Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV 2018 : Slow chat topic

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Queste »

M'n huis heb ik toch al verkocht ;) Overdracht 1 maart :D
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Lekker zelfzeker dat je gaat winnen :lol: :wink:
Ik wens het iedereen toe !
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

Haha, niet zo zelfverzekerd dat ik ga winnen maar wel zelfverzekerd dat ik een visum ga krijgen. En ik niet het risico wilde nemen dat ik een H1B sponsor vind en dan moet zeggen "sorry, het lukt me niet m'n huis te verkopen". Nadat ik de beslissing genomen had om te willen emigreren heb ik als eerste gezorgd voor de vrijheid om te kunnen verhuizen. Plus dat ik dus nu een goedkoop flatje ga zoeken waardoor ik meer per maand opzij kan zetten.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MDeckers »

Wacht. Heb je al een sponsor? Of begin je net met je zoektocht. Want naast een sponsor vinden (wat al heel moeilijk is), heb je ook nog eens de kans dat je helemaal geen visum krijgt door de H1B loting.
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

Nee, ik heb nog geen sponsor. Ik hoop er voor 1 april een te vinden wat dat is ten slotte de deadline voor entry voor 2018. En dan inderdaad nog de kans op uitloting. Maar ik probeer zoveel mogelijk ijzers in het vuur te hebben :)
Gast

Bericht door Gast »

[...] niet zo zelfverzekerd dat ik ga winnen maar wel zelfverzekerd dat ik een visum ga krijgen
Dit bericht is niet negatief bedoeld. Ik ben heel benieuwd in wat voor situatie je zit. Ik weet ook niet hoeveel ervaring je hebt met (tijdelijk) wonen en werken in de VS. Als ik je bericht zo lees met o.a. het verkopen van je huis en de zelfverzekerdheid van het krijgen van een visum dan heb je of al aardig wat voor elkaar gekregen, of ben je heel naïef. (Ik put in deze uit eigen ervaring).

De keuze om te kunnen emigreren ligt vaker aan de (schaarse) en moeilijk te verkrijgen visums (met loting of niet) dan aan je eigen wil en doorzettingsvermogen.

Let ook op dat een H1B visum geen immigratie visum is.
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

Ik weet dat H1B non-immigrant is. Kwestie van zo snel mogelijk beginnen met een AoS na toelating. En doorzettingsvermogen heeft er wel degelijk mee te maken, het is verdomd hard werk om een poot tussen een deur te krijgen om een H1B aanvraag te starten.
Ik weet niet of een visum voor 2018 lukt. Misschien 2019 ook nog niet. Zoek niet al teveel achter dat huis verkopen. Ik heb een niet-courant huis. Toen ik het kocht stond het meer dan 2 jaar te koop. Ik rekende nu weer met een doorlooptijd van 1-2 jaar wat gewoon betekent dat ik het niet pas te koop kon zetten na goedkeuring van een visum. Als dat visum er is, wil ik de vrijheid om te bewegen. Never nooit had ik verwacht het in 3 weken te verkopen. Maar het is prima, extra ruimte om te sparen.
Gast

Bericht door Gast »

Ah ok. Het leek een beetje alsof je binnen een paar maanden geëmigreerd en wel in de VS zou zitten. Dan heb ik je comments verkeerd geintepreteerd. Nu klinkt het al een stuk aannemelijker ;)

Doorzettingsvermogen is zeker belangrijk, maar nadat je de mogelijkheden doorgrond hebt. Als je kans kunt maken op bijvoorbeeld een H1B visum kun je daar zeker werk van maken dus dan is dat wel belangrijk ja...

Terzijde: Ik heb dat H1B visum nooit begrepen. Ik heb er geen recht op dus ik spreek niet uit ervaring, maar wat ik zo lees en hoor is dat je eerst op zoek moet naar werk (een sponsor) maar dat visum eigenlijk pas kunt krijgen als je die sponsor ook daadwerkelijk hebt. En dan zit je ook nog vast aan een loting... Met andere woorden: Ik heb die baan, wellicht na een veeleisende sollicitatie, maar ik moet mijn baas nog wel even vertellen dat het feest wellicht helemaal niet doorgaat. Welke werkgever gaat daar nu mee akkoord? Maar misschien snap ik het niet ;)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Queste schreef:Ik weet dat H1B non-immigrant is. Kwestie van zo snel mogelijk beginnen met een AoS na toelating.
Dat moet je werkgever dan wel voor je willen doen, dat kun je nl. niet zelf doen. Je zou niet de eerste zijn die na het aflopen van de H1 gewoon het land uit moet.
Terug in Texas!
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

Dexstar schreef: En dan zit je ook nog vast aan een loting... Met andere woorden: Ik heb die baan, wellicht na een veeleisende sollicitatie, maar ik moet mijn baas nog wel even vertellen dat het feest wellicht helemaal niet doorgaat. Welke werkgever gaat daar nu mee akkoord?
Je snapt het heel goed. De enorme toeloop van met name mensen uit India heeft ervoor gezorgd dat in de eerste 5 dagen (minimale tijd dat applications ingestuurd mogen worden) de quota al 4x overschreden zijn en het dus ook een lotery geworden is.
Dat heeft het weer erg moeilijk gemaakt een werkgever te vinden die wil sponsoren. Zeker deze tijd van het jaar, als ze me nu aan zouden nemen voor een H1B kan ik toch op z'n vroegst pas 1 oktober beginnen. Ik kijk dus ook naar bedrijven die zowel in Europa als in de US kantoor houden en die bereid zijn tot een commitment om me zodra het kan op een L1 over te sturen. Daarnaast is een E2 visum een reele optie voor me.
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

hemmie schreef:
Queste schreef:Ik weet dat H1B non-immigrant is. Kwestie van zo snel mogelijk beginnen met een AoS na toelating.
Dat moet je werkgever dan wel voor je willen doen, dat kun je nl. niet zelf doen. Je zou niet de eerste zijn die na het aflopen van de H1 gewoon het land uit moet.
Een werkgever die me door een H1B sleept, zal me niet na een paar jaar weer kwijt willen. En eenmaal een H1B op zak, is een transfer naar een andere werkgever redelijk snel geregeld.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hahaha, optimist!
Terug in Texas!
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

Queste schreef: Een werkgever die me door een H1B sleept, zal me niet na een paar jaar weer kwijt willen. En eenmaal een H1B op zak, is een transfer naar een andere werkgever redelijk snel geregeld.
Een H1-B stelt niet zo gek veek voor, als je het uitbesteed ben je voor zo'n $2,500 klaar. LCA, petition en visa stamp.

Er vanuitgaande dat je zelf hebt gesolliciteerd, en $100,000 gaat verdienen (wat op zich te doen met zijn voor een specialized worker), bespaart het bedrijf nu $47,500. Immers, de gemiddelde fee voor een recruiting bureau is een half jaar salaris van de kandidaat die ze aanbrengen.

Daar komt bij dat je als H1-B weliswaar je visum kan porteren naar een andere werkgever, je bent gelimiteerd tot een soortgelijke functie en er komt weer een petitie bij kijken. Al met al ben je als H1-B dus goedkoper, en aantrekkelijker voor een werkgever aangezien het niet zo gek makkelijk is om op te stappen.

De meeste werkgevers die ik ken, hebben als policy dat H1-Bs minimaal een jaar in dienst moeten zijn voor het GC proces wordt opgestart. En dat is niet zo makkelijk als eventjes AOS. Eerst komt PERM (3-6 maanden), daarna de I-140 (3-6 maanden), en vervolgens (als je PD current is) AOS pas.

Ik hoop dat het je lukt om een H1-B sponsor te vinden, maar het is echt niet zo makkelijk als je denkt (of tenminste, zoals het overkomt dat je er over denkt).

Wat voor industrie zoek je werk in?
--
I route, therefore you are.
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

thenextdtrump schreef:
Queste schreef: Een H1-B stelt niet zo gek veek voor, als je het uitbesteed ben je voor zo'n $2,500 klaar. LCA, petition en visa stamp.
Een H1B stelt in zoverre een hoop voor dat er 4x zoveel aanmeldingen zijn als visa en er dus ook een lotery aan vast zit.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Queste, je zal eerst een werkgever moeten vinden die je wil sponsoren. Zoals meerderen al gezegd hebben zie je het allemaal iets te gemakkelijk in.
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

Hockey, ik denk dat je beter moet lezen voordat je aannames doet.
marc08
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door marc08 »

Ik kom er niet uit en ik lees het hier ook niet terug in de slow chats of andere topics.
Ik heb een afgeronde HBO opleiding, maar ik weet niet welke optie ik moet kiezen bij opleiding.

Highest level of education you have achieved, as of today: (1) Primary school only, (2) Some high school, no diploma, (3) High school diploma, (4) Vocational school, (5) Some university courses, (6) University degree, (7) Some graduate-level courses, (8) Master’s degree, (9) Some doctorallevel courses, and (10) Doctorate. See the Frequently Asked Questions for more information about educational requirements.

Kies ik nu optie 6 voor HBO, want bij 5 en 7 zijn de courses in mijn ogen gewoon cursussen. Optie 4 is volgens mij gewoon een vakschool/technische school. En optie 8 is de universiteit hier in NL.

Dankje wel voor het advies.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

HBO = bachelor = University degree zou ik zeggen. Optie 6 dus.
Terug in Texas!
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

Queste schreef:
thenextdtrump schreef:
Een H1B stelt in zoverre een hoop voor dat er 4x zoveel aanmeldingen zijn als visa en er dus ook een lotery aan vast zit.
Dat klopt, maar mijn punt is dat het voor een werkgever niet zoveel uitmaakt, en dat je echt 0 job security hebt op basis van je visum alleen. Jij schreef immers
Queste schreef: Een werkgever die me door een H1B sleept, zal me niet na een paar jaar weer kwijt willen
En ik wil je wat dat betreft uit de droom helpen. Helemaal als je bij een grote club komt, dan heb je simpelweg te maken met ontslagrondes waar je badge het op maandagochtend niet meer doet en HR klaar zit om je je 2 weken paycheck te geven. Visum of geen visum.

Het is een heel klein beetje te vergelijken met een Nederlandse dame die een Amerikaanse man trouwt. De eerste drie jaar kan de Amerikaan haar dumpen zonder al te veel rompslomp. Maar als zij haar man dumpt, moet ze gelijk het land uit want haar GC is dan niet meer geldig. Voor de man is de drempel niet hoger of lager om er een punt achter te zetten dan wanneer hij met een landgenoot was getrouwd. Voor haar wel, want zij moet gelijk het land uit.
--
I route, therefore you are.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Volgens mij klopt die laatste vergelijking niet. Als je een (tijdelijke) greencard hebt obv je huwelijk kun je niet zomaar het land uit worden gezet omdat je Amerikaanse partner je dumpt, of omdat je zelf weggaat met een goede reden (bijvoorbeeld mishandeling) en/of kunt aantonen dat je niet het huwelijk bent aangegaan alleen voor de greencard. Daar zit een stuk meer bescherming op dan bij een werkvisum, daar kan een werkgever je om wat voor reden ook ontslaan en moet je het land uit.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer