stormbreaker schreef:Dinsdag wordt Trump POTUS. Dan piepen jullie wel anders hier!
Ik weet niet of ik je nou serieus moet nemen of niet, maar goed, voordeel van de twijfel. Ik las in een ander topic dat je autisme hebt en hoop dat je IRL betere people skills en meer empathie tentoon spreidt dan hier.
Een diploma is mooi, vooral in het begin van je werkzame leven. Het opent deuren, maar daarna moet je je universitaire (of welk ander diploma ook) opleiding gaan waar maken. Mijn netwerk- en people skills waren een jaar of tien geleden maar matig, en door daar hard aan te werken ben ik met een universitair diploma op een uitstekende plek terecht gekomen. Die had ik niet gehad zonder diploma, maar ook zeker niet zonder een houding met een stuk meer vriendelijkheid en tact dan jij. Lekker oefenen.
Als ik een bedrijf had, nam ik liever een harde werker met goed inzicht aan dan iemand met het hoogste diploma. Ik vind het artikel dat hier eerder geciteerd werd prachtig; het vergt inderdaad nogal wat om naar de VS te verhuizen en daarom doen legale immigranten het goed en zitten er veel entrepreneurs tussen. Dat hebben de VS mooi voor elkaar met hun systeem.