Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ervaringen met wijzigen vlucht (BA/budgetair)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

ervaringen met wijzigen vlucht (BA/budgetair)

Bericht door Tipsy_1 »

Hallo,
voor onze reis in oktober heb ik heel goede tickets geboekt al een tijdje terug (uitgevoerd door british airways, geboekt bij Budgetair).
Ik ga er altijd van uit dat vliegtickets niet geannuleerd of gewijzigd kunnen worden.

Echter, ik zal allicht mijn data van de reis moeten veranderen (gelukkig een positieve reden, een opportuniteit op het werk, hopelijk spoedig bevestigd) zijnde een dikke week opschuiven.

Ik ging er vanuit dat ik dan gewoon weer opnieuw op ticket jacht moest gaan.

Maar als ik nu op budgetair ga kijken vind ik het volgende:

Vluchtdatum wijzigen
We helpen je graag
Hoe werkt het?
We zoeken voor jou een vlucht op een andere datum met behoud van airline, tijdstip, vertrek- en aankomstluchthaven.
Binnen 2 dagen ontvang je via e-mail ons voorstel incl. kosten. (Vertrek je binnen 4 dagen of is je boeking vandaag gemaakt? Bel ons dan voor je wijziging)
Je betaalt pas als je akkoord bent met de kosten.
Kies gewenste datum
Het wijzigen van een vliegticket kost veel tijd. Daarom reken wij € 55 administratiekosten per ticket. Daarnaast brengt de airline ook kosten in rekening.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het klinkt goed maar is het niet duurder dan gewoon opnieuw boeken? Ik neem aan dat ik mij tot niets verplicht als ik de kosten "aanvraag".

bedankt voor advies over dit topic :thumbup:
mtl
Amerika-expert

Re: ervaringen met wijzigen vlucht (BA/budgetair)

Bericht door mtl »

Ik heb er geen ervaring mee maar het komt er gewoon op neer dat er voor wijzigen bijbetaald moet worden. Behalve de administratiekosten waarschijnlijk ook het prijsverschil als het ticket op jouw gewenste dag duurder is. Of je ticket geannuleerd kan worden met terugbetaling hangt af van de voorwaarden waarop je geboekt hebt.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

het hangt inderdaad van de voorwaarden van je boeking af .... als je slechts 55 euro bij hoeft te betalen voor een wijziging, zou ik daar blij mee zijn ... over het algemeen geldt: hoe goedkoper het ticket, hoe minder service bij wijzigingen en/of annuleringen ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Simonrio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Simonrio »

Hangt van je boekingsvoorwaarde en luchtvaartmaatschappij af.

"Daarnaast brengt de airline ook kosten in rekening."

Dit kan dus de kosten van het volledige ticket zijn. Enige manier om hier achter te komen is contact te leggen met budgetair of de luchtvaartmaatschappij.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tipsy_1 schreef:Je betaalt pas als je akkoord bent met de kosten.
Dit zinnetje...

Volgens mij kan het heel goed uitgelegd worden als 100% annuleringskosten oude ticket en de prijs van een nieuw ticket (plus € 55 administratiekosten).

Reken je dus niet te snel rijk met deze 'mooie service' van ze. :P

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ja dat verwacht ik ook eigenlijk. ik kan maar hopen he. Ben nog niet zeker dat ik de datums moet veranderen.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebven een aantal jaren geleden wel eens tickets gewijzigd die via vliegtickets.nl geboekt waren. In ons geval (2x gedaan zelfs) ging het alleen om de terugreis. Kosten wareb te overzien, ik meen rond de 200 eur per ticket plus die vaste kosten. In elk geval goedkoper dan nieuwe tickets. Maar het hangt er maar net vanaf wat het prijsverschil is tussen de oude en nwe tickets.
Terug in Texas!
Duklo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Duklo »

Toevallig deze week telefonisch contact gehad met BudgetAir omdat ik wilde informeren naar de mogelijkheid om iets te wijzigen aan onze heenreis (met BA). Ja hoor mevrouw, € 55,00 per ticket voor ons (BudgetAir) plus € 180,00 per ticket voor de luchtvaartmaatschappij, zijnde wijzigingskosten en dan natuurlijk nog het prijsverschil tussen de huidige reis en de nieuwe reis.

In ons geval wilde ik de vlucht LAX-LAS laten vervallen of er LAX-SFO van maken. Wat ze feitelijk doen is de reis helemaal annuleren en er een nieuwe reis van maken. Daar brengen ze dan het reeds betaalde bedrag op in mindering. Kortom, ik kwam 4 personen op €235,00 per ticket en daar kwam het prijsverschil nog bij. Aan de ene kant wel logisch, maar dat kan dus nog flink in de papieren lopen. "Dank voor de info mevrouw, we laten het maar zo."
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Je kunt natuurlijk altijd wachten op een wijziging van de kant van de maatschappij. Dit gebeurt zeer regelmatig (is onze ervaring) en op deze manier hebben we vaker de vluchten kunnen krijgen die we eigenlijk hadden willen boeken maar die veel duurder waren. Zo ook met onze vluchten van afgelopen februari. Air France kwam weer met een wijziging en ik had natuurlijk wel mijn huiswerk gedaan en vluchten gevonden die ons goed/beter uitkwamen. Zo hadden we ineens een extra vakantiedag. AF kwam met een alternatief waarbij we rond middernacht zouden aankomen. Dat wilden we niet en wij gaven ze de optie om ons een dag eerder te laten vliegen op een, voor ons, hele mooie tijd.
Twee jaar geleden kregen we op deze manier ook de door ons gewenste vluchten door een wijziging van BA.
Ze geven zo vaak wijzigingen door met een alternatieve vlucht die meestal ten nadele is. Dus, goed voorbereiden door zelf alternatieve vluchten te zoeken op hun website. Even bellen en niks accepteren als je het er niet mee eens bent.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Om voort te gaan op de laatste comment: de vlucht is gewijzigd - terug vlucht Londen-Brussel is met ongeveer 2 u verlaat.
Maar ik neem aan dat dit niet volstaat om te proberen om mijn vliegticket prijs terug te krijgen
(ik heb inmiddels herboekt bij een andere maatschappij)

vraag is namelijk of ik ga annuleren (zal wel kosten veroorzaken maar hopelijk krijg ik geld van taxen terug) of dat het een no -show wordt...
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Gewoon vragen. Nee heb je en ja kan je krijgen.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb het gevraagd hoor maar ik vertrouw ze niet erg ;-)
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb antwoord gehad van budgetair:
Het klopt dat uw ticket tarief slechts 1 euro was en het overige bedrag van EUR 324,96 bestond uit belastingen, echter zijn vrijwel alle belastingen bij American Airlines niet restitueerbaar. De totale restitueerbare belastingen bedragen EUR 60,59 per persoon maar omdat onze administratiekosten EUR 55,00 per persoon bedragen, blijft er slechts EUR 5.59 over aan belasting restitutie.

Dus van meer dan 300 euro belasting krijg je maar 60 euro terug??? :evil: :evil: :evil:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer