Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York met kerst en NYE
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
New York met kerst en NYE
Hello,
Wij hebben reeds enige tijd geleden goedkope vliegtickets van KLM gekocht om Kerst en Nieuwjaar te vieren in NYC.
Lijkt me een heerlijke tijd om daar te vertoeven.
Ons plan was om nieuwjaar te vieren op Times Square maar na wat opzoek werk hebben we daar toch onze twijfels over.
Het zou heel erg druk en lang wachten zijn en daar hebben we eigenlijk niet zo'n zin in. Zijn er leuke alternatieven in NYC?
Nu hadden we ook in gedachten om tussen Kerst en Nieuwjaar een SUV te huren om vrienden en andere steden te bezoeken maar is dat een goed idee of zou het nogal kunnen tegenvallen met eventueel een strenge winter en veel sneeuw? Uiteraard kan dat niemand voorspellen.
Ons 2de idee van planning is om enkel Kerst in NYC te vieren en dan vervolgens Nieuwjaar elders.
Als er iemand tips heeft als alternatief voor NYC, altijd welkom. Washington DC, Niagara Falls, .... ?
Wij landen op 24/12/16 op JFK en vertrekken terug op 04/01/17
Greetings,
Bougie
Wij hebben reeds enige tijd geleden goedkope vliegtickets van KLM gekocht om Kerst en Nieuwjaar te vieren in NYC.
Lijkt me een heerlijke tijd om daar te vertoeven.
Ons plan was om nieuwjaar te vieren op Times Square maar na wat opzoek werk hebben we daar toch onze twijfels over.
Het zou heel erg druk en lang wachten zijn en daar hebben we eigenlijk niet zo'n zin in. Zijn er leuke alternatieven in NYC?
Nu hadden we ook in gedachten om tussen Kerst en Nieuwjaar een SUV te huren om vrienden en andere steden te bezoeken maar is dat een goed idee of zou het nogal kunnen tegenvallen met eventueel een strenge winter en veel sneeuw? Uiteraard kan dat niemand voorspellen.
Ons 2de idee van planning is om enkel Kerst in NYC te vieren en dan vervolgens Nieuwjaar elders.
Als er iemand tips heeft als alternatief voor NYC, altijd welkom. Washington DC, Niagara Falls, .... ?
Wij landen op 24/12/16 op JFK en vertrekken terug op 04/01/17
Greetings,
Bougie
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: New York met kerst en NYE
Niet zichtbaar op een telefoon, maar wel op laptop of pc ... tussen de FAQ's rechts op de pagina is vraag 25 (ongeveer) een onderwerp dat over NYE gaat:
https://www.tripadvisor.co.uk/ShowForum ... _York.html
er is meen ik vuurwerk in Central Park wat veel minder druk is dan de horror op Times Square (dat zou niets voor mij zijn, maar sommigen vonden het een geweldig leuke ervaring ...)
Echt veel sneeuw e.d. is er de laatste jaren niet geweest in deze periode, maar alles kan. (De echte barre wintermaanden in NYC zijn vooral januari en februari).
https://www.tripadvisor.co.uk/ShowForum ... _York.html
er is meen ik vuurwerk in Central Park wat veel minder druk is dan de horror op Times Square (dat zou niets voor mij zijn, maar sommigen vonden het een geweldig leuke ervaring ...)
Echt veel sneeuw e.d. is er de laatste jaren niet geweest in deze periode, maar alles kan. (De echte barre wintermaanden in NYC zijn vooral januari en februari).
-
- Amerikafan
Bedankt voor je antwoord, dat topic ga ik zeker nalezen.
Ik weet dat het afhankelijk van het weer is maar een SUV huren om een korte roodtrip te doen zal dan normaal niet zo'n probleem moeten zijn?
We hebben reeds veel ervaring met wintersport vakanties in the US en Canada...
Ik weet dat het afhankelijk van het weer is maar een SUV huren om een korte roodtrip te doen zal dan normaal niet zo'n probleem moeten zijn?
We hebben reeds veel ervaring met wintersport vakanties in the US en Canada...
Daar was hier pas geleden ook al een vraag over, misschien kun je daar nog extra info vinden: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=65484
Verwacht trouwens geen nieuwjaarsfestiviteiten zoals we die in NL kennen.
Verwacht trouwens geen nieuwjaarsfestiviteiten zoals we die in NL kennen.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ja, hahaha, na mijn laatste post in dat draadje heeft het niet lang geduurd eer ik mijn komende trip heb geboekt ...
Ik kan me niet voorstellen dat touren met een SUV problemen zou geven (alleen zonde van je tijd om niet in NYC te blijven, dat is alles ...
)

Ik kan me niet voorstellen dat touren met een SUV problemen zou geven (alleen zonde van je tijd om niet in NYC te blijven, dat is alles ...

-
- Amerikafan
We love NYC! Maar aangezien we er reeds geweest zijn (in de herfst) leek het ons een optie maar wel lang om er 12 dagen te blijven?
Bij al onze andere US trips is roadtripping een belangrijk onderdeel van de reis.
We zijn bijvoorbeeld nog nooit in Boston geweest dus dat leek me ook wel wat om even naar toe te gaan? Uiteraard is winter niet te vergelijken met zomer. Niagara Falls hebben we ook in de zomer gezien en genoten, heerlijke plaats dus een winter versie lijkt me wel een aparte ervaring?
Iemand nog andere tips wat je wel of juist niet moet doen in de winter?
Of zouden jullie net wel 12 dagen in NYC verblijven?
Bij al onze andere US trips is roadtripping een belangrijk onderdeel van de reis.
We zijn bijvoorbeeld nog nooit in Boston geweest dus dat leek me ook wel wat om even naar toe te gaan? Uiteraard is winter niet te vergelijken met zomer. Niagara Falls hebben we ook in de zomer gezien en genoten, heerlijke plaats dus een winter versie lijkt me wel een aparte ervaring?
Iemand nog andere tips wat je wel of juist niet moet doen in de winter?
Of zouden jullie net wel 12 dagen in NYC verblijven?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht