Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Naomii28: zomer 2017
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Naomii28: zomer 2017
Dat glazen platform ligt daar helemaal niet. Daar kom je ook niet in de buurt als je via Sedona gaat. Tik maar eens grand canyon skywalk in op google maps. Dan zie je waar het ligt. Maar dat is een echte toerist trap na verluid, dus ik zou je aanbevelen om een helitour te doen en bv de bright angel trail een klein stukje omlaag te wandelen. Zoek verder, via dit forum, op www.ontdek-amerika.nl of via tripadvisor ook goed waar zaken liggen en hoe de reacties van mensen er over zijn. Ik weet niet of jij al het voorwerk doet, maar je ziet tijdens de voorbereiding al veel van wat je in het echt gaat zien en het is vaak 100x mooier als je zelf op die plekken staat. Maak bv zoals velen een roadbook van wat je op een dag allemaal zou kunnen doen. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=11994 Hier kun je er heel wat vinden
The view bij monument valley is duur, maar zeker wel een hotel waar je betaald voor het uitzicht. Ik vond het voor 1x het geld wel waard, maar zou er een volgende keer niet nog eens dat bedrag voor neerleggen. Je hebt ook nog Gouldings Lodge en bv de San Juan in in Mexican Hat wat iets verder weg ligt, maar allemaal met niet dat uitzicht.
Zion zal grote kans samen met Yosemite wel het drukste park zijn wat je tegenkomt. Hou ook daar rekening mee. Veel mensen lopen bv de narrows maar een klein stuk in. Loop je iets verder, dan is het al een stuk rustiger. Maar als je bv Angels Landing of Observation point wilt doen, ga dan echt ;s ochtends heel vroeg op pad.
The view bij monument valley is duur, maar zeker wel een hotel waar je betaald voor het uitzicht. Ik vond het voor 1x het geld wel waard, maar zou er een volgende keer niet nog eens dat bedrag voor neerleggen. Je hebt ook nog Gouldings Lodge en bv de San Juan in in Mexican Hat wat iets verder weg ligt, maar allemaal met niet dat uitzicht.
Zion zal grote kans samen met Yosemite wel het drukste park zijn wat je tegenkomt. Hou ook daar rekening mee. Veel mensen lopen bv de narrows maar een klein stuk in. Loop je iets verder, dan is het al een stuk rustiger. Maar als je bv Angels Landing of Observation point wilt doen, ga dan echt ;s ochtends heel vroeg op pad.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Sorry, had je berichtje niet gezien.Martin & Marianne schreef:Het is maar net waar die hotels liggen. Als je (ver) buiten het centrum van een stad of buiten een park zit ben je veel minder kwijt dan wanneer je op de betere locaties zit. Er is zo niets van te zeggen.
Ik zou niet nog iets er bij nemen. Als je wilt wandelen zou je een extra dag Zion kunnen doen. Of toch die extra stop tussen DV en Yosemite. Dan heb je ook tijd voor bijvoorbeeld Bodie.
MV staat nu inderdaad verkeerd. Ook niet gek om het weg te laten, het is allemaal behoorlijk gehaast nu. Ben wel benieuwd waar je dan zou overnachten bij MV. En wat heb je voor de grand canyon op het oog?
Marianne
De hotels liggen nog wel oké, sommige op een half uurtje maar de meeste toch wel in het centrum. Wij dachten inderdaad ook aan een extra dagje Zion. We willen MV zeker wel doen en The View Hotel nemen. Gran Canyon willen we graag de helikopter doen en misschien wat wandelen. Vooral veel foto's nemen

-
- Amerika-ontdekker
Oh ja inderdaad! We hadden enkle nog maar de plaatsen opgezocht, maar nog geen bezienswaardigheden. Dat is voor binnen twee weken. Dan gaan we een roadboek maken zoals je liet zien. Een top idee trouwens.PSVwally schreef:Dat glazen platform ligt daar helemaal niet. Daar kom je ook niet in de buurt als je via Sedona gaat. Tik maar eens grand canyon skywalk in op google maps. Dan zie je waar het ligt. Maar dat is een echte toerist trap na verluid, dus ik zou je aanbevelen om een helitour te doen en bv de bright angel trail een klein stukje omlaag te wandelen. Zoek verder, via dit forum, op http://www.ontdek-amerika.nl of via tripadvisor ook goed waar zaken liggen en hoe de reacties van mensen er over zijn. Ik weet niet of jij al het voorwerk doet, maar je ziet tijdens de voorbereiding al veel van wat je in het echt gaat zien en het is vaak 100x mooier als je zelf op die plekken staat. Maak bv zoals velen een roadbook van wat je op een dag allemaal zou kunnen doen. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=11994 Hier kun je er heel wat vinden
We willen het zeker een keer doen en wie weet wanneer we terug kunnen gaan, want er staan nog veel andere landen op de planning (so much to see, so little time).
Super bedankt voor de tip. Dat houden we zeker in ons achterhoofd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou die skywalk gewoon uit het hoofd zetten
Over die andere landen heb je inderdaad gelijk. Er zijn zoveel mooie plekken op de aardbol. Zelfs in Nederland. Alleen vind ik het qua omgeving in het buitenland al snel veel mooier/leuker/gezelliger. Persoonlijk vind ik dat veel van de parken die je aan gaat doen nog veel mooier zijn dan de Grand Canyon, dus neem voldoende opslag mee voor de foto's

Over die andere landen heb je inderdaad gelijk. Er zijn zoveel mooie plekken op de aardbol. Zelfs in Nederland. Alleen vind ik het qua omgeving in het buitenland al snel veel mooier/leuker/gezelliger. Persoonlijk vind ik dat veel van de parken die je aan gaat doen nog veel mooier zijn dan de Grand Canyon, dus neem voldoende opslag mee voor de foto's

- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
In Monument Valley vond ik het uitzicht vanaf de kamer best goed. Misschien iets minder dan The View maar ik denk ook iets goedkoper.
Als je vanaf LV vertrekt kan je gemakkelijk de bezienswaardigheden in Death Valley bekijken en nog een stukje verder rijden tot vb Lone Pine of Bishop. Zo houd je wat meer tijd over voor de Tioga Pass en zou je eventueel nog Bodie kunnen bezoeken voor je aan de Tioga Pass begint.
Ik zou dit stuk als volgt doen
Grand Canyon -> Monument Valley
Monument Valley -> Page
Page -> Bryce canyon
Bryce -> Zion
Zion
Zion -> Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas -> Death Valley -> Lone Pine
Lone Pine -> Yosemite
Groetjes,
Ingrid
Als je vanaf LV vertrekt kan je gemakkelijk de bezienswaardigheden in Death Valley bekijken en nog een stukje verder rijden tot vb Lone Pine of Bishop. Zo houd je wat meer tijd over voor de Tioga Pass en zou je eventueel nog Bodie kunnen bezoeken voor je aan de Tioga Pass begint.
Monument Valley -> Page
Page -> Bryce canyon
Bryce -> Zion
Zion
Zion -> Las Vegas
Las Vegas
Lone Pine -> Yosemite
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerika-ontdekker
Haha doen we! Al helemaal uit ons hoofd gezet, dat doen we dus niet meer.PSVwally schreef:Ik zou die skywalk gewoon uit het hoofd zetten![]()
Ik kijk er echt al zo hard naar uit! Enkele tips qua wandelingen?
-
- Amerika-ontdekker
Oh goed idee! Dank je wel voor je tip!ingrid14 schreef:In Monument Valley vond ik het uitzicht vanaf de kamer best goed. Misschien iets minder dan The View maar ik denk ook iets goedkoper.
Monument Valley -> Page
Page -> Bryce canyon
Bryce -> Zion
Zion
Zion -> Las Vegas
Las Vegas
Lone Pine -> Yosemite
Groetjes,
Ingrid