Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hoge prijzen augustus

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Mariah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

hoge prijzen augustus

Bericht door Mariah »

Hoi,
Meerdere weken kijk ik naar tickets voor heen naar Calgary, terug vanaf Vancouver in augustus volgend jaar. Maar pfft, wat een prijzen :shock:
Het lijkt of ik overal koopjes en aanbiedingen voorbij zie komen maar voor deze periode en bestemming vind ik niks. Of ligt het aan mijn zoek-kwaliteiten? Ik kijk naar een ticket met 1 overstap.
We gaan met 6 volwassenen dus het loont de moeite een mooie prijs te vinden. Afgelopen zomer lagen de prijzen rond de 800 in het hoogseizoen, nu vind ik niks onder de 930
Wie herkent dit? Of nog beter, wat is wijsheid in dit geval?
hemmie
Amerika-expert

Re: hoge prijzen augustus

Bericht door hemmie »

Afgelopen zomer hebben wij een reis door Canada gemaakt en mijn schoonzus had daarvoor tickets van Amsterdam naar Vancouver nodig (wij kozen uiteindel voor een rondje Vancouver maar voor de tickets maakte dat niet echt wat uit als ik het me goed herinner). Wij zijn in oktober gaan zoeken en kwamen eigenlijk nauwelijks prijzen onder de 1000 tegen. Begin december een aanbieding, BA tickets voor 800. Direct geboekt dus.
De prijzen die jij nu vindt zijn volgens mij dus niet anders dan vorig jaar.
Terug in Texas!
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Ik gebruik een appje genaamd skyscanner. Je geeft de data en luchthaven in en krijgt een alert als de prijzen wijzigen. Normaal vlieg ik met BA naar SFO en betaal ik rond de 525-550 euro. Voor aankomende april heb ik tickets via Lufthansa voor maar 410 euro. Ik ben wel ook vroeger gaan zoeken dan normaal, dat zal ook een rol spelen.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Wij hebben hetzelfde probleem voor onze zoektocht naar tickets voor Salt Lake City. Zelfs als we uitwijken naar Denver of Las Vegas. We blijven dagelijks de prijzen opvolgen en hopen op nog een goede deal.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Zou zeggen: Zet alerts, zoek zelf regelmatig en hou dit forum ook goed in de gaten. 22 september bijvoorbeeld was er een paar uur durende flashsale met prijzen tussen de 350,- en 400,-, Seattle zat daar ook bij, in juli en augustus. Dag later was er weer een. Daar is bovendien het huren van een auto een stuk goedkoper.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Een site die ik erg vaak gebruik ik ITA Matrix (gewoon zoeken op Google, de eerste hit)
Je kan je booking zo simpel of zo complex maken als mogelijk. Een van de handigste functies vind ik die om automatisch elke luchthaven binnen een bepaalde straal (50, 75, 100 miles, etc.) te kunnen selecteren. Zo heb je meer kans op een goeie prijs en hoef je maar 1 keer te zoeken.
Je kan ook aangeven welke airlines je in de zoekopdracht wil zien.

Het enige nadeel is dat het eigenlijk geen boekingssite is en je dus op een andere site een boeking moet maken. Maar het is een uitstekend begin om een eerste verkenning van de prijzen en bestemmingen te filteren.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ticketprijzen in voor/naseizoen vergelijken met hoogseizoen is als appels met peren.
In ga in maart en betaal 450 euro.
Ik wil ook graag in augustus (zonsverduistering) en prijzen benenden 1000 euro kom ik niet tegen.

Vanaf 15/16 juni knalt de prijs ineens van 750 naar 1000
En vanaf 23/24 augustus het omgekeerde.

De vliegmaatschappijen weten ook wel wanneer de mensen met kinderen hun vrije tijd hebben.
Ik verwacht geen wonderen de komende maanden.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Heb zelf tijdens de flash sales op 22/9 en de dagen erna naar eind juli gekeken, daar zaten Denver en Seattle toen wel bij. Begin augustus weet ik niet.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hans B schreef:Vanaf 15/16 juni knalt de prijs ineens van 750 naar 1000
En vanaf 23/24 augustus het omgekeerde.
Dit is elk jaar zo en de reden dat ik altijd vóór half juni naar Amerika ging. Nou heeft niet iedereen die vrijheid en moet je dus op tijd beginnen met zoeken en hopen op een aanbieding of bereid zijn een hogere prijs te betalen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mariah
Amerikafan

Bericht door Mariah »

Bedankt allen voor de tips. Handige sites gelezen die ik nog niet kende :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hans B schreef: Ik wil ook graag in augustus (zonsverduistering) en prijzen benenden 1000 euro kom ik niet tegen.
Hier hetzelfde probleem.

:offtopic: Waar wil je naar toe voor de zonsverduistering?

Marianne
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Tja, vraag en aanbod...................
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Wij starten in Phoenix.
De zonsverduistering zullen we gaan meemaken rond Jackson WY, daarna door naar Yellowstone.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet hoe het met de campings is, maar de hotelprijzen zijn ongehoord hoog. Wij hebben 3 nachten Colter Bay gereserveerd, dat was het minimum aantal nachten rond de 21e.
Op tijd reserveren. En misschien zien we elkaar - als het niet te donker is. :wink:

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

We raken een beetje off topic, maar ik zal mijn koelkast en vers water voorraad op peil hebben, zodat we ergens in de natuur kunnen boondocken.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Evita2017
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Evita2017 »

Martin & Marianne schreef:Ik weet niet hoe het met de campings is, maar de hotelprijzen zijn ongehoord hoog. Wij hebben 3 nachten Colter Bay gereserveerd, dat was het minimum aantal nachten rond de 21e.
Op tijd reserveren. En misschien zien we elkaar - als het niet te donker is. :wink:

Marianne
Wij gaan ook naar de zonsverduistering, willen in de buurt van Riverton kamperen (met camper), weinig campings in de buurt te vinden. Degene die we vinden zijn volzet. Bij ons zal het dus wildkamperen worden :-) Mag wel niet, maar hopelijk zijn ze die dag wel soepel. Gelukkig hebben we een camper, dus alles bij de hand.
Mariah
Amerikafan

Bericht door Mariah »

Van buren hoorde ik dat zij ook in afgelopen december voor 798 pp (Calgary heen, Vancouver terug, met BA) voor afgelopen augustus hadden geboekt.
Behalve Hemmie, herkennen meer mensen dit? Is dit voorgaande jaren ook geweest?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Dat zijn inderdaad volgens mij exact de tickets die mijn schoonzus had (maar dan retour Vancouver), geboekt rond Sinterklaas.
In ons geval was de situatie simpel, we zouden de reis alleen doen als ze enigszins betaalbare tickets zou vinden, dus wij wachtten sowieso af, maar je weet met tickets nooit wat wijsheid is, het blijft gokken. Ik heb overigens na het boeken niet meer gekeken naar de prijzen, dus geen idee het later veel duurder of juist goedkoper was.
Terug in Texas!
melanie0479
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door melanie0479 »

Hallo,

Wij zijn ook aan het kijken om eind augustus te gaan naar ZW Amerika.
Maar de prijzen van een camper zijn zo duur.
Ik heb prijs gevraagd bij Tioga tours en een camper 21-24ft met 2 volwassenen en 2 kinderen (3j en 1,5j) is 3.300€ voor 17 dagen! Van SF tot LV.
Is dat de normale prijs?

Groetjes
Melanie
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik ben bang van wel. Je zit waarschijnlijk nog net in het hoogseizoen. Kun je ook iets later vertrekken? Dat kan echt heel veel schelen.
Op travelhome kun je zelf berekenen wat je ongeveer kwijt bent. Speel eens wat met verschillende data, dan zie je het verschil.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer