Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reserveren campings mei/juni 2017
Reserveren campings mei/juni 2017
Volgend jaar in mei en juni maken we een vierweekse camperreis door Zuidwest-Amerika. Ik weet dat je de campings binnen de Nationale Parken sowieso moet reserveren. Dit ga ik ook doen, net als de eerste overnachting. Alleen weet ik niet of ik de campings buiten de nationale parken moet reserveren. Het heeft zeker voordelen dat ik campings reserveer, alleen wil ik niet te veel vrijheid verliezen. Is het verstandig om ook bijvoorbeeld de campings langs de kust tussen SF en LA en in de steden te reserveren? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Groetjes, Wouter
Groetjes, Wouter
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Reserveren campings mei/juni 2017
Wij hebben er voor gekozen om tijdens onze rondreis in juli en augustus alle campings vooraf te reserveren. We hebben meerdere keren meegemaakt dat campings volledig volgeboekt waren. Ik kan me voorstellen dat het in mei en juni rustiger is en het misschien minder noodzakelijk is. Het avontuurlijke miste ik iets door de vastgelegde campings, maar aan de andere kant vond ik de zekerheid van het hebben van een plekje ook weer erg fijn. Bovendien lag onze route aardig vast, inclusief dorpen/steden waar we wilden overnachten.
Deze zomer waren we op vakantie in Frankrijk en hadden we geen enkele camping vastgelegd. Het viel me toen tegen hoeveel tijd en gedoe (slechte wifi etc.) het kostte om steeds weer een plekje te vinden.
Deze zomer waren we op vakantie in Frankrijk en hadden we geen enkele camping vastgelegd. Het viel me toen tegen hoeveel tijd en gedoe (slechte wifi etc.) het kostte om steeds weer een plekje te vinden.
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Wij zitten met dezelfde vraag, Wouter. Wij gaan in dezelfde periode (eind mei-eind juni) en gaan in ieder geval de campings in de NP's reserveren. Over de rest van de campings nog geen beslissing genomen. Kortom: ik lees even mee 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hehe, ook ik zit met dezelfde vraag voor eind mei/juni 2017. Dus lees ook even mee!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij zijn verleden jaar eind mei/juni geweest en alle campings vooraf geboekt, was nodig vond ik aangezien het onze eerste reis naar de US was. Volgend jaar gaan wij ook terug in de periode eind mei/juni en hebben we al enkele campings geboekt, waaronder die in Yellowstone. Maar we laten ruimte om wat first come, first serve campings aan te doen zodat we iets minder gebonden zijn en het moet in die periode wel lukken om plaats te vinden.
Wouter
Wouter
2015 - CA NV AR UT https://braemovichgoesusa.wordpress.com/usa-2015/
2017 - CA NV AR UT CO SD WY MO https://braemovichgoesusa.wordpress.com/usa-2017/
2018 - CA
2017 - CA NV AR UT CO SD WY MO https://braemovichgoesusa.wordpress.com/usa-2017/
2018 - CA
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij reserveren zelden een campground (ook niet binnen de parken) alleen als er speciale evenementen zijn zoals de afgelopen reis de Powwow in Cody.
We hebben het nog maar een enkele keer meegemaakt dat er geen plek was maar dan hadden we een campground verder wel een plek of we zochten een plek waar men kan/mag boondocken.
We hebben het nog maar een enkele keer meegemaakt dat er geen plek was maar dan hadden we een campground verder wel een plek of we zochten een plek waar men kan/mag boondocken.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Ik heb geen idee waar je naartoe gaat, maar mei kan nog best een hoogseizoen zijn in Moab (Arches eo)
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
Bedankt voor jullie reacties!
Ik maak het bekende rondje door het Zuidwesten. Beginnen in San Francisco en langs de kust naar LA. Vanaf LA naar San Diego en via Joshua Tree en Sedona naar Grand Canyon. Dan naar Page, Monument Valley en via de nationale parken (Moab, Capitol Reef, Bryce en Zion) naar Las Vegas. Uiteindelijk via Mammoth Lakes en Yosemite terug naar San Francisco.
De Nationale Parken en Moab (vanwege Memorial Day) ga ik sowieso reserveren. Wat is jullie ervaring met het reserveren Black Rock Campground in Joshua Tree? En de campings langs de kust en in SF, LA en San Diego? We willen niet alles vast leggen om deels de vrijheid te behouden.
Wouter
Ik maak het bekende rondje door het Zuidwesten. Beginnen in San Francisco en langs de kust naar LA. Vanaf LA naar San Diego en via Joshua Tree en Sedona naar Grand Canyon. Dan naar Page, Monument Valley en via de nationale parken (Moab, Capitol Reef, Bryce en Zion) naar Las Vegas. Uiteindelijk via Mammoth Lakes en Yosemite terug naar San Francisco.
De Nationale Parken en Moab (vanwege Memorial Day) ga ik sowieso reserveren. Wat is jullie ervaring met het reserveren Black Rock Campground in Joshua Tree? En de campings langs de kust en in SF, LA en San Diego? We willen niet alles vast leggen om deels de vrijheid te behouden.
Wouter
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Joshua Tree is geen probleem, voor de kustroute geld in het weekend reserveren want dan gaan ook veel Amerikanen op stap.
Geld voor de vrijdag en zaterdag, op zondag zijn ze al weer op weg naar huis.
Geld voor de vrijdag en zaterdag, op zondag zijn ze al weer op weg naar huis.
Wij hebben afgelopen mei/juni ook zo'n beetje deze route gedaan. De campings aan de kustroute had ik vooraf geboekt, maar dat was vooral omdat ik zekerheid wilde hebben, en omdat ik hele specifieke sites wilde. Achteraf met de volgende conclusies:
- Kirk Creek campground (aankomst op zondag 22/5): stond helemaal vol, en was ook geen first-come plek meer vrij.
Jalama Beach (op maandag): ik wilde heel graag OP het strand staan met de camper, daarom gereserveerd, maar er waren nog andere plekken beschikbaar. De full-hookup camperplekken waren wel allemaal bezet.
Malibu RV: (op woensdag): vrije plekken genoeg voor campers.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2887 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 1 Reacties