Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
Ik krijg bij Alamo.co.uk voor 3 weken Fullsize SUV een prijs van 2100 pond
ook met die code, 14 jul/4aug op Denver, dat is wel erg veel!

Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bij alamo.nl staat:Coyote schreef: De minimum leeftijd voor autohuur en eventuele extra kosten bij < 25 jr is mij bekend maar geldt er ook een maximum leeftijd? Mijn vader is 80 jaar maar nog fit en heeft al aangegeven dat hij ook graag als bestuurder aangemerkt wil worden. Heb al zitten zoeken maar kan hier niets over vinden. Bij mijn weten is het geen probleem maar zag dit weekend ook bij een boekingssite leeftijden staan en > 70 jaar werd apart aangegeven.
Bij een tussenpersoon als usareisen.de met een site uitsluitend gericht op autohuur in Amerika staat alleen iets over een toeslag voor bestuurders <25. Ik heb hier ook nooit iets gelezen over een toeslag voor oudere bestuurders. Ik trek daaruit de voorzichtige conclusie dat Amerika blijkbaar niet tot de sommige landen behoort. Overigens geldt hiervoor net als bij de Duitse lotto: ohne Gewähr.In sommige landen geldt een minimale of maximale leeftijd voor het huren van een auto. Daarnaast kan er voor bestuurders jonger dan 25 jaar een leeftijdstoeslag gelden. Neem voor meer informatie contact op met onze customer service.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Wij hebben een 'Chevy Tahoe or Similar' gehuurd via Alamo. Nu weet ik dus dat het niet per se geboekt wordt als Chevy Tahoe. Weet iemand wat de andere opties zijn die we kunnen verwachten ('or similar)?
En hoe oud zijn de auto's die je voornamelijk van Alamo mee krijgt? Kan ik iets verwachten in de range van 2006 en 2016 bijv en moet je daar lucky in zijn welke je krijgt of zijn het over het algemeen vrij nieuwe auto's : -)?
En hoe oud zijn de auto's die je voornamelijk van Alamo mee krijgt? Kan ik iets verwachten in de range van 2006 en 2016 bijv en moet je daar lucky in zijn welke je krijgt of zijn het over het algemeen vrij nieuwe auto's : -)?
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zou het topic '' Auto gehuurd, welke kreeg jij mee '' eens doorlezen. Dan weet je ongeveer wat je kan verwachten al bied dat totaal geen zekerheid.StevenVDL schreef:Wij hebben een 'Chevy Tahoe or Similar' gehuurd via Alamo. Nu weet ik dus dat het niet per se geboekt wordt als Chevy Tahoe. Weet iemand wat de andere opties zijn die we kunnen verwachten ('or similar)?
Wij hadden in mei bij Alamo een Hyundai sante fe or simular. Die Hyundai hebben we nooit zien staan. We kregen een mooie Ford explorer limited edition mee uit 2016

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Koffiedik kijken wat je meekrijgt. Helemaal afhankelijk van vraag en aanbod op dat moment.StevenVDL schreef:En hoe oud zijn de auto's die je voornamelijk van Alamo mee krijgt? Kan ik iets verwachten in de range van 2006 en 2016 bijv en moet je daar lucky in zijn welke je krijgt of zijn het over het algemeen vrij nieuwe auto's : -)?
Overigens kan ik zeggen na het huren van tientallen auto's in Amerika dat het mij nog nooit tegengevallen is. Auto's meestal vrij nieuw en vrijwel nooit > 10.000 mijl op te teller.
Ik neem de tijd als ik een auto ophaal. Als ik zelf mag kiezen kijk ik goed rond. Staat er niets bij dan loop ik een extra rondje. Zo al enkele keren een auto kunnen meenemen die net schoon werd afgeleverd.

Roland
- pumi1000
- Amerika-expert
Voor ons blijft Alamo overal duur (com,nl,uk,brits), terwijl we deze keer ook nog korter gaan.
16-7 t/m 31-07 Miami Int, prijs is overal hoog voor een Standard SUV.
Heb nu een boeking lopen via Budget voor 531 euro, maar zelfs op Alamo.com (waar we normaal altijd boeken) nu 1328 dollar!
16-7 t/m 31-07 Miami Int, prijs is overal hoog voor een Standard SUV.
Heb nu een boeking lopen via Budget voor 531 euro, maar zelfs op Alamo.com (waar we normaal altijd boeken) nu 1328 dollar!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij Alamo.co.uk vind ik anders een Standard SUV voor rond de € 840 (GBP 758,50) voor jullie periode in Miami. Nog steeds een behoorlijke prijs maar wel ruim onder de $ 1328.
Overigens is die € 531 bij Budget helemaal niet zo gek, zo'n € 75 duurder dan dat wij in mei in Los Angeles betalen. Jullie zitten echter in het hoogseizoen en op een andere locatie.
Zou het ervoor doen met die € 531 voor een Standard SUV.
Je kunt natuurlijk een Midsize SUV nemen en hopen dat je een Standard SUV meekrijgt straks op Miami. Zelf ook vaak de Midsize geboekt en reed vervolgens met een Standard SUV van het terrein af. Soms gewoon brutaal zijn...
Roland
Overigens is die € 531 bij Budget helemaal niet zo gek, zo'n € 75 duurder dan dat wij in mei in Los Angeles betalen. Jullie zitten echter in het hoogseizoen en op een andere locatie.
Zou het ervoor doen met die € 531 voor een Standard SUV.

Roland
- pumi1000
- Amerika-expert
Op zich ook goede prijs van Budget, daarom ook alvast geboekt, mag gratis annuleren nog. Je mag alleen niet zelf kiezen las ik en dat is bij Alamo wel, daarom ook meteen de standaard SUV geboekt. Ik kreeg overigens telefonisch nog extra korting. Met zo'n groot verschil gaan we Budget maar eens proberen. het is wel hoogseizoen, maar de prijzen zijn nog nooit zo hoog geweest op alamo.com (ook LAX bijvoorbeeld geeft dezelfde hoge prijs). We houden het regelmatig in de gaten.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Gelukkig al het één en ander gelezen in dit topic over autohuur.
Maar weet je voor dat je gaat huren wat de one way kosten zijn?
Ik wil een grote 8 persoons auto huren van New Orleans pick-up en dorp off in Orlando eind juli half Augustu.
Kan echter geen 8 persoons auto vinden....we reizen met 6 personen maar met bagage heb ik toch een 8 persoons nodig.
Iemand tips?
Alvast bedankt.
Maar weet je voor dat je gaat huren wat de one way kosten zijn?
Ik wil een grote 8 persoons auto huren van New Orleans pick-up en dorp off in Orlando eind juli half Augustu.
Kan echter geen 8 persoons auto vinden....we reizen met 6 personen maar met bagage heb ik toch een 8 persoons nodig.
Iemand tips?
Alvast bedankt.
Fijne couponcode! We komen uit op 426 pond voor 18-11 t/m 5-12 vanaf LAX. We hadden al een reservering staan bij Expedia maar die gaan we annuleren (€581 bij Expedia, € 473 bij Alamo.co.uk)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Net bij Alamo.co.uk een midsize SUV gehuurd voor £510 voor 24 dgn mei/juni, op SFO. Gebruikt gemaakt van de alamo10 code, waarvoor mijn dank.
Gelijk skip the counter gedaan, helemaal happy.
Gelijk skip the counter gedaan, helemaal happy.
Iemand een idee hoe snel je je geld terug zou krijgen, mocht je annuleren bij alamo.co.uk/brits?
Het zou zo kunnen zijn dat tussen nu en de aankomende tijd de pond nog daalt onder de euro. Dan zou het leuker zijn om op nieuw te boeken
Volgens mij ook geen cancelation fee, dus prima te doen verder
Het zou zo kunnen zijn dat tussen nu en de aankomende tijd de pond nog daalt onder de euro. Dan zou het leuker zijn om op nieuw te boeken

Volgens mij ook geen cancelation fee, dus prima te doen verder

- guido09
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Nou niet snel dus... ZIt er al een maand op te wachten. En maar beloven dat ze terugmailen.
(12-10 uiteindelijk opgelost)
(12-10 uiteindelijk opgelost)
Laatst gewijzigd door guido09 op 12 okt 2016, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vraag me af wat het voordeel zal zijn. Als de koers van de Engelse Pond nog flink daalt kun je wel voordeliger opnieuw huren maar als jij annuleert krijg je de tegenwaarde tegen de dan geldende dagkoers en die is natuurlijk ook veel lager...vimo schreef:Het zou zo kunnen zijn dat tussen nu en de aankomende tijd de pond nog daalt onder de euro. Dan zou het leuker zijn om op nieuw te boeken

Roland
Daar had ik natuurlijk nog niet aan gedacht....slim! 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
[/quote]
Bij alamo.nl staat:
Bij alamo.nl staat:
Alamo.nl is geen onderdeel van Alamo, het is enkel een brooker zoals de rest, rentalcars, autoeurope......In sommige landen geldt een minimale of maximale leeftijd voor het huren van een auto. Daarnaast kan er voor bestuurders jonger dan 25 jaar een leeftijdstoeslag gelden. Neem voor meer informatie contact op met onze customer service.

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Klopt helemaal. alamo.nl is onderdeel van TTM. Dit is een Travel Marketing buro.
Zelfde voor de .de versie. Die staat op naam van Vanguard Trademark Holdings, onderdeel van Enterprise.
Alamo.co.uk staat op naam van Enterprise Holdings Inc. Dat is de eigenaar van alamo, National en Enterprise.Wat doet Target Travel Marketing voor Alamo.nl?
Target Travel Marketing (TTM) verzorgt sinds 1996 de reserveringen voor Alamo.nl en Alamo.be. Via deze websites kunnen op meer dan 2.000 locaties wereldwijd huurauto's van Alamo worden gereserveerd. TTM verzorgt jaarlijks de deelname van Alamo.nl aan bijvoorbeeld de Vakantiebeurs in Utrecht en de Salon des Vacance in Brussel. Daarnaast werkt Alamo.nl regelmatig mee aan door TTM georganiseerde persreizen. Ontwikkeling van de landingspages, het SEO proof maken van de website en het inrichten en monitoren van online advertising campagnes behoren eveneens tot de services die TTM aan Alamo.nl verleend.
Zelfde voor de .de versie. Die staat op naam van Vanguard Trademark Holdings, onderdeel van Enterprise.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Coyote schreef:Vraag me af wat het voordeel zal zijn. Als de koers van de Engelse Pond nog flink daalt kun je wel voordeliger opnieuw huren maar als jij annuleert krijg je de tegenwaarde tegen de dan geldende dagkoers en die is natuurlijk ook veel lager...![]()

Ik vroeg me af hoe het bij Alamo uk / brits met het eigen risico zit. Ik zie zo snel nergens waar dit vermeld wordt. Is er daarbij ook nog verschil tussen gewoon boeken bij uk of brits? Bij de gewone uk zit er geen additional bestuurder bij, bij brits wel. Ik boek het liefst zonder enig risico, dus ook zonder glas en banden en wil dat graag van tevoren doen, dus niet op het vliegveld aan hoge extra kosten. Heeft iemand een idee hoe dat zit?
Ik las ook nog ergens dat als je lid bent van de ANWB dat je dan ook hulp krijgt van de Amerikaanse wegenwacht, wie heeft daar ervaring mee of weet hoe dat zit?
Ik las ook nog ergens dat als je lid bent van de ANWB dat je dan ook hulp krijgt van de Amerikaanse wegenwacht, wie heeft daar ervaring mee of weet hoe dat zit?
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er geldt geen eigen risico zoals ook uit onderstaande blijkt (voorwaarden die ik kreeg bij alamo.co.uk):
Roland
Echter, ga je op onverharde wegen rijden en je krijgt schade dan vervalt CDW:Collision Damage Waiver
All inclusive rates include CDW, which contractually waives or limits the renter’s liability for
damage to or loss of the vehicle to zero
Extended Protection / Liability Cover
All inclusive rates provide the renter and authorized drivers up to an aggregate, single limit of
$1,000,000 for claims that may by made by others against the renter and authorized drivers for
bodily injury, death and/or property damage arising out of the use or operation of our rental vehicle.
Also included is an Uninsured Motorist (UM) benefit up to an aggregate, single limit of $100,000.
UM provides benefits to the renter and any family member related by blood, marriage, or adoption,
who, while physically occupying Alamo’s rental vehicle when it is being driven by the renter or an
authorized driver, suffers bodily injury or death caused by negligent uninsured motorist, negligent
underinsured motorists, or a negligent hit-and-run driver.
Nou is dat laatste al jaren bekend onder de forum bezoekers en zal in de regel ook geen problemen opleveren, zolang je maar voorzichtig bent. Onverharde wegen kom je regelmatig tegen maar de ene onverharde weg is de andere niet. Zo zal een keurig vlakke zand- of kiezelweg niet zo gauw schade kunnen veroorzaken. Ga je echter wat ruigere onverharde wegen op (uitstekende rotsen, diepe kuilen) dan is het wel zaak goed op te letten. Een lekke band of schade aan de onderkant van de auto is snel opgelopen en dan is deze schade voor eigen rekening.Driving on unpaved roads voids Collision Damage Waiver (CDW)
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20287 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-