Liz schreef:Wat ik niet begrijp is hoe je die kaart kunt vergeten in te leveren.
Ik zet de kaart op dag 1 met een paperclip vast in mijn paspoort en op de dag van vertrek zit hij er nog net zo in.
Op de dag van vertrek sta je toch al de hele dag met je paspoort in je hand, dus je kunt de kaart niet over het hoofd zien.
Bij de laatste controle wordt de kaart uit je paspoort gehaald.
Tja, vergeten is menselijk, nietwaar?
De reden dat Marjan 'm vergeten is, komt denk ik doordat de incheckprocedure bij United Airlines op Washington Dulles Int'l Airport voor de internationale vluchten anders was dan voorheen.
We moesten dit keer nl. zelf inchecken. Mijn paspoort moesten we op een scanner leggen waarna automatisch mijn gegevens (en die van Marjan) tevoorschijn kwamen op het scherm. Nadat ik bevestigd had dat Marjan ook "van de partij was", moesten we haar paspoort ook scannen. Vervolgens konden we opgeven hoeveel stuks bagage we hadden en werden boardingpassen en de labels automatisch uitgeprint. Tot zover was er nog niemand van UA aan te pas gekomen. Pas op het moment dat de labels om de koffers moesten, kwam er iemand van UA bij die even onze paspoorten met de labels (en ons) vergeleek en de labels om de koffer deed.
De koffers werden niet eens gewogen (en ik was al bang dat één van mijn koffers veel te zwaar zou zijn

). We moesten toen zelf onze koffers naar een ander gedeelte brengen waar ze door een scanner gingen. Hier hoefden wij gelukkig niet op te wachten en konden wij gelijk door de security check naar de gate. Hier stonden lange rijen maar die rijen werden heel efficiënt door de vele medewerkers van de TSA door de security check geleid waardoor dat gelukkig vrij snel ging.
Omdat we redelijk laat waren, we werden bij aankomst bij de inchekbalies eerst naar de verkeerde incheckbalie gestuurd, moesten we ons bijna nog haasten om bij de gate te komen. Precies 10 min. voor het boarden waren we daar. We konden al snel instappen en ik ben net iets eerder aan boord gegaan dan Marjan. Het groene kaartje zat toen nog steeds vastgeniet in het paspoort. Ik dacht er wel aan om die bij het boarden aan de medewerker van UA te overhandigen maar Marjan is die (denk ik) door de haast vergeten. Ik heb er ook niet meer aan gedacht haar hier op te attenderen omdat ze al zo vaak in Amerika is geweest.
Zo zie je maar dat door de nieuwe procedure van het inchecken bij UA, je zomaar kunt vergeten je groene kaartje zelf uit je paspoort te halen.
Roland