Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eurostar en bagages
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Eurostar en bagages
Hallo allemaal, jaren geleden dat ik nog een topic heb aangemaakt denk ik, maar ik heb jullie hulp nodig.
Ik reis begin volgend jaar naar via Londen naar Amerika. Ik vlieg door m'n werk altijd standby en Londen was (in de wijde omgeving) zowat het enige beschikbare dat er was voor mijn vakantieperiode. Daarom dan maar geboekt om te vliegen vanaf Heathrow.
Nu moet ik nog in Londen geraken natuurlijk, dus was de logische keuze de Eurostar. Lijkt allemaal simpel, maar toen bedacht ik me iets: mogen de koffers die je normaal incheckt op de luchthaven (geen uitzonderlijk zware of grote/oversized dingen) met een 23kg gewicht er in, gewoon mee op die trein? Lijkt me nog al allemaal nog al veel om op zo'n trein te proppen als iedereen komt aansjouwen met 2 stuks bagage en nog een laptoptas/handtas.
Ik las ook dat ik eventueel kon bijbetalen voor te grote bagages. Hoe gaat dat precies in z'n werk? Ik neem aan dat je bagage dan apart zal worden geladen in een compartiment voor "grote" stukken? Ik heb er geen probleem mee om bij te betalen, maar ik vind de info op de site van Eurostar erg oppervlakkig.
Iemand hier vrij recent nog ervaringen mee gehad?
Alvast bedankt!
Ik reis begin volgend jaar naar via Londen naar Amerika. Ik vlieg door m'n werk altijd standby en Londen was (in de wijde omgeving) zowat het enige beschikbare dat er was voor mijn vakantieperiode. Daarom dan maar geboekt om te vliegen vanaf Heathrow.
Nu moet ik nog in Londen geraken natuurlijk, dus was de logische keuze de Eurostar. Lijkt allemaal simpel, maar toen bedacht ik me iets: mogen de koffers die je normaal incheckt op de luchthaven (geen uitzonderlijk zware of grote/oversized dingen) met een 23kg gewicht er in, gewoon mee op die trein? Lijkt me nog al allemaal nog al veel om op zo'n trein te proppen als iedereen komt aansjouwen met 2 stuks bagage en nog een laptoptas/handtas.
Ik las ook dat ik eventueel kon bijbetalen voor te grote bagages. Hoe gaat dat precies in z'n werk? Ik neem aan dat je bagage dan apart zal worden geladen in een compartiment voor "grote" stukken? Ik heb er geen probleem mee om bij te betalen, maar ik vind de info op de site van Eurostar erg oppervlakkig.
Iemand hier vrij recent nog ervaringen mee gehad?
Alvast bedankt!
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Eurostar en bagages
Geen ervaring maar dit lijkt me duidelijk: http://www.eurostar.com/nl-nl/reisinfor ... eperkingen
Fijne reis.
Fijne reis.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- headhunterke
- Amerikakenner
Dankjewel voor de reactie, die site had ik inderdaad ook al doorzocht. Maar ik vind niks terug hoe het in z'n werk gaat over te grote bagages. Ik begrijp dat je kan bijbetalen, maar ik heb ook van anderen gehoord dat je bagages dan pas later kunnen arriveren (binnen het etmaal). En da's te laat, ik kom normaal rond de middag aan in Londen en heb de dag nadien rond 0900 mijn vlucht.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Als ik het goed begrijp mag je 2 stuks bagage dat niet langer dan 85 cm is plus 1 stuk handbagage meenemen. Wil je meer dan dien je dat te versturen met eurostar. In dat geval is er inderdaad kans dat die bagage veel later komt maar niet later dan 24 uur na aankomst.
Wij namen de afgelopen tijd twee keer de Thalys naar Parijs - niet de Eurostar, maar wel vergelijkbaar natuurlijk. We hadden zéér flinke koffers en tassen (we hadden de tent+kampeerspullen mee) en dat gold ook voor veel van onze medepassagiers. Geen conducteur die zich iets aantrekt van bagage die normaal gezien in het vliegtuig mee zou gaan. De helft van de mensen heeft alleen een laptoptas mee (zéker in de trein naar Londen) en de rest kan de bagage kwijt in de rekken bij de balkons. Alleen met hutkoffers of kratten zou ik eens informeren, als het om gewone reisbagage gaat die je zelf kan dragen, gewoon meenemen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- headhunterke
- Amerikakenner
Ok, goed om te weten, het maakte me wat zenuwachtig omdat ik niet goed wist waar ik aan toe was.
De laatste keer dat ik de Eurostar nam moet zo'n 20 jaar geleden zijn, als klein ventje, denk ik
De laatste keer dat ik de Eurostar nam moet zo'n 20 jaar geleden zijn, als klein ventje, denk ik
Komt vast helemaal goed, veel plezier op reis!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand