Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Stekker US
- jobinnewyork
- Amerika-ontdekker
Stekker US
Hoi,
Ik heb begrepen dat de stekkers in de VS anders zijn dan in Nederland. Nu heb ik pas geleden een verloopstekker gekocht. Mijn vraag: Kan ik gewoon op de verloopstekker een Nederlands verlengsnoer aansluiten met stekkerdoos? Alle electronica kan 100-240 V aan.
Ik heb begrepen dat de stekkers in de VS anders zijn dan in Nederland. Nu heb ik pas geleden een verloopstekker gekocht. Mijn vraag: Kan ik gewoon op de verloopstekker een Nederlands verlengsnoer aansluiten met stekkerdoos? Alle electronica kan 100-240 V aan.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ja hoor, dat is geen probleem.
Zelf heb ik ook een Amerikaanse verloopstekker waarop ik de NL-stekker kan aansluiten. Ik neem op mijn reizen dan ook altijd een stekkerdoos mee zodat ik meerdere apparaten tegelijk kan opladen/gebruiken.
Je kunt ook in Amerika een Amerikaanse stekker kopen en die bevestigen aan het snoer van je NL-stekkerdoos.
Roland
Zelf heb ik ook een Amerikaanse verloopstekker waarop ik de NL-stekker kan aansluiten. Ik neem op mijn reizen dan ook altijd een stekkerdoos mee zodat ik meerdere apparaten tegelijk kan opladen/gebruiken.
Je kunt ook in Amerika een Amerikaanse stekker kopen en die bevestigen aan het snoer van je NL-stekkerdoos.
Roland
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Bij Radioshack kan je die verloopstekkertjes gewoon kopen, dan heb je ook niet van die belachelijk grote universele dingen nodig. Ze kosten geloof ik een dollar of 5.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ik mag toch aannemen dat je hiermee bedoelt dat je de stekker van je NL-stekkerdoos inplugt op de Amerikaanse stekker en niet dat je die Amerikaanse stekker moet openschroeven en de draden van de NL-stekkerdoor daarop aansluit?Coyote schreef:Je kunt ook in Amerika een Amerikaanse stekker kopen en die bevestigen aan het snoer van je NL-stekkerdoos.
Roland
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Dat bedoeld hij dus wel. Net wat je wilt he. Als je vaak naar de USA gaat dan is zo'n aangepaste stekkerdoos wel handig.InnerHarbour schreef:Ik mag toch aannemen dat je hiermee bedoelt dat je de stekker van je NL-stekkerdoos inplugt op de Amerikaanse stekker en niet dat je die Amerikaanse stekker moet openschroeven en de draden van de NL-stekkerdoor daarop aansluit?Coyote schreef:Je kunt ook in Amerika een Amerikaanse stekker kopen en die bevestigen aan het snoer van je NL-stekkerdoos.
Roland
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Omdat een verloopstekker met daarin een nederlandse stekker altijd wat gammeler is dan een amerikaanse stekker...InnerHarbour schreef:Waarom zou je dat doen als je:Bij Radioshack kan je die verloopstekkertjes gewoon kopen
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar heb ik echt nog nooit problemen mee gehad. Het zijn vaak de stopcontacten zelf die gammel zijn en niet de stekkers die ik bij me heb.Njit schreef:Omdat een verloopstekker met daarin een nederlandse stekker altijd wat gammeler is dan een amerikaanse stekker...InnerHarbour schreef:Waarom zou je dat doen als je:
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij ook niet hoor. We hebben een oerdegelijke universele ANWB stekker met een 6-voudige stekkerdoos met aan/uit schakelaar.mirdj schreef:Daar heb ik echt nog nooit problemen mee gehad. Het zijn vaak de stopcontacten zelf die gammel zijn en niet de stekkers die ik bij me heb.
Zit ook een heel lang snoer aan dus ons hebben ze niet

Re: Stekker US
Jawel, maar er zijn in de U.S. stekkers met twee of met drie pinnen. De twee platte pinnen zijn voor electriciteit, en de derde, ronde, pen is voor aarde. Stekkers met twee pinnen passen in alle stopcontacten, maar stekkers met drie pinnen niet altijd, omdat de opening voor de derde pin soms ontbreekt.jobinnewyork schreef:... Mijn vraag: Kan ik gewoon op de verloopstekker een Nederlands verlengsnoer aansluiten met stekkerdoos?
--john
-
- Amerika-newbie
niet alle electronica kan 110-240 v aan.
Dit staat vermeld op het apparaat.
jobinnewyork schreef:Hoi,
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik gok dat hij bedoeld: ik heb gecontroleerd dat alle apparatuur die ik meeneem 100-240V aan kan..Disneyfan1970 schreef:niet alle electronica kan 110-240 v aan.
jobinnewyork schreef:Hoi,
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Wat Njit aangeeft is precies de reden waarom je er een Amerikaanse stekker aan zet i.p.v. een verloopstekker gebruikt. Ik gebruik zelf overigens nog steeds een verloopstekker maar de verloopstekker + de NL-stekker samen is een heel gewicht en "hangt" daardoor wel eens een beetje scheef en uitgezakt in het stopcontact.Njit schreef:Omdat een verloopstekker met daarin een nederlandse stekker altijd wat gammeler is dan een amerikaanse stekker...InnerHarbour schreef:Waarom zou je dat doen als je:
Daarom mijn tip om er een Amerikaanse stekker aan te zetten.
Roland
-
- Amerikakenner
In NL
In NL kun je ze ook op veel plaatsen krijgen voor 2 of 3 euri 

MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.