Dank voor de voorzet LeenG!
Vanzelfsprekend zouden jullie bij ons in onze Airbnb kunnen slapen

We wonen in het Oude Noorden, een levendige authentieke wijk op 10 minuten lopen van het centrum. Als je wilt kan ik je per pb een link naar onze kamer op de site van Airbnb sturen. Bij ons in de buurt zitten een paar erg goede restaurants die zeker de moeite waard zijn, zoals Destino, Bom Gosto en Zino. Ook zitten er een aantal goede ontbijtzaakjes (Lof der Zoetheid, Bertmans, Hopper). Daarnaast veel bijzondere winkeltjes en op elke eerste zaterdag vd maand een gezellige biomarkt op het plein.
Nu de rest vd stad: Boijmans van Beuningen is het bekendste museum van de stad en zeer de moeite waard. Vlakbij zit ook de Kunsthal met wisselende tentoonstellingen (alleen gaan als de huidige tentoonstellingen je aanspreken).
Mainstream winkelen doe je in de Koopgoot (Beurstraverse is de echte naam) en de Lijnbaan. Meer exclusievere en apartere winkels vind je op de Pannekoekstraat, de Meent en op de Nieuwe Binnenweg. Wil je tóch nog een beetje het Amsterdamgevoel, loop dan even door naar historisch Delfshaven.
Inderdaad: ga met de watertaxi van de Veerhaven, over de Maas, naar Hotel NY (op de Wilhelminapier). Later kun je dan te voet via de Erasmusbrug terug naar het centrum lopen.
Voor theater, muziek, festivals en uitgaan moet je een kijkje nemen in de RotterdamUit Agenda, te vinden online - uiteraard. In de Schouwburg en De Doelen is altijd wel wat te beleven. Als je de kans hebt naar een voorstelling van het Scapino Ballet te gaan, zeker doen! Voor de wat hippere uitgaansgelegenheden kan ik je ook wel wat tips geven, mocht je dat willen.
Er is nog zoveel meer, laat het me weten als je specifieke vragen hebt!
Nog een insidertip: ga eens sauto soep eten, telo met bakkeljouw, of rijst met kip, of een broodje bij een Surinaamse Toko. Warung Mini in de Witte de Withstraat vinden wij de leukste toko in de stad. Unieke keuken als je niet uit NL komt