Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alleen naar New York?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Aewo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Alleen naar New York?

Bericht door Aewo »

Hoi allemaal!

Ik zit er aan te denken om volgend jaar alleen naar New York te gaan. Doodeng. Vrienden zijn met andere reizen/zaken bezig waardoor ik een beetje op mezelf aangewezen ben. Dus ik dacht; misschien wordt het eens tijd voor een solotrip.

Nu heb ik altijd gezegd dat alleen reizen niks voor mij is. Ik deel reiservaringen graag met anderen en ik wil ook graag nagenieten met vrienden of familie. Ook ben ik wat verlegen en vind ik het soms lastig om 'leuk' contact te maken met anderen.
Is dit wel de juiste keuze....?

Ik krijg het idee niet meer uit mijn hoofd. Ben er nu twee keer geweest en heb vooral de toeristische dingen gedaan (beide reizen ander gezelschap). Natuurlijk ben ik al wat op onderzoek uitgegaan maar man, wat is het duur als je alleen gaat!!

Heeft iemand goede tips? Moet ik dit doen? Zijn er mensen die ook ooit deze afweging hebben gemaakt? Weet iemand (betaalbare) hotels/hostels in een veilige buurt waar ik savonds, als vrouw, alleen rond kan lopen? Is april/mei een mooie reistijd of zijn er betere? Mijn wens is wel om in Manhatten te zitten, als ik ga haha!

Alvast bedankt :)
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alleen naar New York?

Bericht door Hinko »

Heb je het All About New Topic al gezien?
Aewo
Amerika-ontdekker

Bericht door Aewo »

Ja. Voor een groot deel. 'Misschien lees ik er overheen maar ik moet eerst de afweging maken of dit oke is om voor een vrouw alleen te reizen en in welke buurt ik kan zitten.
De tips over wat ik daar kan doen zijn prima maar dat komt later vooral. Ik had gehoopt op reacties die mij er van kunnen overtuigen deze stap wel te maken. En welke periode te bekostigen is voor als je in Manhatten wil zitten. Maar zoals ik al zei; misschien lees ik er overheen.
GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door GinnyUSA »

Er zijn meerdere topcis te vinden van vrouwen die alleen naar NYC gaan. Voor de veiligheid is dat geen enkel probleem. Zoek op welke wijken niet veilig zijn, en blijf daar uit de buurt. Naar mijn ervaring zijn er eigenlijk geen buurten waar ik wel heen wil, maar niet veilig zijn. Metro is ook in de avond goed te doen, wel ander volk, maar nooit narigheid meegemaakt. Let gewoon op, wat je ook doet als je thuis bent. Misschien ben je zelfs wel meer alert dan wanneer je met zijn twee bent, en zal er minder snel iets geks gebeuren.

Wat betreft hotels op manhattan, het is mij tot zover altijd wel gelukt om voor €75 een éénpersoons kamer te vinden. Kijk op trivago, booking.com en hotels.com, vaak wel een goede optie bij.
GinnyUSA
Amerikafan

Bericht door GinnyUSA »

Je zou ook voor een hostel kunnen kiezen, als je graag contact wil. Zelf heb ik nooit zo de behoefte aan contact, maar merk dat dit vanzelf toch wel gebeurt. Soms ook niet meer dan een kletspraatje aan de kassa of in een café op een dag. Maar is maar net wat je belangrijk vindt. Vind het niet zo'n probleem als ik een week in NY kan rondlopen zonder contact met anderen, genoeg te doen en zien :)
GinnyUSA
Amerikafan

Bericht door GinnyUSA »

En april/mei is een prima reistijd. Van het weer kun je nooit op aan, dus je kan het treffen of niet treffen.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

lees vooral mijn blogs ... dat zijn meest ook solo reizen.
Er zijn veel mensen die alleen naar NYC gaan, en dat is ook prima te doen.
Geen angst, NYC is momenteel superveilig. Je kunt s avonds gerust alleen rondwandelen en met de subway reizen. Tenzij het in de vroege/late uurtjes is, zul je nooit alleen zijn.

Als je behoefte hebt om anderen te ontmoeten, kun waarschijnlijk het beste in een hostel gaan zitten. De Hi staat goed bekend. (ik ben dol op Upper West, heel relaxed en weg van de drukte van het centrum .... )
Zelf heb ik vorige keer in de YMCA bij Columbus Circle overnacht en dat is me uitstekend bevallen (al zijn de badkamer faciliteiten per verdieping wel heel verschillend, geloof ik, ik zat heel luxe)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik lees nu pas Ginny's antwoorden.
Zelf heb ik inderdaad ook weinig behoefte om contact te leggen .... maar een kennisje van mij heeft eens in de HI overnacht en ging op een gegeven moment elke dag met medereizigers/sters de hort op. Zij was toen in de 20 ...

Er zijn niet echt onveilige buurten in Manhattan, op dit moment. Ook in Harlem kun je prima overnachten als het zo uitkomt.
Lees vooral eerst reviews op sites als Tripadvisor en booking com, of koppel het hier even terug als je iets op het oog hebt.

In verschillende restaurants heb je de optie om aan de bar te gaan zitten. Dan geef je aan dat je wel in bent voor een praatje (geheel onschuldig).

April/mei is een heerlijke tijd om te gaan. Ik kies vaak voor mei/juni of sep/okt.
Begin december heeft weer een hele andere charme ... ik overweeg om dit jaar toch weer te gaan, en dan hopelijk weer met mijn nichtje, om haar van alles te laten zien wat met kerst te maken heeft ... een hele drukke tijd, maar zoooo gezellig en sfeervol ... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Aewo
Amerika-ontdekker

Bericht door Aewo »

Super bedankt voor de behulpzame antwoorden!! Ik ga eens lekker op onderzoek uit !!! :)
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

hier vind je een verslag van Georgie, toen zij solo in NYC ronddwaalde:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=32796
Aynat op TA heeft ook altijd leuke solo-blogs:
https://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic ... _York.html
zo had ik nog meer links, want deze verslagen zijn voor mij altijd een bron van ideeen .... maar ik geloof dat ze vooral op mij vaste pc staan .... als ik de links tegenkom, plaats ik ze hier ook, goed?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Newyork18
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Newyork18 »

Ik ben net terug uit ny. Ik was ook voor het eerst alleen.
Zat ook erg te twijfelen maar ben blij dat ik toch alleen ben gegaan. Het is me echt goed bevallen. New york is zeker veilig voor een vrouw alleen. Ik had hotel pennsylvania midden in Manhattan tegenover Madison Square dus lekker centraal en midden in de drukte dus ja voelde me niet echt alleen. Er is genoeg te doen en ging ook alleen eten in tentjes is normaal daar. Aan de bar maken mensen ook snel praatje met je als je alleen bent.
Gewoon doen echt!!
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Afhankelijk van hoeveel comfort je nodig hebt zou ik Couchsurfing overwegen, dat heb ik de eerste keer gedaan toen ik alleen naar New York ging. Je verblijft bij mensen thuis die je vaak ook meenemen naar feestjes of bezienswaardigheden. Verblijf bij vrouwen met goede recensies.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

@Newyork18:
Hoe is het hotel bevallen? Het wordt in NL veel gebruikt door reisburo's maar het staat algemeen bekend om zijn oude (vergane) glorie ... (vaak wordt het een dump genoemd, ik weet niet of dat terecht is ...)
Sommige foto's op Tripadvisor zijn heel erg.
Dus ik ben benieuwd naar jouw ervaring. Het ligt zeker super centraal.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Newyork18
Amerika-ontdekker

Bericht door Newyork18 »

Hey Meyem,
Klopt de kamers zijn erg verwaarloosd.
Ik heb in het verleden hier vaker gelogeerd en heel vaak van kamer moeten wisselen omdat de kamer gewoon vies en oud was. Dus heb ik nu vanuit Nederland contact gezocht met hotel pennsylvania en klacht ingediend en zo heeft de manager contact opgenomen en heb ik deze keer en nette gerenoveerde kamer gekregen op de 10e verdieping. Volgens mij zijn de kamers daar beter. Maar ik moet zeggen ik ga echt voor de ligging, prijs en je mag er nog roken naar dit hotel.
Mocht je dit hotel overwegen tip neem vanuit Nederland contact op met dit hotel en eis een schone kamer.
Ik had Peter Galo gesproken.
Newyork18
Amerika-ontdekker

Bericht door Newyork18 »

Oh en ik ben ook naar Harlem geweest en moet eerlijk zeggen als vrouw alleen zou ik niet in Harlem willem verblijven. Gewoon overdag kan je er wel naar toe maar een hotel daar liever niet doen.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Dank voor je terugkoppeling.
Ik zou geen enkel probleem hebben om het Penn te boeken, maar alleen als het onder de 120$ kan .. en dat kom ik helaas nooit tegen op momenten dat ik zoek ...

Dus geen Harlem, vind jij? Ik ken mensen die er graag vertoeven, maar dat is inderdaad wel een stel. Zelf kom ik tot nog toe niet verder dan 125 street, die ik wel gezellig vind. Ik voel me er helemaal op mijn gemak.
In december wil ik mijn nichtje meenemen naar het Apollo Theater .... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
thisisdeborah
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door thisisdeborah »

Ik verbleef vorig jaar in een inn op 141st street, prima te doen. Al moet ik zeggen dat ik 's avonds nooit alleen was, maar vaak met 2 andere meiden. Wij hebben nooit problemen gehad. Sowieso is Harlem overdag prima te doen en zeker de moeite waard! Edit: ik moet leren lezen hahaha, ik zie dat je er al geweest bent.

Ik ga overigens in februari alleen naar New York. Ik heb vorige week een aanvraag gedaan voor een greeter bij Big Apple Greeter. Er is geen zekerheid dat ze iemand voor je vinden, maar mocht je wel een greeter toegewezen krijgen, dan is dat zeker een leuke ervaring en je leert de stad ook wat beter kennen.

En zoals Meyem al aangeeft door te zeggen dat ze haar nichtje mee wil nemen, zeker kijken of je een bezoekje kunt brengen aan the Apollo Theater. Ik ben vorig jaar met drie vrienden naar Amateur Night geweest en het is echt een zeer leuke ervaring in een theater waar je naar mijn mening eens in je leven moet zijn geweest.
Newyork18
Amerika-ontdekker

Bericht door Newyork18 »

Hotel pensylvania moet je inderdaad van de aanbiedingen hebben. En zo nu en dan heb je ze ook.
Site van expedia goed in de gaten houden. Paar mdn terug was het 600/700 euro voor 5 nachten. En ook voor hotel empire.
Aewo
Amerika-ontdekker

Bericht door Aewo »

Ah super bedankt nog voor de aanvulling ! Hotel Pennsylvania heb ik vorig jaar ook gezeten! Ik had op sommige verdiepingen een beetje een horror idee (vooral de toiletten op -1 :lol: ). Ook hadden we met zn 2en een twijfelaar. Om het hotel te contacten vanaf Nederland is een goede tip!! Het hotel is inderdaad centraal gelegen en dat vind ik erg belangrijk. Bedankt mensen !

Heeft er iemand ervaring met een foto excursie?
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Toen ik 'n paar weken mijn reis boekte, zag k Hotel Pennsylvania ook voorbij komen. Door de reviews waarin vermeld werd dat het wat verwaarloosd was, heb ik het hotel verder genegeerd. Dan is een hostel net zo goed, maar dan goedkoper.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer