Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rotterdam

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Krristof
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Rotterdam

Bericht door Krristof »

Over enkele weken hebben mijn vriendin en ik enkele dagen vakantie. We wilden er graag eens even tussenuit voor een citytripje, maar houden het graag niet al te ver van huis.

Aangezien we al vaak in Amsterdam geweest zijn, viel ons oog nu op Rotterdam. Dat ligt op ongeveer zo'n anderhalf uur rijden van bij ons thuis, dus is ideaal.

Heeft hier iemand tips? Dingen die we zeker wel (of zeker niet) moeten doen?

Bedankt! :)
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Rotterdam

Bericht door Ineke »

Heerlijke stad, Rotterdam :wink: (ik woon er sinds november vorig jaar)

Havenrondvaart is altijd leuk (heb dat zelf al een paar keer gedaan met buitenlands bezoek). Spido, rondvaart van 75 minuten. Natuurlijk een bezoek aan de Markthal, Maritiem museum met een buitenhaven met oude schepen, de Koopgoot, genoeg te doen dus.

Veel plezier!
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

overweeg eens om te slapen op de ss Rotterdam, erg leuk.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Kroketje eten op de Euro mast! Was een van mijn hoogte punten :mrgreen:
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Forumlid RiverCola woont in Rotterdam en is helemaal gek op haar stad. Ik zal ze even attent maken op dit topic. Zij kan je vast nog veel meer tips geven

Ik ben er intussen ook een paar keer geweest en vond dit wel leuk:
- markthal
- het nieuwe station is af, mooie architectuur!
- Oude Noorden: leuke gemengde wijk, hippe barretjes en winkels enzo
- ’ s avonds uitgaan in Witte de Witstraat, veel cafés en restaurants.
- Met de boottaxi water oversteken tot aan Hotel New York, waar vroeger de boten naar Amerika vertrokken. Daar iets drinken of hapje eten en genieten van het interieur. En het is het enigste oude gebouw tussen een hoop hypermoderne toren, mooi contrast. Als je houdt van moderne architectuur, is dat ook the place to be
- vandaar naar de Fenix Food Factory, een hipsterplaats in een oude lood, wel leuk! Verse kazen, koffiebranderij, bierbrouwer, vuurtje buiten,…: http://www.fenixfoodfactory.nl/index.html
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dank voor de voorzet LeenG!

Vanzelfsprekend zouden jullie bij ons in onze Airbnb kunnen slapen :thumbup: We wonen in het Oude Noorden, een levendige authentieke wijk op 10 minuten lopen van het centrum. Als je wilt kan ik je per pb een link naar onze kamer op de site van Airbnb sturen. Bij ons in de buurt zitten een paar erg goede restaurants die zeker de moeite waard zijn, zoals Destino, Bom Gosto en Zino. Ook zitten er een aantal goede ontbijtzaakjes (Lof der Zoetheid, Bertmans, Hopper). Daarnaast veel bijzondere winkeltjes en op elke eerste zaterdag vd maand een gezellige biomarkt op het plein.

Nu de rest vd stad: Boijmans van Beuningen is het bekendste museum van de stad en zeer de moeite waard. Vlakbij zit ook de Kunsthal met wisselende tentoonstellingen (alleen gaan als de huidige tentoonstellingen je aanspreken).
Mainstream winkelen doe je in de Koopgoot (Beurstraverse is de echte naam) en de Lijnbaan. Meer exclusievere en apartere winkels vind je op de Pannekoekstraat, de Meent en op de Nieuwe Binnenweg. Wil je tóch nog een beetje het Amsterdamgevoel, loop dan even door naar historisch Delfshaven.
Inderdaad: ga met de watertaxi van de Veerhaven, over de Maas, naar Hotel NY (op de Wilhelminapier). Later kun je dan te voet via de Erasmusbrug terug naar het centrum lopen.

Voor theater, muziek, festivals en uitgaan moet je een kijkje nemen in de RotterdamUit Agenda, te vinden online - uiteraard. In de Schouwburg en De Doelen is altijd wel wat te beleven. Als je de kans hebt naar een voorstelling van het Scapino Ballet te gaan, zeker doen! Voor de wat hippere uitgaansgelegenheden kan ik je ook wel wat tips geven, mocht je dat willen.

Er is nog zoveel meer, laat het me weten als je specifieke vragen hebt!

Nog een insidertip: ga eens sauto soep eten, telo met bakkeljouw, of rijst met kip, of een broodje bij een Surinaamse Toko. Warung Mini in de Witte de Withstraat vinden wij de leukste toko in de stad. Unieke keuken als je niet uit NL komt :thumbup:
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

saoto soep lekker lekker! Broodje bakkeljauw. Broodje kousenband met garnalen en peper en zuur. Nom nom nom.
Taberna Dushi kan ik me ook nog herinneren, Arubaans restaurantje. Verdorie krijg nu weer honger! Jammer dat er geen Indische toko hier zit!
Krristof
Amerika-ontdekker

Bericht door Krristof »

Hartelijk bedankt voor alle tips! Daar zijn we wel even zoet mee! :wink:

We hadden al een hotel geboekt voor de trip.
Het Airbnb-voorstel houden we in ons achterhoofd voor een eventuele volgende keer. Leuk idee! :thumbup:

Ik merk dat we de week van tevoren thuis al niets moeten eten... :D
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hahaha, er zijn inderdaad ontzettend veel goede restaurants in Rotterdam! Wil je iets bijzonders, kijk dan eens naar restaurant De Jong. Vinden wij geweldig! Om de hoek zitten ook FG en FG food labs, van François Geurts. Hij heeft 2 of 3 sterren (en daar betaal je vanzelfsprekend voor :mrgreen: ).

Welk hotel heb je geboekt?
Krristof
Amerika-ontdekker

Bericht door Krristof »

We hadden een mooie deal bij CitizenM, aan de Oudehaven.

Bij deze keten verbleven we al in andere steden en dat is ons steeds goed bevallen...

Het aftellen kan beginnen. Nog een kleine 2 weken en we zijn weg!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Schijnt inderdaad een heerlijk hotel te zijn! Ik ben enkel in de lobby geweest, die er geweldig uitziet, maar een vriendin van mij sliep er regelmatig. Locatie is super comfortabel. Vergeet niet om savonds een keer een biertje te gaan drinken bij Bokaal. Vlakbij met geweldig terras, kleine kaart (ook met heerlijke kaas- en vleesplanken) en tientallen biersoorten!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer