Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
Is er iemand die ervaring heeft met drive-canada.de ?
Wij zitten met underage fee en via deze broker komen we het voordeligste uit. Ben alleen even benieuwd naar ervaringen van mensen die hier in het verleden geboekt hebben. Is het allemaal goed gegaan? Goed bevallen?
Wij zitten met underage fee en via deze broker komen we het voordeligste uit. Ben alleen even benieuwd naar ervaringen van mensen die hier in het verleden geboekt hebben. Is het allemaal goed gegaan? Goed bevallen?
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
@bevede: Heel hartelijk bedankt voor je duidelijke uitleg en voorbeelden
Ik duik er nog eens even goed in voordat ik een beslissing neem.

Ik duik er nog eens even goed in voordat ik een beslissing neem.
16x USA / 30 staten
- Bushmaster
- Amerika-expert
Via uscarhire.com goed tarief gevonden voor een full size SUV in Las Vegas,
tarief valt onder het zogenaamde "silver inclusive", waarbij het een beetje wazig blijft, of er wel/geen extra bestuurder bij inbegrepen is.
Op de site staat vermeld dat dit afhankelijk is van de verhuurmaatschappij (in mijn geval Alamo), en dat je moet mailen met uscarhire met de vraag, of, en hoeveel extra bestuurders bij dit tarief zijn inbegrepen. Zo gezegd zo gedaan, zie antwoord onderstaand.
heeft iemand ervaring of dit ("gratis" tweede bestuurder) inderdaad goed gaat komen aan de balie van Alamo?
Hello B.....
Thank you for your enquiry.
We confirm that the Silver Inclusive does include the second driver, at no additional cost. When you make your booking we will require the lead driver details only, and the additional driver will be added when you collect your car.
All our prices are fully inclusive of all the insurances and taxes needed, so there are no extras to pay when you collect your car.
Please let us know if we can help further.
Kind Regards,
Carolyn ........
tarief valt onder het zogenaamde "silver inclusive", waarbij het een beetje wazig blijft, of er wel/geen extra bestuurder bij inbegrepen is.
Op de site staat vermeld dat dit afhankelijk is van de verhuurmaatschappij (in mijn geval Alamo), en dat je moet mailen met uscarhire met de vraag, of, en hoeveel extra bestuurders bij dit tarief zijn inbegrepen. Zo gezegd zo gedaan, zie antwoord onderstaand.
heeft iemand ervaring of dit ("gratis" tweede bestuurder) inderdaad goed gaat komen aan de balie van Alamo?
Hello B.....
Thank you for your enquiry.
We confirm that the Silver Inclusive does include the second driver, at no additional cost. When you make your booking we will require the lead driver details only, and the additional driver will be added when you collect your car.
All our prices are fully inclusive of all the insurances and taxes needed, so there are no extras to pay when you collect your car.
Please let us know if we can help further.
Kind Regards,
Carolyn ........
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Het lijkt wel of de website van rentalcars.com is veranderd??? Eerst stond er een tel nr wat ik kon bellen maar nu niet meer...
Ik zie een mooie prijs: Chevrolet Suburban voor $ 1335,- voor 24 dagen van 21-07 t/m 14-08-17
MAAR het is zonder CDW en als ik die wil kopen dan kan ik alleen aangeven dat ik uit USA of Canada kom.
Nu heb ik wel gelezen dat dat voor Europeanen in de prijs zit, maar ik wil dat graag ergens navragen/uitzoeken. En geldt dat ook voor SLI? Want het staat er nergens bij!!! Tja ben een zekerheidszoekertje wat verzekeringen betreft... klopt! Heb ze helaas te vaak nodig gehad
Ik zie een mooie prijs: Chevrolet Suburban voor $ 1335,- voor 24 dagen van 21-07 t/m 14-08-17
MAAR het is zonder CDW en als ik die wil kopen dan kan ik alleen aangeven dat ik uit USA of Canada kom.
Nu heb ik wel gelezen dat dat voor Europeanen in de prijs zit, maar ik wil dat graag ergens navragen/uitzoeken. En geldt dat ook voor SLI? Want het staat er nergens bij!!! Tja ben een zekerheidszoekertje wat verzekeringen betreft... klopt! Heb ze helaas te vaak nodig gehad

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Geen ervaring maar volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Je hebt het nu immers zwart-op-wit van uscarhire. Een keurig en net antwoord van ze en zou voor mij geen reden zijn eraan te twijfelen.Bushmaster schreef:heeft iemand ervaring of dit ("gratis" tweede bestuurder) inderdaad goed gaat komen aan de balie van Alamo?
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zit je wel op de Nederlandstalige site?FamMandersGoesUSA schreef:Het lijkt wel of de website van rentalcars.com is veranderd??? Eerst stond er een tel nr wat ik kon bellen maar nu niet meer...
Ik krijg de pagina in het Nederlands en heb de mogelijkheid telefonisch te boeken. Na het aanklikken daarvan krijg ik een telefoonnummer te zien:
Tel: 0858 880 744 ma-vr 09:00 u - 17:30 u, za en zo 10:00 u - 18:30 u.
Roland
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dank je wel Roland! Heb meteen gebeld en wat blijkt...? Ik zit op de Amerikaanse site
De helpdesk snapt er niets van want dat zou niet kunnen, maar ja het kan dus wel! Alles staat er in het Nederlands op, alleen de prijzen zijn in dollars en ik kan dus alleen kiezen als land voor USA of Canada!
Deze prijzen zijn dus idd zonder verzekeringen en als ik die erbij op tel dan ben ik weer duurder uit dus.... Helaas geen mooie aanbieding!
Ik zoek dus lekker verder naar een mooie aanbieding voor mijn Suburban!

De helpdesk snapt er niets van want dat zou niet kunnen, maar ja het kan dus wel! Alles staat er in het Nederlands op, alleen de prijzen zijn in dollars en ik kan dus alleen kiezen als land voor USA of Canada!
Deze prijzen zijn dus idd zonder verzekeringen en als ik die erbij op tel dan ben ik weer duurder uit dus.... Helaas geen mooie aanbieding!
Ik zoek dus lekker verder naar een mooie aanbieding voor mijn Suburban!

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Misschien een tip, maar wel even zelf nakijken!
Wij hebben zaterdagavond op een Facebookgroep met drie mensen naar dezelfde Premium SUV zitten kijken bij Rentalcars.com, zelfde huurdata (14-7 tot 5-8, ophalen SFO, inleveren LAS). Wat blijkt: we kwamen alledrie van een verschillend IP-adres, één in Spanje (ik dus), mijn vriendin voor de auto bedoeld was in Nederland en een belangstellende uit België.
De prijs voor dezelfde auto met dezelfde gegevens was heel verschillend!
België: Nederland: Spanje: Let wel: allemaal op http://www.rentalcars.com, maar blijkbaar bepaald je IP-adres dus uit welk land je komt en zijn de prijzen dus verschillend. Voor de handige boekers onder ons, zoek een VPN-server in Spanje en bespaar een paar honderd euro.
Deze auto is trouwens niet geboekt, omdat ze (vrienden om wie het gaat) nog twijfelen over een minivan die stukken goedkoper is of deze grote SUV.
Wij hebben zaterdagavond op een Facebookgroep met drie mensen naar dezelfde Premium SUV zitten kijken bij Rentalcars.com, zelfde huurdata (14-7 tot 5-8, ophalen SFO, inleveren LAS). Wat blijkt: we kwamen alledrie van een verschillend IP-adres, één in Spanje (ik dus), mijn vriendin voor de auto bedoeld was in Nederland en een belangstellende uit België.
De prijs voor dezelfde auto met dezelfde gegevens was heel verschillend!
België: Nederland: Spanje: Let wel: allemaal op http://www.rentalcars.com, maar blijkbaar bepaald je IP-adres dus uit welk land je komt en zijn de prijzen dus verschillend. Voor de handige boekers onder ons, zoek een VPN-server in Spanje en bespaar een paar honderd euro.
Deze auto is trouwens niet geboekt, omdat ze (vrienden om wie het gaat) nog twijfelen over een minivan die stukken goedkoper is of deze grote SUV.
- bedeve
- Amerika-expert
@ nieuwenoord ;
Mooi speurwerk !!
Leuk he' dat je met een beetje verder kijken dan de neus serieus geld kunt besparen.
Mooi speurwerk !!

Leuk he' dat je met een beetje verder kijken dan de neus serieus geld kunt besparen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Bushmaster
- Amerika-expert
Vreemd verschijnsel bij uscarhire als je de currency wisselt (euro/britse pond/us dollar)Coyote schreef:Geen ervaring maar volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Je hebt het nu immers zwart-op-wit van uscarhire. Een keurig en net antwoord van ze en zou voor mij geen reden zijn eraan te twijfelen.Bushmaster schreef:heeft iemand ervaring of dit ("gratis" tweede bestuurder) inderdaad goed gaat komen aan de balie van Alamo?
Roland
Nu krijg ik als ik 'm op Euros zet, ongeveer zelfde prijs als bij britse pond, alleen heb ik nu "Gold inclusive" ipv "Silver inclusive" (kleine 10 euro duurder maar wel 4 bestuurders en volle tank).
De gold inclusive maar vast geboekt, is nog annuleer-baar dus....
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Cookies ook al eens verwijderd van je computer/iPad/tablet??FamMandersGoesUSA schreef:Dank je wel Roland! Heb meteen gebeld en wat blijkt...? Ik zit op de Amerikaanse site![]()
Als ik een proefboeking doe lijkt CDW en TP (diefstalverzekering) er wel bij te zitten.
Overigens vind ik het boeken hier aardig op booking.com lijken...
Welke periode of stad ik ook ingeef, deze melding krijg ik steeds terug...Het is druk in Los Angeles luchthaven (LAX) op uw gekozen datums. Prijzen zullen zeer waarschijnlijk omhoog gaan.
Tip: Wacht niet tot het te laat is! Boek nu zodat u dit tarief niet misloopt.

Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het was niet eens bewust speurwerk, maar toevallig met elkaar zoekend naar eenzelfde soort huurauto. Toen kwam dit zo naar voeren. Ik weet allang dat ik vanuit Spanje sowieso bijna altijd een lagere prijs krijg als ik inlog op de .es site van de diverse verhuurders, maar dat het gewoon via .com op IP werd gecheckt was me niet duidelijk. Ik vind dit verschil echt bizar groot.bedeve schreef:@ nieuwenoord ;
Mooi speurwerk !!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dezelfde test trouwens gedaan met een Ford Escape, toen werd het tientjeswerk, maar weer was België duurder dan Nederland en was Spanje het goedkoopst.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toevallig niet vanuit Spanje als eerste een proefboeking gemaakt waardoor een 2e en 3e verzoek ineens duurder werd door de grotere vraag?nieuwenoord schreef:Let wel: allemaal op http://www.rentalcars.com, maar blijkbaar bepaald je IP-adres dus uit welk land je komt en zijn de prijzen dus verschillend. Voor de handige boekers onder ons, zoek een VPN-server in Spanje en bespaar een paar honderd euro.
Wel apart trouwens en zeker iets om rekening mee te houden.
Misschien zijn wij Nederlanders wel een grotere risicogroep. Lees: brokkenmakers...

Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, allemaal verschillende computers, verschillende personen, in verschillende landen dus, gewoon samen op Facebook pratend over hoe en wat. Geen proefboekingen gemaakt, gewoon prijslijstjes vergeleken zonder door te klikken.
De Belgen zijn trouwens het duurst uit, niet de Nederlanders.
De Belgen zijn trouwens het duurst uit, niet de Nederlanders.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedoel te zeggen: jij doet een proefboeking, vervolgens je Nederlandse vriendin en vervolgens de Belg. Jij bent de eerste en daardoor misschien goedkoper uit omdat de vraag na jou voor dezelfde periode en auto toeneemt.
Maar als je hier eerder ervaring mee hebt gehad zoals je schrijft is het best apart.
Roland
Maar als je hier eerder ervaring mee hebt gehad zoals je schrijft is het best apart.
Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, geen proefboekingen gedaan. De Belg kwam trouwens als eerste met deze prijs, die ik toen ging nakijken vanuit Spanje. Ter controle de Nederlandse vriendin nog gevraagd die er dus tussen zat wat prijs betreft, maar als laatste keek. De hoogste prijs was dus voor degene die als eerste zocht.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oké, duidelijk.
Proefboeking is bij mij gegevens als locatie/periode invullen tot de betaling (zonder echte NAW-gegevens op te geven, Pietje Puk werkt bij mij altijd erg goed
en ook geen CreditCard-gegevens doorgeven).
Roland

Proefboeking is bij mij gegevens als locatie/periode invullen tot de betaling (zonder echte NAW-gegevens op te geven, Pietje Puk werkt bij mij altijd erg goed

Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zover niet eens gegaan, gewoon de prijs zo in het scherm van Rentalcars.com gevonden.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Net zelf een test gedaan met rentalcars.com.
Als ik gewoon zoek via mijn normale browser (met cookies) dan kan ik voor 19 dagen in Anchorage enkel een SUV van hertz krijgen, geen andere verhuurders. Daarna in een andere browser met VPN naar Mexico (Spanje kon ik niet kiezen bij mijn VPN provider) zie ik enkel prijs voor een SUV van Alamo en niks anders. Bizar. Wil Hertz niet verhuren aan Mexicanen misschien?
Als ik gewoon zoek via mijn normale browser (met cookies) dan kan ik voor 19 dagen in Anchorage enkel een SUV van hertz krijgen, geen andere verhuurders. Daarna in een andere browser met VPN naar Mexico (Spanje kon ik niet kiezen bij mijn VPN provider) zie ik enkel prijs voor een SUV van Alamo en niks anders. Bizar. Wil Hertz niet verhuren aan Mexicanen misschien?
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Nog even Nederland getest, inderdaad iets goedkoper dan België, maar wel ook enkel Hertz en geen Alamo.
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19868 Weergaves
-