Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis robertwim47: Seattle - Seattle via Yellowstone NP
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Seattle - Seattle via Yellowstone NP
Als je via Grand Teton gaat zou ik daar wel een overnachting plannen.
Misschien kan je tussen Seattle en Yellowstone een overnachting minder doen.
Wil je op 21-06 tussen Portland en Seattle ook nog Mt St Helens bezoeken? Dat lijkt me niet haalbaar.
Groetjes,
Ingrid
Misschien kan je tussen Seattle en Yellowstone een overnachting minder doen.
Wil je op 21-06 tussen Portland en Seattle ook nog Mt St Helens bezoeken? Dat lijkt me niet haalbaar.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
- Amerika-ontdekker
Hallo,
Ik heb je advies ter harte genomen en de route Seattle - Yellowstone nog eens bekeken.
Ben nu tot de (voorlopige ) route en stops gekomen:
Seattle
Issaquah
Colfax
Cascade
Arco
Yellowstone.
Zo hebben we 2 stops minder, het is dan wel doortrappen die eerste dagen.
Maar dat geeft ons meer tijd om in de parken te verblijven.
We zijn de afgelopen zomer bij St, helens geweest, dus die streek wil ik nu niet aandoen.
Wat is een mooie route vanaf John Day naar Portland ?
Groet,
Robert
Ik heb je advies ter harte genomen en de route Seattle - Yellowstone nog eens bekeken.
Ben nu tot de (voorlopige ) route en stops gekomen:
Seattle
Issaquah
Colfax
Cascade
Arco
Yellowstone.
Zo hebben we 2 stops minder, het is dan wel doortrappen die eerste dagen.
Maar dat geeft ons meer tijd om in de parken te verblijven.
We zijn de afgelopen zomer bij St, helens geweest, dus die streek wil ik nu niet aandoen.
Wat is een mooie route vanaf John Day naar Portland ?
Groet,
Robert
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Er zijn meerdere mogelijkheden:
16-206-84- Historic Columbia Highway: Heel veel watervallen te zien
26-84: via Mount Hood (maar dan mis je Columbia River Gorge)
Groetjes,
Ingrid
16-206-84- Historic Columbia Highway: Heel veel watervallen te zien
26-84: via Mount Hood (maar dan mis je Columbia River Gorge)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
Hoi, leuk dat jullie weer die kant op gaan.
Waar in Seattle halen jullie de camper op?
Ik zat ook te kijken naar het aantal dagen dat jullie nemen om naar Yellowstone te komen. Dat leek me ook vrij veel. Ik ken het stuk tussen Seattle en Yellowstone niet goed, dus wie weet was het bewust om allerlei dingen te doen/wandelen/bezoeken, maar dat zie ik niet in je topic vermeld.
De eerste dag Seattle - Issaquah is echt super kort, verwachten jullie zo lang bezig te zijn met het ophalen van de camper?
Als er niet heel veel specifieke dingen zijn die jullie en route naar Yellowstone willen doen, dan zou ik zeker wat meer gas geven de eerste dagen.
Waar in Seattle halen jullie de camper op?
Ik zat ook te kijken naar het aantal dagen dat jullie nemen om naar Yellowstone te komen. Dat leek me ook vrij veel. Ik ken het stuk tussen Seattle en Yellowstone niet goed, dus wie weet was het bewust om allerlei dingen te doen/wandelen/bezoeken, maar dat zie ik niet in je topic vermeld.
De eerste dag Seattle - Issaquah is echt super kort, verwachten jullie zo lang bezig te zijn met het ophalen van de camper?
Als er niet heel veel specifieke dingen zijn die jullie en route naar Yellowstone willen doen, dan zou ik zeker wat meer gas geven de eerste dagen.
-
- Amerika-ontdekker
We weten nog niet waar we de camper gaan ophalen in Seattle.
De vorige keer zat het depot op Tukwila International Blvd, maar er is sprake van een verhuizing naar een andere locatie van RoadBear.
De reden dat we de eerste dag maar een heel klein stukje rijden is de volgende :
Toen we bij een van onze vorige reizen de camper hadden opgehaald in Vancouver en ca, 80 mijl moesten afleggen naar de eerste camping hebben we daar door files 4 uur over gedaan en kwamen in het donker op de camping aan.
Dat vonden we dusdanig onplezierig dat we besloten in het vervolg zo weinig mogelijk te rijden op de eerste dag en de tijd te nemen voor het uitpakken van de koffers en inkopen te doen.
We gaan met deze route de eerste 4 dagen gemiddeld 400 km/dag rijden, en vinden dat wel genoeg.
Voor wat betreft de route van John Day naar Portland :
We hebben dit jaar de Columbia River Gorge gedaan, dus de route langs Mount Hood leek me ook wel iets.
Ik kan in deze streek echter geen comfortabele campings vinden.
Wie het weet mag het zeggen .
De vorige keer zat het depot op Tukwila International Blvd, maar er is sprake van een verhuizing naar een andere locatie van RoadBear.
De reden dat we de eerste dag maar een heel klein stukje rijden is de volgende :
Toen we bij een van onze vorige reizen de camper hadden opgehaald in Vancouver en ca, 80 mijl moesten afleggen naar de eerste camping hebben we daar door files 4 uur over gedaan en kwamen in het donker op de camping aan.
Dat vonden we dusdanig onplezierig dat we besloten in het vervolg zo weinig mogelijk te rijden op de eerste dag en de tijd te nemen voor het uitpakken van de koffers en inkopen te doen.
We gaan met deze route de eerste 4 dagen gemiddeld 400 km/dag rijden, en vinden dat wel genoeg.
Voor wat betreft de route van John Day naar Portland :
We hebben dit jaar de Columbia River Gorge gedaan, dus de route langs Mount Hood leek me ook wel iets.
Ik kan in deze streek echter geen comfortabele campings vinden.
Wie het weet mag het zeggen .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dat nog wel meevallen. Je zou nog wel een stop minder kunnen doen. In het begin kun je het wat rustiger aan doen, maar je moet hier toch wel een dag kunnen winnen. Dan kun je nog een overnachting in Grand Teton doen. Misschien ook goed als je eerst aangeeft wat je allemaal al gedaan hebt en niet nog eens wilt doen, het is wel lastig adviseren zo.robertwim47 schreef: Zo hebben we 2 stops minder, het is dan wel doortrappen die eerste dagen.
En wat versta je onder comfortabele campings? Veel voorzieningen? Zoiets als KOA-campings?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Met comfortabele campings bedoel ik campings met full hookups, dus als het even kan alles er op en er aan.
Ik reserveer ook alle campings voor we op reis gaan.
We vinden comfort erg belangrijk.
Dit zal wel met de leeftijd te maken hebben, ik ben 70 jaar.
Daarom denk ik ook dat 400 km rijden op een dag genoeg is.
Zoals je kunt zien in bijgaand bestand blijft er genoeg tijd over om in de parken te verblijven.
Dit is trouwens nog steeds een voorlopige opzet.
Er is nog alle tijd om e.e.a. aan te passen.
Ik reserveer ook alle campings voor we op reis gaan.
We vinden comfort erg belangrijk.
Dit zal wel met de leeftijd te maken hebben, ik ben 70 jaar.
Daarom denk ik ook dat 400 km rijden op een dag genoeg is.
Zoals je kunt zien in bijgaand bestand blijft er genoeg tijd over om in de parken te verblijven.
Dit is trouwens nog steeds een voorlopige opzet.
Er is nog alle tijd om e.e.a. aan te passen.
-
- Amerika-ontdekker
Met het invoegen van het bestand is wat mis gegaan,
dit is de route die we voorlopig hebben gepland :
1 02-06-17 Seattle – Issaquah
2 03-06-17 Issaquah – Colfax
3 04-06-17 Colfax – Cascade
4 05-06-17 Cascade – Arco
5 06-06-17 Arco – Yellowstone
6 07-06-17 Yellowstone
7 08-06-17 Yellowstone
8 09-06-17 Yellowstone – Cody
9 10-06-17 Cody – Jackson
10 11-06-17 Jackson
11 12-06-17 Jackson – Arco
12 13-06-17 Arco
13 14-06-17 Arco – Boise
14 15-06-17 Boise – Sumpter
15 16-06-17 Sumpter – Crooked River Ranch
16 17-06-17 Crooked River Ranch
17 18-06-17 Crooked River Ranch – Welches
18 19-06-17 Welches – Portland
19 20-06-17 Portland
20 21-06-17 Portland – Seattle
dit is de route die we voorlopig hebben gepland :
1 02-06-17 Seattle – Issaquah
2 03-06-17 Issaquah – Colfax
3 04-06-17 Colfax – Cascade
4 05-06-17 Cascade – Arco
5 06-06-17 Arco – Yellowstone
6 07-06-17 Yellowstone
7 08-06-17 Yellowstone
8 09-06-17 Yellowstone – Cody
9 10-06-17 Cody – Jackson
10 11-06-17 Jackson
11 12-06-17 Jackson – Arco
12 13-06-17 Arco
13 14-06-17 Arco – Boise
14 15-06-17 Boise – Sumpter
15 16-06-17 Sumpter – Crooked River Ranch
16 17-06-17 Crooked River Ranch
17 18-06-17 Crooked River Ranch – Welches
18 19-06-17 Welches – Portland
19 20-06-17 Portland
20 21-06-17 Portland – Seattle
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niets van campers maar voor zover ik heb begrepen heb je niet elke dag een hookup nodig. In Yellowstone zou je dan allen Fishing Bridge als mogelijkheid hebben denk ik. Ik zou wel een extra nacht doen daar; het is een groot park waar je ook nog flinke afstanden zult afleggen. Voor Arco is 1 nacht wel voldoende.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Deer Lodge Yellowsone
Hallo Forum Leden,
De route van de reis die we in juni gaan doen is bijna rond.
Waar ik nog graag advies over wil hebben is het traject van Deer Lodge naar Yellowstone.
De kortste route is die via Butte en West Yellowstone.
Het alternatief via Bozeman en Gardiner.
Wat is de meest interessante route ?
We gaan verblijven In Fishing Bridge RV Park.
Bedankt.
Groeten,
Robert
Note mod: Topic samengevoegd met je bestaande reis topic.
De route van de reis die we in juni gaan doen is bijna rond.
Waar ik nog graag advies over wil hebben is het traject van Deer Lodge naar Yellowstone.
De kortste route is die via Butte en West Yellowstone.
Het alternatief via Bozeman en Gardiner.
Wat is de meest interessante route ?
We gaan verblijven In Fishing Bridge RV Park.
Bedankt.
Groeten,
Robert
Note mod: Topic samengevoegd met je bestaande reis topic.
Dat ligt er ook een beetje aan hoe laat je aan denkt te komen en wat je die dag nog wilt doen.
Maar mijn eerste gevoel zegt: Via Gardiner, dan kom je namelijk langs de Memorial arch. Dat is de bekende toegangspoort van Yellowstone. Leuk voor een foto:
Je zou dan via Mammoth en Tower naar Lake kunnen rijden. Bij Mammoth heb je meteen de hot springs, erg bijzonder.
Maar mijn eerste gevoel zegt: Via Gardiner, dan kom je namelijk langs de Memorial arch. Dat is de bekende toegangspoort van Yellowstone. Leuk voor een foto:
Je zou dan via Mammoth en Tower naar Lake kunnen rijden. Bij Mammoth heb je meteen de hot springs, erg bijzonder.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad maar net wat je die dag wilt doen. Wil je nog iets bekijken onderweg? Hoveel dagen heb je nu voor het park? Je hebt de route blijkbaar aangepast. Als je naar Mammoth wilt kun je dat mooi meenemen als je via die ingang het park binnen komt. Een overnachting daar zou ook wel mooi zijn. Dan kun je de volgende dag op je gemak naar Fishing Bridge rijden. Je zou ter plekke kunnen kijken of er plek is in Mammoth en afhankelijk daarvan daar blijven of doorrijden.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 5724 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V