Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper of auto
Camper of auto
Dag, wij zijn voornemens om a.s zomervakantie een rondreis ( 3 weken) door Amerika ( Westelijke staten) te maken. Dit wordt onze eerste grote reis ( voorheen altijd met onze caravan naar Italië, Frankrijk,..). We twijfelen of we dit met een camper zullen gaan doen ( meer vrijheid, comfortabele manier van reizen) of een auto zullen huren en hotelletjes boeken. We gaan met onze twee dochters van dan 16 en 14. Onze jongste dochter heeft een bindweefselaandoening en voor haar moet de rolstoel mee ( ze kan wel lopen en dus ook uit de rolstoel opstaan etc, maar slechts korte afstanden). Nu vraag ik mij af hoe de parkeermogelijkheden met een camper zijn in de steden ( LA, SAN Fransico, Las Vegas,..). De rolstoel van onze dochter is namelijk niet makkelijk inklapbaar( ze moet goed rechtop zitten en mag daardoor niet in zo'n reisrolstoel) en met een metro reizen is dan ook vrijwel niet mogelijk ( dit hebben wij in Barcelona ervaren). Concrete vraag; kun je met een ( behoorlijke) camper dicht bij een stad parkeren, zodat je de metro kunt vermijden?
Ik kijk uit naar jullie reacties!
Hartelijke groet,
Chantal
Ik kijk uit naar jullie reacties!
Hartelijke groet,
Chantal
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Camper of auto
Je zou met de camper op Marin RV park kunnen gaan staan. Vandaar is het 10 min lopen naar de fast ferry, deze brengt je dan dicht bij Fishermanswarf. Ik vermoed ook zomaar dat de BART wel goed rolstoel toegankelijk is. Heel Amerika is over het algemeen goed rolstoel toegankelijk.
Wij hebben 4 reizen per camper gemaakt. Onze dochter zit ook in een rolstoel. De deur van de campers waren zo smal dat we altijd de rolstoel in moesten klappen om hem in de camper te tillen.
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Zo ver ik heb begrepen van een kennis van mij die in een rolstoel zit. Is Amerika het land van de mindervalide. En ben er bijna van overtuigd dat elke metro in heel Amerika toegankelijk is voor rolstoelen. Er zullen vast uitzonderingen zijn. Ik denk dat daar een wereld voor je open gaat.
Of dat een camper dan de juiste keus is weet ik niet. Ik denk dat u dat het beste zelf kunt bepalen. Ik weet niet hoeveel ruimte een camper heeft om de rolstoel op te ruimen als hij niet gebruikt wordt. Als je een minivan zou nemen heb je achterin ook veel ruimte voor je spullen.
U meent meer vrijheid te hebben en meer comfortabel te reizen met een camper. Ik denk dat dat best tegen kan vallen. Ja, je kan op veel plekken stoppen en overnachten. Maar heb je wel eens met zo'n ding door een stad als Los Angeles gereden? Dan is een personen auto toch wel wat fijner om te hebben. Zoek maar eens een parkeer plek in een grote stad met een camper. Die heb je niet zo snel in het centrum. Dus moet je alsnog met een metro of bus etc. Dat zijn ook weer extra kosten. Bij elke keer dat je ergens heen wil, zal het met heel die camper moeten of openbaar vervoer. Daarbij komt ook de zorg voor aansluiten van electra, water afvoer en water toevoer van de camper. En een camper is niet meer zo voordelig als het geweest is. Als je je hotels goed kiest kun je voordeliger uit zijn met een auto. En imho is een hotel kamer toch nog comfortabeler dan een camper. En wellicht is een hotel badkamer iets makkelijker om te betreden als je rolstoelganger bent.
Maar goed, het is voor mij ook lastig om te bepalen in hoeverre de rolstoel een beperking heeft op uw reis. En wij zijn nooit met een camper op reis geweest. En weet dat er veel mensen niet anders meer willen. Wil u alleen mijn redenen geven waarom wij er juist niet voor kiezen zodat u zo veel mogelijk informatie heeft om uw keuze te kunnen bepalen.
Zonder meer zal dit een mooie reis worden.
Of dat een camper dan de juiste keus is weet ik niet. Ik denk dat u dat het beste zelf kunt bepalen. Ik weet niet hoeveel ruimte een camper heeft om de rolstoel op te ruimen als hij niet gebruikt wordt. Als je een minivan zou nemen heb je achterin ook veel ruimte voor je spullen.
U meent meer vrijheid te hebben en meer comfortabel te reizen met een camper. Ik denk dat dat best tegen kan vallen. Ja, je kan op veel plekken stoppen en overnachten. Maar heb je wel eens met zo'n ding door een stad als Los Angeles gereden? Dan is een personen auto toch wel wat fijner om te hebben. Zoek maar eens een parkeer plek in een grote stad met een camper. Die heb je niet zo snel in het centrum. Dus moet je alsnog met een metro of bus etc. Dat zijn ook weer extra kosten. Bij elke keer dat je ergens heen wil, zal het met heel die camper moeten of openbaar vervoer. Daarbij komt ook de zorg voor aansluiten van electra, water afvoer en water toevoer van de camper. En een camper is niet meer zo voordelig als het geweest is. Als je je hotels goed kiest kun je voordeliger uit zijn met een auto. En imho is een hotel kamer toch nog comfortabeler dan een camper. En wellicht is een hotel badkamer iets makkelijker om te betreden als je rolstoelganger bent.
Maar goed, het is voor mij ook lastig om te bepalen in hoeverre de rolstoel een beperking heeft op uw reis. En wij zijn nooit met een camper op reis geweest. En weet dat er veel mensen niet anders meer willen. Wil u alleen mijn redenen geven waarom wij er juist niet voor kiezen zodat u zo veel mogelijk informatie heeft om uw keuze te kunnen bepalen.
Zonder meer zal dit een mooie reis worden.
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
YouTube
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat parkeren met een camper in SF erg lastig wordt. Je kunt het beste eens googelen op RV parking, of parking oversized vehicles of iets dergelijks, dan vind je wel wat suggesties (zie bijvoorbeeld hier en hier). En als er een parkeerplaats is, dan is het nog de vraag of je van daaruit SF lopend kunt bezoeken. Is het niet een idee - als je met een camper zou gaan - om die in SF te huren en de dagen SF met de auto te doen?
Verder zal de keuze tussen camper of auto heel persoonlijk zijn. Verkijk je niet op die vrijheid; zeker in het hoogseizoen moet je er rekening mee houden dat je alle campings (en zeker in de parken en langs de kust) al maanden van te voren moet vastleggen.
Marianne
Verder zal de keuze tussen camper of auto heel persoonlijk zijn. Verkijk je niet op die vrijheid; zeker in het hoogseizoen moet je er rekening mee houden dat je alle campings (en zeker in de parken en langs de kust) al maanden van te voren moet vastleggen.
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Er is hier een aantal jaren geleden een forumlid geweest wat altijd met de camper reisde, zij zat in rolstoel en zij huurden volgens mij een camper die aangepast was aan mindervaliden. Ik ga kijken of ik hun verslagen terug kan vinden, want die hielden ze ook bij.
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 12 nov 2016, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk zo maar dat een camper meer ruimte heeft voor een rolstoel als een autoPipo Chris schreef: Ik weet niet hoeveel ruimte een camper heeft om de rolstoel op te ruimen als hij niet gebruikt wordt. Als je een minivan zou nemen heb je achterin ook veel ruimte voor je spullen.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan het bewuste forumlid niet terugvinden, maar als ik 'rolstoel' intyp in de zoekfunctie, krijg ik wel er schat aan tips en ervaringen!
Dag,
Dank voor al jullie nuttige reacties. Wat leuk en fijn dat iedereen gelijk met tips komt. We beginnen toch te denken aan een auto/minivan( hebben wel ruimte nodig om de rolstoel mee te kunnen nemen). Gelukkig kan onze dochter wel lopen en dus ook uit de rolstoel opstaan etc. Ze kan alleen maximaal 5 minuten lopen en zal de rolstoel dus wel echt nodig hebben. Ook fijn om te horen dat Amerika goed is ingesteld op mindervaliden en rolstoelers. Dat is ook wel eens anders ( we hebben het meegemaakt dat wij al in de bus zaten met de wielen van de rolstoel en wegreden en mijn man nog buiten stond met de rest van de rolstoel
).
Nogmaals dank!!!
Groet,
Chantal
Dank voor al jullie nuttige reacties. Wat leuk en fijn dat iedereen gelijk met tips komt. We beginnen toch te denken aan een auto/minivan( hebben wel ruimte nodig om de rolstoel mee te kunnen nemen). Gelukkig kan onze dochter wel lopen en dus ook uit de rolstoel opstaan etc. Ze kan alleen maximaal 5 minuten lopen en zal de rolstoel dus wel echt nodig hebben. Ook fijn om te horen dat Amerika goed is ingesteld op mindervaliden en rolstoelers. Dat is ook wel eens anders ( we hebben het meegemaakt dat wij al in de bus zaten met de wielen van de rolstoel en wegreden en mijn man nog buiten stond met de rest van de rolstoel

Nogmaals dank!!!
Groet,
Chantal
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Marenko schreef:Ik denk zo maar dat een camper meer ruimte heeft voor een rolstoel als een autoPipo Chris schreef: Ik weet niet hoeveel ruimte een camper heeft om de rolstoel op te ruimen als hij niet gebruikt wordt. Als je een minivan zou nemen heb je achterin ook veel ruimte voor je spullen.
Kun je dat ook uitleggen? Zo'n wagen is wellicht wat groter, maar denk dat het gangpad in de camper niet breed genoeg is voor een rolstoel. En qua opbergruimte weet ik niet of er ergens genoeg ruimte is om een rolstoel in te stoppen naast je eigen bagage. Maar zoals ik al eerder zijn, ik heb nooit in een camper gereden. Maar we hebben wel een minivan ooit gehad en daar hadden we met 4 personen nog ruimte over.
Voor alle foto's
YouTube
YouTube
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je eigen bagage ligt in de kastjes. Nagenoeg alle campers (behalve de kleintjes) hebben een groot opberghok achter in de camper. Daar kan geen auto tegenop. In een minibar heb je toch ook nog je bagage (koffers) achter in. Met de rolstoel door de camper rijden zal niet kunnen. Maar veel lopen in een camper doe je toch niet. In een camper met slide out zal je waarschijnlijk wel met een rolstoel kunnen rijden als de slide out uit is.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
De dochter kan blijkbaar 5 minuten lopen, dus ik denk dat ze in de camper de rolstoel niet nodig heeft. Het zal vooral belangrijk zijn dat de rolstoel makkelijk ergens opgeborgen kan worden in de camper.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze zijn wel allemaal verschillend. Ik zou persoonlijk informeren bij bijvoorbeeld Tioga Tours of Travelhome.
Ik heb geen ervaring met het gebruik van een camper. Wel afgelopen september het zuidwesten "gedaan" met een full size SUV met 4 volwassenen. Dat ging qua bagage maar net en daar had zeker geen rolstoel meer bij gekund. Een minivan heeft behoorlijk wat meer ruimte (wij hadden in 2014 een Dodge grand caravan maar zagen afgelopen jaar veel Toyota's Sienna's), of daar een rolstoel nog in past? ik zou het niet met zekerheid durven zeggen maar denk van wel.
Over het parkeren, een camper echt in de stad parkeren is in zowel LA, LV of SF een bijna onmogelijkheid als ik kijk hoe lastig het soms al was om onze SUV kwijt te raken.
Een gedachte die bij me op komt, zou je niet als toerist ook een vergunning kunnen krijgen om te mogen parkeren op de minder valide plekken? Daar zijn er erg veel van, zowel bij de winkelcentra, de parken en in de steden. Geen idee hoor maar misschien het uitzoeken waard?
Het idee van Marianne klinkt ook goed, het beste van beide werelden.
Hoe dan ook, veel plezier gewenst!
Over het parkeren, een camper echt in de stad parkeren is in zowel LA, LV of SF een bijna onmogelijkheid als ik kijk hoe lastig het soms al was om onze SUV kwijt te raken.
Een gedachte die bij me op komt, zou je niet als toerist ook een vergunning kunnen krijgen om te mogen parkeren op de minder valide plekken? Daar zijn er erg veel van, zowel bij de winkelcentra, de parken en in de steden. Geen idee hoor maar misschien het uitzoeken waard?
Het idee van Marianne klinkt ook goed, het beste van beide werelden.
Hoe dan ook, veel plezier gewenst!
Grote Amerika fan
Je blauwe gehandicapte parkeerontheffing is gewoon in Amerika geldig.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1688 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 16 Reacties