Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kerst in New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Bennogr
Amerika-expert

Kerst in New York

Bericht door Bennogr »

Voor wie na Thanksgiving (donderdag 24 november) en voor het einde van 2016 in New York is: mijn plaatselijke krant biedt een overzicht van de beste etalages in Manhattan.

http://www.lohud.com/story/entertainmen ... /92456828/

Plus er zijn nog dingen als de modeltreinen in de Bronx Botanical Gardens (http://www.nybg.org/home/) en de versierde voortuinen in Carol Garden en andere Italiaanse wijken in Brooklyn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Kerst in New York

Bericht door meyem »

Die Bronx treinenshow heeft ook enkele avonden alleen voor volwassenen .... gezellig met lichtjes en zonder kinderen van de show kunnen genieten, waarvan de aankleding van de treinbanen vaak spectaculairder is dan de treinen zelf ...

Voor etalages gebruik ik deze plattegrond .... ik zit nog te dubben of ik jouw link ga bekijken, Benno, of dat ik me straks laat verrassen ..... :D

Naast etalages zijn er ook:
- een aantal kerstmarkten :Union Square; Bryant Park; Columbus Circle; Grand Central Terminal ... deze laatste is overdekt
- een aantal ijsbanen: Bryant Park; Rockefeller Center; Central Park.
- een fors aantal kerstbomen, waarvan die bij Rockefeller Center verreweg de grootste en meest bekende is. De boom wordt gedoneerd door iemand uit de staat New York, het gaat altijd om bomen die hun leeftijd wel bereikt hebben.
Kale plekken worden zeer vakkundig opgevuld.

Op de hoek van veel straten vind je collectanten van the Salvation Army, en sommigen maken er een swingende show van ...
De kerstsfeer in New York City is zooooo gezellig :reindeer: :santa: :reindeer:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Bedankt voor de leuke tips!
Sla ze even op, vertrek op 6 december! :) :clap:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

oh, superleuk vooruitzicht!
Benno had het over Carol Garden ... ik weet niet of het in dezelfde buurt ligt ... (ik was onderweg het te googlen toen ik weer werd afgeleid op de digitale snelweg), maar Dyker Heights in Brooklyn staat ook bekend om zijn overdadige kerstversiering.
Ik ben er vorig jaar geweest en wil dit jaar weer met mijn nichtje, want het is echt geweldig leuk om dat eens te zien.
Je moet de route even doornemen van tevoren (subway en bus), maar je kunt natuurlijk ook een lichtjestour doen, die komen hier ook langs ... echt de moeite waard.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Carol Garden is aan de F trein. Uitstappen op halte Carol Street. Ben er een tijd niet geweest (heb daar 30 jaar geleden gewoond), dus weet niet of het nog zo uitbundig is toen er nog veel Italianen in die buurt woonden (en de huren nog betaalbaar waren). Maar het is best een leuke buurt op zichzelf.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Interessant, ik zit in LIC en kan ook de G trein nemen zie ik naar Brooklyn, was ik sowieso van plan omdat ik wedstrijd van Nets ga bijwonen, het is maar een paar haltes verder zie ik dan het stadion.
Vanaf wanneer zijn de meeste tuinen versierd? Na Thanksgiving meteen?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Wat Dyker Heights betreft vind je hier wat meer informatie.
Ik weet niet precies wanneer ze beginnen, maar het zal inderdaad niet heel ver na Thanksgiving zijn .... (mensen daar mopperen net als wij wanneer anderen te vroeg beginnen met de versiering .... daar houdt men TG aan als startpunt zoals velen hier Sinterklaas voor vinden gaan). Tijdens jullie reis is het zeker al in vol ornaat ...

Als richtlijn heb ik op mijn itinerary dit staan: tussen 11 - 13 Ave en 83 - 86 street

Zelf heb ik nu ook de buslijnen van Brooklyn op mijn Samsung gezet, want terug een halte vinden bleek moeilijk ..... de versiering is zo overweldigend, ik had lukraak wat straten langs gewandeld toen ik plots merkte dat het bijna middernacht was ... ik heb nog een stuk naar de subway moeten lopen, dat adres wist ik gelukkig nog wel .... nu kunnen we naar de busstraat lopen, dat scheelt een stuk :lol: (de bus rijdt op 86 street .... en er zijn 2 subway haltes waar je uit kunt kiezen
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gijsje
Amerika-ontdekker

Bericht door Gijsje »

Hi Meyem,

Zelf ga ik van 14 t/m 21 december voor de tweede keer naar NY. Dyker Heights staat zeker ook op mijn lijst. Aangezien jij er al eerder geweest bent, is het een beetje zelf te doen zonder georganiseerde tour?

Als ik kijk naar de straten die je aangeeft zijn het behoorlijk wat meter die je aflegt, of lijkt dit maar zo? We zullen er maar vast een paar uurtjes voor uittrekken denk ik zo :)
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Bedankt voor je link Meyem. Eens kijken of en hoe we dit inplannen.
Het worden volle dagen. We zijn er van dinsdag tot en met zondag. Zoveel zin in.
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

De schaatsbanen bij Bryant Park en Rockefeller Center waren begin deze maand alweer open. Was erg leuk om te zien, de vorige keren dat ik in NYC was, was het terras.

Maar toch, schaatsen met 20 graden.... Die combinatie had ik drie weken geleden.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Gijsje schreef:Hi Meyem,
... is het een beetje zelf te doen zonder georganiseerde tour?
Als ik kijk naar de straten die je aangeeft zijn het behoorlijk wat meter die je aflegt, of lijkt dit maar zo?
Ik vond het wel te doen .... even moeilijk om in het donker je bestemming te vinden .... want als je uit de subwayhalte stapt, zie je er niets van en de buurt is uiteraard onbekend. Maar als je het eenmaal gevonden hebt, is het heel verslavend ... en je bent zeker niet de enige die er rondloopt met een camera ...
Dat wist ik, dus ik was expres wat later gegaan en was ongeveer 21 uur ter plekke ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Hinko schreef:Bedankt voor je link Meyem. Eens kijken of en hoe we dit inplannen.
Het worden volle dagen. We zijn er van dinsdag tot en met zondag. Zoveel zin in.
Ja, een tripje Big Apple zit bij mij ook altijd binnen de kortste tijd volgepland .. :lol: ... is het de eerste keer dat jullie gaan? Op vrijdagavond is The Morgan Library, vlakbij Bryant Park, gratis toegankelijk vanaf 19 uur .... persoonlijk vind ik het pand erg leuk om te bezoeken ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Nee het is onze tweede keer wel de eerste keer rondom kerst.
We gaan ook nog naar The Rockettes in de Radio City Music Hall.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

o ja, dat is best indrukwekkend om te zien .... dat is echt een giga groot theater ... ik heb er ook over zitten dubben, maar aan de andere kant heb ik toch al weer teveel geboekt, dus ik mag niet meer van mezelf ....

Als ik jullie zie lopen, zal ik zwaaien :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Een leuk boek over Xmas in New York. Je kunt er wat in bladeren door op de afbeelding te klikken.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

oh, en Hinko, 10 december wordt de jaarlijkse Santacon gehouden ... helaas komen wij daar net te laat voor aan ...
Veel mensen gaan de stad in verkleed als Santa of als iets anders dat met kerst te maken heeft ... heel grappig om te zien:
SantaconNYC
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

oh crap.
Carlijn heeft al speciale kerst oorbellen in huis :crazy:
Die gaat helemaal los die week. Maar bedankt voor de "tip", of waarschuwing in mijn geval :P :mrgreen:
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ik haak ook ff in. Wij gaan van 19-25 December naar NY. Al eerder geweest maar ook voor ons 1e keer met kerst.
Weten jullie of er nog wat open is qua restaurants op kerstavond? Heb al wat op internet gezocht maar kom alleen vrij dure restaurants tegen.
Keek ook bij restaurants zoals TGI en Outback maar er staat niks op de site of ze open of dicht zijn die dag.
1e kerstdag vliegen we om 18.00 uur weer naar huis.
Wat zouden we die dag nog kunnen doen? Waarschijnlijk is dan ook veel dicht. Zat zelf te denken aan de schaatsbaan in Bryantpark.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gast

Bericht door Gast »

Chinese restaurants zijn vaak gewoon open. :thumbup:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

hier vind je een lijst van restaurants die open zijn op de dag van je keuze (en het zijn zeker niet de enige restaurants ...):
http://www.opentable.com/promo.aspx?pid=6&m=8
Met name de duurdere/bekendere restaurants zullen wel snel volgeboekt zijn.

Bryant Park Winter Village is gewoon open op eerste kerstdag:
http://wintervillage.org/visit/hours

Verder zul je het een beetje per interesse moeten bekijken.
De websites van attracties vermelden wel welke dagen ze gesloten zijn.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer