Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis PSVwally: korte zuidwesttrip

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis PSVwally: korte zuidwesttrip

Bericht door kalaman »

PSVwally schreef:Misschien omdat jij hier voornamelijk in de wintermaanden komt Rudi? Die silver reef road/oak grove road is een goed begaanbaar pad, voornamelijk grindkiezels.
Hierover ben ik nog het meest verbaasd. Dat moet dan toch echt helemaal nieuw zijn, want hier hebben wij nog nooit, ook niet afgelopen januari én februari (zie de 2 video's in onze recente blog), ook maar 1 kiezelstreentje gezien :? . Is die nu dan helemaal verhard tot aan de trailhead?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

ik zeg niet dat het helemaal verhard is he, maar een groot deel is grind en steen ja. Wat de kans op een lekke band wel kan vergroten.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De margerittaś zijn prima.
Het bier is niet te zuipen maar als je uit de Bavaria wereld komt is dat misschien anders
Die Marcos is bijzonder scheutig met zn drank. Denk dat het niet laat wordt vanavond haha. Jammer dat alles behalve wijn in plastic wordt geserveerd, maar de wodka, rum, whiskey en tequilla gaat hard. Man, hoe zuip je een beker pure tequilla weg, oehh. En in vegas betaal je daar 20+ dollar voor.

Ik begrijp niet helemaal wat je met 'dynamisch' Cima bedoelt. Dat is net als Essex een vervallen oord. Dat wasbordpad was iig prima te doen, bij het VC was alles (ook de toiletten) gesloten. Wel een rondgewandeld, leuk om eens te bekijken, had alleen meer zand verwacht dan alleen rotsen.

In Joshua Tree voor het eerst een grote ruzie in een NP meegemaakt. 'Vrienden' van de andere kant vd wereld vonden het niet nodig om achteraan aan te sluiten waar 10 mensen stonden te wachten om een foto te nemen en begonnen een 'professionele' fotosessie :blink: Met licht en van die grote bladen om het licht anders te laten vallen die je ook bij films wel ziet. Dat het halfnaakte mannelijke model dan ook nog in het oog van de skull rock kroop maakte het voor enkele amerikanen nodig om het met geduw op te lossen. Bij het volgende viewpoint kwam ik de groep weer tegen met bijna dezelfde reacties. Niet even wachten maar gewoon frontaal in beeld gaan staan en de rest moet maar wachten. Met weer vervelende reacties.
Voor mij was de lol er iig wel af en ik ben naar Indian Wells doorgereden.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Dynamisch Cima :geek: :lol: :lol: :lol:

Afgelopen week was in het VC de wx wel open en schoon.
Je hebt bij aankomst in Palm Desert je ritje wel gehad he .
Morgenochtend links naast Oasis waar je vanavond happy hour had wordt je ontbijtje naar wens samengesteld.
Naast het hotel is de Albertsons supermarkt en de Starbucks.
In het pand op de hoek zit de Panda Express.
Online bestellen kan; ze zijn exact op de aangegeven tijd klaar met je bestelling dus je kunt er op je gemakje heen lopen.
Have fun

PS.
Wat is het zwembad warm
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vanavond al panda express gehaald daar. Vind het zwembad overigens prima. Maar ben er alleen na 5-en in geweest.
Heb het ontbijt bij het Aria in Vegas overigens ook overgeslageven vanmorgen. Stond om 8u ruim 1.5u wachtrij :shock:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Eerste week. Veel gewandeld en gezien en veel gezond gegeten. Tweede week veel gereden en verder vooral veel gevreten en gezopen zo lijkt het wel. I'm loving it!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Perfect in balans .
Nog heel veel plerzier en denk er aan bij het inchecken dat je upper deck aanvinkt !
Je zult zien dat daar heel veelmensen niet aan denken.
Meestal nog ruimte genoeg en het ,maakt de vlucht zoveel beter.

Groeten vanaf de central coast waar het weer aan het omslaan is
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In SoCal ook een beetje. Nog geen regen, maar een dtuk koeler en meer wind
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Niet zoveel nieuws over je trip hier PSVWally, behalve enkele korte updates, je zult het wel naar je zin hebben!

Wij zijn gisteren weer terug gekomen van onze 10-daagse roadtrip in Zuid-Frankrijk. En ik moet zeggen dat het niet teleurgesteld heeft, ondanks dat we door jouw topic kort speelden met de California-gedachte :wink: We hebben het een beetje VS-roadtrip-stijl aangepakt - ik kan haast niet meer anders vrees ik, waar we ook komen!

We zijn gestart met 3 nachten in Nice. Daarna via een prachtige bergroute naar de Haute-Provence gereden. Enorm ruige bergen daar en de Gorge Du Verdon als stralend middelpunt van dit gebied. Ik heb een parasail-vlucht gemaakt aan de rand van de kloof en het meer waar de kloof in uit loopt. Spectaculair! In die Gorge leeft nog een enorme groep gieren, die precies toen we aan de rand stonden een showtje weggaven. Na 3 nachten in de bergen reden we door naar Aix-en-Provence. Echt een heerlijke stad. We hebben er wat geshopt en vooral genoten van de mooie straten en gevels. Een bezoek aan de oude woning en atelier van Cézanne was een hoogtepunt. Na Aix zijn we terug naar de kust gereden en hebben we 2 nachten in een hemels huis doorgebracht waar de eigenaren 5 suites in gemaakt hebben + een restaurantje.

De Franse keuken is deze trip een openbaring geweest voor mij. Ik dacht dat ik er niet van hield, maar het is een beetje uitgelopen op een trip vol culinaire hoogstandjes. Ik ben om!!! Midden in de bergen, in een gat met ongeveer 20 huizen, kwamen we terecht in een restaurant dat tegen een michelin-ster aanhikt. Maar die ster hebben ze nog niet en zodoende betaalden we 29 euro voor een 3-gangen menu. Nog voor de eerste gang hadden we al 4 amuses op. Alles was fantastisch :shock: En zo hebben we meer van die culinaire verassingen gehad. We zijn teruggekomen met een fles wijn, een kilo aan bijzondere kaasjes, paté's, een stuk gedroogde ham en zelfs (!) een blikje foie grass (hierna nooit meer eten :o ).

Nadelen tov een roadtrip door de VS: De idioot smalle wegen op de meeste plekken en de drukte op de wegen in met name de kustgebieden. De verlaten dorpen. Het is gewoon niet gezellig om een mooi dorp binnen te wandelen waar net 1 kleine supermarkt en 1 terras geopend zijn en het verder uitgestorven is. En tot slot de prijzen van eten. De goede maaltijden die we hebben gehad waren qua prijs-kwaliteit verhouding dik in orde, maar even een hap tussendoor in de middag is toch al gauw flink aan de prijs.
Voordelen: De Fransen hebben het begrip hospitality nog net op een hoger niveau weten te tillen dan de Amerikanen. Dat merk je vooral als je in iets betere restaurants of hotelletjes komt. De kwaliteit van het eten is gemiddeld genomen hoger en zeker weten gezonder en iedereen geniet van een lange zit aan tafel. Dat is toch typerend voor de Franse cultuur. Tot slot de korte reistijd. Heerlijk om in de middag op het vliegtuig te stappen en 's avonds al in het hart van de stad aan een 3-gangen diner te zitten :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Gisteren bij the whaler in Venice gegeten...koste me een rib uit mn lijf haha. Maar wel prima eten.
De Franse keuken is inderdaad wel wat anders dan de Amerikaanse, als die behalve misschien wat vleesgerechten wel een eigen keuken hebben.

Ik heb in dit topic weinig updates geplaatst dat klopt. Maar het vliegt voorbij zo'n trip en dat is altijd zo jammer. Nu heerlijk in mn cabana B&B in Venice en ondanks dat het frisjes is, prima te doen. Ik zie door een kier dat het ontbijt al gemaakt wordt en dat ziet er prima uit. Alleen is het ontbijt pas tussen 9 en 1030 en het is pas 8uur. De vrees is hier dat ook in LA airbnb aan banden wordt gelegd en dat zullen deze mensen goed gaan merken als ze nog maar een half jaar mogen 'verhuren'. Maar er zijn hier dan ook teveel mensen die van bnb hun core bussiness hebben gemaakt.
Ik zit hier helaas in een weerdip, waardoor het slechts 20 graden is, de afgelopen weken en vanaf volgende week donderdag gaat het weer 8-10 graden warmer zijn. Het is nu een graad of 14 en dat voel ik wel nu ik 'buiten' lig. Wel heerlijk, dat glamping gevoel haha.

In het kort:
Dag 1, reisdag en daarna nog bijna 3u naar Bakersfield gereden. Tussen Hollywood en Santa Clarita/Valencia deed ineens iemand het licht uit en werd het echt heel snel donker. Ik vind het dan eigenlijk niet verstandig om nog zo'n afstand af te leggen na zo'n reis. In de zomermaanden is het langer licht en vind ik het al wat anders overigens.
Dag 2, naar Sequoia. Eigenlijk de bekende highlights wel gedaan. Niet echt toegekomen aan Kings Canyon door de vroege duisternis en vrieskou
Dag 3, eerst 's ochtends wat ontdooit, daarna naar en door Sequoia NF gereden. Onder andere de trail of the 100 Giants gedaan en wat B wegen gereden. Daarna door naar Lake Isabella. Overnacht in het corral creek resort in de middle of nowhere (prima plek overigens mits je je eigen ontbijt bij hebt).
Dag 4, Via de Sherman pass road naar Lone Pine. Voor wie geen tioga road kan rijden misschien een leuke omweg. Het is wel een uitdagende bochtige route, dus met de 69mijl ben je wel een paar uur zoet. Vooral het begin en het einde zijn prachtig. Buiten Lone Pine een deel van de Mt Whitney trail gelopen bij de portal. Alalbama Hills ben ik door een filmfestival niet aan toe gekomen. Gekkenhuis qua drukte in dit dorp.
Dag 5, Via Death Valley naar Valley of Fire. In DV eigenlijk niet gestopt en ik moest via Vegas, omdat een camera was gesneuveld. In Valley of fire veel van de highlights gezien. Dit zou eigenlijk wel een NP mogen worden vind ik. Ook hier, door een festival bij de snelwegafslag toch wat tijd verloren en het was alweer donker toen ik in St. George aankwam. En dat was niet door het uur tijdverschil ;)
Dag 6, Yant Flat aangedaan. Zand/grindpad was op de meeste plekken prima begaanbaar en kon er grotendeels zeker 30mph rijden. De wandeling erheen stelt verder weinig voor, goed aangegeven en begaanbaar pad. Daar bijna een uur rondgekeken en weer terug naar Vegas.
Dag 7, what happens in Vegas stays in Vegas.
Dag 8, Vanwege een 1.5u wachtrij om 730 in de ochtend geen gebruik gemaakt van het gratis ontbijt in het aria. Dus onderweg bij een hotel in Primm ontbeten. Daarna door de mojave woestijn en hole in the wall richting route66, en zo via Amboy naar Joshua Tree NP. Daar mn eerste echte parkruzie aanschouwd. Laat ik het maar houden op voordringen om een fotoshoot te kunnen maken. En die mensen dan verderop nogmaals tegenkomen met dezelfde manieren. Dus snel voor gezien gehouden en naar palm desert gereden. Embassy Suites ,ik noem het een aanrader als het zo goedkoop blijft.
Dag9, rondje Anza Borrego SP/Salton Sea. Anza Borrego is prachtig, daar kan je makkelijk een volle dag voor uittrekken. Ik heb dat dus niet gedaan en vond de Salton Sea erg tegenvallen. Vooral ook omdat de lucht op sommige plekken niet te harden was. Volgens de locals was het deze maand erger dan de rest van het jaar overigens. Daarna mn auto door de border patrol nog even helemaal doorzocht of ik geen immigranten meesmokkelde.
Overigens was ik blij dat ik mn paspoort bij me had. Normaal laat ik die altijd in het hotel achter, toevallig deze dag niet, maar ze vroegen er specifiek naar.
Dag 10, door de bergen naar de kust. En via de PCH1 door naar Long Beach en zo verder naar Venice. Prachtige rit weer. En nu dus in mn cabana bij mensen in de achtertuin op 5min lopen van het strand van venice en marina del rey.

tot zo ver
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nou, vanaf Lax een laatste bericht. Heb niet echt tijd gehad en genomen om mn blog te updaten, maar dat komt de komende dagen wel. Ben wel benieuwd want ze hebben me gereseat naar stoel 95K en op seatguru is die niet al te best zie ik nu... maargoed, wel beenruimte.

Jammer dat ik net nu het beter weer wordt moet gaan, maar was weer een prachtige trip. Nu weer even sparen....
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

He daar heb ik in maart 2015 gezeten
Er is geen raampje, je kunt niet wuiven.
Hoe lang je ook bent; je kunt je benen strekken.
Voor 5 rijen een eigen catering, in een besloten ruimte, om te plassen moet je even het hekje open doen en het trapje aflopen.
Kon minder zeggen wij in Groningen.

Fijne vlucht. !
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Opstijgen ging met nogal veel links,rechts, op en neer bewegingen net boven de grond. Zodanig dat er mensen begonnen te schreeuwen :roll: Qua landing nog nooit zo zacht meegemaakt denk ik.
Overigens had mijn stoel itt wat op seatguru staat wel on demand tv en zelfs usb en laptop aansluitingen. Prima vlucht en met nog geen 10u heeft Lufthansa goed gas gegeven. Dus goede tip om daar te gaan zitten. Overigens kon ik die stoelen bij het online inchecken niet zelf kiezen, maar waren ze dus wel vrij
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Leuk om te lezen Paul! Verassend he, hoeveel je uit een korte roadtrip kunt halen? Ik begin tot de mening te komen dat je uit een korte roadtrip net zoveel bevrediging haalt als uit een trip van 3 weken of meer. In zo'n lange reis krijg je altijd wel zo'n punt dat je even genoeg indrukken hebt gehad en je energielevel om overal van te genieten wat afzwakt. Tijdens zo'n korte trip heb je dat niet en kom je met hetzelfde gevoel thuis als na een lange trip.

Onze rondreis door het Zuid Oosten in 2014 was 17 dagen. Onze reis door Frankrijk 10. Bij beiden kwam ik met dat gevoel thuis. En nog een ander voordeel: als je minder vakantiedagen opgebruikt bij 1 vakantie, blijft er meer ruimte over voor nog meer reizen tijdens het jaar :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Haha. In mijn geval was het vooral de eerste week veel
op pad en zaken doen en de 2e week veel meer relaxed, minder plannen en alles er weer aanvreten wat er afgegaan was in de eerste week haha.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

In Frankrijk hebben we doorlopend veel gevreten! Al die wijn en die 3-of meer-gangenmenu's tikken aan. Ik ben nog niet op de weegschaal durven gaan staan :lol:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Meer dan een maand na terugkomst ben ik maar eens begonnen om alle foto's en video's te ordenen en om alles te updaten.

Een korte teaser van Zuidwestreis numero 3 met, op Griffith Observatory in LA na, voor mij allemaal nieuwe bezienswaardigheden.

[youtube]IJ3UxyKXaFU[/youtube]
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Mooi filmpje Paul, leuk al die herkenbare plekjes :thumbup:
Sassya
Amerikakenner