Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel boeken via Hotel.com en co of direkt?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
swissann
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Hotel boeken via Hotel.com en co of direkt?

Bericht door swissann »

Hoi allemaal

Volgend jaar april/mei maken mijn man en ik een rondreis van twee maanden. Heb al enige hotels geboekt. Een paar via Hotel.com en een paar via de eigen hotelwebsite. Wat me opviel is dat bij Hotel.com de kamerprijzen toch goedkoper zijn. De basisprijs op de eigen hotelwebsite is welliswaar goedkoper maar er komen altijd taxen bij. Nu vraag ik me af of de hotels er niet aan geinteresseerd dat je direct bij hun boekt. Volgens mij moeten ze Hotel.com en andere(Expedia etc) toch een behoorlijke provisie betalen. En als je 'direkt' boekt, krijg je dan de 'betere' kamers?

Heeft iemand een idee? Is gewoon iets waar ik nieuwsgierig naar ben.
Groetjes
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotel boeken via Hotel.com en co of direkt?

Bericht door Mrvanilla »

Sites als Booking.com en Hotels.com maken reclame met de laagste prijsgarantie. Ze verbieden veel hotels die via hun sites kamers aanbieden dan ook om zelf goedkopere kamers te verkopen.
Groetjes,
Daniel
swissann
Amerika-ontdekker

Bericht door swissann »

Aha, dan is alles duidelijk. Dan hoef ik niet meer op de hotel eigen websites te kijken. :wink:
Bedankt
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Af en toe loont dat wel hoor. Niet alle hotels zijn aangesloten bij sites als booking.com. Daarnaast komt het ook wel eens voor dat een bepaalde soort kamer van een hotel niet meer op bv booking.com te krijgen is, maar nog wel op de site van het hotel zelf.

Maar inderdaad, ik kijk ook haast nooit meer op de site van een hotel zelf.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik wel. Ik zoek ook wel eens op een gebied in google mals en tik daar hotels of motels in, dan kom je er nog wel eens tegen die je ook niet op trivago of dergelijke kunt vinden. Dan bekijk ik die hotels vaak verder op tripadvisor
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik boek nooit via booking / hotels.com /etc.

Je kan daar vaak niet het type kamer uitzoeken (of de informatie die er staat is vaak onjuist). B.v. over wel of niet een koelkast/aantal bedden/etc. Informatie op de site van het hotel zelf is meer up-to-date en juister.
Verder wordt ik persoonlijk gek van de opmaak van booking (welk tarief boek je nu, zet er nu wel of geen belasting bij, of wordt die later verrekend, de ONLY 2 ROOMS LEFT meldingen).
Ook kan je dan volgens mij geen gebruik maken van de apps van de hotelketens, voor b.v. checkin van kamer 24 uur van te voren (b.v. bij hilton kan je zelf je kamer uitzoeken, weg van de snelweg/wel of geen connecting doors/bovenste etage of juist de 1st floor/etc.).
Ik lees vaak in recensies dat booking/hotels.com/etc. mensen de mindere (gelegen) kamers krijgen.
En het sparen voor b.v. hhoners gaat wat effectiever als je via de hotelsite zelf boekt.

O ja, met AAA korting kom ik zelf altijd goedkoper uit dan bij booking en consorten.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik vergelijk het aanbod van booking.com of hotel.com altijd met het aanbod van het hotel zelf. De boekingssite schreeuwen al heel gauw 'Only 2 left!' terwijl via de eigen website nog genoeg keuze is. En soms is een prijs via de website van het hotel zelf zelfs lager. Of heb je bijv. keuze uit speciale pakketten (3 dagen blijven, 2 nachten betalen).

Kortom, alle mogelijke varianten proberen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zoeken altijd via google naar accommodatie in een bepaalde plaats en boeken dan vrijwel altijd rechtstreeks bij het hotel. Ik check vaak wel de prijzen bij een boekingssite maar ik zie daar nooit lagere prijzen. Ik kan vrijwel altijd de prijs in dollars die ik betaal herleiden naar het tarief in euro's bij booking.com. En zoals Arno zegt kun je bij het hotel zelf duidelijk aangeven wat voor kamer/bedden je wilt.

Wij hebben een tijdje terug via booking,com 2 kamers bij de motel6 in Casper gereserveerd (zonsverduistering :wink: ). Daarna nog op de site van het hotel gekeken en toen 2 betere kamers kunnen boeken.
Even een check in Casper op een andere dag: Booking,com roept dat ze 28% korting geven en komen met een prijs van 62 euro. Op de site van Motel6 betaal je (incl tax) 64,30 dollar.
Dus waar je ook boekt, vergelijk de prijzen. En de annuleringsvoorwaarden!

Marianne
swissann
Amerika-ontdekker

Bericht door swissann »

Ja, je kunt inderdaad niet altijd kiezen welke bedden je wilt, twee queens/doubles of een king.

@Arno, dan klopt het toch wel dat je de mindere kamers krijgt, dat gevoel had ik al. :(

Dat met 'only two left' trap ik ook niet meer in, dat staat er soms een week lang.

Maar na jullie reacties lezende, zal ik toch weer de prijzen op de eigen hotelwebsite verglijken!
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Martin & Marianne schreef: En zoals Arno zegt kun je bij het hotel zelf duidelijk aangeven wat voor kamer/bedden je wilt.
Dat kan via booking.com etc bij vrijwel alle hotels ook hoor ;). Nog nooit meegemaakt dat ik daar niet kon kiezen uit welk bed. En vaak kun je ook kiezen voor kamers met bijv. zeezicht of 'poolside'.
Knipsel.GIF
Maar goed; iedereen boekt zoals hij/zij zelf prettig vind. Er is naar mijn mening geen 'juiste' manier.
Groetjes,
Daniel
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

boeken via het hotel zelf levert soms leuke deals op hoor.
Naast genoemde AAA korting heb je ook allerlei andere legale kortingscode's die je vooral bij de grote ketens kunt gebruiken.
(Veel) goedkoper dan via Booking.com oid.
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Wij boeken bij beide. Is maar net hoe de prijs uitvalt. Voor komende reis bijna alles via booking.com geboekt. Ook daar kun je kiezen wat voor bedden je wenst en ik vind het een prettige website, overzichtelijk welke reserveringen je hebt, makkelijk te annuleren plus een goede klantenservice.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mrvanilla schreef:
Martin & Marianne schreef: En zoals Arno zegt kun je bij het hotel zelf duidelijk aangeven wat voor kamer/bedden je wilt.
Dat kan via booking.com etc bij vrijwel alle hotels ook hoor ;). Nog nooit meegemaakt dat ik daar niet kon kiezen uit welk bed. En vaak kun je ook kiezen voor kamers met bijv. zeezicht of 'poolside'.
Wij zagen rechtstreeks bij het motel dat je ook suites had met een keukentje, die zag ik bij booking.com niet.

Marianne
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dan kan het zijn dat booking.com ze niet meer in voorraad had en het hotel wel. Het toont weer aan dat vergelijken kan lonen.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Maar ook sommige kamertypes zijn niet beschikbaar voor third party's.
Maar goed, vergelijken, vergelijken en vergelijken :wink:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het kan verder ook handig zijn om een hotel rechtstreeks te contacteren (bvb via email) om te bekijken of je geen beter voorstel kan krijgen dan op de website staat. Telefonisch is je onderhandelingspositie natuurlijk het sterkst maar ook dat kost dan weer geld.

Wat het verschil in aanbod betreft op booking sites. Dat is niet meer dan logisch, zij hebben in hun portefeuille een aantal kamers in ene hotel, niet het ganse hotel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Wij hebben aankomend jaar toch een hele voordelige nacht door het spaarprogramma van hotels.com.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

Het klopt dat hotel ketens liever willen dat je via hen boekt dan via booking.com etc. Daarom hebben ze nu vaak een speciaal tarief alleen voor leden van het loyalty programma (waar je gratis lid van kunt worden). Dus dat is vaak wel de moeite waard om te bekijken.
Edman!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Ik probeer altijd de website te zoeken waar de kamer het laagst geprijsd is. Meestal kom ik dan toch niet uit bij de website van het hotel zelf, maar vaak bij een 2e partij als Booking.com/Hotwire/Priecline/Hotelopia/Expedia/Hotels.com etc. Zelf hebben die sites ook vaak kortingsprogramma's voor vaste leden of gelden er speciale kortingscodes.
Daarnaast maak ik gebruik van de cashback website CashbackTotaal.nl waardoor je ook weer extra cashback op bijvoorbeeld een boeking krijgt bij Booking.com (10 euro per boeking), Expedia (9% van de boekingswaarde), Hotels.com (7%) of Hotelopia (7%). Ook partijen voor vliegtickets, autoverhuur en vele webshops staan er tussen. Met die cashback erbij kom ik vrijwel altijd uit onder de bedragen die staan op de website van het hotel zelf (zelfs als die speciale leden/loyalty prijzen hanteren).
Kosten van CashbackTotaal.nl zijn trouwens wel 7,50 euro per jaar, maar dat haal je er meestal wel uit (+10 euro als welkomstbonus :wink: ).
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Als ik hotels via booking.com of hotels.com boek dan gebruik ik Euroclix.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht