Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NL Paspoort verlopen (met Verklaring Behoud Nederlandschap)
NL Paspoort verlopen (met Verklaring Behoud Nederlandschap)
Lang verhaal kort: aan het eind van de maand ga ik terug naar Nederland voor een familie (Sinterklaas)-bezoek. Dacht dan ook eindelijk een digi-ID aan te vragen op Schiphol.
Nu zie ik dat mijn Nederlandse paspoort verlopen is in september 2014. Heb de NL Consulaat gebeld, die geven me een nummer van de IND. Niemand kan me vertellen of verlenging een probleem is. Mijn Verklaring omtrent behoud Nederlanderschp was afgegeven in augustus 2009 dus volgens mij zou verlenging voor 2019 (10 jaar) geen probleem zijn.
Mijn digi-ID komt dus een volgende keer... hopelijk...
EDIT: mijn behoud NLschap zegt: "je verliest de NL nationaliteit wanneer hij of zij het Nederlanse paspoort voor meer dan vijf jaar heeft laten verlopen". Dus hopelijk komt het goed.
Nu zie ik dat mijn Nederlandse paspoort verlopen is in september 2014. Heb de NL Consulaat gebeld, die geven me een nummer van de IND. Niemand kan me vertellen of verlenging een probleem is. Mijn Verklaring omtrent behoud Nederlanderschp was afgegeven in augustus 2009 dus volgens mij zou verlenging voor 2019 (10 jaar) geen probleem zijn.
Mijn digi-ID komt dus een volgende keer... hopelijk...
EDIT: mijn behoud NLschap zegt: "je verliest de NL nationaliteit wanneer hij of zij het Nederlanse paspoort voor meer dan vijf jaar heeft laten verlopen". Dus hopelijk komt het goed.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: NL Paspoort verlopen (met Verklaring Behoud Nederlandschap)
Mocht je je Nederlandse paspoort bij het bezoek aan Nederland deze maand nog kunnen vernieuwen, dan kan de DigiD tijdens dezelfde afspraak.
De eerst volgende beschikbare afspraak is na mijn trip (eind december). Kan ik bij het Nederlandse consulaat ook mijn digi-ID aanvragen? Ik dacht dat dat alleen in bepaalde plaatsen kon.
-
- Amerika-expert
Voor zover ik weet: als je een dubbele nationaliteit hebt, moet je elke tien (10) jaar officieel aangeven dat je de Nederlandse nationaliteit wilt behouden. De makkelijkste manier is om binnen die termijn van 10 jaar een nieuw Nederlands paspoort aan te vragen (met behulp van die verklaring van behoud Nederlanderschap). Bijvoorbeeld: als jij in 2009 Amerikaan geworden bent, dan moet je dus VOOR 2019 (ruim de tijd nemen) een nieuw Nederlands paspoort aanvragen. Op mijn verklaring van behoud staat geen maximale geldigheidsdatum, voor zover ik weet blijft die altijd van kracht als je hem eenmaal hebt. Mits je dus binnen 10 jaar telkens een nieuw paspoort aanvraagt (of op een andere, waarschijnlijk ingewikkelder, manier officieel aangeeft dat je Nederlander wilt blijven).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
nlinny schreef:De eerst volgende beschikbare afspraak is na mijn trip (eind december). Kan ik bij het Nederlandse consulaat ook mijn digi-ID aanvragen? Ik dacht dat dat alleen in bepaalde plaatsen kon.
Mmm, ja, geen rekening gehouden met de korte termijn die je nog maar hebt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2352 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x
-
- 0 Reacties