Ik zit er aan te denken om volgend jaar alleen naar New York te gaan. Doodeng. Vrienden zijn met andere reizen/zaken bezig waardoor ik een beetje op mezelf aangewezen ben. Dus ik dacht; misschien wordt het eens tijd voor een solotrip.
Nu heb ik altijd gezegd dat alleen reizen niks voor mij is. Ik deel reiservaringen graag met anderen en ik wil ook graag nagenieten met vrienden of familie. Ook ben ik wat verlegen en vind ik het soms lastig om 'leuk' contact te maken met anderen.
Is dit wel de juiste keuze....?
Ik krijg het idee niet meer uit mijn hoofd. Ben er nu twee keer geweest en heb vooral de toeristische dingen gedaan (beide reizen ander gezelschap). Natuurlijk ben ik al wat op onderzoek uitgegaan maar man, wat is het duur als je alleen gaat!!
Heeft iemand goede tips? Moet ik dit doen? Zijn er mensen die ook ooit deze afweging hebben gemaakt? Weet iemand (betaalbare) hotels/hostels in een veilige buurt waar ik savonds, als vrouw, alleen rond kan lopen? Is april/mei een mooie reistijd of zijn er betere? Mijn wens is wel om in Manhatten te zitten, als ik ga haha!
Alvast bedankt