Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas incl. Havasupai 2017.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.
Iemand enig idee of de dagindeling van mijn vorige post haalbaar is?
20 juli is in ieder geval prima haalbaar. Volgens mij ligt Kiva overigens verder dan Lower Calf Creek dus je hoeft niet terug te rijden. Overigens is drie uur wel aan de krappe kant en reken erop dat het echt erg druk kan/zal zijn bij de parking (weinig plaats). Ipv Kodachrome Basin zou je een stukje Burr Trail kunnen rijden, vond ik erg indrukwekkend.
Devils Garden is mooi, maar verwacht er niet al te veel van.
Devils Garden is mooi, maar verwacht er niet al te veel van.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wat Kiva betreft heb je inderdaad gelijk! Ik heb me daarin vergist.
Hoe ver zou je de Burr Trail inrijden? Dan kunnen we eventueel wel meepikken, al zijn we dan wel later bij de Lower Calf Creek Falls = warmer en grotere kans dat de parkeerplaats vol staat.
Voegt de Burr Trail echt iets toe aan het uitzicht wat we al zien aan de U12 en aan wat we al hebben gezien in Canyonlands, Capitol Reef etc?
Je geeft aan dat we niet te veel moeten verwachten van Devils Garden, maar in je verslag (van 2015) lees ik dat jullie niet helemaal tot Devils Garden zijn doorgereden bij het rijden van de Hole in the rock road, of begrijp ik dat verkeerd?
edit: niet goed gekeken, ik zie nu dat jullie in 2016 op herhaling zijn gegaan en Devils Garden wel hebben gezien
Hoe ver zou je de Burr Trail inrijden? Dan kunnen we eventueel wel meepikken, al zijn we dan wel later bij de Lower Calf Creek Falls = warmer en grotere kans dat de parkeerplaats vol staat.
Voegt de Burr Trail echt iets toe aan het uitzicht wat we al zien aan de U12 en aan wat we al hebben gezien in Canyonlands, Capitol Reef etc?
Je geeft aan dat we niet te veel moeten verwachten van Devils Garden, maar in je verslag (van 2015) lees ik dat jullie niet helemaal tot Devils Garden zijn doorgereden bij het rijden van de Hole in the rock road, of begrijp ik dat verkeerd?
edit: niet goed gekeken, ik zie nu dat jullie in 2016 op herhaling zijn gegaan en Devils Garden wel hebben gezien

Tsja, ik vond het in ieder geval een stuk mooier dan de Hole-in-the-Rock Road en Devils Garden!Voegt de Burr Trail echt iets toe aan het uitzicht wat we al zien aan de U12 en aan wat we al hebben gezien in Canyonlands, Capitol Reef etc?
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is goed te weten, dan wisselen we dat om. Bedankt!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Inmiddels heb ik alle overnachtingen (annuleerbaar) geboekt en ben ik druk bezig met de daginvulling.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
4 juli: huis - SF #Lombard Motor Inn
5 juli: SF #Lombard Motor Inn
6 juli: SF - Monterey #Lone Oak Lodge
7 juli: Monterey - Cambria #Sea Otter Inn
8 juli: Cambria - SeKi #Cedar Grove Lodge
9 juli: Seki- Three Rivers #lazy J Ranch Americas Best Vallue Inn
10 juli: Three Rivers - Barstow #California Inn
11 juli: Barstow - Peach Springs #Grand Caverns Inn
12 juli: Peach Springs - Havasupai Hilltop - (hike)- Supai #Supai lodge
13 juli: Supai #Supai Lodge
14 juli: Supai -(helicopter)- Havasupai Hilltop - Kayenta #Hamptonn Inn
15 juli: Kayenta - Moab #Inca Inn
16 juli: Moab #Inca Inn
17 juli: Moab #Inca Inn
18 juli: Moab - Torrey #Capitol Reef Resort
19 juli: Torrey #Capitol Reef Resort
20 juli: Torrey - Panguitch Lake #Blue Springs Lodge
21 juli: Panguitch Lake - St George #La Quinta Inn & Suites
22 juli: St George - Las vegas #Candlewood Suites Hotel
23 juli: Las Vegas #Candlewood Suites Hotel
24 juli: Las Vegas - Dusseldorf
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
4 juli: huis - SF #Lombard Motor Inn
5 juli: SF #Lombard Motor Inn
6 juli: SF - Monterey #Lone Oak Lodge
7 juli: Monterey - Cambria #Sea Otter Inn
8 juli: Cambria - SeKi #Cedar Grove Lodge
9 juli: Seki- Three Rivers #lazy J Ranch Americas Best Vallue Inn
10 juli: Three Rivers - Barstow #California Inn
11 juli: Barstow - Peach Springs #Grand Caverns Inn
12 juli: Peach Springs - Havasupai Hilltop - (hike)- Supai #Supai lodge
13 juli: Supai #Supai Lodge
14 juli: Supai -(helicopter)- Havasupai Hilltop - Kayenta #Hamptonn Inn
15 juli: Kayenta - Moab #Inca Inn
16 juli: Moab #Inca Inn
17 juli: Moab #Inca Inn
18 juli: Moab - Torrey #Capitol Reef Resort
19 juli: Torrey #Capitol Reef Resort
20 juli: Torrey - Panguitch Lake #Blue Springs Lodge
21 juli: Panguitch Lake - St George #La Quinta Inn & Suites
22 juli: St George - Las vegas #Candlewood Suites Hotel
23 juli: Las Vegas #Candlewood Suites Hotel
24 juli: Las Vegas - Dusseldorf
Hoi Moon29
Ik zie dat je geboekt hebt bij Supai Lodge. Weet jij hoe duur dit is? Ik kan het namelijk nergens vinden. wij zijn ook aan het kijken. We zijn met 4 personen. Ik heb al gezien dat je dan met 1 kamer kunt volstaan maar zie nergens prijzen. Heb jij via de telefoon gereserveerd os kan het ook op een andere manier?
Mooie route heb je verder met voor mij wat onbekendere dingen er in. Ik ga er nog eens even beter naar kijken!
Ik zie dat je geboekt hebt bij Supai Lodge. Weet jij hoe duur dit is? Ik kan het namelijk nergens vinden. wij zijn ook aan het kijken. We zijn met 4 personen. Ik heb al gezien dat je dan met 1 kamer kunt volstaan maar zie nergens prijzen. Heb jij via de telefoon gereserveerd os kan het ook op een andere manier?
Mooie route heb je verder met voor mij wat onbekendere dingen er in. Ik ga er nog eens even beter naar kijken!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi Henrytje
Leuk dat jullie ook naar Supai willen gaan!
Hier vind je alle prijzen: https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/havasupai.htm
Ook van de permit en helikopter etc.
Wij hebben idd telefonisch gereserveerd. Helaas is er geen andere mogelijkheid.
Wanneer willen jullie gaan?
Gr Monique
Leuk dat jullie ook naar Supai willen gaan!
Hier vind je alle prijzen: https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/havasupai.htm
Ook van de permit en helikopter etc.
Wij hebben idd telefonisch gereserveerd. Helaas is er geen andere mogelijkheid.
Wanneer willen jullie gaan?
Gr Monique
Wij gaan pas in 2018 maar zijn nu al aan het voorbereiden. We willen nml 6 weken! We zijn aan het stoeien met locaties die we allemaal willen bezoeken met de camper maar vaak ook dirt roads rijden ivm meer afgelegen locaties. We denken er over om nu 3 weken met camper en 3 weken met 4 WD te doen en hotels/lodges.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Op 31 oktober post je een 3 weeks schema.
Op 05 november post je een bericht waarin je zegt 6 weken te willen gaan.
Verwarrend.
Verwarrend.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Ik heb op 31 okt geen route neergezet. Die is van Moon29. Wij zijn nog in de orientatiefase.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik denk dat je eea door elkaar haaltHans B schreef:Op 31 oktober post je een 3 weeks schema.
Verwarrend.

Ik ga nog steeds gewoon 3 weken en de route die ik 31 oktober poste.
En alle tips zijn nog steeds welkom

Ook ben ik op zoek waar ik het beste (kwa omgeving en tijd in schema we het beste met en atv kunnen gaan rijden.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Moab is een van de plekken die favoriet zijn voor oof road rijden met quads, trikes, etc..
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja Moab heb ik inderdaad staan als een van de mogelijkheden, maar Capitol Reef zou denk ik ook kunnen. Vraag is waar het het leukste is en waar we het meeste tijd voor hebben, of het bijvoorbeeld het leukst is een bepaald deel op die manier te bekijken.
Verder heb ik nog een andere vraag:
Op 4 juli komen wij per vliegtuig rond 7PM aan in San Francisco.
Eerdat we dan de huurauto hebben opgepikt en bij ons hotel (Lombard Motor Inn) is het wellicht rond 9PM.
Zou er dan nog iets van de 4th July viering mee te pikken zijn, als we daar de energie nog voor op kunnen brengen?
Bijvoorbeeld het vuurwerk, van hoe laat tot hoe laat is dat?
Verder heb ik nog een andere vraag:
Op 4 juli komen wij per vliegtuig rond 7PM aan in San Francisco.
Eerdat we dan de huurauto hebben opgepikt en bij ons hotel (Lombard Motor Inn) is het wellicht rond 9PM.
Zou er dan nog iets van de 4th July viering mee te pikken zijn, als we daar de energie nog voor op kunnen brengen?
Bijvoorbeeld het vuurwerk, van hoe laat tot hoe laat is dat?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben nu aanbeland bij het uitwerken vanaf 14 juli.
Op 14 juli heb ik gepland (op deze dag hebben we volgens mij uur langer ivm andere tijdzone):
-vertrek vanaf Kayenta
-fotostops Monument Valley (hier al uitgebreid in 2014 geweest)
-Goosenecks State Park
-Valley of the Gods
-Moki Dugway
-Natural Bridges: (owachomo bridge en/of Supapu Bridge)
-aankomst bij Inca Inn in Moab
Zou het haalbaar zijn hier nog iets van het Needles District aan toe te voegen? Of dit te doen in plaats van Natural Bridges?
Wat adviseren jullie?
Vervolgens hebben we 2 volle dagen rond Moab (3 nachten in totaal). Hoe zouden jullie die 2 dagen indelen? De Schafer trail daarin opnemen lijkt me erg gaaf. Ook ter afwisseling van het wandelen.
Nog iets heel anders: kan iemand van jullie me nog iets antwoorden op mijn vraag in mijn vorige post inzake 4th July in San Francisco?
Alvast bedankt!
Op 14 juli heb ik gepland (op deze dag hebben we volgens mij uur langer ivm andere tijdzone):
-vertrek vanaf Kayenta
-fotostops Monument Valley (hier al uitgebreid in 2014 geweest)
-Goosenecks State Park
-Valley of the Gods
-Moki Dugway
-Natural Bridges: (owachomo bridge en/of Supapu Bridge)
-aankomst bij Inca Inn in Moab
Zou het haalbaar zijn hier nog iets van het Needles District aan toe te voegen? Of dit te doen in plaats van Natural Bridges?
Wat adviseren jullie?
Vervolgens hebben we 2 volle dagen rond Moab (3 nachten in totaal). Hoe zouden jullie die 2 dagen indelen? De Schafer trail daarin opnemen lijkt me erg gaaf. Ook ter afwisseling van het wandelen.
Nog iets heel anders: kan iemand van jullie me nog iets antwoorden op mijn vraag in mijn vorige post inzake 4th July in San Francisco?
Alvast bedankt!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat alles wat je opnoemt en dan ook nog het needles district van Canyonlands een hele volle dag is.
Je hebt in Juli wel al hele lange dagen, dus ik zou dat echt pas ter plekke beslissen of je iets al dan niet laat vallen.
Als je overnacht in Kayenta, dan zit je bij mijn weten al in Navajo Nation en dus al in de tijdzone van Utah. Dus die dag win of verlies je geen uur. De dag ervoor als je naar Kayenta gaat verlies je een uur.
Je hebt in Juli wel al hele lange dagen, dus ik zou dat echt pas ter plekke beslissen of je iets al dan niet laat vallen.
Als je overnacht in Kayenta, dan zit je bij mijn weten al in Navajo Nation en dus al in de tijdzone van Utah. Dus die dag win of verlies je geen uur. De dag ervoor als je naar Kayenta gaat verlies je een uur.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij vertrokken rond 8 uur uit Moab, deden precies hetzelfde als wat jij opnoemt plus Muley Point (niet vergeten, echt prachtig) en waren rond half 6 in Monument Valley. We hebben maar 1 wandeling gedaan in Natural Bridges. Als je dus ook nog het Needles deel wilt doen, reken er dan maar op dat je niet voor 9 uur 's avonds in Moab arriveert.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zal een volle dag worden. De dagen zijn nog redelijk lang, maar niet zo lang als hier (en ze worden al weer korter Paul
).
Je zou in Mexcian Hat kunnen overnachten ipv in Kayenta, dat scheelt je alweer wat tijd. En dan ter plekke kijken hoeveel tijd je overal kwijt bent. Wij deden een deel van Needles in 2013, op weg van Moab naar Monticello, We vertrokken toen pas om 5 uur uit Moab, en waren om half 9 in ons hotel. We konden nog wel iets doen, maar het was wel kort. Zie hier ons verslag.
Wel of geen uur tijdverschil maakt voor de lengte van je dag verder niet uit. Maar je wint zoals gezegd geen uur.
Voor activiteiten in SF zou ik eens googelen, ik denk niet dat iemand daar iets over kan zeggen. Je kunt ook ter plekke nog in je hotel informeren.
Marianne

Je zou in Mexcian Hat kunnen overnachten ipv in Kayenta, dat scheelt je alweer wat tijd. En dan ter plekke kijken hoeveel tijd je overal kwijt bent. Wij deden een deel van Needles in 2013, op weg van Moab naar Monticello, We vertrokken toen pas om 5 uur uit Moab, en waren om half 9 in ons hotel. We konden nog wel iets doen, maar het was wel kort. Zie hier ons verslag.
Wel of geen uur tijdverschil maakt voor de lengte van je dag verder niet uit. Maar je wint zoals gezegd geen uur.
Voor activiteiten in SF zou ik eens googelen, ik denk niet dat iemand daar iets over kan zeggen. Je kunt ook ter plekke nog in je hotel informeren.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dankjewel voor het meedenken weer!
Ik begrijp nu dat ik een vergissing heb gemaakt. Maar op de dag van Supai naar Kayenta verander ik dan toch juist niet van tijdzone (beide Arizona)? Als ik het nu wel goed snap zit het wisselen van tijdzone in onze reis op dag van Barstow naar Peach springs (uur korter die dag) en op de dag van St George naar Las Vegas (uur langer die dag).
Muley Point had ik inderdaad ook erbij staan! Als je zou moeten kiezen wat is dan het mooiste (of levert meer iets anders t.o.v. wat we verder al zullen zien) Needles district of Natural Bridges?

Deze snap ik niet helemaalPSVwally schreef:Als je overnacht in Kayenta, dan zit je bij mijn weten al in Navajo Nation en dus al in de tijdzone van Utah. Dus die dag win of verlies je geen uur. De dag ervoor als je naar Kayenta gaat verlies je een uur.

Vito schreef:Wij vertrokken rond 8 uur uit Moab, deden precies hetzelfde als wat jij opnoemt plus Muley Point (niet vergeten, echt prachtig) en waren rond half 6 in Monument Valley. We hebben maar 1 wandeling gedaan in Natural Bridges. Als je dus ook nog het Needles deel wilt doen, reken er dan maar op dat je niet voor 9 uur 's avonds in Moab arriveert.
Muley Point had ik inderdaad ook erbij staan! Als je zou moeten kiezen wat is dan het mooiste (of levert meer iets anders t.o.v. wat we verder al zullen zien) Needles district of Natural Bridges?
Ik vrees dat dat wat te veel wordt op de dag ervoor. Omdat we maar moeten afwachten hoe laat we met de helicopter op Havasupai Hilltop worden afgezet. Kan zijn dat we pas in de middag kunnen gaan rijden. Dus beter maar keuzes maken dan denk ikMartin & Marianne schreef:e zou in Mexcian Hat kunnen overnachten ipv in Kayenta, dat scheelt je alweer wat tijd

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van Barstow naar Peach Springs verander je volgens mij niet van tijdzone. Als we het over dezelfde peach springs aan rt66 hebben....
Kayenta ligt volgens mij in Navajo Nation. In de zomertijd houden ze daar bij mijn weten Utah tijd aan en in de wintertijd (nu dus) Arizona tijd.
Dus hoe ik het lees is het in jouw route:
14 juli: +1
22 juli: -1
Edit: Je hebt het in je post over 14 juli dat je van Kayenta naar Moab gaat, in je route een paar posts omhoog ga je die dag van Supai naar Kayenta, dat maakt het misschien dat we langs elkaar heen praten?
Kayenta ligt volgens mij in Navajo Nation. In de zomertijd houden ze daar bij mijn weten Utah tijd aan en in de wintertijd (nu dus) Arizona tijd.
Dus hoe ik het lees is het in jouw route:
14 juli: +1
22 juli: -1
Edit: Je hebt het in je post over 14 juli dat je van Kayenta naar Moab gaat, in je route een paar posts omhoog ga je die dag van Supai naar Kayenta, dat maakt het misschien dat we langs elkaar heen praten?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht