Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Hinko »

En ik geloof het wel.
Van elke ticket met een bepaalde fare basis is de beschikbaarheid soms beperkt tot een x aantal, is die dan niet meer beschikbaar (geboekt of gereserveerd) dan kom je in de volgende fare klasse. Wat een verhoging van een paar tot enkele tientjes kan betekenen.

Over cookies is er al veel geschreven, ik geloof er totaal niet in. :) Maar lekker wissen als je denkt dat helpt. :thumbup: :wink:
Ook geloof ik niet erin dat dit een mogelijkheid is om wat extra inkomen te genereren.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sorry, maar ik hoop toch echt niet dat je zo naïef bent... :shock:

Het is toch je reinste kolder te stellen dat een ticket ineens niet meer beschikbaar is? :roll:

Ik kies uit de beschikbaarheid van dát moment een ticket en ga verder met het boekingsproces. Op dát moment is dat ticket voor die prijs dus beschikbaar en wordt voor mij gereserveerd, ongeacht of ik 'm uiteindelijk wel of niet boek. Immers, anders zou ik 'm ook niet kunnen boeken. Iemand die ná mij een selectie maakt terwijl ik nog in het boekingsproces zit, die zou 'm voor de hogere prijs aangeboden moeten krijgen. Dat zou logisch zijn en vooral fair!

Een verhoging van de ticketprijs tijdens het boekingsproces hoort gewoon niet en vraag mij af of het juridisch wel helemaal oké is. De prijs waarvoor het aangeboden wordt, zou de uiteindelijke prijs moeten zijn. Tenzij expliciet aangegeven staat dat een prijsverhoging tijdens het boekingsproces mogelijk is maar zelfs dat zou voor mij al een reden zijn af te haken omdat je dan nooit met zekerheid een prijs weet.

Maar goed, zolang mensen het gewoon maar accepteren en extra voor het ticket betalen is Delta/KLM de lachende derde... :lol:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

nou nou wat een taal Roland. Kolder? Naïef?

Ticket is wel beschikbaar echter de tarief basis wat erbij hoort niet meer. Daar zijn er tientallen vann in de economy klasse.
Maar we komen er toch niet uit vrees ik en dat hoeft ook niet dus prima toch. Succes met boeken :thumbup:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kolder vind ik de gang van zaken van Delta/KLM.

Naïef vind ik het als je zomaar aanneemt dat deze gang van zaken heel logisch en normaal is...

Als jij na zo'n verhoging toch wilt boeken, ga jij lekker boeken toch? :wink: :thumbup:

Roland

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik mag toch aannemen dat het ticket die je op dat moment aan het boeken bent vastgehouden wordt? Of is het werkelijk zo dat bijvoorbeeld twee personen tegelijkertijd dezelfde plek boeken en dat één van die twee later in het boekingsproces pech heeft? Ik kan me dat niet voorstellen.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ik neem het zo maar niet aan Roland......
ik weet alleen dat er per tariefklasse verschillende tarieven zijn. Bijv.
In de goedkoopste V klasse zijn 20 stoelen. In die V klasse zijn twee verschillende tarieven. die 10 euro van elkaar verschillen. Is de ene op verval je automatisch in die andere. Als V niet beschikbaar is kom je bijv in klasse T.

Maar ja, ik begrijp je wel. Probeer alleen uit te leggen waardoor ik denk dat het komt. Los van het feit dat jij denkt dat je recht hebt op het getoonde tarief. Screenshotje maken en meteen bellen naar KLM of ergens anders boeken :wink:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik weet alles van de verschillende tariefklassen die er zijn en weet ook dat er vaak slechts enkele tickets voor een bepaalde prijs/tariefklasse beschikbaar worden gesteld. Is ook heel logisch en tot zover ook niets aan de hand.

Waar wij van mening over verschillen is het feit dat ineens tijdens het boekingsproces een ticket niet meer beschikbaar zou zijn... Hoezo niet beschikbaar? Ik had 'm toch juist geselecteerd/gereserveerd toen het ticket beschikbaar was?

En ineens een grotere vraag naar dezelfde tickets (iets dat ik ernstig betwijfel... heel toevallig dat net dat ene ticket op dezelfde dag en tijd voor een vlucht over een half jaar ineens heel erg in trek is en niet meer beschikbaar is. Maar goed in theorie... wel erg toevallig allemaal...) geloof ik dus niet.

Dus de redenen die je aangeeft zijn eenvoudig te weerleggen. En als je dat niet aanneemt... Nou ja, ieder z'n meug en zullen we het nooit eens worden... :wink:

Roland

Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Roland; kan je wat vertellen over het verwijderen van cookies? Hoe en waarom? ;)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Met 'cookies' worden gegevens op jouw computer achtergelaten waarmee een website kan 'zien' dat jij die website eerder hebt bezocht en gegevens hebt ingevoerd.

Ga je dus op zoek naar tickets via een specifieke site dan is de kans groot dat bij een 2e of daaropvolgend bezoek bepaalde gegevens over jouw reisdoel al zijn ingevuld. Zie het zelf regelmatig, heb ik gezocht voor tickets naar een bepaalde stad, bij een volgende keer zijn dan data en stad al ingevuld. Dit komt door de cookies. Zo'n website zou deze informatie kunnen gebruiken door aan te nemen dat jij een grote mate van belangstelling hebt voor een ticket op die specifieke dag naar die bepaalde stad. Men zou dan de prijs zomaar hoger kunnen maken, enkel door het feit dat jij een terugkerende potentiële klant bent en nog steeds op zoek bent naar dat vliegticket.

Om de cookies te verwijderen ga je naar je browserinstellingen --> instellingen en vervolgens naar 'browsegegevens wissen' (bij Microsoft Edge). Nu kun je kiezen wat je allemaal wilt verwijderen en dan is met name belangrijk: browsergeschiedenis en cookies.

Roland

Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Iedereen moet doen wat hij of zij het beste lijkt en het is kleine moeite om cookies te wissen, ik geloof er alleen niet in.
Een docent van de universiteit van Twente heeft dit onderzocht en trof geen verband aan tussen cookies, ip adressen en prijsverhogingen.

http://www.travelvalley.nl/vliegen/het- ... et-nu-echt

En hoe het allemaal wel zit, geen idee. Het is een complexe materie :wink:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

En jij neemt de uitkomst van deze student voor waarheid aan?

Opvallend:
Welke algoritmes daadwerkelijk de prijs van vliegtickets bepalen en hoe het systeem precies in elkaar steekt is nog onduidelijk. Luchtvaartmaatschappijen laten hier helaas nog weinig over uit. Ik gok dat er vast nog ergens een addertje onder het gras zit.
I rest my case...

Roland

Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Docent.

Ik neem het mee in mijn mening over cookies die voor verhogingen zouden zorgen en kom nog steeds tot de conclusie dat ik denk dat het niet wissen van cookies niet van invloed is op de prijs :)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Coyote schreef: Om de cookies te verwijderen ga je naar je browserinstellingen --> instellingen en vervolgens naar 'browsegegevens wissen' (bij Microsoft Edge). Nu kun je kiezen wat je allemaal wilt verwijderen en dan is met name belangrijk: browsergeschiedenis en cookies.
In Firefox kun je alle cookies en de browsegeschiedenis automatisch laten wissen als je de sessie afsluit.
Groet,

Old Faithful
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik heb het wel degelijk meegemaakt, Hinko ;)
Op de iPad waar de datum al ingevuld was en op wifi prijs x en op mijn iPhone op de 4G en zonder cookies 50,- per ticket goedkoper op hetzelfde moment. Dus ja, het is echt zo.

Het is weer super Sunday bij AirBerlin: goedkope tickets naar Florida en Californië :
https://flights.airberlin.com/de-DE/super-sunday
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hinko schreef:<knip> en kom nog steeds tot de conclusie dat ik denk dat het niet wissen van cookies niet van invloed is op de prijs :)
Dream on, denk ik dan maar. :wink:

Let's agree to disagree... :mrgreen:
Old Faithful schreef:In Firefox kun je alle cookies en de browsegeschiedenis automatisch laten wissen als je de sessie afsluit.
Klopt, en dit kan bij Microsoft Edge ook.

Roland

Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Bedankt voor de uitleg.
Inderdaad kleine moeite om af en toe te wissen, dus neem het zeker mee :wink:

We houden nu 2 weken de prijzen in de gaten, maar helaas zakt het niet. Dus in deze dagen toch maar boeken.
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Ik heb een paar keer rechtstreeks bij American Airlines geboekt. Daar worden tickets die in je mandje zitten inderdaad gereserveerd voor een bepaalde tijd. Iemand die dan nog een keer zoekt, krijgt een hogere prijs als er geen tickets meer voor die prijs zijn. Je kon ze enkele jaren geleden op de aa.com site ook nog 24 uur vasthouden (gratis).

Maar bijvoorbeeld bij Ryanair houdens ze niets vast totdat je betaald hebt. Al eens gehad dat ik vier tickets in mijn mandje had en dat ik bij het betalen de mededeling kreeg dat 1 of meerdere tickets niet meer tegen dat tarief beschikbaar waren.

Overigens kijk ik ook vaak met Skyscanner. Die geeft vaak andere prijzen afhankelijk van via welke device, of app of website, je deze benaderd. Soms inderdaad wel EUR 25-50 per ticket.
Afbeelding
Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel »

Vroeg mij af of jullie het een antwoord op hebben;

wij willen volgend jaar (september)) naar Miami. Nu willen wij graag een directe vlucht met bv KLM.
Nu kan ik op de site van KLM wel boeken voor nov/dec rechtstreeks (dacht 2/3 keer per week) maar voor volgend jaar staan er geen rechtstreekse vluchten in vanaf juli?

Is dit slechts een testperiode of wordt dit nog bijgewerkt op de site?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ik heb alleen de aankondiging eind april gezien dat KLM in het winterseizoen 2016/2017 op MIA gaat vliegen, zie bv http://www.routesonline.com/news/38/air ... ns-in-w16/. Het zou idd kunnen dat het voor na de winter nog niet bekend is.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

ze hebben dit onlangs verlengd tot en met juni 2017.
http://www.routesonline.com/news/38/air ... lm%20miami

In september vliegen ze, op dit moment, niet naar Miami volgens mij.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer