Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Marchien1977: rondreis zomer 2017 met kinderen, hulp gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marchien1977
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Marchien1977: rondreis zomer 2017 met kinderen, hulp gevraagd.

Bericht door Marchien1977 »

Hallo allemaal,

Ik zal me eerste even voorstellen, mijn naam is Marchien en samen met mijn man en twee kinderen (dan 8 en 9 jaar oud) hebben wij tickets geboekt van en naar Las Vegas van 5 tot 26 augustus 2017.
Nadat we vorig jaar een prachtige tijd in Florida gehad hebben, willen we nu graag een ander deel van Amerika zien en toen er gunstige tickets voor Las Vegas voorbij kwamen hebben we geboekt.
Vervolgens ben ik me gaan inlezen op dit forum (vorig jaar ook veel aan gehad voor Florida), maar poeh hee, dit is wel wat anders dan Florida.
Zoveel meer te doen en te zien, we zijn helemaal enthousiast!

Een paar dingen weten we nu al zeker:
Wij starten en eindigen in Las Vegas, dit wordt gelijk de enige stad die we willen aandoen, wij willen vooral veel mooie natuur zien. Ik heb al heel veel over Yosemite gelezen, dat park lijkt me echt prachtig en willen we zeker voor een aantal dagen aandoen.
Onze kinderen willen heel graag ergens goud gaan zoeken, is er misschien ergens een museumdorpje ofzo waar dat gedaan kan worden?

Accommodatie, wij twijfelen nog heel erg, wij vinden een stukje privacy belangrijk, dus drie weken met onze kinderen op één hotelkamer slapen, liever niet. Ik las ergens dat er ook hotels bestaan die een aparte slaapkamer en een keukentje? Dat zou ideaal zijn, maar is dat niet veel duurder dan een gewoon hotel en kunnen we dan weer niet beter een camper overwegen (met aparte slaapkamer).
Afgelopen zomer in Florida hebben we voor weinig de meest prachtige huizen gehuurd met zwembad, maar dat is geloof ik echt alleen iets voor Florida.

Ik heb al flink wat reisverslagen doorgelezen, maar zie nou door de bomen het bos niet meer, is er iemand die me op weg kan helpen?
Wie weet dat iemand me kan verwijzen naar een reisverslag dat een rondje natuur vanaf en naar Las Vegas doet? Dan kan ik dat als basis gebruiken.

Ik hoor graag van jullie en alvast heel erg bedankt!
Groetjes,

Marchien
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: rondreis zomer 2017 met kinderen, hulp gevraagd

Bericht door Marcopstal »

Heb je de voorbeeldroute al eens bekeken ? Deze houdt een heel mooi evenwicht tussen natuur en steden. Het idee om enkel Vegas aan te doen steun ik niet. Zo kan je bvb toch moeilijk een stad als San Francisco laten links liggen.

Logies met een aparte slaapkamer zullen uiteraard meer kosten en op veel plaatsen is het helaas al niet goedkoop.

Een camper is totaal iets anders dan hotels. Houd er dan ook rekening mee dat je langer onderweg bent en op enkele plaatsen niet kan komen. Ook hier zal je zeker moeten reserveren en daarvoor is het nu dringend tijd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: rondreis zomer 2017 met kinderen, hulp gevraagd

Bericht door michelly »

Wij hebben vorig jaar augustus een rondje met de camper gedaan vanuit Las Vegas zonder de steden. Misschien heb je daar iets aan? Ik zou voor een eerste keer dan wel aanraden om ook nog Bryce toe te voegen, dat hebben wij overgeslagen omdat we er al meerdere malen geweest zijn. Hier vind je ons verslag.
Marchien1977
Amerika-ontdekker

Re: Reis Marchien1977: rondreis zomer 2017 met kinderen, hulp gevraagd.

Hoi Marco en Elly,

Bedankt voor de snelle reacties, fijn!
Voorbeeldroute had ik al goed bekeken, maar wij willen toch echt de steden er niet in opnemen.
Ik weet dat het voor een camper al aan de late kant is helaas, neigen toch ook meer naar een auto, maar ik ga eerst eens Elly's verlag uitgebreid lezen (waarvoor dank!) en dan gaan we verder denken en beslissen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De voorbeeldroute is toch wel een handig uitgangspunt. LA en SF kun je dan weglaten. Ik denk dat je dan wel moet nadenken of je de kustroute wilt rijden, of dat je dat dan ook laat vallen. Laat je dat vallen dan zou je kunnen denken aan de voorbeeldroute met in plaats van het stuk Yosemite - SF - kust - LA - GC bijvoorbeeld Yosemite - Sequoia - GC. Wil je wel de kustroute rijden dan mijd je alleen SF en LA en kun je verder de voorbeeldroute volgen.
Reisschema's met precies dat wat jullie willen zullen er niet heel veel zijn denk ik, maar er zijn genoeg verslagen met rondjes waar je delen uit kunt halen die wel passen in wat jullie willen.
Kijk bijvoorbeeld voor Yosemite en Sequoia eens in ons 2006-verslag( met kinderen) en ons 2013-verslag.

Suites zijn niet overal te vinden en als ze er zijn zal het behoorlijk prijzig zijn. Wij hebben zelf een aantal keren in KOA cabins overnacht - er zijn cabins met 2 slaapkamers. In het zuidwesten liggen de KOA campings echter niet heel gunstig. Afgezien van die KOA campings hebben wij vrijwel altijd met z'n vieren op 1 kamer geslapen en dat nooit als een probleem ervaren.
Voor Zion zou je eens naar het Zion Park Motel kunnen kijken, die hebben suites.

Marianne
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Als je de steden toch wilt overslaan zou ik als ik jullie was een rondje doen met Moab erbij. Die omgeving is zo prachtig en dat kan prima in 3 weken vanuit Las Vegas.
Marcopstal
Amerika-expert

Ik vrees dat je dan toch een overdaad aan natuur en rode rotsen creëert.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Eens met Vito, wat mij betreft voegt de regio Moab zeker wat toe in jullie reis. Je kan het niet vergelijken met Bryce en Zion, dus wat mij betreft zeker geen overdaad!
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert

Ik wil Moab niet afbreken, deze regio heeft absoluut veel te bieden, maar 3 weken van natuurpark tot natuurpark trekken lijkt me op zich een beetje overdaad. Met kinderen van 8 en 9 zou ik daar zelfs niet aan denken. Het idee om alle steden links te laten liggen zorgt ervoor dat je een in mijn ogen welgekomen afwisseling mist.

Nu goed het is aan TS om er al dan niet iets mee te doen. Misschien zijn het allen uiterst grote natuurliefhebbers. We kennen hun niet. Hopelijk nemen ze alles in overweging.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Het moet inderdaad maar zijn wat je wilt. Geen grote steden en alleen maar natuur, maar we hebben allemaal onze eigen mening natuurlijk.
Wat ik persoonlijk niet snap, maar ook dat is omdat we verschillen in hoe we zijn, is dat tickets geboekt worden zonder echt te weten wat je wilt doen, behalve geen grote steden en alleen maar natuur!

Maar dan zou ik: LV, Zion, Bryce, Capitol Reef, Moab, Monument Valley, Page, Grand Canyon, Sedona, Prescott en LV doen...(uiteraard kan er nog wat bij)
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

04 - 26 augustus, dat is 22 dagen, moet daar de vluchten ook nog af ( = -3) ?

Maak dan s.v.p. het rondje niet te uitgebreid.

Je bent vaker in de VS geweest, je zult er ook vast nog vaker gaan komen, zeker nu je het westen gaat bezoeken.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Zo maar even een 'kort' rondje met veel natuur en op het laatst relaxt in Las Vegas.
Bijlagen
Naamloos-16.png
Naamloos-16.png (11.23 KiB) 1834 keer bekeken
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik denk zelf dat het rondje zo aangepast moet worden dat Yosemite er in ieder geval bij zit, want dat sprak ze erg aan lees ik in de openingspost.
Dus wat minder dagen Page en Las Vegas zou ik dan doen. Je kunt vanuit Torrey ook rechtstreeks doorrijden naar Moab, dan spaar je weer een dag uit.
Marchien1977
Amerika-ontdekker

Allemaal weer heel erg bedankt voor het snelle reageren en meedenken, super!
@Hans, inderdaad, we willen zeker niet teveel doen in de drie weken, elke dag een ander hotel is aan ons niet besteed.

Na jullie reacties te hebben gelezen denken we er nu toch over om San Fransisco in de reis op te nemen, ook omdat we Yosimite natuurlijk 'om de hoek' van San Fransico ligt. Dan kunnen we ook nog een stukje kust (strand) meepakken.
Een overdaad aan rode rotsen is in elk geval niet de bedoeling :wink:

@Hans, heel mooi en handig die tabel, ook spreekt me erg aan dat je meerdere dagen steeds inplant. Zo willen we het inderdaad gaan doen, dan houd je de rust erin. Zeker voor de kinderen is ook een keer uitslapen en een middag bij het zwembad soms echt wel welkom.

Ik puzzel nog even verder, alle input is meer dan welkom!
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Bovenstaand schema met San Francisco en Yosemite erbij is dat dus niet te doen in 3 weken.

Vandaar ook mijn opmerking dat het vast niet gaat blijven bij deze ene reis naar west Amerika en kun je Californië niet koppelen met mijn schema.

Wil je wel naar Californië (Yosemite, SF, kustweg, etc..) en wat rust in het schema, zul je mijn schema compleet moeten laten voor wat het is.

Onderstaand nog een voorbeeldje
Ik heb het nog even in twee delen gedaan eentje naar San Diego een ander met het stukje naar de Grand CAnyon, maar dat zijn enkele forse ritten.
Bijlagen
Naamloos-17.png
Naamloos-17.png (14.73 KiB) 1793 keer bekeken
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou zoiets kunnen doen; wel San Francisco, maar geen LA, om toch wat rust te houden:

5-aug naar Las Vegas
6-aug Las Vegas - Death Valley
7-aug Death Valley - Mammoth Lakes
8-aug Mammoth Lakes - Yosemite
9-aug Yosemite
10-aug Yosemite
11-aug Yosemite - San Francisco
12-aug San Francisco
13-aug San Francisco - Monterey
14-aug Monterey - Pismo Beach
15-aug Pismo Beach - Needles
16-aug Needles - Grand Canyon
17-aug Grand Canyon
18-aug Grand Canyon - Page
19-aug Page
20-aug Page - Bryce
21-aug Bryce - Zion
22-aug Zion
23-aug Zion - Las Vegas
24-aug Las Vegas
25-aug Las Vegas

Goud pannen kan bijvoorbeeld in Columbia SHP, op weg van Yosemite naar SF. Wij deden dat in 2006, zie hier voor ons verslag.

Marianne
Lisa70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Lisa70 »

Nog een alternatief

5-aug naar Las Vegas
6-aug Las Vegas- Zion (Springdale)
7-aug Zion - Zion
8-aug Zion- Bryce
9 Bryce - Capitol Reef (via UT12)
10 Capitol Reef - Moab (via Goblin Vally State Park en LWHC)
11 Moab - Moab
12 Moab-moab
13 Moab - Monument Valley
14 Monument Valley - Grand Canyon
15 Grand Canyon - Grand Canyon
16 Grand Canyon - Barstow ( via R66 plaatsjes Seligman en Kingman) (drive Inn bioscoop)
17 Barstow - Sequoia
18 Sequoia - Sequoia
19 Sequoia - Yosemite
20 Yosemite - Yosemite
21 Yosemite - Mammoth Lakes (via Tioga pass, Mono Lake en Bodie)
22 Mammoth Lakes - Death Valley
23 Death Valley - Las Vegas
24 Las Vegas - las Vegas
25 Las Vegas

Zo zijn er weinig steden en niet alleen maar rode rotsen.

Groetjes Lisa
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Je keuze wordt reuze :thumbup: succes.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Na jullie reacties te hebben gelezen denken we er nu toch over om San Fransisco in de reis op te nemen, ook omdat we Yosimite natuurlijk 'om de hoek' van San Fransico ligt. Dan kunnen we ook nog een stukje kust (strand) meepakken.
Een overdaad aan rode rotsen is in elk geval niet de bedoeling :wink:
Hou er rekening mee dat rond SF en de kustroute er niet veel stranden zijn als je bv in Florida gewend bent en zeker qua stroming en kou het al helemaal anders is. De pacific is wat anders als de Atlantische oceaan. Grote kans dat je 's ochtends bv te maken krijgt met dikke mist. Verder is het inderdaad heel erg anders dan Florida. Je had het in een eerdere post over bv een villa. Dat kan wel, ze zijn er zelfs ook, maar dan kan je niet echt een rondreis maken. De afstanden zijn daarvoor gewoonweg te groot.

Met alleen maar natuur zou je in 3 weken overigens (zonder Yosemite) ook prima een rondje Vegas met Yellowstone kunnen maken, nog afwisselender.
Marchien1977
Amerika-ontdekker

Bedankt allemaal voor de reacties, veel om over na te denken!
@ Paul, rondje met Yellowstone, spreekt me ook enorm aan.
Keuzes keuzes...

Heel drukke week gehad, gaan nu maar weer eens flink wat reisverslagen lezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer