Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Korte overstap Heathrow
Re: Korte overstap Heathrow
Weet iemand hoeveel tijd je nodig hebt in terminal 5?
Mijn ouders hebben een vlucht vanaf AMS via LHR naar de VS gevonden met een overstap van maar 30 min. Maar ze blijven in dezelfde terminal. Met BA/AA.
Mijn ouders hebben een vlucht vanaf AMS via LHR naar de VS gevonden met een overstap van maar 30 min. Maar ze blijven in dezelfde terminal. Met BA/AA.
Niet genoeg. Reken minstens anderhalf uur.
Ha, ze keken naar de vertrektijd van de terugvlucht.
Heen hebben ze 2:45 uur en gaan van T5 naar T3. Dat moet wel lukken denk ik ?

Heen hebben ze 2:45 uur en gaan van T5 naar T3. Dat moet wel lukken denk ik ?
Een half uur op de terugweg is geen probleem. Zat vliegtuigen tussen Londen en Amsterdam. Heen is 2u45m genoeg voor T5-T3.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Nou, een half uur genoeg voor de terugweg lijkt mij ook niet erg prettig. Dan weet je bijna zeker dat je je vliegtuig naar Amsterdam niet haalt.
Kun je je weer melden voor een andere vlucht, uitleggen waarom je 'm gemist hebt en hopen dat er plek is en je geen uren hoeft te wachten. Eerder schreef ik over mijn ervaring op LHR, zie hier.
Dan toch liever een wat ruimere overstap kiezen voor de terugweg.
Roland

Kun je je weer melden voor een andere vlucht, uitleggen waarom je 'm gemist hebt en hopen dat er plek is en je geen uren hoeft te wachten. Eerder schreef ik over mijn ervaring op LHR, zie hier.
Dan toch liever een wat ruimere overstap kiezen voor de terugweg.

Roland
Een half uur op Heathrow gaat lastig worden hoor. (Heen-en terug maakt niet veel uit, het zijn beide dezelfde handelingen. Heen lijkt je nog minder tijd te kosten omdat je vanuit Europa aankomt op T5a, in het grote terminal gebouw waar ook de beveiliging en connection is, vervolgens moet je hoogstwaarschijnlijk nar T5b / T5c met het treintje. Terug precies andersom.
Reken minimaal 1 uur voor als je op T5 blijft.
Reken minimaal 1 uur voor als je op T5 blijft.
Ik zou ook niet voor een half uur kiezen normaal gesproken maar het lijkt mij op de terugreis een minder groot probleem dan op de heenreis. Bij missen van de aansluiting wordt je op een andere vlucht gezet en dat lijkt me makkelijker op Londen-Amsterdam aangezien er veel vluchten zijn op die route.
Voor de duidelijkheid, die 30 min dachten ze voor de heenreis te hebben, omdat ze de vertrektijd vanaf LHR verkeerd hadden gelezen. Op de terugweg hebben ze 1.5 uur.
Nog krap, maar als er niet veel tegen zit lukt het wel.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Om ook hier even een datapunt achter te laten:
Op vrijdag met BA om 1220 uur aangekomen bij een 'bushalte' van T5a. We zaten in de eerste bus.
Bij de paspoortcontrole mochten we een stukje rij overslaan.
Om 1330 uur konden we direct bij gate C62 doorlopen.
In het vertraagde (15-30 minuten) vliegtuig uit Schiphol werd al omgeroepen dat overstappers naar New York waren overgeboekt naar een latere vlucht. Reizigers naar Washington en Boston mochten zich melden bij 'Flight Connections'.
Op vrijdag met BA om 1220 uur aangekomen bij een 'bushalte' van T5a. We zaten in de eerste bus.
Bij de paspoortcontrole mochten we een stukje rij overslaan.
Om 1330 uur konden we direct bij gate C62 doorlopen.
In het vertraagde (15-30 minuten) vliegtuig uit Schiphol werd al omgeroepen dat overstappers naar New York waren overgeboekt naar een latere vlucht. Reizigers naar Washington en Boston mochten zich melden bij 'Flight Connections'.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ook hier een (fijne) ervaring met 1.5 uur overstaptijd van terminal 5 naar terminal 3. Zijn zojuist 10.40 geland op T5 Heathrow, hebben gelijk naar beneden gelopen via "connecting flights". Dat was maar een paar minuten. Daarna 3 minuten gewacht op de bus die je in ongeveer 10 minuten naar T3 brengt. Dan kom je meteen bij de douane. Was totaal niet druk. Waren er in een paar minuten doorheen. Toen bleek dat ze pas 11.10 de gate bekend maakten, dus toen hebben we nog zo'n 10 minuten daarop moeten wachten. Het werd gate 32. Dik 10 minuten lopen. Dus tegen 11.30 al bij de gate voor de vlucht naar Las Vegas van 12.10. Zo kan het dus ook mensen! 

2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
Late reactie, maar het is allemaal prima verlopeneoms schreef:Voor de duidelijkheid, die 30 min dachten ze voor de heenreis te hebben, omdat ze de vertrektijd vanaf LHR verkeerd hadden gelezen. Op de terugweg hebben ze 1.5 uur.

Afgelopen meivakantie de aansluiting gemist door vertraging op Schiphol. Wij hadden 1:35 uur om onze aansluiting naar LAX te halen. Moesten van terminal 5 naar terminal 3. We kwamen net op tijd aan bij de gate. Hier vertelden ze dat we om veiligheidsredenen niet meemochten, omdat onze bagage er niet was. We zijn overgeboekt op de volgende vlucht naar LAX. Ik zou een volgende keer minimaal 2 uur overstap tiid aanhouden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Aankomend augustus hebben wij een tussenstop van 1,5 uur in Chicago. Beide vluchten zijn van BA. Is het de bedoeling dat wij onze koffers ophalen bij de band en opnieuw inchecken of word de bagage voor ons verplaatst naar het volgende vliegtuig?
Even voor de duidelijkheid (om verwarring te voorkomen gezien de topictitel), is de overstap in Londen of in Chicago? Als de overstap inderdaad in Londen is, dan wordt de bagage gewoon overgeladen en hoef je de koffers dus niet op te halen.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
En bij een overstap op Chicago zal alleen de intercontinentake vlucht met BA zijn, de binnenlandse vlucht zal waarschijnlijk met AA zijn.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
heidem schreef:Even voor de duidelijkheid (om verwarring te voorkomen gezien de topictitel), is de overstap in Londen of in Chicago? Als de overstap inderdaad in Londen is, dan wordt de bagage gewoon overgeladen en hoef je de koffers dus niet op te halen.
We moeten 2 maal overstappen:Harry schreef:En bij een overstap op Chicago zal alleen de intercontinentake vlucht met BA zijn, de binnenlandse vlucht zal waarschijnlijk met AA zijn.
Amsterdam -> Londen BA
Londen -> Chigago AA
Chigago -> LA AA
Dus als ik het goed begrijp dan moeten we wel de koffers ophalen in Londen omdat we overstappen van BA naar AA en in Chigago worden de bagage vanzelf naar het andere vliegtuig gebracht omdat we bij AA blijven.
Nee. In Londen zie je de koffers niet terug. Ze gaan meteen door naar Chicago. Daar moet je de koffers van de band halen en na de douane weer afgeven.
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Wij hebben volgende maand een overstap op LHR van 1:55 van Terminal 5 naar Terminal 3.
Hoop dat het ons lukt om het te halen, we zitten gelukkig wel redelijk vooraan op het vliegtuig als we aankomen op LHR.
Hoop dat het ons lukt om het te halen, we zitten gelukkig wel redelijk vooraan op het vliegtuig als we aankomen op LHR.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 2621 Weergaves
-
Laatste bericht door mpaauwe
-
- 6 Reacties