligman of via Willaha en de 180 naar Flagstaff?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb te weinig ervaring met dit deel om te weten wat de mooiste routes zijn. De directe weg naar de GC is unpaved dacht ik? Of zou je dan ook via de I40 rijden? Via de GC is natuurlijk wel mooi, maar dat zou ik alleen doen als je ook tijd hebt om nog wat uitzichtpunten mee te pakken. Anders voegt het niet zo veel toe. En Flagstaff lijkt me wel leuk om te overnachten. Het lijkt me dat daar altijd wel iets te vinden is, en je kunt dan ter plekke nog opzoeken of er nog iets in Cameron, Tuba City of Kayenta vrij is als je nog verder zou willen rijden.

Wij reden in 2013 door Tuba City en veel is het niet inderdaad. Maar als je daar bent is een bezoek aan Coal Mine Canyon misschien nog iets?

Marianne
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik kan erg weinig informatie vinden over welke route en welke stop daar (tussen Havasupai Hilltop en Moab) het mooiste zal zijn. Hopelijk reageert er nog iemand die er ervaring heeft en anders ga ik maar wat wegen via street view bekijken.

Ik ben ook nog een hele poos bezig geweest met uitpluizen van het stuk tussen Capitol Reef en Las Vegas. De bedoeling was om nog wat van Zion mee te pikken en in ieder geval de Valley of Fire te doen. Zelf zou ik in Zion best graag Observation Point doen, maar ik denk niet dat ik de rest mee krijg, zeker omdat het aan het einde van de vakantie is. De Narrows zouden we best nog een keer willen doen, maar ik ben bang dat het een tweede keer (we deden hem in 2014 uitgebreid) nooit meer zo leuk wordt als de eerste keer.
Daarom vraag ik me af of het misschien zeker zo leuk is om Zion en Bryce 'links' te laten liggen en (een aantal van) de volgende dingen op te nemen in de route:

Van Torrey via U12 naar Panguitch Lake
Calf Creek Falls (2x4,5km)
Cedar Breaks
Yant Flat
Snow Canyon
Red Cliffs National Conservation Area (Red Reef Trail? als alternatief voor The Narrows in Zion die we al gedaan hebben))
Valley of Fire

Mijn vragen: hoeveel hiervan is haalbaar in 3 dagen?
En waar zouden jullie dan de 2 overnachtingen tussen Capitol Reef en Las Vegas doen? (niet noodzakelijk dat beide nachten op dezelfde plaats zijn)
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Als jullie van wandelingen met water houden is die in Red Cliffs zeker leuk. Je zou in Capitol Reef ook de Sulphur Creek kunnen lopen. Die gaat ook af en toe door het water en je moet dan een paar watervalletjes bedwingen.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ja, veel ervaring hebben we nog niet met wandelingen met water (alleen de Narrows en wat wandelingen waar je wat stroompjes moet oversteken), maar dat vinden we erg leuk. Zeker onze dochter die op zich helemaal geen wandelaar is vindt zo'n soort dingen het wandelen leuker maken. En als het maar afwisselend is en niet bijvoorbeeld heel lang achter elkaar alleen maar dalen of alleen maar stijgen. (voor afdaling Havasupai maakt ze graag een uitzondering :lol: ). Dus ik ga zeker kijken naar die Sulphur Creek!

Weet je of die Red Cliffs wandeling vaak droog staat? Ik las zojuist in dit http://lasvegas2009.blogspot.nl/2008/12 ... eorge.html leuke verslag dat in het daar droog stond (in mei zelfs al).

Wat ik me wel afvraag bij zoveel wandelingen met water? Hoe doe je dat met schoenen drogen? Na onze Narrows wandeling duurde het 2 volle dagen voor mijn bergschoenen droog waren!

Enig idee of de genoemde zaken te doen zijn in 3 dagen en wat dan 2 leuke overnachtingsplaatsen zijn?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb ons verslag er nog eens op nagekeken maar wij moesten wel toch geregeld door het riviertje. We zijn ook een stuk verder gelopen dan Bianca. Hier vind je ons verslag.
Het verslag van Sulphur Creek is hier.
Wij hebben altijd sandalen aan voor zo'n wandeling. Die zijn vrij snel weer droog. Tegenwoordig neem ik dan stokken mee voor het evenwicht.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dat ziet er inderdaad leuk uit Michelly!
Ik ga kijken of we Sulphur Creek in Capitol reef kunnen inpassen.

Hopelijk kan iemand me nog helpen met het kiezen van 2 overnachtingsplaatsen tussen Capitol Reef en Las Vegas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hoe wordt je route dan? Vanuit Torrey de UT12 en dan naar de I15? Of wel door Zion rijden?
Wij hebben vorig jaar in Tropic overnacht, toen we van de North Rim naar Torrey reden. Misschien heb je iets aan ons verslag voor de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall. De volgende stop zou in St George kunnen zijn,
Kijk eens wat je gaat doen en hoeveel tijd dat kost en welke route je neemt. Als je ongeveer weet waar je wilt overnachten is het wat makkelijker om suggesties te geven.

Marianne
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Cedar City en St. George.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Martin & Marianne schreef:Hoe wordt je route dan? Vanuit Torrey de UT12 en dan naar de I15? Of wel door Zion rijden?
Marianne
Arno schreef:Cedar City en St. George.
Na gisteren een lange avond puzzelen heb ik eigenlijk het volgende bedacht/uitgestippeld. Ik heb geen idee of dit haalbaar is of dat we veel dingen ervan zullen moeten skippen.

20 juli:
Vroeg vertrekken vanuit Capitol Reef Resort
Lower Calf Creek Falls lopen (3 uur voor uittrekken)
klein stukje terug voor lunch in Kiva Koffeehouse
Utah-12 richting zuiden vervolgen en stoppen bij diverse outlooks zoals Head of the Rocks
Hole in the Rock road -> Devils Garden
Indien tijd over: Kodachrome Basin SP
Overnachten bij Panguitch Lake.

21 juli:
Vroeg vertrek vanuit Panguitch Lake
Cedar Breaks: Spectra Point and Ramparts Overlook
Via Oak Valley Road - Lava Point Overlook (mooi uitzicht over Zion) - Kolob Terrace Road
Virgin
Yant Flat (indien tijd hiervoor of indien dit veel mooier is dan iets anders wat hier genoemd is en wat we ervoor skippen)
Sand Hollow SP of Snow Canyon SP
Overnachten in St George

22 juli:
vroeg vertrek vanuit St George
Red Cliffs (Red Reef Trail)
Valley of Fire (uitzichtspunten)
Las Vegas

Wat denken jullie hiervan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves