Gisteren bij the whaler in Venice gegeten...koste me een rib uit mn lijf haha. Maar wel prima eten.
De Franse keuken is inderdaad wel wat anders dan de Amerikaanse, als die behalve misschien wat vleesgerechten wel een eigen keuken hebben.
Ik heb in dit topic weinig updates geplaatst dat klopt. Maar het vliegt voorbij zo'n trip en dat is altijd zo jammer. Nu heerlijk in mn cabana B&B in Venice en ondanks dat het frisjes is, prima te doen. Ik zie door een kier dat het ontbijt al gemaakt wordt en dat ziet er prima uit. Alleen is het ontbijt pas tussen 9 en 1030 en het is pas 8uur. De vrees is hier dat ook in LA airbnb aan banden wordt gelegd en dat zullen deze mensen goed gaan merken als ze nog maar een half jaar mogen 'verhuren'. Maar er zijn hier dan ook teveel mensen die van bnb hun core bussiness hebben gemaakt.
Ik zit hier helaas in een weerdip, waardoor het slechts 20 graden is, de afgelopen weken en vanaf volgende week donderdag gaat het weer 8-10 graden warmer zijn. Het is nu een graad of 14 en dat voel ik wel nu ik 'buiten' lig. Wel heerlijk, dat glamping gevoel haha.
In het kort:
Dag 1, reisdag en daarna nog bijna 3u naar Bakersfield gereden. Tussen Hollywood en Santa Clarita/Valencia deed ineens iemand het licht uit en werd het echt heel snel donker. Ik vind het dan eigenlijk niet verstandig om nog zo'n afstand af te leggen na zo'n reis. In de zomermaanden is het langer licht en vind ik het al wat anders overigens.
Dag 2, naar Sequoia. Eigenlijk de bekende highlights wel gedaan. Niet echt toegekomen aan Kings Canyon door de vroege duisternis en vrieskou
Dag 3, eerst 's ochtends wat ontdooit, daarna naar en door Sequoia NF gereden. Onder andere de trail of the 100 Giants gedaan en wat B wegen gereden. Daarna door naar Lake Isabella. Overnacht in het corral creek resort in de middle of nowhere (prima plek overigens mits je je eigen ontbijt bij hebt).
Dag 4, Via de Sherman pass road naar Lone Pine. Voor wie geen tioga road kan rijden misschien een leuke omweg. Het is wel een uitdagende bochtige route, dus met de 69mijl ben je wel een paar uur zoet. Vooral het begin en het einde zijn prachtig. Buiten Lone Pine een deel van de Mt Whitney trail gelopen bij de portal. Alalbama Hills ben ik door een filmfestival niet aan toe gekomen. Gekkenhuis qua drukte in dit dorp.
Dag 5, Via Death Valley naar Valley of Fire. In DV eigenlijk niet gestopt en ik moest via Vegas, omdat een camera was gesneuveld. In Valley of fire veel van de highlights gezien. Dit zou eigenlijk wel een NP mogen worden vind ik. Ook hier, door een festival bij de snelwegafslag toch wat tijd verloren en het was alweer donker toen ik in St. George aankwam. En dat was niet door het uur tijdverschil

Dag 6, Yant Flat aangedaan. Zand/grindpad was op de meeste plekken prima begaanbaar en kon er grotendeels zeker 30mph rijden. De wandeling erheen stelt verder weinig voor, goed aangegeven en begaanbaar pad. Daar bijna een uur rondgekeken en weer terug naar Vegas.
Dag 7, what happens in Vegas stays in Vegas.
Dag 8, Vanwege een 1.5u wachtrij om 730 in de ochtend geen gebruik gemaakt van het gratis ontbijt in het aria. Dus onderweg bij een hotel in Primm ontbeten. Daarna door de mojave woestijn en hole in the wall richting route66, en zo via Amboy naar Joshua Tree NP. Daar mn eerste echte parkruzie aanschouwd. Laat ik het maar houden op voordringen om een fotoshoot te kunnen maken. En die mensen dan verderop nogmaals tegenkomen met dezelfde manieren. Dus snel voor gezien gehouden en naar palm desert gereden. Embassy Suites ,ik noem het een aanrader als het zo goedkoop blijft.
Dag9, rondje Anza Borrego SP/Salton Sea. Anza Borrego is prachtig, daar kan je makkelijk een volle dag voor uittrekken. Ik heb dat dus niet gedaan en vond de Salton Sea erg tegenvallen. Vooral ook omdat de lucht op sommige plekken niet te harden was. Volgens de locals was het deze maand erger dan de rest van het jaar overigens. Daarna mn auto door de border patrol nog even helemaal doorzocht of ik geen immigranten meesmokkelde.
Overigens was ik blij dat ik mn paspoort bij me had. Normaal laat ik die altijd in het hotel achter, toevallig deze dag niet, maar ze vroegen er specifiek naar.
Dag 10, door de bergen naar de kust. En via de PCH1 door naar Long Beach en zo verder naar Venice. Prachtige rit weer. En nu dus in mn cabana bij mensen in de achtertuin op 5min lopen van het strand van venice en marina del rey.
tot zo ver