Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verhuizen naar Amerika; Hoe zou je het doen als je wist wat je nu weet ?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Verhuizen naar Amerika; Hoe zou je het doen als je wist wat je nu weet ?
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum vanwege mijn aanstaande emigratie naar Californië in Juni 2017.
Aangezien hier een enorme kennisbank aan ervaringsdeskundige aanwezig is, hoop ik daar gebruik van te mogen maken.
Mijn Amerikaanse werkgever biedt me een schitterende kans om in Californië te gaan pionieren en hier de markt te gaan ontwikkelen.
Ik zal vanuit huis gaan werken en ben dus in grote mate vrij een vestigingsplaats te kiezen. Wel zal ik regelmatig moeten reizen dus goede verbindingen en nabijheid van een (international) vliegveld zou handig zijn. Op dit moment lijkt Southern CA (LA - San Diego) mijn werkgebied te gaan worden, maar er is geen noodzaak om daar ook midden in te gaan wonen. En hoewel ik op de hoogte ben van de enorme verkeersdrukte, ben ik redelijk flexible in reistijd/afstand. Mijn plannen zijn om de eerste paar maanden een woning te huren en de zaken wat op orde te krijgen voordat mijn vrouw (met de hond) zal overkomen. Wij zijn met z'n tweeën, geen kinderen en werken beide Full time. Mijn vrouw zal dus tegen die tijd haar baan gaan opzeggen en proberen in de VS opnieuw iets te vinden.
Graag zou ik jullie adviezen horen wat betreft wonen, leven etc in Amerika (of specifiek Californië).....alles is welkom !
Hoe zouden jullie je emigratie aanpakken als je dit opnieuw zou doen ? Waar zou je willen wonen, hoe zou je de eerste paar weken/maanden doorkomen, wat zou je als eerste regelen, wat zou je absoluut anders (of helemaal niet!) doen ?
Ik hou van kleinschalige steden/dorpen met veel ruimte en natuur in de omgeving vanwege mijn hobbies.
De kust trekt me enorm, maar hoge huizen/huurprijzen schrikken me enigzins af (ik kan ca. USD 1500,- /mnd. aan huur besteden).
Ik kijk uit naar jullie adviezen !
Ik ben nieuw op dit forum vanwege mijn aanstaande emigratie naar Californië in Juni 2017.
Aangezien hier een enorme kennisbank aan ervaringsdeskundige aanwezig is, hoop ik daar gebruik van te mogen maken.
Mijn Amerikaanse werkgever biedt me een schitterende kans om in Californië te gaan pionieren en hier de markt te gaan ontwikkelen.
Ik zal vanuit huis gaan werken en ben dus in grote mate vrij een vestigingsplaats te kiezen. Wel zal ik regelmatig moeten reizen dus goede verbindingen en nabijheid van een (international) vliegveld zou handig zijn. Op dit moment lijkt Southern CA (LA - San Diego) mijn werkgebied te gaan worden, maar er is geen noodzaak om daar ook midden in te gaan wonen. En hoewel ik op de hoogte ben van de enorme verkeersdrukte, ben ik redelijk flexible in reistijd/afstand. Mijn plannen zijn om de eerste paar maanden een woning te huren en de zaken wat op orde te krijgen voordat mijn vrouw (met de hond) zal overkomen. Wij zijn met z'n tweeën, geen kinderen en werken beide Full time. Mijn vrouw zal dus tegen die tijd haar baan gaan opzeggen en proberen in de VS opnieuw iets te vinden.
Graag zou ik jullie adviezen horen wat betreft wonen, leven etc in Amerika (of specifiek Californië).....alles is welkom !
Hoe zouden jullie je emigratie aanpakken als je dit opnieuw zou doen ? Waar zou je willen wonen, hoe zou je de eerste paar weken/maanden doorkomen, wat zou je als eerste regelen, wat zou je absoluut anders (of helemaal niet!) doen ?
Ik hou van kleinschalige steden/dorpen met veel ruimte en natuur in de omgeving vanwege mijn hobbies.
De kust trekt me enorm, maar hoge huizen/huurprijzen schrikken me enigzins af (ik kan ca. USD 1500,- /mnd. aan huur besteden).
Ik kijk uit naar jullie adviezen !
Re: Verhuizen naar Amerika; Hoe zou je het doen als je wist wat je nu weet ?
Ik ben wel benieuwd naar je visum, of je vrouw dan ook mag werken en of je een goed beeld hebt van wat Californië kost. Is je inkomen daarop ingesteld en zijn je benefits goed geregeld? 1500 voor huur is bepaald niet veel daar! De belastingen zijn relatief hoog en het leven duur.
Het enige dat ik anders zou hebben gedaan is in Nederland al een anex kaart aanvragen. Je bouwt er credit score mee op en zonder zijn zaken als huis en auto een stuk moeilijker te regelen.
En mogelijk had ik een immigratie advocaat in de arm genomen. Nu mijn CR1 zelf geregeld en was prima te doen, maar ik ga een bom duiten kwijt zijn aan een naamswijziging die een advocaat waarschijnlijk gedurende het proces al geregeld had.
Het enige dat ik anders zou hebben gedaan is in Nederland al een anex kaart aanvragen. Je bouwt er credit score mee op en zonder zijn zaken als huis en auto een stuk moeilijker te regelen.
En mogelijk had ik een immigratie advocaat in de arm genomen. Nu mijn CR1 zelf geregeld en was prima te doen, maar ik ga een bom duiten kwijt zijn aan een naamswijziging die een advocaat waarschijnlijk gedurende het proces al geregeld had.
Het is een beetje lastig om algehele tips te geven, je kunt beter wat specifieke vragen stellen.
Ik kan wel zeggen dat $1500 hier rond Houston al weinig is voor een huurwoning, al zal een appartementje hier voor dat bedrag nog wel lukken. Maar zover ik weet is California veel duurder, dus ik vraag me af wat je daar voor $1500 kunt krijgen.
Ik zou sowieso voorlopig huren, en wat lokatie betreft, als jij flexibel bent is het niet onbelangrijk af te wachten waar je vrouw gaat werken.
Op wat voor visum ga je?
Ik kan wel zeggen dat $1500 hier rond Houston al weinig is voor een huurwoning, al zal een appartementje hier voor dat bedrag nog wel lukken. Maar zover ik weet is California veel duurder, dus ik vraag me af wat je daar voor $1500 kunt krijgen.
Ik zou sowieso voorlopig huren, en wat lokatie betreft, als jij flexibel bent is het niet onbelangrijk af te wachten waar je vrouw gaat werken.
Op wat voor visum ga je?
Terug in Texas!
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik zou weinig anders hebben gedaan, behalve het wachten tot we een huis kochten. We wisten niet of mijn vrouw een greencard zou krijgen (vanwege DOMA) en kochten pas een huis toen ze de greencard had, en de huizenprijzen alweer flink omhoog gingen na de housing crisis. En misschien had ik wat minder lang gewacht met switchen van werkgever. Maar de verhuizing, woonplek, etc., zou ik niet anders willen. Ondanks dat het hier druk en duur is.
Nummer 1 is inderdaad het soort visum. Dat bepaalt of je vrouw kan werken. Nummer 2 is zorgen dat je ergens gaat wonen waar je vrouw ook daadwerkelijk werk kan vinden en denkt te kunnen aarden.
$1500 huur is inderdaad niet veel, maar een appartementje moet je er wel voor kunnen huren in Southern California, als je niet gebonden bent aan een bepaalde buurt. Houden jullie van hitte? Hoe verder van de kust, hoe heter het wordt. Buiten de berggebieden is het woestijn in de binnenlanden (erg mooi overigens, we kamperen er graag).
Nummer 1 is inderdaad het soort visum. Dat bepaalt of je vrouw kan werken. Nummer 2 is zorgen dat je ergens gaat wonen waar je vrouw ook daadwerkelijk werk kan vinden en denkt te kunnen aarden.
$1500 huur is inderdaad niet veel, maar een appartementje moet je er wel voor kunnen huren in Southern California, als je niet gebonden bent aan een bepaalde buurt. Houden jullie van hitte? Hoe verder van de kust, hoe heter het wordt. Buiten de berggebieden is het woestijn in de binnenlanden (erg mooi overigens, we kamperen er graag).
Ik woon tussen LA en San Diego in, in Oceanside. Voor $1500 kan je wel een eenkamer appartementje vinden in deze omgeving, en met een beetje geluk ook wel een tweekamer. De hoofdroute tussen LA en San diego is de I-5, en die wordt regelmatig omgetoverd tot parkeerplaats. Als je een motorrijbewijs hebt is het verkeer geen probleem. Lane-splitting (tussen de autos rijden) is hier legaal.SailingDutchman schreef: Op dit moment lijkt Southern CA (LA - San Diego) mijn werkgebied te gaan worden, maar er is geen noodzaak om daar ook midden in te gaan wonen. En hoewel ik op de hoogte ben van de enorme verkeersdrukte, ben ik redelijk flexible in reistijd/afstand. Mijn plannen zijn om de eerste paar maanden een woning te huren en de zaken wat op orde te krijgen voordat mijn vrouw (met de hond) zal overkomen. Wij zijn met z'n tweeën, geen kinderen en werken beide Full time. Mijn vrouw zal dus tegen die tijd haar baan gaan opzeggen en proberen in de VS opnieuw iets te vinden.
Qua klimaat zit je hier het beste denk ik. Voorheen heb ik in de SF Bay Area gewoond, en daar was een het stuk volatieler.
Vanaf San Diego airport kan je in principe het hele land door, en als je in deze omgeving woont (Carlsbad/O'side/Vista) heb je ook makkelijk toegang tot Orange County Airport (SNA). LAX is anderhalf uur rijden.
Je hebt nog geen kids, maar toch handig om te weten dat Disneyland, Six Flags Magic Mountain en Legoland relatief dichtbij zitten.
--
I route, therefore you are.
I route, therefore you are.
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Het enige dat wij denk ik achteraf gezien anders hadden willen doen, vergt voorkennis en is daarmee eigenlijk onredelijk om jezelf te wensen...
Hadden we geweten dat het allemaal zo voorspoedig zou lopen dan hadden we meer spullen meegenomen dan wel voor korte tijd in NL opgeslagen. Meubels, waterbed en boekenverzameling waren dan gespaard gebleven. (misschien had ik zelf wel meubels gekocht, want die zijn hier of vreselijk of dubbelvreselijk duur
)
Hadden we geweten dat het allemaal zo voorspoedig zou lopen dan hadden we meer spullen meegenomen dan wel voor korte tijd in NL opgeslagen. Meubels, waterbed en boekenverzameling waren dan gespaard gebleven. (misschien had ik zelf wel meubels gekocht, want die zijn hier of vreselijk of dubbelvreselijk duur

- Max Kool
- Amerikakenner
Ik weet niet hoe oud je bent, en welk inkomensniveau je in Nederland gewend bent, maar hou er rekening mee dat het leven duurder is California.
Ik vind een huur van $1500,- heel erg schraal. Ik zou eerder rekenen op 2500 tot 3000, en dat is toch wel het minimum. Dat hoef je natuurlijk niet meteen uit te gaan geven, maar in de toekomst misschien wel als je bijvoorbeeld na een jaar appartement wil verhuizen naar een huis met een tuintje. Dus je inkomen moet dat wel mogelijk maken.
Ook koopwoningen zijn duurder dan je in Nederland gewend bent, reken snel op een half tot een heel miljoen, zeker als je dicht bij de kust wilt wonen.
Ga er trouwens vanuit dat jij als enige kostwinner zult zijn, en dat je op jouw salaris rond moet kunnen komen. Het leven is duur hier, en je baas weet dat. Dus zorg voor een goed salaris en arbeidsvoorwaarden (ziektekosten verzekering kost bakken als je werkgever niets bijdraagt).
Maare, vooral toch heel veel plezier. Wij zijn twee en half jaar geleden verhuisd en het is een supergoede stap geweest. Wil niet meer terug.
Ik vind een huur van $1500,- heel erg schraal. Ik zou eerder rekenen op 2500 tot 3000, en dat is toch wel het minimum. Dat hoef je natuurlijk niet meteen uit te gaan geven, maar in de toekomst misschien wel als je bijvoorbeeld na een jaar appartement wil verhuizen naar een huis met een tuintje. Dus je inkomen moet dat wel mogelijk maken.
Ook koopwoningen zijn duurder dan je in Nederland gewend bent, reken snel op een half tot een heel miljoen, zeker als je dicht bij de kust wilt wonen.
Ga er trouwens vanuit dat jij als enige kostwinner zult zijn, en dat je op jouw salaris rond moet kunnen komen. Het leven is duur hier, en je baas weet dat. Dus zorg voor een goed salaris en arbeidsvoorwaarden (ziektekosten verzekering kost bakken als je werkgever niets bijdraagt).
Maare, vooral toch heel veel plezier. Wij zijn twee en half jaar geleden verhuisd en het is een supergoede stap geweest. Wil niet meer terug.
LA, LA, LA....
Vooral omdat je tzt ook een hond meeneemt, dan wordt het vaak ook al wat duurder (en moeilijker) om huurruimte te vinden.Max Kool schreef:Ik vind een huur van $1500,- heel erg schraal.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Dank jullie wel voor de enthousiaste, nuttige en vooral positieve reacties !
Graag vraag ik even door op het huurbedrag dat ik heb vermeld;
Wat is in jullie ogen/ervaring het salarisniveau waarvan je comfortabel kunt rondkomen in deze regio ?
Hoe wonen jullie (appartement, huis, hoe groot) ? en wat betaal je aan huur of hypotheek ?
Ik zal op een L-1 visum gaan, dus mijn vrouw zal tzt ook aan het werk kunnen.
Mijn werkgever verzorgt 100% ziektekostenverzekering voor ons beide.
Hartelijke groeten uit een herfstig Nederland !
Wat is in jullie ogen/ervaring het salarisniveau waarvan je comfortabel kunt rondkomen in deze regio ?
Hoe wonen jullie (appartement, huis, hoe groot) ? en wat betaal je aan huur of hypotheek ?
Ik zal op een L-1 visum gaan, dus mijn vrouw zal tzt ook aan het werk kunnen.
Mijn werkgever verzorgt 100% ziektekostenverzekering voor ons beide.
Hartelijke groeten uit een herfstig Nederland !
Helaas heb ik zelf geen ervaring met het leven in California maar wat ik van een kennis van mij mee hebt gekregen die naar de bay area is gegaan. Hij heeft een 2 verdieping woning en betaald $4000 per maand in huur. Zijn vrouw is een doctor in....helaas geen idee.... maar heeft een hele lange tijd geen baan kunnen vinden.
Ik neem even Chicago voor woongelegenheid. Een klein 2 kamer appartementje zelfs in de suburbs was al gauw $1500 tot $2000 per maand. In de stad van vrienden wat ik hoor zitten aan het zelfde bedrag voor een een kamer misschien 900sq footage misschien, wellicht een klein beetje groter. Daar komt vaak dan nog bij dat je je eigen utilities bij moet betalen.
Of te wel elektra komt er nog bij, kabel/ internet en sommige locaties moet je apart voor het water zelfs ook nog betalen (again dit is voor Chicago) Golden hill / the Next Trump / Max Kool kan je waarschijnlijk meer hier over vertellen of dit ook voor Californie is. Overigens weet ik niet of dit waar is, en wellicht dat je voorgaande namen dit kunnen bevestigen, maar wat ik van vele ook verneem is dat California heel erg competitive is qua werk vinden. Of te wel, sta niet gek te kijken als het even gaat duren voor je vrouw een baan vind. Een koppel die ik hier in Chicago ken, heeft het voor haar bijna anderhalf jaar geduurd voor zij iets te pakken had!
Om een beetje idee te geven wat gemiddelde huurprijzen/ koop woningen zijn voor een locatie waar je wilt wonen zou ik even op https://www.redfin.com en https://www.trulia.com/ aanbevelen.
Heel veel succes aan de west kust!
Ik neem even Chicago voor woongelegenheid. Een klein 2 kamer appartementje zelfs in de suburbs was al gauw $1500 tot $2000 per maand. In de stad van vrienden wat ik hoor zitten aan het zelfde bedrag voor een een kamer misschien 900sq footage misschien, wellicht een klein beetje groter. Daar komt vaak dan nog bij dat je je eigen utilities bij moet betalen.
Of te wel elektra komt er nog bij, kabel/ internet en sommige locaties moet je apart voor het water zelfs ook nog betalen (again dit is voor Chicago) Golden hill / the Next Trump / Max Kool kan je waarschijnlijk meer hier over vertellen of dit ook voor Californie is. Overigens weet ik niet of dit waar is, en wellicht dat je voorgaande namen dit kunnen bevestigen, maar wat ik van vele ook verneem is dat California heel erg competitive is qua werk vinden. Of te wel, sta niet gek te kijken als het even gaat duren voor je vrouw een baan vind. Een koppel die ik hier in Chicago ken, heeft het voor haar bijna anderhalf jaar geduurd voor zij iets te pakken had!
Om een beetje idee te geven wat gemiddelde huurprijzen/ koop woningen zijn voor een locatie waar je wilt wonen zou ik even op https://www.redfin.com en https://www.trulia.com/ aanbevelen.
Heel veel succes aan de west kust!
Volgens mij is in California alles ook duurder, ook gewoon boodschappen doen. Dus ik heb echt geen idee wat je daar aan inkomen nodig hebt, stukken meer dan in Texas in elk geval.
Terug in Texas!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hebben 2 honden en het bleek in Oregon enorm lastig om een net appartement of woonhuis (huur) te vinden waar we met onze honden in mochten. Wij betalen hier nu $1650,00 voor een appartement met 2 slaapkamers. Daarnaast vind ik boodschappen doen echt duur hier
en betalen we hier een stuk meer voor benzine, dan dat we voorheen deden toen we aan de oostkust woonden.
Ik ben hier al een tijdje aan het zoeken naar banen maar het baanaanbod is hier niet heel denderend, wat natuurlijk ook afhankelijk is van je studie/werk achtergrond (ik heb geen idee hoe dit in Californie is).

Ik ben hier al een tijdje aan het zoeken naar banen maar het baanaanbod is hier niet heel denderend, wat natuurlijk ook afhankelijk is van je studie/werk achtergrond (ik heb geen idee hoe dit in Californie is).
17.03.16 K1 Visa goedgekeurd
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
09.08.16 Walk-in Biometrics
18.10.16 AP 'Approved' & EAD 'Card is being produced'.
04.11.2016: EAD/AP kaart ontvangen!
12.12.2016: Greencard Interview
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
09.08.16 Walk-in Biometrics
18.10.16 AP 'Approved' & EAD 'Card is being produced'.
04.11.2016: EAD/AP kaart ontvangen!
12.12.2016: Greencard Interview
- Max Kool
- Amerikakenner
Jeutje, dat ligt er een beetje aan wat je verwacht. Echt minimaal toch wel een ton bruto per jaar zou ik zeggen.
Het huis waarin we de eerste twee jaar gewoond hebben kostte ons $3500,- per maand zonder water/gas/electra/internet. Dat was een vrijstaand huis in Culver City van ongeveer 120m2, met een garage. Voor met zijn drieën ruim voldoende. Toen wij verhuisden ging de huur voor de volgende bewoner(s) omhoog naar $4000.--. Voor deze omgeving vrij gebruikelijk. Voordat wij ons huidige huis kochten hebben nog even naar huurwoningen gekeken, en onder de $4000.-- huur was eigenlijk vrij weinig te vinden. Maar goed, dat is West LA. Voor koopwoningen geldt hetzelfde. Duur dus. Je betaalt snel een miljoen voor een koopwoning.Hoe wonen jullie (appartement, huis, hoe groot) ? en wat betaal je aan huur of hypotheek ?
Ik stel voor, kijk eens op Zillow en West Side Rentals voor huurprijzen. Deze zijn bijvoorbeeld in San Pedro een stukje lager.
Zorg er in ieder geval voor dat je je lasten kunt betalen van 1 inkomen, dan hebben jullie geen stress mocht het vinden van een baan langer duren dan verwacht.Ik zal op een L-1 visum gaan, dus mijn vrouw zal tzt ook aan het werk kunnen.
Goed geregeld!Mijn werkgever verzorgt 100% ziektekostenverzekering voor ons beide.
LA, LA, LA....
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
ben het eens met Max Kool en thenext
southern california is gewoon weg heel duur...
Mijn man en ik zijn pas 23 en we wonen officieel tussen orangecounty en inland empire in.
Orange county is 20 min rijden voor ons maar familie, vrienden, sportschool en boodschappen doen we allemaal in orange county.
We huren een appartement 2 slaapk, 2 badkamer voor 1600$ exclusief g,w,l dit zou kaal 2500$ zijn in orange county zelf.
Verder hebben we internet van p.m 60$ zonder tv met tv is nog duurder maar we kijken geen tv alleen netflix van 8$, appartment service kosten (omdat wij in een gated community wonen met 2 zwembaden, kleine gym enz) van 100-130$ dit verschilt per maand beetje raar maar goed de tuinman en onderhoud zwembad enz moeten betaald worden. Telefoon abonnement: mijn man is zzper dus hij betaald 100$ voor zn telefoon dit is een prijzig abonnement hoor al zeg ik het zelf. Zelf heb ik prepaid en dat is minimaal 30$ p.m. Dan boodschappen minimaal 200$ per maand omdat wij biologisch en ' gezond' eten kost veel duurder hier. Sportschool abonnement (weet niet hoeveel dat is maar komt er nog bij voor ons beide)
Mijn man huurt een office ruimte 500$ permaand om daar zn meetings te doen en dat soort dingen.. Benzine p.m 100$ soms meer als we uitstapjes doen naar LA county, San diego county,Vegas, camperen enz.. (omdat we hybrid hebben scheelt dit)
Daarbij komt nog wel carinsurance geen idee hoeveel dat is en om de 3 maanden oilchange van 30-50$. Dit ligt ook aan de soort auto die je hebt, we hebben ook nog een Porsche Cayenne die bijna niet gebruikt wordt een oil change is vanaf 300$ ,anyway daarbij komt je apk (smogcheck elk jaar) oh ja bijna vergeten g,w,l is 100-200$ dit verschilt per maand ook met zomer heb je a/c en 'winter' niet. Health insurance heeft mijn man niet. Ik twijfel om het te doen maar heb nog geen goeide gevonden waarvan ik denk daar krijg je waar voor je geld. Wij gaan naar de tandarts 2 x p.j,betalen we uit eigen zak dit verschilt ook wee per tandarts praktijk en we hebben vrienden die artsen,therapeuten en specialisten zijn voor als we iets hebben. Of algemene check up van bloedafname en bloeddruk meten.
Ik heb niet mogen werken al die tijd omdat ik moest wachten op mn greencard en ead. Die heb ik gister ontvangen dus vanaf nu kan ik een bijdrage leveren aan ons inkomen. En met 2 inkomens willen we verhuizen naar orange county. Vind nog dat het allemaal vreselijk duur is en dat mn man het uitstekend doet hoor maar, het is niet leuk leven als je een average salaris hebt hier zogezegd..
southern california is gewoon weg heel duur...
Mijn man en ik zijn pas 23 en we wonen officieel tussen orangecounty en inland empire in.
Orange county is 20 min rijden voor ons maar familie, vrienden, sportschool en boodschappen doen we allemaal in orange county.
We huren een appartement 2 slaapk, 2 badkamer voor 1600$ exclusief g,w,l dit zou kaal 2500$ zijn in orange county zelf.
Verder hebben we internet van p.m 60$ zonder tv met tv is nog duurder maar we kijken geen tv alleen netflix van 8$, appartment service kosten (omdat wij in een gated community wonen met 2 zwembaden, kleine gym enz) van 100-130$ dit verschilt per maand beetje raar maar goed de tuinman en onderhoud zwembad enz moeten betaald worden. Telefoon abonnement: mijn man is zzper dus hij betaald 100$ voor zn telefoon dit is een prijzig abonnement hoor al zeg ik het zelf. Zelf heb ik prepaid en dat is minimaal 30$ p.m. Dan boodschappen minimaal 200$ per maand omdat wij biologisch en ' gezond' eten kost veel duurder hier. Sportschool abonnement (weet niet hoeveel dat is maar komt er nog bij voor ons beide)
Mijn man huurt een office ruimte 500$ permaand om daar zn meetings te doen en dat soort dingen.. Benzine p.m 100$ soms meer als we uitstapjes doen naar LA county, San diego county,Vegas, camperen enz.. (omdat we hybrid hebben scheelt dit)
Daarbij komt nog wel carinsurance geen idee hoeveel dat is en om de 3 maanden oilchange van 30-50$. Dit ligt ook aan de soort auto die je hebt, we hebben ook nog een Porsche Cayenne die bijna niet gebruikt wordt een oil change is vanaf 300$ ,anyway daarbij komt je apk (smogcheck elk jaar) oh ja bijna vergeten g,w,l is 100-200$ dit verschilt per maand ook met zomer heb je a/c en 'winter' niet. Health insurance heeft mijn man niet. Ik twijfel om het te doen maar heb nog geen goeide gevonden waarvan ik denk daar krijg je waar voor je geld. Wij gaan naar de tandarts 2 x p.j,betalen we uit eigen zak dit verschilt ook wee per tandarts praktijk en we hebben vrienden die artsen,therapeuten en specialisten zijn voor als we iets hebben. Of algemene check up van bloedafname en bloeddruk meten.
Ik heb niet mogen werken al die tijd omdat ik moest wachten op mn greencard en ead. Die heb ik gister ontvangen dus vanaf nu kan ik een bijdrage leveren aan ons inkomen. En met 2 inkomens willen we verhuizen naar orange county. Vind nog dat het allemaal vreselijk duur is en dat mn man het uitstekend doet hoor maar, het is niet leuk leven als je een average salaris hebt hier zogezegd..
permanent resident: 10/25/2016
Dus daar komt nog een boete bij van 2,5% van je inkomen (of een minimum van $695 pp per jaar).asli1993 schreef:Health insurance heeft mijn man niet. Ik twijfel om het te doen maar heb nog geen goeide gevonden
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Mogelijk niet voor asli als ze geen belastingaangifte doet.
Inderdaad, ik had het moeten nuanceren. Er zijn exemptions als je niet genoeg verdient.
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik zou inderdaad minimaal $100,000 bruto per jaar rekenen, en dan nog spaar je nauwelijks voor bijvoorbeeld de aanbetaling voor een huis, en je verdient ook niet genoeg om een gemiddeld huis te kunnen kopen met een 20% aanbetaling.
Voor comfortabel rondkomen (en een goed pensioen opbouwen) zou ik toch richting $150,000 voor een huishouden gaan.
Wij hebben een klein vrijstaand koophuis (80 m2, wel een ruime tuin) in een goede buurt, en die is nu rond de $1.0M waard. Insanity... Huur of hypotheek zou nu rond de $3500 zijn.
Voor comfortabel rondkomen (en een goed pensioen opbouwen) zou ik toch richting $150,000 voor een huishouden gaan.
Wij hebben een klein vrijstaand koophuis (80 m2, wel een ruime tuin) in een goede buurt, en die is nu rond de $1.0M waard. Insanity... Huur of hypotheek zou nu rond de $3500 zijn.
- bedeve
- Amerika-expert
Dat geloof ik graag,toch reageer ik altijd terughoudend op enthousiaste postings.Max Kool schreef: Maare, vooral toch heel veel plezier. Wij zijn twee en half jaar geleden verhuisd en het is een supergoede stap geweest. Wil niet meer terug.
Afgelopen jaar opnieuw ervaren bij een kennis;
De Boerenleenbank heeft een plek in San Francisco , gauw trouwen zodat je partner ook meekan, verhuizen, aan het werk ....
De bank zorgt voor 3 maanden onderdak , daarna is dat aan je zelf
En de partner ook aan het werk ? .uuuuh ....
Nee maar dat komt vast wel goed !
Partner zit nu weer in Nederland, want ondanks alle aanbiedingen is een eigen visum met werkmogelijkheid heel ver weg.
En dan wordt het de hele dag op jezelf zijn terwijl de ander hard in een nieuwe baan aan het werk is wel een erg mentaal zware belasting
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 3150 Weergaves
-
Laatste bericht door goldenhills
-