Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4

Bericht door Hinko »

Nee maar wel dit topic :wink:
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Coyote schreef:Ik ben nog zoekende wat autohuurprijzen tegenwoordig zo'n beetje zijn.

Met nog bijna een jaar te gaan heb je nog even de tijd om te wachten op aanbiedingen voor autohuur. Als die er tegenwoordig nog zijn tenminste.

Roland

Dat is meestal mijn probleem. Ik kan niet wachten en ik wil zeker al iets vastleggen... :clap:
Ik las dat je bij RentalCars sowieso ook nog dingen kan wijzigen en dat je een soort van laagste prijs garantie hebt, dus ondanks dat ik nog geen vliegtickets heb geboekt, maar wel redelijk de tijden weet dat ik aankom/vertrek(rechtstreeks via KLM) wil ik eigenlijk al boeken!!

Het kriebelt te erg ;)
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Roland, tegenwoordig is usareisen.de iig niet zo vaak meet het goedkoopst.
Zelf meerdere malen gehuurd nu via www.alamo.co.uk/brits en nu een boeking staan via uscarhire.com
Ook AutoEurope heeft gunstige tarieven.
Anonymous123

http://www.alamo.co.uk/brits is nu zeker goedkoop, aangezien de pond zo verschrikkelijk laag staat:

Afbeelding
http://i67.tinypic.com/2s19fk3.png

647.57 GBP = 718.954EUR volgens XE.com, dus 420 euro goedkoper dan de site van RentalCars momenteel!
Of zie ik iets over het hoofd?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Vito schreef:Zelf meerdere malen gehuurd nu via http://www.alamo.co.uk/brits en nu een boeking staan via uscarhire.com
Ook AutoEurope heeft gunstige tarieven.
Moet ik bij deze sites nog extra letten op de noodzakelijke verzekeringen? Of zitten die er standaard bij?

Zal eens even kijkje nemen op de genoemde sites...

Bedankt voor de tip! :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Eehh... krijg gelijk deze melding bij http://www.alamo.co.uk/brits:
Please tick this box to acknowledge this offer is for readers of the Brits Guide book only. You will be requested to present your book to qualify for the price quoted. Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence and are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses. Full terms and conditions can be found on the following page.
Moet ik meteen al een leugentje om bestwil doen voor speciale prijzen? Kan dit consequenties hebben bij het verhuurbedrijf op LAX? :?

Roland

Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Dit is veel belangrijker: not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses

En aangezien de United Kingdom nog deel uitmaakt van de EU kun je gerust via deze manier boeken.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik geloof ook wel dat het goed zal komen, zeker als meerdere forumleden hier zonder problemen bij geboekt hebben.

Maar ja, als ze mij al vragen om het 'Brits Guide book' of een 'UK driving licence' sta ik daar mooi met de mond vol tanden... :mrgreen:

<modus muggenzifter>
Niet om het één of ander maar ik dacht dat we hier op het forum geen 'duistere praktijken' aanspoorden en zeker 'leugentjes' niet aanmoedigden...

Of zijn de regeltjes hierover de afgelopen 3 jaar niet meer van toepassing? Je moet wel één lijn trekken vind ik. Op het aanbieden van de National Park pas staat hier zowat de doodstraf dus waarom dat niet toestaan maar dit willens en wetens wel??
</modus muggenzifter>

Roland

moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

vimo schreef:http://www.alamo.co.uk/brits is nu zeker goedkoop, aangezien de pond zo verschrikkelijk laag staat:
Voor mij valt deze website (waar ik 2014 wel onze auto reserveerde) nog steeds duurder uit dan Expedia.com
En wat me verder opvalt: http://alamo.co.uk/brits geeft aan dat er een drop off fee voor ons geldt van $150, terwijl dat volgens andere websites niet is.

We halen de auto op in San Francisco en Leveren hem in in Las Vegas. Dat zou toch geen drop off kosten op moeten leveren?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Als het in de berekening staat ga er maar vanuit dat je dan moet betalen.
Gewoon goed vergelijken, soms is Alamo/Brits goedkoper en soms niet.
Soms is het goedkoper met one way terwijl de anderen het niet berekenen en toch duurder zijn.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Coyote schreef:Ik geloof ook wel dat het goed zal komen, zeker als meerdere forumleden hier zonder problemen bij geboekt hebben.

Maar ja, als ze mij al vragen om het 'Brits Guide book' of een 'UK driving licence' sta ik daar mooi met de mond vol tanden... :mrgreen:
Dat krijg jij alleen als je met US of Canadees rijbewijs aan komt zetten.
En officieel kunnen ze je vragen om een boek, die je gewoon kunt aanschaffen via Amazon of waar dan ook. Niks duistere praktijken aan.
Anonymous123

Maar zijn er mensen met ervaring, die al geboekt hebben via de BRITS site, waar je zo'n boek voor nodig zou moeten hebben?? :)
Vul je dan bij Driver Details bij country 'gewoon' Nederland?? :)

En 716 euro voor een SUV voor 30 dagen is toch een prima prijs???
Laatst gewijzigd door Anonymous123 op 09 okt 2016, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mariah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mariah »

Michelle, bedankt voor je reactie. Ik heb e.e.a gelezen van je ervaringen.
Bij de grotere verhuurbedrijven is in Calgary de grootst auto die we kunnen huren een dodge caravan. Ik lees er zulke wisselende berichten over, van 'absoluut niet te doen' tot 'goed te doen' met 6 volwassenen, pfft ik weet echt niet wat te kiezen.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zo te zien lijkt vermelding van het boek en een UK driving licence verder nergens ter sprake te komen op de site. Als ik de 'Pre-payment Terms & Conditions' erbij pak van een fictieve boeking wordt inderdaad vermeld dat de prijzen op de website niet gelden voor Amerikaanse- of Canadese staatsburgers of houders van een Amerikaanse- of Canadese Credit Card danwel een rijbewijs uit één van die 2 landen.
Prices given on this website are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses. By making a reservation on this site you confirm that you reside outside the USA or Canada and are not a holder of a USA or Canadian driving license and accept that your reservation may be rejected at the time of pick-up if a USA or Canadian driving license is presented.
De rest van de voorwaarden vermeld nergens iets over het verplicht stellen van een UK driving licence of het bij je hebben van dat boek.

Vreemd dat die melding tevoorschijn komt. Is de link afkomstig van een andere website?

Roland

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Nee hoor, het zou echt zijn voor lezers van de Brits guide. Er is echter nog nooit iemand om deze gids gevraagd hier, voor zover ik weet.
En dan is er nog een maar: via Alamo kun je op veel locaties skip the counter doen. Je checkt van tevoren in en hoeft niet langs de balie. Dus ook geen vervelende vragen aan de balie maar rechtstreekse naar de garage en je auto uitkiezen.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Oké, maar ik ben vooral benieuwd naar verhalen van forumleden die via deze site geboekt hebben en geen gebruik gemaakt hebben van 'Skip the counter'. (Moet ik me ook eens in verdiepen). Staat er op de bevestiging iets vermeld over de 'Brits guide'?? Dat wil ik graag weten.

Ook voor ons zou dit een hele interessante aanbieding zijn, scheelt ruim € 200 in vergelijking met usareisen.de. :D :clap:

Overigens kan ik me ook best voorstellen dat Alamo terplekke totaal geen weet heeft hoe e.e.a. geboekt is. De boeking staat bij hen in het systeem en 'that's it'.

Roland

Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Maak gewoon een proefboeking, kies Pay on arrival en je hoeft niet eens een cc in te vullen. Kun je het rustig allemaal nalezen.
harryvb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door harryvb »

Wij hebben al een boeking bij Expedia.nl gemaakt maar nu zie ik dat we via brits nog 100 euro van de prijs kunnen afdoen.
Ik zie ook dat we recht zouden hebben op 1 extra chauffeur .
Toch zijn we een beetje bang dat we er aankomen en ze achter dat boek vragen of kun je als je bij hun boekt skip the counter doen?

Wat bedoel je met een proefboeking Hinko, bedoel je dat je die dan terug kosteloos kunt annulere, kan dit bij alamo brits??
Afbeelding
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

je hoeft niks te betalen als je pay on arrival doet. Je hoeft niet eens credit card in te vullen. Alleen wat naw gegevens en een mailadres.
Dus je naam kan ook pietje puk zijn. je krijgt het contract per mail dus die zou ik wel goed invullen. Daarna gewoon weer annuleren. Geen centje pijn verder :wink:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Een echte boeking doen en vervolgens weer annuleren ben ik niet zo'n voorstander van.

Is dit een nieuwe actie waardoor nog niemand op deze manier geboekt heeft en de auto inmiddels opgehaald heeft? Gebruikerservaringen vind ik veel belangrijker dan erop te vertrouwen dat het wel goed komt.

Roland

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer