Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste keer aanmelden dv-lottery 2018

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
habitat1998
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Eerste keer aanmelden dv-lottery 2018

Bericht door habitat1998 »

Heyy,

Ik ben nieuw op dit forum, en ik droom al heeeeeel mijn leven lang om naar Amerika te verhuizen en ik ga me vandaag aanmelden voor de DV-Lottery. :D
Ik hoop natuurlijk dat ik binnen de eerste keer aanmelden gelijk word uitgekozen en ik vind dit enorm spannend, ik ben alleen heel erg bang dat ik een fout maak bij het foto gedeelte ik heb erg donkere ogen wat moeilijk te zien is op een foto. Is er een bepaalde tool die mij garandeert dat mijn foto goed is.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd voor de gene die uitgekozen zijn hoe vaak jullie mee hebben gedaan en waar je nu woont en hoe het is etc etc. :D
Ik ben 18 btw! dus dat is vrij jong volgens mij anyways tell me ik ben erg geïnteresseerd!!!
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Eerste keer aanmelden dv-lottery 2018

Bericht door Queste »

Welkom. Als je de stickies in dit forum bekijkt, daar staan de antwoorden op je vragen al in.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Ga naar een goede fotograaf ;)

Mocht je ingeloot worden, wat ga je dan hier doen? Opleidingen zijn een stuk duurder, lees vooral heel veel rond op het forum zodat je een realistisch beeld krijgt. Mocht je niet ingeloot worden, probeer dan via je opleidingsplek een stage te regelen, kun je in ieder geval rondkijken hoe je het hier vindt en wie weet doe je waardevolle connecties op voor een visum.
habitat1998
Amerika-newbie

Ik wil het liefst doorstuderen.
In Nederland heb je de havo die je op de vavo kan doen maar hoe zit dat dat dan met Amerika?
En hebben ze überhaupt wel die mogelijkheid?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als jij nu nog de havo moet gaan doen/afronden, voldoe jij dan wel aan de opleidingseisen?
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MDeckers »

Ik denk zelfs dat een afgeronde HAVO niet voldoende is, aangezien je 12 jaar lager en middelbaar onderwijs moet doen, en als ik het me goed herinner is HAVO maar 5 jaar, wat met 6 jaar lager onderwijs niet voldoende is. Ben maar een Belg, dus ik weet het niet helemaal zeker.

Alleszins zou ik je wel aanraden je opleiding in Nederland je opleiding af te ronden, het kost stukken van mensen daar!

Maar neem gerust je kans :)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Heb je dan ook voldoende geld om - stel dat je wint - de procedure te doorlopen? Tussen winnen en krijgen zit een aantal euro's verschil. Dan zul je nog geld nodig hebben om je de eerste maanden te kunnen redden, want je zult niet op de dag van aankomst een baan hebben. Zeker niet als schoolverlater zonder werkervaring.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Je bent je ervan bewust dat studeren in de VS minimaal het tienvoudige kost van een studie hier in NL? En dat dat enkel de collegelden zijn en je dan nog moet wonen, eten, jezelf moet verzekeren, telefoon en internet moet hebben en wellicht nog een auto om jezelf te verplaatsen?

Kortom, waar ga je het van betalen?
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Optimisme is goed, realisme is beter ;) Lekker veel rondlezen op het forum en een goed beeld krijgen van hoe Amerika in elkaar steekt. Tot je met een goede opleiding een fenomenale baan hebt binnengeharkt is het minder glamorous dan op tv. En nadat je 10-20 jaar hebt gespendeerd aan ettelijke tienduizenden euro's per jaar terugbetalen voor die opleiding :P

Amerika is een mooi land, maar je wordt niet zoveel aan de hand genomen als in Nederland.
habitat1998
Amerika-newbie

Ik heb mijn vmbo-t diploma al ik doe nu alleen de vavo omdat ik verder niet wist wat ik moest doen qua opleiding!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Rachel. schreef:Optimisme is goed, realisme is beter ;)
Amerika is een mooi land, maar je wordt niet zo aan de hand genomen als in Nederland.
:thumbup: :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ataturk007
Amerikafan

Bericht door Ataturk007 »

Heb ook meegedaan, 2 de kéér! Zéér spannend, jammer dat niet iedereen kan winnen.

Verder ben ik ook 22, dit jaar studeer ik af aan hogeschool, hopelijk kan ik binnen 2 jaar een mooi start maken in de V.S!
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Met een diploma op zak heb je al een veel betere startpositie! Mocht het je dan ook nog lukken om vóór vertrek een poosje werkervaring op te doen (je kunt je vertrek na winst ook een beetje rekken namelijk) dan sta je er nog steviger voor. Werkervaring is waardevol, en wat euro's op je bankrekening ook :wink:
habitat1998
Amerika-newbie

Bedankt voor alle handige en leuke reacties!! :thumbup:
Meer reacties zijn nog steeds altijd welkom!! :clap:
Gast

Bericht door Gast »

habitat1998 schreef:Ik heb mijn vmbo-t diploma al ik doe nu alleen de vavo omdat ik verder niet wist wat ik moest doen qua opleiding!
Ongelofelijk dat iemand met een vmbo-t diploma het denkt te gaan emigreren naar Amerika. Een Republikeinse vriend van mij wilde dat ook maar een aantal keer uitgeloot. Hij heeft volgens mij MBO gedaan maar is te laag voor een werkvisum voor Amerika, hij kan daar hoogstens naartoe op vakantie. En dan heeft hij nog wel 1,5 jaar in Amerika gewoond. Ik vind het zo naief voor iemand van 18 te denken dat ze wel even binnenkomt via de DV lottery, just saying. Als ze nou college wilde doen dan zou ik het wel snappen maar DV lottery is niet voor F1, M1 of J1. De DV lottery is voor Green Card. En als je wordt ingeloot kan je je ook moeilijk (of volgens mij zelfs niet?) terugtrekken, dat je veelal moet bekopen met weigering tot de VS (toch zelfs tot ESTA aan toe?).
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Stormbreaker, wat bedoel je met jouw bericht? Als TS aan de opleidingseisen voldoet mag hij emigreren als hij wint. Waarom zou iemand met minder opleiding dat niet mogen of niet moeten doen?
sundaysue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door sundaysue »

stormbreaker schreef:
habitat1998 schreef:Ik heb mijn vmbo-t diploma al ik doe nu alleen de vavo omdat ik verder niet wist wat ik moest doen qua opleiding!
Ongelofelijk dat iemand met een vmbo-t diploma het denkt te gaan emigreren naar Amerika. Een Republikeinse vriend van mij wilde dat ook maar een aantal keer uitgeloot. Hij heeft volgens mij MBO gedaan maar is te laag voor een werkvisum voor Amerika, hij kan daar hoogstens naartoe op vakantie. En dan heeft hij nog wel 1,5 jaar in Amerika gewoond. Ik vind het zo naief voor iemand van 18 te denken dat ze wel even binnenkomt via de DV lottery, just saying. Als ze nou college wilde doen dan zou ik het wel snappen maar DV lottery is niet voor F1, M1 of J1. De DV lottery is voor Green Card. En als je wordt ingeloot kan je je ook moeilijk (of volgens mij zelfs niet?) terugtrekken, dat je veelal moet bekopen met weigering tot de VS (toch zelfs tot ESTA aan toe?).
Ik kan niet anders zeggen dat ik je eerste zin (en de rest ook wel) gigantisch onbeschoft vind, zeg! Wat maakt opleidingsniveau nou uit? Als hij er voor in aanmerking komt, dan kan dat toch gewoon. Bashing is not done.

Oh enne, ik woon ook in Amerika MET een vmbo-t diploma en twee MBO diploma's. Het kan hoor! :)
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

stormbreaker schreef:
Ongelofelijk dat iemand met een vmbo-t diploma het denkt te gaan emigreren naar Amerika.
Totale bullshit. Ik heb mensen die alleen de lagere school hebben afgemaakt zien emigreren op een L1 en greencard krijgen.
--
I route, therefore you are.
Gast

Bericht door Gast »

Dat zou de VS dan sieren dat te verbieden. Ze moeten gewoon zeggen: geen master, geen green card. En ja, ik ben een corporaaltje die een universitaire opleiding volgt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Voor de green card loterij zijn er bepaalde opleidingseisen waaraan je moet voldoen. Die staan los van het verkrijgen van een green card nadat je een ander visum hebt. Als je niet aan de opleidingseisen voldoet, dan kan dat eventueel te compenseren zijn door concrete werkervaring (van een voldoende niveau en ook lang genoeg)
Bij het niet voldoen aan de opleidingseisen (rechtstreeks, of door middel van compensatie door werkervaring), ben je gediskwalificeerd. Je kan wel uitgeloot worden, maar je gaat niet slagen tijdens het interview want je hebt je ingeschreven terwijl je niet aan de eisen voldeed.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer