Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV 2018 : Slow chat topic

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Pjotr71
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: DV 2018 : Slow chat topic

Bericht door Pjotr71 »

Ziezo, zonet twee keer Entry Received (Success!) gekregen bij het invullen van de DV 2018 voor zowel mijn vrouw als mezelf.
Ja, ja,ik weet het, het zijn de laatste uurtjes, maar op tijd is op tijd, niet? 8)
En nu kunnen we alweer beginnen uitkijken naar mei om dan hopelijk ook een "SUCCESS" te zien staan :crazy:
Dan zal onze rondreis in juli/augustus alvast een heel andere dimensie krijgen...

Succes aan alle forumleden die deelnemen!! :thumbup: :thumbup:
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Greenhorn »

Ikzelf mij ook nog ingeschreven. Sinds 4 oktober stond de site al open, maar telkens kwam er wel iets tussen (dacht dat het ook langer ging duren, op goede 5 min was het ingevuld). Gisteren opeens beseft dat het tot vandaag was dus toch even gezeurd op het werk.

2de keer dat ik meedoe, al maakt dat niets uit.
Nog geen idee hoe, wat, waar moest ik winnen, maar dat maakt het (als 23jarige dat nog naar niets hoeft te kijken) leuk :)
Spacejockey
Amerika-ontdekker

Bericht door Spacejockey »

DIt jaar helemaal vergeten in te schrijven, geeft wel aan hoezeer het nog leeft bij mij :P
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Bewust niet gedaan en nu best wel opgelucht dat ik niet de keuze zou hoeven maken.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij ook bewust niet gedaan en heel blij mee. Dit is het niet het land vd toekomst voor ons.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

We hebben ons wel ingeschreven.
Maar het zou wel heel wrang zijn om nu te winnen.
Ik denk niet dat we daar toekomst hebben
Spacejockey
Amerika-ontdekker

Bericht door Spacejockey »

We zouden hier helaas wel eens eenzelfde scenario kunnen krijgen volgend jaar, dus wat dat betreft....Maar inderdaad, geen enkele spijt dat ik mij niet heb ingeschreven.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik kan hier niet stoppen met lachen telkens ik er aan denk dat Trump de volgende president wordt. Niet lachen van blijdschap, maar lachen van ongeloof. De kans dat wij effectief onze DV-2017 geldig gaan maken en verhuizen naar de US wordt nu wel klein. Canada is niet perfect, maar wat er nu in de US gebeurd is, geeft aan dat er een grote stinkende wonde in de maatschappij zit, en ik denk niet dat ik ons huidige leven en toekomst op wil geven voor dat.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gast

Bericht door Gast »

I'm still going, might I win.
judy
Amerikafan

Bericht door judy »

Ik ook was in ongeloof vanmorgen. Verder heb ik geen verstand van politiek en laat ik me daar ook niet over uit. Zo ik er nu over denk ben ik zeker nog blij dat ik me wel heb ingeschreven en mocht ik zo gelukkig zijn om te winnen ga ik nog steeds zeker heen. Maar goed, ik kan ook nog even aankijken hoe het verloopt de komende tijd. Maar zo erg en zo bang als dat iedereen is, kan het bijna alleen nog maar meevallen :wink:

Groetjes Judy
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Al moet je er ergens wel een beetje rekening mee gaan houden, dat als Trump te horen krijgt dat dit systeem bestaat, dat dan heel snel de stekker eruit gehaald wordt.
Wellicht is het geluk nog dat het maar om kleine getallen gaat en het niet zo breed bekend is binnen Amerika.
judy
Amerikafan

Bericht door judy »

Dat vraag ik me inderdaad ook af Thierry73! Ik geloof nooit dat hij het een goed idee vindt als hij er van af weet.
Gast

Bericht door Gast »

Ik geloof nooit dat hij het een goed idee vindt als hij er van af weet.
Volgens mij weet hij wel in meer of mindere mate van dit loterijsysteem. Zo niet dan hoop ik dat we geen slapende honden wakker maken. Maar Ik ben inderdaad ook erg bang dat dit systeem dadelijk de kop wordt ingedrukt met name omdat werk zo belangrijk is in de nieuwe politieke agenda. M.a.w. gesponsord worden of wegblijven. Verder vrees ik dat hij maling gaat hebben aan mensen die graag zouden willen emigreren maar geen andere keus hebben dan de lottery.
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

kastelke schreef:IDe kans dat wij effectief onze DV-2017 geldig gaan maken en verhuizen naar de US wordt nu wel klein. Canada is niet perfect, maar wat er nu in de US gebeurd is, geeft aan dat er een grote stinkende wonde in de maatschappij zit, en ik denk niet dat ik ons huidige leven en toekomst op wil geven voor dat.
Als ik jou was zou ik voor de komende 4 tot 8 jaar lekker in Canada blijven. Lekker rustig, verdraagzaam en vreedzaam. Heb je berichten gelezen dat de website van de Canadese immigratiedienst gisteren helemaal in elkaar was gestort en nu nog steeds niet bereikbaar?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ja, ik las dat. Al zal het voor Amerikanen niet echt simpelder zijn om hier binnen te geraken. De meesten zullen een vooraf goedgekeurde job nodig hebben.
Of we die uitspraken van verhuizen naar Canada serieus mieten nemen, dat betwijfel ik. Al waren er het afgelopen jaar wel al 58% meer Amerikanrn hier werkzaam met een tijdelijk werkvisum in vergelijking met een jaar eerder.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Thierry73 schreef:Al moet je er ergens wel een beetje rekening mee gaan houden, dat als Trump te horen krijgt dat dit systeem bestaat, dat dan heel snel de stekker eruit gehaald wordt.
Wellicht is het geluk nog dat het maar om kleine getallen gaat en het niet zo breed bekend is binnen Amerika.
Er wordt al jaren over afschaffing gepraat: https://www.us-immigration.com/blog/wil ... rd-lottery
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
hlwoudsma
Amerika-ontdekker

Bericht door hlwoudsma »

Voor mij blijft Amerika het mooiste land dat er is, welke president ook aan de macht is. Ik heb ook een mening over welke president beter is voor het land, maar ik ga niet mijn emigratiekeuze door politieke omstandigheden laten beïnvloeden. Zolang de DV-Lottery er nog is, blijf ik komende 4 jaar deelnemen.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

kastelke schreef:De kans dat wij effectief onze DV-2017 geldig gaan maken en verhuizen naar de US wordt nu wel klein. Canada is niet perfect, maar wat er nu in de US gebeurd is, geeft aan dat er een grote stinkende wonde in de maatschappij zit, en ik denk niet dat ik ons huidige leven en toekomst op wil geven voor dat.
Waarom is het ineens een grote stinkende wonde ?? Mijn collega's zijn nog steeds dezelfde mensen als verleden jaar. Enja daar hebben er veel van op Trump gestemd. Ik bekijk hun daarom niet anders dan iemand die op Clinton gestemd heeft (dat waren er weinig waarvan ik het weet). Velen geven ook gewoon toe dat het een protest stem is geweest. Het anti Hillary gevoel was groter dan het pro Trump gevoel zeg maar.
Wij zijn hier pas twee jaar en ik hou me met politiek niet veel bezig, al heb ik het wel wat proberen te volgen. Wij blijven gewoon lekker hier (zolang we nog mogen :mrgreen: ) en zien wel wat hij ervan bakt. Ik denk niet dat mijn (persoonlijke) leven veel zal veranderen met hem (of haar moest zij het geworden zijn) als president.

Ik vraag me wel af wat er met de DV lottery zal gebeuren met zijn kijk op emigratie.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Pjotr71
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Pjotr71 »

Sommigen zullen dit misschien wel als een extra argument beschouwen om te willen emigreren :-)
Mocht ik een stem mogen uitbrengen hebben (hopelijk mag ik dat in de toekomst ooit echt doen :angel: ), 'k zou waarschijnlijk ook op Trump gestemd hebben.
Ik wil maar zeggen: de negatieve reacties op zijn (democratische) verkiezing zijn - naar mijn mening - echt wel van de pot gerukt.
De wereld is niet om zeep hé mensen!
mitchel_marvin
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: DV 2018 : Instructies en deelnemers

Bericht door mitchel_marvin »

weet iemand toevallig wanneer de volgende loting geopend word? of hoevaak per jaar de loting is? aangezien ik deze algemist heb:( ahaha
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer