Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 2

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Charly
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 2

Bericht door Charly »

Iemand ervaring met overstappen in Madrid richting Miami? Is 1 uur en 50 minuten voldoende?
Wij hebben afgelopen zomer gevlogen van Brussel naar Madrid en daarna door naar Miami. De vlucht van Brussel naar Miami vertrok te laat, waardoor onze overstaptijd van 1 uur en 35 minuten nog minder werd. Het leek dat we onze vlucht nog zouden gaan halen, want er stond nog geen gate bij genoemd toen we waren geland. Uiteindelijk is onze hele vlucht gecanceld en hebben we zeven uur op het vliegveld moeten wachten voor een nieuwe vlucht kregen toegewezen. We zijn op een vlucht naar San Juan geplaatst de volgende dag en vandaar uit doorgevlogen naar Miami. Deze beide vluchten hadden ook weer vertraging.

Een aantal jaar geleden hebben we ook met Iberia gevlogen via Madrid naar Miami. Toen hebben we op de terugweg de vlucht bijna gemist. Hadden toen ook al vertraging op de eerste vlucht en kwamen daardoor te laat aan in Miami. Omdat het treintje (waarmee je van de ene terminal naar de andere terminal moet reizen) een tijdje uit de running was en de controle bij de douane en de check van de handbagage heel lang duurde kwamen we bij de gate aan toen het boarden al was gestopt. Gelukkig werden we toch nog toegelaten in het vliegtuig. We hadden overigens bij het verlaten van het vliegtuig een document gekregen waarop stond dat we een vlucht moesten halen en waarmee we voorrang zouden moeten krijgen bij de douane, maar dit werd niet geaccepteerd. We konden gewoon achteraan aansluiten in de lange rij.

Conclusie het kan wel, maar er moet niets tegen zitten. Wij vliegen niet meer met Iberia. We weten dat het bij ieder maatschappij mis kan gaan, maar hebben geen vertrouwen meer in Iberia. Bij ons in het vliegtuig zaten mensen die al twee dagen eerder naar Miami hadden moeten vertrekken en toen ook een gecancelde vlucht hadden. Andere hadden de dag ervoor ook al een gecancelde vlucht.

Nu zijn we met Iberia aan het "vechten" omdat ze de vergoeding niet willen betalen. Ga een klacht indienen bij de AESA.
[url=https://familygoesmidwest2015.wordpress.com%20url](Mid)Westen) 2015[/url]
[url=https://familygoesflorida2014.wordpress.com%20url]Florida 2014[/url]
1987 California, 1993, 2010, 2012, 2013,2014 Florida, 2011 Rondreis Noord-Oost USA en Canada, 2015 (Mid)Westen
MarjoleinW
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MarjoleinW »

http://travelunlimited.be/ is een fijne site om af en toe te checken op een sale! Afgelopen week bedragen rond de 350,00 naar diverse plekken in the USA. Maar ook via Vliegtickets.nl kwam ik van de week tickets tegen van Amsterdam naar Miami en terug van Fort Myers voor 337,00 met United! (en die had ik net geboekt voor 100,00 meer waar ik ook al blij mee was!) Eigenlijk moet ik niet meer kijken. :roll:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
c.nenk
Amerika-newbie

Bericht door c.nenk »

MarjoleinW schreef:http://travelunlimited.be/ is een fijne site om af en toe te checken op een sale! Afgelopen week bedragen rond de 350,00 naar diverse plekken in the USA. Maar ook via Vliegtickets.nl kwam ik van de week tickets tegen van Amsterdam naar Miami en terug van Fort Myers voor 337,00 met United! (en die had ik net geboekt voor 100,00 meer waar ik ook al blij mee was!) Eigenlijk moet ik niet meer kijken. :roll:
Voor welke periode waren deze mooie prijzen?
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Mariah schreef:Maar, wie dit leest en een tip heeft, kom maar op! Het gaat om 6 tickets heen Calgary, terug Vancouver of evt retour Vancouver in augustus (bijv 3 - 26 aug, week eerder kan ook, ook kan dag eerder/later)
Marijke
Check ook eens op Edmonton, dat ligt op 3 uur rijden noordelijk van Calgary en vlotte verbinding naar Jasper.
MarjoleinW schreef:... is een fijne site om af en toe te checken op een sale!
Maar geen fijne webmaster, kwam hier eens reclame maken en wou niet toegeven dat hij inkomsten haalt uit doorverwijslinks naar Momondo met zijn affiliate ID. Niks mis mee als je dat doet, maar wees eerlijk en doe niet alsof je neus bloedt.
Mariah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mariah »

Stan, dank voor de tip van Edmonton, ik ga eens kijken.

Wat me opvalt is dat als ik een reis zoek voor 1 p dat ie tot nu toe altijd goedkoper is pp dan wanneer ik voor 6 p zoek. Het scheelt soms wel 100 euro pp. Iemand hier een goede tip voor, hoe kom ik hier op één of andere manier onderuit? Vind het verschil wel heel groot.. en dan keer zes...
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Voor ons was Edmonton met Icelandair ook een stuk goedkoper in jul/aug.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Mariah: dat kan zijn omdat als je voor 6 personen boekt er dan bijv. 3 voordelige tickets over zijn waardoor de anderen het volle pond betalen.
MarjoleinW
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door MarjoleinW »

C.nenk ik heb gezocht op 20 april heen en 30 april terug. Onze zoons komen ons 9 dagen bezoeken tijdens onze rondreis Florida.
Ik heb voor ze geboekt via Vliegtickets voor 440,00 p.p. met United. (heen AMS-MIA, terug RSW-AMS) Afgelopen week dacht ik eens te kijken hoe duur ze nu waren en toen waren ze 339,00! :shock: Nu zitten de prijzen weer boven de 600,00. Maar het loont echt om elke dag eens te checken.

Stan.Gobien, sorry ik ken de webmaster niet en heb geen aandelen maar ik las de tip ergens en had 'm bij mijn favorieten gezet en heb ook deze af en toe gecheckt en vond er goede tips!
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ik wist dat van dat steeksleuteltje dus ook niet.
En ik maar steeds als een gek in dit topic kijken toen ik op ticketjacht was....... :lol:
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Moet je je stoelen direct reserveren bij het kopen van de vliegtickets of kan dit altijd nog?
En heeft iemand wel eens gewacht tot 24u vooraf gratis reserveren? Zijn er dan nog veel stoelen vrij?
Ik doel hierbij vooral op uperdeck van BA, omdat je daar met z'n 2en kan zitten.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ Mariskaas ; Geen Wet van Meden en Perzen .
Vorige week woensdag zag ik de avond voor mijn BA vlucht uit SFO dat er nog een heleboel upperdeck vrij waren.
Niet in de rijen 70 en 80 .
Als je die niet wilt aanschaffen , kijk dan naar de stoelen voor pantry en achterwand.
Vooral 78 en 83 j & K
Viel mij op tijdens mijn nachtelijke wandelingen door het vliegtuig dat die behoorlijke recline ruimte hebben.
Als je alleen vliegt is 25 D DE plek.
Maar dat is weer geen upperdeck

De tijd zal ons inhalen....
Nu zijn passagiers nog zo gewendt om een stoel vast te leggen in het scherm wat zich als eerste opent.
En om het upperdeck te bereiken moet je naar een ander scherm...
Over een tijdje weet iedereen dat wel
Laatst gewijzigd door bedeve op 21 okt 2016, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Ik heb daarnet mijn ticket geboekt voor JFK - AMS met KLM, maar ik moet bijna $22(!) betalen om een stoel te kiezen, zelfs voor economy. Is dit nieuw ofzo? Normaal gesproken wanneer ik met KLM vloog kon ik gewoon altijd zonder bijbetaling een stoel kiezen? Zeker voor transatlantische vluchten.
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

@Bedeve; het blijft inderdaad gokken.
Maar weet jij ook of je ten alle tijde de stoelen kunt reserveren als je dat niet direct bij het boeken van de tickets doet? Dus bijv 2mnd later na aankoop nog?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Stoelen reserveren kan t/m moment van online inchecken. Verschil is alleen dat je er tot 24 u van te voren voor betalen moet.

Je hoeft het dus niet meteen te doen. Je zou bijv. regelmatig kunnen controleren wat nog vrij is. Als jouw voorkeursplaats bezet dreigt te raken kun je alsnog reserveren maar betaal je ervoor.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

sa ist ma krek !

De door mij genoemde rijen 70 en 80 zijn exit row plaatsen.
Die zijn later beschikbaar bij BA ( in tegenstelling tot de prachtige rij 23 bij Swiss ś A330 ) en kosten Eur. 70 per trip.
Het viel mij op dat er verloop in zat; sommige stoelen eerst niet beschikbaar en later weer wel .
Stuur mij een PB !
Lex77
Amerikafan

Bericht door Lex77 »

bedeve schreef:ls je die niet wilt aanschaffen , kijk dan naar de stoelen voor pantry en achterwand.
Vooral 78 en 83 j & K
Gaat dit ook op voor de overige stoelen op rij 78 en 83?
Afbeelding
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ Lex77 ; Ik ben er in diepe duisternis naar aan het kijken geweest.
Alles ohne gewehr !
Ik heb het idee dat de stoelen in rij 83 J & K net iets verder naar achteren gaan.
Maar de anderen ook een ruimte naar achtern geven die je anders niet hebt
Stuur mij een PB !
Lex77
Amerikafan

Bericht door Lex77 »

Bedankt Bedeve.
Afbeelding
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Maar sinds wanneer moet je ervoor betalen dan? Laatste keer dat ik met KLM vloog was het nog gewoon gratis..
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sinds 1 december 2015 moet je betalen voor het reserveren van stoelen voor vluchten die vanaf 26 januari 2016 vertrekken.

Voor tickets uit bepaalde boekingsklassen en elite spaarniveau's van Flying Blue blijft het gratis.

Vanaf 30 uur voor vertrek, tijdens de (online) check-in, blijft het overigens gratis voor intercontinentale vluchten bij het reserveren van een reguliere economy class-stoel.

Lees hier een artikel over het invoeren van deze maatregel bij de KLM.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer