Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
Tja, ik snap ook niet waarom je de auto niet gewoon vol aflevert. Bij elke verhuurder is wel een benzinestation te vinden < 5 mijl, toch?
Waarom een dief van je eigen portemonnee zijn?
Roland
Waarom een dief van je eigen portemonnee zijn?
Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
gemak? ik heb voor die paar dollar (autoverhuurbenzineprijs - normalebenzineprijs = < 10) geen zin sochtend nog te tanken onderweg naar het vliegveld.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
MR.B schreef:Kan ik als Belg boeken via Hertz.es of Hertz.it ?
Ik krijg daar betere prijzen voor mijn autohuur deze zomer in Seattle.
Wij gebruiken de CDP Touring code : 504060 (zijn we ook lid van)
Op de belgische site hertz.be 03/08 tem 29/08 is het 1284,95 euro voor een Minivan, in .es of .it is het 'maar' 905,15 euro.![]()
Volgende verzekeringen zijn included :
Airport Concession Recovery Fee
Loss Damage Waiver
Tax
Liability Insurance Supplement
Vehicle licensing cost recovery
Customer Facility Charge
Energy Surcharge
MISCELLANEOUS TUF FEE
Unlimited Free Miles Included
Ik heb nu zelf ook enkele sites gecheckt om prijzen te vergelijken en bij vb; expedia zie ik nergens iets staan van extra verzekering, op rentalcars kan je een extra verzekering nemen.Hinko schreef:ja hoor!De benodigde verzekeringen dusLoss Damage Waiver & Liability Insurance Supplement
Soms zie ik dan iets staan van verzekeringen zonder eigen risisco, wil dat dan zeggen dat je geen franchise moet betalen als er iets mis gaat?
Ik heb al wat gegoogled maar door al die termijnen weet ik het op den duur niet meer :s.
Op wat moet ik juist allemaal leten voor autoverhuur in USA dat ik zeker een correcte verzekering heb.
Ik wil niet voor onaangename verassingen staan als ik de auto afhaal.
Of je nu boekt via Rentalcars of Expedia, je hebt altijd dezelfde verzekeringen.
Voor autohuur in de VS is het niet nodig om extra verzekeringen bij te nemen.
Heb je het eerste bericht van dit topic al doorgelezen? Daar staat een heldere omschrijving wat betreft verzekeringen en eigen risico.
Heb je het eerste bericht van dit topic al doorgelezen? Daar staat een heldere omschrijving wat betreft verzekeringen en eigen risico.
Wij zijn ons aan het oriënteren voor een huurauto 3 weken mei-juni 2017 (ophalen en terugbrengen bij LAX), het is de eerste keer dus ik merk dat ik door de bomen het bos niet meer zie... Alle tips hier zijn in ieder geval al helpend!
Misschien staat het antwoord op mijn vraag al ergens geschreven... dan sorry! maar als we op reis gaan volgend jaar ben ik 25 en mijn vriend is dan nog 24... We willen allebei rijden en hij zal voor het grootste deel bestuurder zijn. Ik zie nu op de sites rentalcars.com en expedia.nl nergens de optie staan om aan te geven dat slechts één van de 2 bestuurders jonger is dan 25. Kunnen jullie me daarmee helpen? Heeft iemand er ervaring mee, gaat dit veel extra geld kosten?
Wij willen graag een wat grotere, luxe auto. Welk model en welke verhuurder zouden jullie ons kunnen aanraden?
Misschien staat het antwoord op mijn vraag al ergens geschreven... dan sorry! maar als we op reis gaan volgend jaar ben ik 25 en mijn vriend is dan nog 24... We willen allebei rijden en hij zal voor het grootste deel bestuurder zijn. Ik zie nu op de sites rentalcars.com en expedia.nl nergens de optie staan om aan te geven dat slechts één van de 2 bestuurders jonger is dan 25. Kunnen jullie me daarmee helpen? Heeft iemand er ervaring mee, gaat dit veel extra geld kosten?
Wij willen graag een wat grotere, luxe auto. Welk model en welke verhuurder zouden jullie ons kunnen aanraden?
2017: rondreis Westkust
2019: New York
2019: New York
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Volgens mij moet je dezelfde leeftijdstoeslag betalen zo gauw één van de bestuurders onder 25 is. Je kunt die toeslag alleen vermijden door je vriend niet te laten rijden. En mijn (wellicht overbodig
) advies is dan om dat ook niet "stiekem" toch te doen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Dag mensen.
Een aantal vraagjes met mbt. autohuur.
Ik heb al veel gelezen op dit forum maar ik zie overal hogere bedragen dan dat ik zelf tegen kom bij EasyTerra, klopt het wel waar ik naar kijk?
Wij willen een auto gaan huren van 8 t/m 20 juni.
In Los Angeles ophalen, in San Fransisco afleveren.
Via https://www.easyterra.nl kom ik voor een Ford Focus op een bedrag van +- 300 euro totaal.
Klopt dat wel, of mis ik iets, ik heb voor deze gekozen op EasyTerra omdat er geen drop-off kosten worden gerekend.
Is er tevens iemand ervaring met de Ford focus, wij willen de achterbanken namelijk plat leggen om zo 2 koffers + rugtas erin te kunnen leggen, is dat te doen? ( wij reizen in totaal met 2 personen )
Een aantal vraagjes met mbt. autohuur.
Ik heb al veel gelezen op dit forum maar ik zie overal hogere bedragen dan dat ik zelf tegen kom bij EasyTerra, klopt het wel waar ik naar kijk?
Wij willen een auto gaan huren van 8 t/m 20 juni.
In Los Angeles ophalen, in San Fransisco afleveren.
Via https://www.easyterra.nl kom ik voor een Ford Focus op een bedrag van +- 300 euro totaal.
Klopt dat wel, of mis ik iets, ik heb voor deze gekozen op EasyTerra omdat er geen drop-off kosten worden gerekend.
Is er tevens iemand ervaring met de Ford focus, wij willen de achterbanken namelijk plat leggen om zo 2 koffers + rugtas erin te kunnen leggen, is dat te doen? ( wij reizen in totaal met 2 personen )
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Binnen Californië zijn er geen drop off kosten.
Als je Alamo pakt hoef je ook nog geen borg te betalen en kun je skip the counter doen.
Voor twee personen prima auto, hoe groter de auto hoe meer de benzinekosten.
Prijs vind ik ook prima.
Ps
Oeps!
Zie nu dat bij Alamo.co.uk wel dropoff kosten zijn.
Dit hebben wij nog nooit hoeven te betalen.
Als je Alamo pakt hoef je ook nog geen borg te betalen en kun je skip the counter doen.
Voor twee personen prima auto, hoe groter de auto hoe meer de benzinekosten.
Prijs vind ik ook prima.
Ps
Oeps!
Zie nu dat bij Alamo.co.uk wel dropoff kosten zijn.
Dit hebben wij nog nooit hoeven te betalen.
Een Ford Focus is in Europa een hatchback, in de VS rijden nagenoeg geen hatchbacks, dus de kans is (zeer) groot dat jouw huurauto een sedan zal zijn.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Ik weet dat er niet ver van de luchthaven een tankstation is dus wij gaan hem ook vol inleverenrmathijssen schreef:Of niet vol inleveren. Wij vullen hem zelf nooit af voordat we hem inleveren.

Maar bedankt voor de tip!
Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Bedankt voor de tip Hinko!Hinko schreef:Of je nu boekt via Rentalcars of Expedia, je hebt altijd dezelfde verzekeringen.
Ik had zelf al veel in de comments hier gelezen maar nog nooit de begin pagina

Dit "zonder eigen risico" wil dat dus zeggen dat als er iets met de wagen is dat ik niets moet betalen ofzo?
Ik vindt dat zo vaag precies, zit er dan geen addertje onder het gras?
Ik vindt dat zo vaag precies, zit er dan geen addertje onder het gras?
- bedeve
- Amerika-expert
"zonder eigen risico"
Het zijn ook geen makkelijke teksten.
De wereld is dan wel een stuk kleiner geworden, we vliegen zomaar overal heen, maar we krijgen ook steeds meer moeilijke begrippen om mee om te gaan.
Ik lees net dat ook op scholen dit probleem nu wordt herkend.
http://china2025.nl/chinees-op-school-m ... iet-erbij/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Bij autohuur in de meeste landen heb je na het afsluiten van de schade- en diefstalverzekering nog steeds een eigen risico. Dit is een bedrag dat je zelf moet betalen als er schade of diefstal is. Het bedrag varieert per land en maatschappij en is soms 300€ of wel 2000€.
In de Verenigde Staten is er na afsluiten schade- en diefstalverzekering geen eigen risico bij autohuur door buitenlanders.
Wat betreft verzekeringen moet je dus zorgen dat je schade- en diefstalverzekering hebt (CDW/LDW) en aansprakelijkheidsverzekering (SLI). Als je op de sites vermeld in het eerste bericht aangeeft dat je uit NL of BE komt, dan worden deze verzekering automatisch voorzien en zal prijs in £ of in € zijn.
In de Verenigde Staten is er na afsluiten schade- en diefstalverzekering geen eigen risico bij autohuur door buitenlanders.
Wat betreft verzekeringen moet je dus zorgen dat je schade- en diefstalverzekering hebt (CDW/LDW) en aansprakelijkheidsverzekering (SLI). Als je op de sites vermeld in het eerste bericht aangeeft dat je uit NL of BE komt, dan worden deze verzekering automatisch voorzien en zal prijs in £ of in € zijn.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- rmathijssen
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Let dan wel op de brandstofprijzen bij die pomp!Reny schreef:Ik weet dat er niet ver van de luchthaven een tankstation is dus wij gaan hem ook vol inleverenrmathijssen schreef:Of niet vol inleveren. Wij vullen hem zelf nooit af voordat we hem inleveren..
Maar bedankt voor de tip!
Gr.
Reny
Gisteren heb ik hier met opzet op gelet bij de pomp vlakbij het Car Rental Center in Miami: regular $3,79 per gallon. Dit is dus $1,50 meer dan de reguliere prijs in de buurt. En volgens mij ook meer (of gelijk aan) dan de prijs die de huur-toko rekent bij het navullen. Prijzen variëren fors in de USA, en ik heb het idee dat de pompen daar heel slim op inspelen dat toeristen hier niet altijd vanuit gaan.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Daarom gaf ik al aan om (geen idee of dat in dit topic was eigenlijk) op zo'n 5mijl van het vliegveld te tanken. Zoek bv met google maps eens op gas stations als je boven miami hangt, dan zie je vaak de rand vanaf waar het ineens explosief duurder wordt. Tank overigens ook weer niet te ver van het vliegveld, want dan kunnen ze alsnog extra kosten rekenen. Er zijn ook vliegvelden, zoals bv Denver waar je niet aan hogere tankkosten kunt ontkomen.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wat bedoel je? Via Gasbuddy - heat map lijken de prijzen in de buurt van DEN me toch normaal te zijn.Er zijn ook vliegvelden, zoals bv Denver waar je niet aan hogere tankkosten kunt ontkomen.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- Marco en Cindy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik heb in september nog getankt in de omgeving van Denver. Redelijk normale prijzen. De pomp net voor de luchthaven moet je uiteraard proberen te vermijden. Die zijn meestal wel wat duurder.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Goedemiddag,
Als ik het goed heb is het zo dat je als je ANWB lid bent recht hebt op 90 dagen "wegenwacht"hulp in Amerika, wat ik mij afvraag is, is het voldoende om alleen lid te zijn van de ANWB of moet je ook de wegenwachtservice voor Nederland hierbij afgesloten hebben?
Alvast bedankt.
Brigitte
Als ik het goed heb is het zo dat je als je ANWB lid bent recht hebt op 90 dagen "wegenwacht"hulp in Amerika, wat ik mij afvraag is, is het voldoende om alleen lid te zijn van de ANWB of moet je ook de wegenwachtservice voor Nederland hierbij afgesloten hebben?
Alvast bedankt.
Brigitte
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19900 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne