Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis wouterdv: 29-daagse camperreis Zuidwest-Amerika 2017.
Reis wouterdv: 29-daagse camperreis Zuidwest-Amerika 2017.
Beste forumleden,
Volgend jaar gaan we onze eerste camperreis maken in Zuidwest-Amerika. Onze reis zal zijn vanaf 14 mei tot 11 juni. Dit is in totaal 29 dagen, zodat we rustig van Zuidwest-Amerika kunnen genieten. De vliegtickets en camper zijn al geboekt. We vliegen op San Francisco. Nadat ik een ander gelezen heb en de tips op dit forum gelezen, heb ik onderstaande reisschema opgesteld.
Zondag 14 mei: Amsterdam – San Francisco
Maandag 15 mei: San Francisco – Monterey
Dinsdag 16 mei: Monterey – San Simeon/Morro Bay/Pismo Beach
Woensdag 17 mei: San Simeon/Morro Bay/Pismo Beach – Santa Barbara/Los Angeles
Donderdag 18 mei: Santa Barbara/Los Angeles – San Diego
Vrijdag 19 mei: San Diego
Zaterdag 20 mei: San Diego – Joshua Tree
Zondag 21 mei: Joshua Tree – Sedona
Maandag 22 mei: Sedona – Grand Canyon
Dinsdag 23 mei: Grand Canyon – Page
Woensdag 24 mei: Page
Donderdag 25 mei: Page – Monument Valley
Vrijdag 26 mei: Monument Valley – Moab
Zaterdag 27 mei: Moab
Zondag 28 mei: Moab – Capitol Reef
Maandag 29 mei: Capitol Reef – Bryce Canyon
Dinsdag 30 mei: Bryce Canyon
Woensdag 31 mei: Bryce Canyon – Zion NP
Donderdag 1 juni: Zion NP – Las Vegas
Vrijdag 2 juni: Las Vegas
Zaterdag 3 juni: Las Vegas – Mammoth Lakes (via Death Valley)
Zondag 4 juni: Mammoth Lakes – Yosemite
Maandag 5 juni: Yosemite
Dinsdag 6 juni: Yosemite
Woensdag 7 juni: Yosemite – San Francisco
Donderdag 8 juni: San Francisco
Vrijdag 9 juni: San Francisco
Zaterdag 10 juni: San Francisco – Amsterdam
Zondag 11 juni: Weer thuis
Alle tips/opmerking over het reisschema zijn welkom! Het reisschema is volledig flexibel, alleen aankomst en vertrek liggen vast.
Ook zelf heb ik een aantal vragen:
- Wat is een goede en vooral leuke overnachtingsstop tussen Monterey en Santa Barbara/Los Angeles? Wij twijfelen tussen San Simeon, Pismo Beach of Morro Bay.
- We blijven bewust kort in L.A. omdat wij gehoord hebben dat deze stad moeilijk met de camper te bezoeken is. Wat is jullie ervaring hierin? Daarbij bezoeken wij al met San Diego, Las Vegas en San Francisco het nodige aantal steden.
- Is Sedona een goede tussenstop tussen Joshua Tree en Grand Canyon
- Hoeveel dagen adviseren jullie om in Grand Canyon te blijven?
- 2 nachten in Bryce Canyon of 2 nachten in Zion NP? Welk van de twee parken is het mooiste?
Ik hoor graag van jullie.
Vriendelijke groeten,
Wouter de Vries
Volgend jaar gaan we onze eerste camperreis maken in Zuidwest-Amerika. Onze reis zal zijn vanaf 14 mei tot 11 juni. Dit is in totaal 29 dagen, zodat we rustig van Zuidwest-Amerika kunnen genieten. De vliegtickets en camper zijn al geboekt. We vliegen op San Francisco. Nadat ik een ander gelezen heb en de tips op dit forum gelezen, heb ik onderstaande reisschema opgesteld.
Zondag 14 mei: Amsterdam – San Francisco
Maandag 15 mei: San Francisco – Monterey
Dinsdag 16 mei: Monterey – San Simeon/Morro Bay/Pismo Beach
Woensdag 17 mei: San Simeon/Morro Bay/Pismo Beach – Santa Barbara/Los Angeles
Donderdag 18 mei: Santa Barbara/Los Angeles – San Diego
Vrijdag 19 mei: San Diego
Zaterdag 20 mei: San Diego – Joshua Tree
Zondag 21 mei: Joshua Tree – Sedona
Maandag 22 mei: Sedona – Grand Canyon
Dinsdag 23 mei: Grand Canyon – Page
Woensdag 24 mei: Page
Donderdag 25 mei: Page – Monument Valley
Vrijdag 26 mei: Monument Valley – Moab
Zaterdag 27 mei: Moab
Zondag 28 mei: Moab – Capitol Reef
Maandag 29 mei: Capitol Reef – Bryce Canyon
Dinsdag 30 mei: Bryce Canyon
Woensdag 31 mei: Bryce Canyon – Zion NP
Donderdag 1 juni: Zion NP – Las Vegas
Vrijdag 2 juni: Las Vegas
Zaterdag 3 juni: Las Vegas – Mammoth Lakes (via Death Valley)
Zondag 4 juni: Mammoth Lakes – Yosemite
Maandag 5 juni: Yosemite
Dinsdag 6 juni: Yosemite
Woensdag 7 juni: Yosemite – San Francisco
Donderdag 8 juni: San Francisco
Vrijdag 9 juni: San Francisco
Zaterdag 10 juni: San Francisco – Amsterdam
Zondag 11 juni: Weer thuis
Alle tips/opmerking over het reisschema zijn welkom! Het reisschema is volledig flexibel, alleen aankomst en vertrek liggen vast.
Ook zelf heb ik een aantal vragen:
- Wat is een goede en vooral leuke overnachtingsstop tussen Monterey en Santa Barbara/Los Angeles? Wij twijfelen tussen San Simeon, Pismo Beach of Morro Bay.
- We blijven bewust kort in L.A. omdat wij gehoord hebben dat deze stad moeilijk met de camper te bezoeken is. Wat is jullie ervaring hierin? Daarbij bezoeken wij al met San Diego, Las Vegas en San Francisco het nodige aantal steden.
- Is Sedona een goede tussenstop tussen Joshua Tree en Grand Canyon
- Hoeveel dagen adviseren jullie om in Grand Canyon te blijven?
- 2 nachten in Bryce Canyon of 2 nachten in Zion NP? Welk van de twee parken is het mooiste?
Ik hoor graag van jullie.
Vriendelijke groeten,
Wouter de Vries
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: 29-daagse camperreis Zuidwest-Amerika 2017
Hallo Wouter, welkom op het forum!
Jullie hebben een prachtige, lange reis voor de boeg, in een mooie tijd van het jaar.
Het lijkt mij goed te doen zo. De tijd voor Moab is niet heel ruim, maar het kan op zich wel zo. Bedenk wel dat je er in het Memorial day weekend zit, dus het zal erg druk zijn. Reserveer tijdig een camping.
De meeste mensen kiezen voor 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce. Niet omdat Zion mooier is dan Bryce, maar Bryce is vrij klein, en je kunt in een middag en ochtend al heel veel zien daar, ook met een wandeling naar beneden. In Zion heb je veel wandelmogelijkheden. En het is leuk kamperen op Watchman. Boek op tijd om een plekje aan de rivier te bemachtigen. Je zult sowieso op tijd moeten boeken daar denk ik. Dat geldt ook voor Yosemite - lees je goed in daarover, en oefen een maand van te voren.
Voor de Grand Canyon is in jullie geval 1 nacht voldoende omdat je van Sedona komt en de volgende dag ook nog vrijwel de hele dag hebt.
Als je via DV rijdt zou je ook iets eerder kunnen stoppen, hoewel het kamperen bij bijvoorbeeld Convict Lake wel mooi is.
Wij hebben in 2013 een groot deel van jullie route in dezelfde periode gedaan. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
Jullie hebben een prachtige, lange reis voor de boeg, in een mooie tijd van het jaar.
Het lijkt mij goed te doen zo. De tijd voor Moab is niet heel ruim, maar het kan op zich wel zo. Bedenk wel dat je er in het Memorial day weekend zit, dus het zal erg druk zijn. Reserveer tijdig een camping.
De meeste mensen kiezen voor 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce. Niet omdat Zion mooier is dan Bryce, maar Bryce is vrij klein, en je kunt in een middag en ochtend al heel veel zien daar, ook met een wandeling naar beneden. In Zion heb je veel wandelmogelijkheden. En het is leuk kamperen op Watchman. Boek op tijd om een plekje aan de rivier te bemachtigen. Je zult sowieso op tijd moeten boeken daar denk ik. Dat geldt ook voor Yosemite - lees je goed in daarover, en oefen een maand van te voren.
Voor de Grand Canyon is in jullie geval 1 nacht voldoende omdat je van Sedona komt en de volgende dag ook nog vrijwel de hele dag hebt.
Als je via DV rijdt zou je ook iets eerder kunnen stoppen, hoewel het kamperen bij bijvoorbeeld Convict Lake wel mooi is.
Wij hebben in 2013 een groot deel van jullie route in dezelfde periode gedaan. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: 29-daagse camperreis Zuidwest-Amerika 2017
Ik kan het nu op de gsm even niet opzoeken, maar zoek eens naar de reisverslagen van lid marenko, volgens mij hebben hun de camper langs het strand bij LAX op de campground laten staan en zijn met 1 vd 5 hopon off bussen rond gaan trekken. LA heeft inderdaad highlights die met een rv moeilijk(er) te doen zijn. Ik vind je plan voor woe 17 wat onduidelijk. Van San Simeon naar Santa Barbara is een relatief korte afstand met niet enorm veel highlights. Het weer zal grote kans heel goed zijn, maar de oceaan is wrs nog te koud om in te zwemmen. Ik zou proberen om op Malibu of rond Dockweiler een campground te vinden.We blijven bewust kort in L.A. omdat wij gehoord hebben dat deze stad moeilijk met de camper te bezoeken is. Wat is jullie ervaring hierin?
Je ontkomt er natuurlijk niet aan, maar ik vind je 1e week wel erg veel kilometers. Vergis je niet in de afstanden tussen bv San Diego en JT, zeker als je mooie routes wilt rijden. Daar ergens een dagje tussen om wat beter rond te kijken zou ik persoonlijk meer ambiëren dan elke dag die stukken rijden. Ik had dat op mijn eerdere reizen ook, maar je moet soms ook de camper uit om zaken te bekijken.
Ik zou wel proberen om een dag meer in/om Moab te breien. Daar is zoveel te zien en met de rit vanaf Monument Valley ga je daar echt tijd te kort komen. Wat zonde is.
Met je tijd in Moab en Capitol Reef snap ik je 2 nachten Bryce eigenlijk wel, je gaat dan in Zion wel keuzes moeten maken denk ik.
Ik vind zelf de omgeving van Page/Monument Valley/Moab/Capitol Reef/Bryce en Zion de mooiste van je reis. Maar in jullie geval zou je misschien om wat dagen te sparen om je reis wat meer rust te geven een keuze kunnen maken om of San Diego of het stuk Moab uit je route te halen. Dus van LA naar Joshua Tree (wat een saaiere en minder intensieve route is dan vanaf San Diego) en van Monument Valley via de 95 naar Capitol Reef, wat misschien wel de mooiste weg van het zuidwesten is. Ik vloek een beetje in de kerk, want ik vind bv Canyonlands misschien wel het mooiste wat ik gezien heb in het zuidwesten, maar ik vind de gehele trip zeker voor een camperreis net allemaal wat knijpen, ondanks dat je meer dagen kunt dan de meeste reizigers. Als je de route uitzet in google maps trek er dan gemiddeld zo'n 20% tijd bij die je met de camper trager bent dan met de auto.
Re: Reis wouterdv: 29-daagse camperreis Zuidwest-Amerika 2017.
Marianne en PSVwally bedankt voor jullie reactie. Hierover had ik nog wat vragen:
We zijn flexibel in ons reisschema dus we kunnen altijd wel eerder stoppen als we het rijden zat zijn of het gaandeweg reisschema wat aanpassen. Wel ga ik kijken of ik een dag extra in Moab kan inlassen. Na de tip van Marianne verblijven we dan 2 nachten in Zion ipv in Bryce.
Andere tips over ons reisschema zijn altijd welkom.
Groeten, Wouter
Dit is inderdaad wat onduidelijk. Voor woensdag 17 mei heb ik twee opties bedacht. De eerste optie is de dag ervoor van Pismo Beach naar LA te rijden en dan in de buurt van LA kamperen. De volgende dag rijden we dan door naar San Diego. De tweede optie is om van Monterey door te rijden naar Santa Barbara. De volgende dag rijd je dan door naar San Diego en laten we LA links liggen. Je wint dan een dag die je zou kunnen gebruiken om langer in Monterey te verblijven of een dag in te lassen tussen San Diego en Joshua Tree. Wat is jullie advies hierin?Ik vind je plan voor woe 17 wat onduidelijk.
Wat zou een mooi plek zijn om tussen San Diego en Joshua Tree te overnachten?Vergis je niet in de afstanden tussen bv San Diego en JT, zeker als je mooie routes wilt rijden. Daar ergens een dagje tussen om wat beter rond te kijken zou ik persoonlijk meer ambiëren dan elke dag die stukken rijden.
We zijn flexibel in ons reisschema dus we kunnen altijd wel eerder stoppen als we het rijden zat zijn of het gaandeweg reisschema wat aanpassen. Wel ga ik kijken of ik een dag extra in Moab kan inlassen. Na de tip van Marianne verblijven we dan 2 nachten in Zion ipv in Bryce.
Andere tips over ons reisschema zijn altijd welkom.
Groeten, Wouter
Monterey - Santa Barbara is eigenlijk te ver voor 1 dag. Dan kun je beter in Pismo Beach stoppen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Eens met hierboven. Op zich kan het wel, maar het hangt erg af van je plannen. Via de PCH is het vijf uur rijden, wat wel veel is. Met name omdat je langs heel erg veel moois gaat rijden dan, waar je geen tijd hebt om te stoppen. Tenzij je de 101 pakt, dan kan het wel (ongeveer 4 uur rijden) maar dat is wel saaie snelweg.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Wil je perse naar San Diego? Zo niet zou ik dat eruit halen, want dan heb je net wat extra tijd voor bijvoorbeeld Moab.
Wij hebben langs de kustweg in Morro Bay (Morro Bay State Park) en in Big Sur (Pfeiffer Big Sur State Park) overnacht. Beide heel mooie campings. Ik heb een review over beide achter gelaten in het review-gedeelte van de AA-site. En op onze reisblog staat ook een pagina met reviews van campings.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht