Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dennis, hoe ver staan je verhuisplannen?
Dennis, hoe ver staan je verhuisplannen?
Hai Dennis!
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe ver je bent met het plannen van je verhuizing! Weet je al precies waar je gaat wonen en wanneer dat gaat gebeuren? Ben benieuwd!
Groetjes,
Anita
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe ver je bent met het plannen van je verhuizing! Weet je al precies waar je gaat wonen en wanneer dat gaat gebeuren? Ben benieuwd!
Groetjes,
Anita
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Jemig, ik zie dit onderwerp nu pas... sorry Anita! (Nee hoor, ik heb het niet druk
)
Ik doe een kleine update van mijn verhuisplanning in de aankomende Gazette, waarin ik overigens ook beloof om jou en andere geïnteresseerden op de hoogte te houden. Ik heb per oktober mijn baan opgezegd, en hoewel ik dan verwacht nog allerlei "loose ends" in Nederland af te moeten ronden, zal ik toch ook meer aandacht aan de site kunnen geven.
Feit is wel, dat het moeilijk is om veel zaken al in een vroeg stadium te regelen. Ik krijg regelmatig bijvoorbeeld de vraag: heb je al een baan in Amerika? Nou nee, die heb ik dus nog niet, omdat het geen zin heeft om te gaan solliciteren twee maanden vóórdat je daadwerkelijk aan de slag kan gaan. De reactie van een bedrijf is dan vaak: kom over twee maanden maar terug. And who could blame them?
Ik ben dus momenteel meer bezig met zaken die voor jullie helemaal niet zo interessant zijn, zoals de overdracht van mijn werkzaamheden op mijn werk, het uitvogelen van het Amerikaanse belastingssysteem, en het op orde brengen van mijn eigen bedrijfje, zodat dat ook blijft lopen als ik naar Amerika ga.
Maar geloof me: zodra ik echt wat interessants te melden heb, laat ik het jullie meteen weten!

Ik doe een kleine update van mijn verhuisplanning in de aankomende Gazette, waarin ik overigens ook beloof om jou en andere geïnteresseerden op de hoogte te houden. Ik heb per oktober mijn baan opgezegd, en hoewel ik dan verwacht nog allerlei "loose ends" in Nederland af te moeten ronden, zal ik toch ook meer aandacht aan de site kunnen geven.
Feit is wel, dat het moeilijk is om veel zaken al in een vroeg stadium te regelen. Ik krijg regelmatig bijvoorbeeld de vraag: heb je al een baan in Amerika? Nou nee, die heb ik dus nog niet, omdat het geen zin heeft om te gaan solliciteren twee maanden vóórdat je daadwerkelijk aan de slag kan gaan. De reactie van een bedrijf is dan vaak: kom over twee maanden maar terug. And who could blame them?
Ik ben dus momenteel meer bezig met zaken die voor jullie helemaal niet zo interessant zijn, zoals de overdracht van mijn werkzaamheden op mijn werk, het uitvogelen van het Amerikaanse belastingssysteem, en het op orde brengen van mijn eigen bedrijfje, zodat dat ook blijft lopen als ik naar Amerika ga.
Maar geloof me: zodra ik echt wat interessants te melden heb, laat ik het jullie meteen weten!

-
- Contacteer:
Het is wel zo fair om weer eens een update te plaatsen, dus here goes...
- Ik vlieg op 9 november 2004 naar de VS.
- Ik heb een woning gevonden net buiten Louisville, KY, via de website http://www.roommates.com/. Ik ga inwonen bij een jongen van mijn eigen leeftijd die sinds een paar maanden in Louisville woont (oorspronkelijk afkomstig uit LA in sunny California). Ik ken hem niet, maar we hebben elkaar over de telefoon gesproken en dat ging erg goed.
Ik heb een eigen kamer (waar al meubilair instaat) en een eigen badkamer; de rest van het huis delen we gewoon.
De voordelen van deze woonconstructie zijn legio: ten eerste staat er al een ingericht huis, dus ik hoef niet al m'n spaargeld uit te geven aan meubilair en dergelijke. Daarnaast ontmoet ik meteen een nieuw persoon, en hopelijk maak ik dus ook sneller nieuwe vrienden. Tenslotte kan ik mijn roommate natuurlijk gebruiken voor het inwinnen van informatie over allerhande zaken rondom het leven in de VS.
Het enige nadeel dat ik kon bedenken, nl. dat ik niet op mezelf woon, vind ik niet belangrijk. Ten eerste kan ik de huur per maand opzeggen als het toch niet klikt en ten tweede is het misschien zelfs beter dat ik meteen een beetje aanspraak heb i.p.v. dat ik in m'n eentje in een appartement zit. (Ik kan immers niet even snel naar m'n familie rijden of zoiets.)
Gelukkig heb ik ook een stel vrienden in Louisville zitten die zich werkelijk verbazingwekkend onbaatzuchtig voor mij aan het inzetten zijn. Zo zijn ze al bij mijn roommate langsgeweest om te checken of alles wel in orde was met het appartement en de persoon zelf en heb ik al verscheidene aanbiedingen gekregen om toch eerst even bij hun te logeren als ik aankom. Ik kan me werkelijk geen betere vrienden voorstellen... de eerstvolgende persoon die aankomt met het vooroordeel dat alle Amerikanen oppervlakkige ploerten zijn, kom ik persoonlijk een asskicking geven!
- Ik heb een woning gevonden net buiten Louisville, KY, via de website http://www.roommates.com/. Ik ga inwonen bij een jongen van mijn eigen leeftijd die sinds een paar maanden in Louisville woont (oorspronkelijk afkomstig uit LA in sunny California). Ik ken hem niet, maar we hebben elkaar over de telefoon gesproken en dat ging erg goed.
Ik heb een eigen kamer (waar al meubilair instaat) en een eigen badkamer; de rest van het huis delen we gewoon.
De voordelen van deze woonconstructie zijn legio: ten eerste staat er al een ingericht huis, dus ik hoef niet al m'n spaargeld uit te geven aan meubilair en dergelijke. Daarnaast ontmoet ik meteen een nieuw persoon, en hopelijk maak ik dus ook sneller nieuwe vrienden. Tenslotte kan ik mijn roommate natuurlijk gebruiken voor het inwinnen van informatie over allerhande zaken rondom het leven in de VS.
Het enige nadeel dat ik kon bedenken, nl. dat ik niet op mezelf woon, vind ik niet belangrijk. Ten eerste kan ik de huur per maand opzeggen als het toch niet klikt en ten tweede is het misschien zelfs beter dat ik meteen een beetje aanspraak heb i.p.v. dat ik in m'n eentje in een appartement zit. (Ik kan immers niet even snel naar m'n familie rijden of zoiets.)
Gelukkig heb ik ook een stel vrienden in Louisville zitten die zich werkelijk verbazingwekkend onbaatzuchtig voor mij aan het inzetten zijn. Zo zijn ze al bij mijn roommate langsgeweest om te checken of alles wel in orde was met het appartement en de persoon zelf en heb ik al verscheidene aanbiedingen gekregen om toch eerst even bij hun te logeren als ik aankom. Ik kan me werkelijk geen betere vrienden voorstellen... de eerstvolgende persoon die aankomt met het vooroordeel dat alle Amerikanen oppervlakkige ploerten zijn, kom ik persoonlijk een asskicking geven!

@Dennis,
9 november dat is al heen snel, heb je alles hier dan al afgesloten of zal je binnenkort nog een keer terug moeten komen om alles af te sluiten. Bijvoorveeld opzeggen van de huur/verkoop van een huis, uitschrijving in het gemeenteregister en opzeggen verzekeringen en bankrekeningen?
Het lijkt me een goed idee om te starten zoals jij dat gepland heb, rustig tijd om de kat uit de boom te kijken en niet gelijk een hoop geld hoeven te investeren in een (koop)huis. Heb je al een idee wat het eerste is wat je gaat doen als je aangekomen bent?
Nikki
9 november dat is al heen snel, heb je alles hier dan al afgesloten of zal je binnenkort nog een keer terug moeten komen om alles af te sluiten. Bijvoorveeld opzeggen van de huur/verkoop van een huis, uitschrijving in het gemeenteregister en opzeggen verzekeringen en bankrekeningen?
Het lijkt me een goed idee om te starten zoals jij dat gepland heb, rustig tijd om de kat uit de boom te kijken en niet gelijk een hoop geld hoeven te investeren in een (koop)huis. Heb je al een idee wat het eerste is wat je gaat doen als je aangekomen bent?
Nikki
Da's al heel snel, krijg je nog geen kriebels in je buik?
Je bekijkt het wel goed, leuk dat je al een stel vrienden hebt die op weg kunnen helpen. In Amerika op vakantie gaan en er gaan wonen zijn toch 2 dingen en er komen altijd wel wat om de hoek kijken waar je nog niet aan gedacht hebt. Zeker zo handig als je dan al iemand hebt om wat vragen te beantwoorden en ook dat je al iemand kent.
Louisville brengt nog wat herinneringen terug, niet dat ik veel van de stad ken, maar wel Ft Knox, waar mijn man 2 zomers heeft doorgebracht, brrr.
Annemiek
Je bekijkt het wel goed, leuk dat je al een stel vrienden hebt die op weg kunnen helpen. In Amerika op vakantie gaan en er gaan wonen zijn toch 2 dingen en er komen altijd wel wat om de hoek kijken waar je nog niet aan gedacht hebt. Zeker zo handig als je dan al iemand hebt om wat vragen te beantwoorden en ook dat je al iemand kent.
Louisville brengt nog wat herinneringen terug, niet dat ik veel van de stad ken, maar wel Ft Knox, waar mijn man 2 zomers heeft doorgebracht, brrr.
Annemiek
Alvast:Dennis schreef:Het is wel zo fair om weer eens een update te plaatsen, dus here goes...
Welcome to the United States of America!!!!!

Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
-
- Contacteer:
Ik heb totnogtoe alleen ervaring in de IT, met SAP-implementaties en Microsoft-Axapta-implementaties. Vooral bij deze laatste was ik erg nauw betrokken: ik had aan de gebruikerskant de leiding over de implementatie en was de enige Key User. Dit is me zo goed bevallen, dat ik dat graag nog een keer zou doen. Bovendien vind ik Axapta redelijk eenvoudig om mee te werken en zou ik graag meer leren over het programma.Ebelix schreef:Heb je al een idee wat voor werk je wil gaan doen en in welke branche
Daarnaast hoop ik dat mijn website blijft groeien, zodat ik er een leuke neveninkomst uit kan (blijven) halen.
Nee, ik kom niet snel weer terug naar Nederland. Als het even gaat, wil ik zoveel mogelijk vanuit de VS regelen en niet op en neer gaan reizen naar Nederland, tenzij het natuurlijk niet anders kan. Ik heb mijn appartement al opgezegd en de resterende dingen die je noemde doe ik nog even niet omdat ik daar geen reden toe zie. Wat mij betreft denkt de Nederlandse overheid nog gewoon dat ik hier woon (ingeschreven bij mijn ouders), wat maakt dat uit?Nikki79 schreef:9 november dat is al heen snel, heb je alles hier dan al afgesloten of zal je binnenkort nog een keer terug moeten komen om alles af te sluiten. Bijvoorveeld opzeggen van de huur/verkoop van een huis, uitschrijving in het gemeenteregister en opzeggen verzekeringen en bankrekeningen?
[...] Heb je al een idee wat het eerste is wat je gaat doen als je aangekomen bent?
Het eerste wat ik ga doen als ik aankom? Slapen! Ik kom om 22:57 uur lokale tijd aan, dat is dus 5 uur 's ochtends in Nederland. Ik ben dan bijna 23 uur in de weer en dat vind ik meer dan voldoende.

Kriebels... een beetje, maar niet bijzonder veel. Ik ben erg intensief met een aantal dingen bezig, waaronder veel (heel veel) persoonlijke zaken en natuurlijk ook de website, en dat neemt veel tijd in beslag. Ik denk dat vooral de laatste twee of drie dagen in het teken zullen staan van "kriebels".ANY schreef:Da's al heel snel, krijg je nog geen kriebels in je buik? [...] Louisville brengt nog wat herinneringen terug, niet dat ik veel van de stad ken, maar wel Ft Knox, waar mijn man 2 zomers heeft doorgebracht, brrr.

Waarom zeg je "brrr" in relatie tot Louisville/Ft. Knox?
Verder bedankt voor alle uitnodigingen, luitjes! Ik ben er zeker voor in om een aantal sixpacks te verschalken. Alleen... heb je ook Palm-bier in Amerika? Dat is toch wel veruit mijn favoriete bier. Maar hoe dan ook: jullie zijn allemaal welkom in mijn nieuwe "crib". Just put your money where your mouth is and jump in the car!

Dennis, dat zou wel eens fiscale consequenties kunnen hebben omdat je dan voor de Nederlandse wet nog steeds een Nederlandse ingezetene bent. Ik kan me vaag iets herinneren dat je dan over het in het buitenland verdiende inkomen ook in Nederland belasting betaald. Ik ben geen expert maar het maakt een en ander in ieder geval een stuk complexer.Dennis schreef:Wat mij betreft denkt de Nederlandse overheid nog gewoon dat ik hier woon (ingeschreven bij mijn ouders), wat maakt dat uit?
Ik heb me destijds helemaal uit laten schrijven zodat ik met de Nederlandse overheid gedurende mijn verblijf in de VS niets te maken heb. Ik betaal hier belasting etc en hoef me dus geen zorgen te maken over wat er in NL gebeurd. Misschien de moeite waard om eens met een deskundige over te praten.
Veel beter bier zelfs, Yuengling, bier uit good ol' PA. http://www.yuengling.com/Dennis schreef:... Alleen... heb je ook Palm-bier in Amerika? Dat is toch wel veruit mijn favoriete bier....
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Palm heb ik hier niet gezien maar alle bieren van Interbrew zie je overal, hier in Chicago in ieder geval. Ik drink hier regelmatig Hoegaarden of Stella Artois, volop verkrijgbaar. Daarnaast natuurlijk een hele reeks andere bieren. Zo begon ik overigens ook, Dennis, maar dan met Brand. Gaandeweg ontdek je lokale Amerikaanse bieren (ik ben nu verslingerd aan Goose Island, ons lokaal gebrouwen bier) en nu mis ik het nauwelijks. Komt vanzelf goed!Dennis schreef:Verder bedankt voor alle uitnodigingen, luitjes! Ik ben er zeker voor in om een aantal sixpacks te verschalken. Alleen... heb je ook Palm-bier in Amerika? Dat is toch wel veruit mijn favoriete bier. Maar hoe dan ook: jullie zijn allemaal welkom in mijn nieuwe "crib". Just put your money where your mouth is and jump in the car!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1075 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv