Dit bericht is niet negatief bedoeld. Ik ben heel benieuwd in wat voor situatie je zit. Ik weet ook niet hoeveel ervaring je hebt met (tijdelijk) wonen en werken in de VS. Als ik je bericht zo lees met o.a. het verkopen van je huis en de zelfverzekerdheid van het krijgen van een visum dan heb je of al aardig wat voor elkaar gekregen, of ben je heel naïef. (Ik put in deze uit eigen ervaring).[...] niet zo zelfverzekerd dat ik ga winnen maar wel zelfverzekerd dat ik een visum ga krijgen
Dat moet je werkgever dan wel voor je willen doen, dat kun je nl. niet zelf doen. Je zou niet de eerste zijn die na het aflopen van de H1 gewoon het land uit moet.Queste schreef:Ik weet dat H1B non-immigrant is. Kwestie van zo snel mogelijk beginnen met een AoS na toelating.
Je snapt het heel goed. De enorme toeloop van met name mensen uit India heeft ervoor gezorgd dat in de eerste 5 dagen (minimale tijd dat applications ingestuurd mogen worden) de quota al 4x overschreden zijn en het dus ook een lotery geworden is.Dexstar schreef: En dan zit je ook nog vast aan een loting... Met andere woorden: Ik heb die baan, wellicht na een veeleisende sollicitatie, maar ik moet mijn baas nog wel even vertellen dat het feest wellicht helemaal niet doorgaat. Welke werkgever gaat daar nu mee akkoord?
Een werkgever die me door een H1B sleept, zal me niet na een paar jaar weer kwijt willen. En eenmaal een H1B op zak, is een transfer naar een andere werkgever redelijk snel geregeld.hemmie schreef:Dat moet je werkgever dan wel voor je willen doen, dat kun je nl. niet zelf doen. Je zou niet de eerste zijn die na het aflopen van de H1 gewoon het land uit moet.Queste schreef:Ik weet dat H1B non-immigrant is. Kwestie van zo snel mogelijk beginnen met een AoS na toelating.
Een H1-B stelt niet zo gek veek voor, als je het uitbesteed ben je voor zo'n $2,500 klaar. LCA, petition en visa stamp.Queste schreef: Een werkgever die me door een H1B sleept, zal me niet na een paar jaar weer kwijt willen. En eenmaal een H1B op zak, is een transfer naar een andere werkgever redelijk snel geregeld.
Een H1B stelt in zoverre een hoop voor dat er 4x zoveel aanmeldingen zijn als visa en er dus ook een lotery aan vast zit.thenextdtrump schreef:Queste schreef: Een H1-B stelt niet zo gek veek voor, als je het uitbesteed ben je voor zo'n $2,500 klaar. LCA, petition en visa stamp.
Dat klopt, maar mijn punt is dat het voor een werkgever niet zoveel uitmaakt, en dat je echt 0 job security hebt op basis van je visum alleen. Jij schreef immersQueste schreef:Een H1B stelt in zoverre een hoop voor dat er 4x zoveel aanmeldingen zijn als visa en er dus ook een lotery aan vast zit.thenextdtrump schreef:
En ik wil je wat dat betreft uit de droom helpen. Helemaal als je bij een grote club komt, dan heb je simpelweg te maken met ontslagrondes waar je badge het op maandagochtend niet meer doet en HR klaar zit om je je 2 weken paycheck te geven. Visum of geen visum.Queste schreef: Een werkgever die me door een H1B sleept, zal me niet na een paar jaar weer kwijt willen