Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
Ik heb even het boekingsproces doorlopen tot aan het betalen.
Er word nergens nog achter iets(boek) gevraagd en ik geef toch duidelijk aan dat we Belgisch zijn.
Zit er bij brits dezelfde verzekering in dus 0 % eigen risico?(volgens mijn beperkt engels wel)
We zouden dus graag nu direct boeken omdat we via een proefboeking 9% erbij hebben.
Kun je bij alamo ook gemakkelijk annuleren als je geboekt hebt of gaat dat niet meer?
Ik heb mijn boeking bij Expedia al geannuleerd en afhankelijk van de antwoorden hier ga ik boeken bij brits, 24 dagen SUV voor 518 pond is echt wel goed denk ik.
Moet je lang wachten vooraleer Expedia je geld terugstort want ik zou niet met 2 betalingen willen zitten?
Er word nergens nog achter iets(boek) gevraagd en ik geef toch duidelijk aan dat we Belgisch zijn.
Zit er bij brits dezelfde verzekering in dus 0 % eigen risico?(volgens mijn beperkt engels wel)
We zouden dus graag nu direct boeken omdat we via een proefboeking 9% erbij hebben.
Kun je bij alamo ook gemakkelijk annuleren als je geboekt hebt of gaat dat niet meer?
Ik heb mijn boeking bij Expedia al geannuleerd en afhankelijk van de antwoorden hier ga ik boeken bij brits, 24 dagen SUV voor 518 pond is echt wel goed denk ik.
Moet je lang wachten vooraleer Expedia je geld terugstort want ik zou niet met 2 betalingen willen zitten?

Ik heb net voor 724 euro voor 30 dagen een SUV gehuurd bij Alamo.co.uk/Brits.
Ophalen in San Francisco en terugbrengen in Los Angeles!
Blij
Ophalen in San Francisco en terugbrengen in Los Angeles!
Blij

Het boeken via http://www.alamo.co.uk/brits is al jaren bekend en niks nieuws.
Soms zijn de tarieven goed en soms niet. Doe je voordeel ermee zou ik zeggen.
De verzekeringen via http://www.alamo.co.uk/brits zijn precies hetzelfde als elke ander site. Overal krijg je hetzelfde.
Annuleren gaat gemakkelijk, gratis annuleren tot 48 uur? of 24 uur? bij pay now. Exacte termijn weet ik zo even niet. Staat wel ergens op de site.
Expedia stort doorgaans binnen 24 uur het bedrag terug, mijn ervaring. Wellicht dat er nog een vertraging zit bij je cc maatschappij.
Soms zijn de tarieven goed en soms niet. Doe je voordeel ermee zou ik zeggen.
De verzekeringen via http://www.alamo.co.uk/brits zijn precies hetzelfde als elke ander site. Overal krijg je hetzelfde.
Annuleren gaat gemakkelijk, gratis annuleren tot 48 uur? of 24 uur? bij pay now. Exacte termijn weet ik zo even niet. Staat wel ergens op de site.
Expedia stort doorgaans binnen 24 uur het bedrag terug, mijn ervaring. Wellicht dat er nog een vertraging zit bij je cc maatschappij.
-
- Amerikafan
Hier nog een topic over dat boek https://www.tripadvisor.co.nz/ShowTopic ... orida.html
Als ik het goed versta gaat dit over een gewoon guide book voor Orlando?
Wij kunnen dit dus zo kopen en aan de balie laten zien?
Edit:
Via deze link word er niet om een book gevraagd, mogelijk is dit de oplossing?http://uscarhireoffers.alamo.co.uk/tix/ ... fbf9835969
Als ik het goed versta gaat dit over een gewoon guide book voor Orlando?
Wij kunnen dit dus zo kopen en aan de balie laten zien?
Edit:
Via deze link word er niet om een book gevraagd, mogelijk is dit de oplossing?http://uscarhireoffers.alamo.co.uk/tix/ ... fbf9835969
Laatst gewijzigd door harryvb op 09 okt 2016, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.

skip the counter harryvb indien beschikbaar! Kom je geen balie tegen 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
De eerder door mij aangehaalde voorwaarden zijn heel duidelijk. Opvallend is dat er zelfs een soort van OIV (ongevalleninzittendenverzekering) bij zit:harryvb schreef:Zit er bij brits dezelfde verzekering in dus 0 % eigen risico?(volgens mijn beperkt engels wel)
Deze kende ik nog niet. Zat voorheen toch niet standaard bij de autoverzekering?Also included is an Uninsured Motorist (UM) benefit up to an aggregate, single limit of $100,000. UM provides benefits to the renter and any family member related by blood, marriage, or adoption, who, while physically occupying Alamo’s rental vehicle when it is being driven by the renter or an authorized driver, suffers bodily injury or death caused by negligent uninsured motorist, negligent underinsured motorists, or a negligent hit-and-run driver.
Vraag me wel af, zit extra bestuurder er nou wel of niet standaard bij? Hoe zat dat ook alweer voor Californië, is dat niet bij wet geregeld? (Iets met klepel en klok...

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 09 okt 2016, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- guido09
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ook wij hebben een boeking lopen bij alamo.cu.uk/brits. Hele stap doorlopen t/m skipp the counter en op de voucher staat niks over brits guide book of brits paspoort.
Echter had ik hiervoor een boeking bij alamo.co.uk gedaan en na een paar dagen (op 6 sept) geannuleerd omdat ik het brits tarief tegenkwam.
Ook hier alle stappen al doorlopen t/m skipp the counter, maar ik zit nu nog te wachten tot ze mijn geld terugboeken
Inmiddels zijn er meerdere mails heen en weer gegaan en knijp hem een beetje of ik mijn geld nog terug krijg. Ze laten zich niet duidelijk uit hoe of wat, enkel dat ze mijn "concern" met het accounting department gaan opnemen.
Zou dat iets met skipp the counter kunnen te maken hebben?
Echter had ik hiervoor een boeking bij alamo.co.uk gedaan en na een paar dagen (op 6 sept) geannuleerd omdat ik het brits tarief tegenkwam.
Ook hier alle stappen al doorlopen t/m skipp the counter, maar ik zit nu nog te wachten tot ze mijn geld terugboeken

Inmiddels zijn er meerdere mails heen en weer gegaan en knijp hem een beetje of ik mijn geld nog terug krijg. Ze laten zich niet duidelijk uit hoe of wat, enkel dat ze mijn "concern" met het accounting department gaan opnemen.
Zou dat iets met skipp the counter kunnen te maken hebben?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb een boeking bij expedia staan voor een minivan, maar ben op zoek naar een SUV, omdat ik er steeds meer achter kom dat we aardig wat onverharde wegen tegen zullen gaan komen op onze reis in juli.
Nu lijkt het beste op dit moment (wel duurder dan de minivan die ik nu dus heb staan):
https://www.holidayautos.de
bij Thrifty
Jeep Grand Cherokee
4 juli avond tm 24 juli ochtend (20 dagen)
€ 991,18
Ophalen: San Francisco Terugbrengen: Las Vegas
Is dat een goede prijs?
En zit via deze website alle verzekeringen inbegrepen?
Hoe zit het hier met 2e bestuurder en drop off?
Nu lijkt het beste op dit moment (wel duurder dan de minivan die ik nu dus heb staan):
https://www.holidayautos.de
bij Thrifty
Jeep Grand Cherokee
4 juli avond tm 24 juli ochtend (20 dagen)
€ 991,18
Ophalen: San Francisco Terugbrengen: Las Vegas
Is dat een goede prijs?
En zit via deze website alle verzekeringen inbegrepen?
Hoe zit het hier met 2e bestuurder en drop off?
-
- Amerikafan
Kan het zijn dat je via alamo brits op de site komt voor de britten en dat die daar 10% krijgen?
Als je gewoon via alamo.co.uk (zonder brits)gaat vraagt er niemand achter dat boek en krijg je via de code ALAMO10 dezelfde 10%
Als je gewoon via alamo.co.uk (zonder brits)gaat vraagt er niemand achter dat boek en krijg je via de code ALAMO10 dezelfde 10%

Tweede bestuurder is inderdaad gratis in Californië. Ja hoor dat zat er ook altijd al bij. Tenminste sinds 2011 toen ik actief hier werd en daarin informatie over ging zoeken. het wordt niet altijd genoemd, vaak is het schade en aansprakelijkheid wat altijd naar voren komt.
Brits = heeft niks met Britten te maken maar met het blad Brits.
Geen idee wat betreft holidayautos.de. Kijk eens op de .nl site. Als het daarbij zit is het op .de ook wel in orde.
Geen one way fee in de berekening en geen vermelding ergens? Dan krijg je het ook niet. En anders een mailtje naar de helpdesk van Holidayautos
Brits = heeft niks met Britten te maken maar met het blad Brits.
Geen idee wat betreft holidayautos.de. Kijk eens op de .nl site. Als het daarbij zit is het op .de ook wel in orde.
Geen one way fee in de berekening en geen vermelding ergens? Dan krijg je het ook niet. En anders een mailtje naar de helpdesk van Holidayautos
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Roland, je bent er echt uit
Een medebestuurder zit er volgens de Californische wet altijd automatisch bij. Die hoef je niet eens op het contract te laten zetten.
Overigens zit bijAlamo brits altijd 1 extra bestuurder erbij. Voor andere staten, waar het niet bij wet geregeld is dus wel interessant. Alamo.co.uk/brits is vanwege de koers van de pond nu weer interessant en de tarieven zijn ook weer wat gedaald.
Paar maanden geleden was uscarhire weer goedkoper. Gewoon in de gaten houden en kijken of je gratis kunt annuleren.

Overigens zit bijAlamo brits altijd 1 extra bestuurder erbij. Voor andere staten, waar het niet bij wet geregeld is dus wel interessant. Alamo.co.uk/brits is vanwege de koers van de pond nu weer interessant en de tarieven zijn ook weer wat gedaald.
Paar maanden geleden was uscarhire weer goedkoper. Gewoon in de gaten houden en kijken of je gratis kunt annuleren.
Wij hebben al 2x het Alamo Brits tarief gebruikt, en zelfs ook een ander Alamo tarief. Je boekt het (vaak) voordelige tarief en niemand vraagt naar het tarief, niemand. Zelfs bij het Hinko of Harry-tarief is er nooit naar gevraagd. De medewerker van Alamo lijkt het allemaal niets uit te maken: een boeking is een boeking.
Indien je een auto boekt bij Alamo Brits dan wordt bij de boeking nog vermeld dat het om het Brits tarief gaat. Ook op de bevestiging staat ook het Brits-tarief. Maar na het online inchecken wordt het Brits-tarief of die voorwaarden nergens meer vermeld. En na Skip the counter wordt het ook niet op de bevestiging vermeld. Dus..... gewoon boeken.
Voor de komende meivakantie heb ik weer een reservering bij Alamo staan met zo'n mooi tarief, waar ook speciale voorwaarden bij horen, maar na skip the counter kraait er geen haantje meer naar.
Het annuleren is ook een fluitje van een cent. Je klikt op de reserveringsbevestiging op 'annuleren', en klaar: geannuleerd.
Nu met de lage pond t.o.v. De dollar is het Alamo Brits weer interessant, dus je kunt gerust reserveren. En gewoon regelmatig nog eens kijken, want ineens kunnen de tarieven anders zijn. In juli heb ik mijn reservering gemaakt bij Alamo, toen was een Fullsize SUV goedkoper dan een compact car! Voor 400,- rij ik 2 weken door West USA met een Fullsize SUV. Dus soms..... soms moet je gewoon geluk hebben en op tijd toeslaan.
Indien je een auto boekt bij Alamo Brits dan wordt bij de boeking nog vermeld dat het om het Brits tarief gaat. Ook op de bevestiging staat ook het Brits-tarief. Maar na het online inchecken wordt het Brits-tarief of die voorwaarden nergens meer vermeld. En na Skip the counter wordt het ook niet op de bevestiging vermeld. Dus..... gewoon boeken.
Voor de komende meivakantie heb ik weer een reservering bij Alamo staan met zo'n mooi tarief, waar ook speciale voorwaarden bij horen, maar na skip the counter kraait er geen haantje meer naar.
Het annuleren is ook een fluitje van een cent. Je klikt op de reserveringsbevestiging op 'annuleren', en klaar: geannuleerd.
Nu met de lage pond t.o.v. De dollar is het Alamo Brits weer interessant, dus je kunt gerust reserveren. En gewoon regelmatig nog eens kijken, want ineens kunnen de tarieven anders zijn. In juli heb ik mijn reservering gemaakt bij Alamo, toen was een Fullsize SUV goedkoper dan een compact car! Voor 400,- rij ik 2 weken door West USA met een Fullsize SUV. Dus soms..... soms moet je gewoon geluk hebben en op tijd toeslaan.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, erg hè?Vito schreef:Roland, je bent er echt uit

Maar ja, laatste keer dat ik autohuur voor Amerika geboekt heb is bijna 5 jaar geleden. En de laatste keer dat er een extra bestuurder bij was, was in 2007. Dan vergeet je wel eens wat...

Nog één vraag en dan ben ik weer helemaal bij vwb de autohuur, was altijd mijn specialiteit...

De minimum leeftijd voor autohuur en eventuele extra kosten bij < 25 jr is mij bekend maar geldt er ook een maximum leeftijd? Mijn vader is 80 jaar maar nog fit en heeft al aangegeven dat hij ook graag als bestuurder aangemerkt wil worden. Heb al zitten zoeken maar kan hier niets over vinden. Bij mijn weten is het geen probleem maar zag dit weekend ook bij een boekingssite leeftijden staan en > 70 jaar werd apart aangegeven.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leonl, bedankt voor je heldere antwoord. Altijd fijn om het van iemand te horen die hier ervaring mee heeft.leonl schreef:Wij hebben al 2x het Alamo Brits tarief gebruikt, en zelfs ook een ander Alamo tarief. Je boekt het (vaak) voordelige tarief en niemand vraagt naar het tarief, niemand.
Mij nu nog even verdiepen in 'Skip the counter...'

Roland
-
- Amerikafan
Heb juist opnieuw geboekt bij http://www.alamo.co.uk/ een SUV van 18/04 tot 12/05 LV voor 518 pond een goede 600 euro.
Boekingscode ALAMO10 gebruikt.
Auto bij Expedia opgezegd nu hopelijk snel centen terug.
Boekingscode ALAMO10 gebruikt.
Auto bij Expedia opgezegd nu hopelijk snel centen terug.

- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Bedankt voor de tip! Net geboekt met ALAMO10 voor onze trip naar Miami in april. Toch €40 goedkoper dan autoeurope. Die kan ik enkel telefonisch annuleren, dus morgen eens bellen 

Bij mij scheelde het al gauw 420 euro(30 dagen) met RentalCars door de 'goede' euro-pond koers!
25euro per dag een SUV is een prima prijs voor ons!
25euro per dag een SUV is een prima prijs voor ons!
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
En ook een auto gehuurd via http://www.alamo.co.uk/ met de Boekingscode ALAMO10.
Een Standard SUV voor GBP 413 van 10/05/17 - 26/05/17. Ophalen en inleveren op LAX.
Oh ja, tevens vliegtickets geboekt.
Roland

Een Standard SUV voor GBP 413 van 10/05/17 - 26/05/17. Ophalen en inleveren op LAX.
Oh ja, tevens vliegtickets geboekt.

Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Prijzen zijn net zo hoog als Alamo.co.uk/brits , alleen zit er géén gratis extra bestuurder bij. Voor ons wel belangrijk in Florida. Ik boek dus liever bij Brits dan deze code over te nemen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat snap ik.
Maar aangezien wij de auto huren in Californië is de extra bestuurder automatisch inbegrepen.
Had anders ook via /brits geboekt.
Roland
Maar aangezien wij de auto huren in Californië is de extra bestuurder automatisch inbegrepen.

Had anders ook via /brits geboekt.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20281 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne