Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Marloes81: camperreis SF-SF mei 2017 met kleine kinderen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marloes81
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Marloes81: camperreis SF-SF mei 2017 met kleine kinderen.

Bericht door Marloes81 »

Hoi allemaal,

Wij hebben een camperreis geboekt in mei 2017. Nu wil ik graag weten wat jullie van de reis vinden die wij tot nu toe uitgestippeld hebben. Hebben jullie nog tips, aanvullingen en eventuele mooie campgrounds voor met een camper? Ik heb al wat campings uitgezocht, die zet ik erbij in het schema.
Wij reizen met 2 kinderen van 2,5 en bijna 5.

4-mei San Francisco
5-mei San Francisco
6-mei Carmel/Monterey (of bij Santa Cruz in de buurt ivm 1e camperdag maar halve dag)
7-mei Big Sur
8-mei Pismo Beach
9-mei Santa Monica
10-mei Joshua Tree (Black Rock)
11-mei Lake Havasu
12-mei Grand Canyon ( Mather campground?)
13-mei Page ( Wahweap RV & Campground )
14-mei Page
15-mei Bryce Canyon (Ruby's Inn)
16-mei Bryce Canyon
17-mei Zion (Watchman Campground)
18-mei Zion
19-mei Las Vegas
20-mei Death Valley
21-mei Sequoia/Kings Canyon
22-mei Sequoia/Kings Canyon (of evt al naar Yosemite)
23-mei Yosemite (Upper pines campground)
24-mei Yosemite
25-mei San Francisco
26-mei camper inleveren en naar huis

Alvast bedankt voor eventuele tips en opmerkingen!! Het is voor ons de 1e keer naar Amerika dus alle tips zijn van harte welkom :thumbup:
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Camperreis SF-SF mei 2017 met kleine kinderen

Bericht door Hans B »

Schrijf je route eens van dag tot dag uit, dan zie je hieveel tijd je netto overhoudt.
Wanneer vlieg je 03 mei of 04 mei.

04 mei Nederland - San Francisco
05 San Francisco
06 San Francisco - Monterey 150 mile 3 uur
Etc..
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk als ik het goed lees dat het zo tot sequoia allemaal wel te doen is. Ik denk dat je de 22e mei zeker nog voor dat park (en kings canyon np) in moet zetten omdat je je vergist in de rit van Death Valley naar Sequoia.
Mocht de tioga pass open zijn dan zou ik overigens de route omdraaien en eerst naar Yosemite gaan. Maar dan kan je mijns inziens qua tijd beter een overnachting tussen Death Valley en Yosemite zetten, zeker met een camper rond June Lake. Maar dat is een risico zo vroeg in Mei, want de kans is aanwezig dat de tioga en sonora pass gesloten zijn
Marloes81
Amerika-newbie

Bericht door Marloes81 »

Bedankt voor jullie reactie! Wij vliegen 4 mei van Amsterdam naar SF.

Inderdaad beter om dan 22 mei in Sequoia te blijven. De rit van Death Valley naar Sequoia is ook echt een punt waar wij er niet helemaal uit kwamen of we dat in 1x moeten doen of met een tussenstop. Helaas is in mei de Tioga Pass nog niet open, die gaat pas het laatste weekend van mei weer open.

Zouden jullie dan adviseren om de rit van death Valley naar Sequoia in 2-en te delen en waar dan een tussenstop?

Alvast bedankt :)

Marloes
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Helaas is in mei de Tioga Pass nog niet open, die gaat pas het laatste weekend van mei weer open.
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Het is gewoon afwachten wanneer die open gaat, maar dit zijn de openingsdata van de laatste 36 jaar...
https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm

Death Valley - Seki kan je in 1x rijden, je kan ook rond Sequioa NF een stop inlassen.
Marloes81
Amerika-newbie

Bericht door Marloes81 »

Oh dat is ons verteld door een reisadviseur waar wij de vlucht en de camper geboekt hebben! Die zei dat Tioga pass na Memorial Day open ging...
Bedankt voor de info! Als die wel open is, zouden we zeker de plannen hierop aanpassen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ze proberen de pas wel voor Memorial Day open te krijgen, maar het kan ook goed zijn dat de pas al eerder open is. Of pas eind juni open gaat.
Ik zou met beide mogelijkheden rekening houden. Als de pas open is, is die route aan te raden. Maar dat betekent wel dat je voor Yosemite voor het reserveren van de camping met verschillende periodes rekening moet houden. Je weet hoe het reserveren gaat? Lees je goed in en oefen een maand van te voren.
Van Death Valley naar Sequoia zou kunnen in 1 dag, maar dat hangt er heel erg van af waar je in Sequoia gaat overnachten. En welke route je neemt. De 198 wordt voor campers langer dan 22 ft niet aangeraden. Kijk eens op www.nps.gov/seki voor een kaart van het park, voor de campings en de bereikbaarheid met een camper.
Wij waren er iets later - begin juni - maar wellicht heb je iets aan ons 2013-verslag voor Yosemite en Sequoia en Kings Canyon.
Met 2 nachten Page en 2 nachten Bryce heb je daar voldoende tijd - misschien zou daar een nacht minder kunnen die je zou kunnen gebruiken voor een extra stop na DV. Of doe een stop in Valley of Fire, tussen Zion en Las Vegas.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Marloes81 schreef:Oh dat is ons verteld door een reisadviseur waar wij de vlucht en de camper geboekt hebben! Die zei dat Tioga pass na Memorial Day open ging...
Ja !! Dat schept alvast een wereld van vertrouwen, een reisadviseur die niet weet waarover hij het heeft. Vandaar dat natuurlijk zaken zoals Lake Havasu ook gaan opduiken.

In Santa Monica is er bij mijn weten geen RV camping.
Page is mooi, maar het water zal begin mei nog koud zijn. Of twee dagen hier dan wijs is is maar de vraag. Je zou ook Monument Valley kunnen toevoegen (tussen GC en Page in)
Twee nachten Bryce is ook niet direct nodig. Die nacht zou je kunnen meenemen naar het stuk Sequoia/Yosemite
De tijd in Las Vegas is anders ook eerder minimaal, afhankelijk van de reisdagen uiteraard want die blijken niet duidelijk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marloes81
Amerika-newbie

Waar overnachten tussen Death Valley en Yosemite?

Bericht door Marloes81 »

Wie o wie kan ons helpen?

Wij gaan in mei een rondreis maken met de camper. We hadden nog goede hoop dat de Tioga Pass op tijd open zou zijn als wij van Death Valley naar Yosemite gaan, maar zoals het er nu naar uitziet gaan ze dat niet redden. Wij rijden op 21 mei weg uit Death Valley en hebben op 23 mei de camping geboekt in Yosemite.

We hebben dus 2 dagen om van Death Valley naar Yosemite te rijden. We willen eigenlijk niet te lang onderweg zijn per dag, omdat wij 2 kleine kinderen (2 en 4 jaar oud) mee hebben. Waar is een leuke plek om een overnachting te plannen als we "onderlangs" rijden van Death Valley naar Yosemite?

Alvast bedankt voor jullie reacties. :)

* Note mod (Marco): topic samengevoegd met het reeds bestaande routetopic, zo blijven vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: waar overnachten tussen death valley en yosemite?

Bericht door Martin & Marianne »

Waar vertrekken jullie, overnachten jullie in Death Valley zelf, of ervoor of erna? En willen jullie nog tijd hebben voor DV voordat je op weg gaat naar Yosemite?
Ik neem aan dat je meerdere nachten hebt in Yosemite? Als je alleen de 23e hebt zou ik proberen er zo snel mogelijk naar toe te rijden; op zich is het ook met 1 tussenstop te doen. Onderlangs is de route vrij saai, dus vroeg stoppen is dan niet zo zinvol.
Je hebt het over 2 dagen, maar eigenlijk heb je 3 reisdagen tot je beschikking als ik het goed begrijp:

21 mei DV - ?
22 mei ? - ?
23 mei ? - Yosemite Village

Ervan uitgaande dat je van Furnace Creek komt is de reistijd onderlangs naar Yosemite Village ruim 8 uur. Met de auto is het 7,5 uur, maar met de camper zul je zeker op het stuk uit DV meer tijd nodig hebben. Met een stop in de omgeving van Bakersfield is dat in twee rijdagen te doen.
Met 2 stops zou je dit kunnen doen:

21 mei DV - Lake Isabella
22 mei Lake Isabella - Okahurst
23 mei Oakhurst - Yosemite Village
Je zou dan bijvoorbeeld bij Oakhurst nog een bezoek aan de Nelder Grove kunnen brengen.

Voor de route bovenlangs is ook voldoende tijd. Je hebt dan een mooiere route.
21 mei DV - Lee Vining
22 mei Lee Vining - ? (via de CA-88)
23 mei ? - Yosemite Village
Onderweg kun je op 23 mei dan naar het Columbia SHP (zie ons 2006-verslag) of naar Calaveras big TRees SP (zie ons 2013-verslag).

Kijk voor meer suggesties ook eens in dit topic.

Marianne
Marloes81
Amerika-newbie

Re: Waar overnachten tussen Death Valley en Yosemite?

Bericht door Marloes81 »

Hoi Marianne,

Ik heb het niet helemaal goed gezegd eerder. We komen de 22e al aan in Yosemite. Hieronder het schema:

21-mei Death Valley - ?
22-mei ? - Yosemite
23-mei Yosemite
24-mei Yosemite
25 mei Yosemite - SF

We overnachten in Death Valley bij Furnace Creek. De dag dat we weg rijden willen we wel nog de Sand Dunes bij Stove Pipe Wells zien, dus dat ligt op de route.
Helaas dus maar 1 overnachting tussen Death Valley en Yosemite. We zouden wel 1 nacht kunnen annuleren natuurlijk.
Linda_op_reis
Amerika-ontdekker

Re: Waar overnachten tussen Death Valley en Yosemite?

Bericht door Linda_op_reis »

Wij hebben deze route een paar jaren geleden ook onderlangs gereden, en ik ben het eens met Marianne, het is goed te doen in 1 dag en niet bijzonder fraai: snelweg met fastfood-dingen, en akkerland. Wij sliepen toen in Fish Camp, dat was iets korter rijden dan Valley en dan kun je mooi wat wandelen als je daarna naar Valley gaat.
Check mijn live reisverslag hier: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag368
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer