Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotspots per staat?

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Plaats reactie
Big_Mo
Amerika-expert

Hotspots per staat?

Bericht door Big_Mo »

Beste leden en met name de Mods,
Zou het leuk zijn misschien per staat wat hoogte punten van mede forum gebruikers neer te zetten? Er zijn met regelmaat vragen over wat te doen hier of daar. Beetje idee A la wat ik deed voor Chicago. Meyem bijvoorbeeld is rijk aan informatie voor New York bijvoorbeeld. Wellicht krijgen we op deze manier nog meer informatie wat wij met nieuwe members maar zelfs huidige members kunnen delen?

Zoiets als dit. Colorado,
Places to visit:
RMNP
Airfoce Museum Colorado Springs
Garden of the Gods, Colorado Springs

Things to do:
Cotton wood Hot Springs in Buena Vista

Ben benieuwd.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Hotspots per staat?

Bericht door Coyote »

Lijkt mij niet een verkeerd idee. :thumbup:

Per staat verzamelen en met een link erbij van de bezienswaardigheid. Eventueel uit te splitsen in natuur, steden en overige? Ik noem maar wat.

Indien te veel werk voor één van de mods, wellicht zijn er wel enkele forumleden die zo'n lijstje willen bijhouden en bijwerken. Geef hen bepaalde rechten zodat zij het topic kunnen blijven aanpassen.

De opzet simpel houden zodat het snel terug gevonden kan worden.

Zoiets zou ook heel goed op de website zelf passen maar een topic geeft de mogelijkheid specifieke vragen over de bezienswaardigheden te stellen of nieuwe ideeën aan te dragen.

Zou er wel goed over nadenken hoe e.e.a. gerealiseerd moet worden. Het moet niet zo zijn dat er straks 15 sticky's per deelgebied zijn waardoor andere onderwerpen ondergesneeuwd raken. Zijn nu al enkele sub-fora waar wel erg veel sticky's zijn.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Op de AllesAmerika pagina staan al wat stukjes over de verschillende staten. Maar veel staten ontbreken nog: http://www.allesamerika.com/staten-amerika.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Njit,
Ondanks dat het aangeeft Complete informatie over de staat ....... Zo compleet vind ik de pagina's niet. Ik zit naar Illinois te kijken, ik zie geschiedenis over de staat en voor de rest alleen Chicago. Kentucky zie ik alleen Mammoth Cave als attractie staan. Of te wel er ontbreekt heel veel vind ik. Nogmaals ik laat deze beslissing aan de Mods over, maar persoonlijk zie ik er veel benefits achter zitten.

De front page van AllesAmerika is zo goed als levenloos en de kracht van AllesAmerika komt van het forum, waardoor er veel one day flies op het forum komen. Ik denk dat je daar alleen al een grote groep kan benaderen met zo'n lijst.

@Coyote,
Ik ben het volledig met je eens dat het geen oneindig sticky gebeuren moet gaan worden. Of gewoon een groot topic per regio.
Zuidwesten ->
Alle staten er onder en vul het aan.
California-
- LA ; Hollywood
- LA ; Rondje Compton met paard en wagen

Nevada-
- Rachel Nevada; bier drinken met de Aliens
- Bunny Ranch
- Sate koken met Lonnie

Iets in deze richting. Ik zou me er voor open willen stellen om een van deze taken tot me te nemen.
Artliner
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Artliner »

Ik ben hier ook wel voor te vinden. Ik ben momenteel een trip aan het plannen in het noordoosten.
Op het forum heb ik wel een aantal links gevonden naar verschillende reisverslagen maar zo voor een eerste keer
is dit toch niet simpel. In een reisverslag komt ook alleen maar voor wat die ene persoon / familie interessant vindt. Je moet dus heel wat reisverslagen lezen, er uit zoeken wat voor jou leuk lijkt, kijken of dit op je route ligt en binnen de tijd past, enz.. en dat dan allemaal samen puzzelen. En op een eind zie je toch het bos door de bomen niet meer. De grote lijnen vindt je wel terug in reisverslagen en reisboeken maar zeker niet alles.
opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door opvakantie »

Goed idee. Het is dan wel handig om een adres, coordinaten of Google maps link erbij te hebben zodat je snel kunt zien of iets in de buurt ligt van je route.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Mits er geen animo voor is, wellicht dat er mensen zijn die zin hebben wat hotspots in kaart te brengen:

Wellicht kan het AA forum deze kaart ergens gebruiken op de site of dergelijke.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Bedankt voor de tip en het meedenken op dit forum! We hebben jullie voorstel besproken en zijn tot de conclusie gekomen dat het modereren/bijhouden van dit soort lijsten voor nu te veel werk is. Zelfs met hulp en inbreng is het voor het huidige modteam niet doenbaar dit op een correcte manier te begeleiden. Het vergt veel uitzoekwerk en opmaak om tot een juiste opsomming te komen, die per staat enorm groot kan zijn. Wel zal dit iets zijn voor de website, waarvoor er plannen zijn deze op termijn te vervangen, ook qua content!
Groetjes,
Daniel
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Helaas maar jammer! Toch wil ik mijn Google Maps kaart open laten voor wie interesse heeft. Voeg je items toe en wellicht kan het AA forum er in de toekomst gebruikt van maken!
Kwam er achter dat ik niet de juiste privileges aan had staan. Dit is aangepast!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Denk dat je inderdaad de site zelf heel goed voor kunt gebruiken, zolang de informatie maar up-to-date gehouden wordt.

Via het forum kunnen we t.z.t. wellicht wel de info aanleveren die Dennis dan weer op de site kan zetten.

@Big_Mo: die Google Maps kaart is wel een mooie en handige functie en inderdaad, wellicht een mooie extra feature voor de website zelf! :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

@Big Mo: ik heb net Alaska bijgewerkt.
Je gaat wel in de problemen komen want je maar enkele lagen maken in zo'n kaartje.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Ik ga het allemaal rustig even bekijken deze week. Wellicht dat ik op iets anders over ga. Ik houd jullie op de hoogte
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

@Ingrid, heel erg bedankt voor je items op de kaart!

Voor nu doe ik het als volgt, ik gebruik de regio's
Noord-Oost, Zuid-Oost, Mid-West, North-West en South-West. Ik ga ook even bekijken of er een manier gaat zijn dat ik een backup van deze kaart kan maken. Wie nog wat moois aan input heeft!
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

@Big_Mo
Ik heb wel eventjes de naam van 2 lagen gewijzigd.
Alaska is North-West :wink: (dus naam North-East in North-West veranderd en bijgevolg West veranderd in North-East)

Misschien is een mogelijke oplossing voor het aantal lagen, het maken van een kaartje per staat.
Daar zouden dan verschillende lagen zoals vb natuur, musea/gebouwen, wildlife, activiteiten, eventueel restaurants of zo in kunnen komen.

Er staan overigens al enkele toffe kaartjes op het forum zoals dat van Iwein en van BjornStorme
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 3&start=20
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=63006

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Dat zou het ideale zijn. Ik haal Illinois en alle andere dingen uit deze en noem het Alaska. Ik ga rustig aan de andere 50 staten er bij maken deze week dan en inderdaad per laag per staat verschillende hoogte punten aankaarten. Ik ga even rustig zitten hier voor.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Ok, ik heb er voor gekozen om een kaart te maken per staat. Ingrid14 laat me weten of er problemen zijn met de kaart Alaska.

Alle kaarten heb ik hier onder gebracht:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Laat me weten of iemand tegen dingen aanloopt. Lijkt me leuk als meerdere mensen wat items op de kaarten aanbrengen. Feel free to share op je eigen website, hier op het forum of waar dan ook!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer