Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kamperen met tent en electriciteit

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Kamperen met tent en electriciteit

Bericht door FamMandersGoesUSA »

We willen volgend jaar gaan kamperen met een tent en een rondje Las Vegas - Yellowstone - GC - Las Vegas doen. Soms zullen we wat primitiever kamperen in de parken en soms wat luxer op campings met zwembad ivm de kids.
Als we in Europa gaan kamperen dan hebben we een lange electriciteits kabel met universele stekker die we overal op van die verzamelpunten in een kastje pluggen en voila je hebt stroom. Bestaat zoiets ook in Amerika? En dan bedoel ik niet in de parken maar juist op die andere campings. Ik heb nl het idee dat de tent sites daar ook zonder stroom zijn...?

We willen op de eerste dag in een grote Wallmart alles kopen wat we nodig hebben om te kamperen, zouden ze daar dan ook zo'n lange electr kabel hebben en weten jullie of er dan ook zo'n universele stekker op moet zitten of is een "normale verlengkabel" met Amerikaanse stekker eraan voldoende?

Alvast dank voor het meedenken! :)
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Kamperen met tent en electriciteit

Bericht door michelly »

Vaak kun je op commerciële campgrounds kiezen of je een plek met stroom wilt. Maar soms heb je ook aparte tent area's. Wij hebben tijdens onze eerste trip een paar keer stroom gehad. Daar moesten we toen extra voor betalen. Volgens mij hebben we dat op 2 campings gebruikt en daarna alleen nog maar plekken zonder stroom genomen of gewoon niet gebruikt wegens niet nodig. Waar wil je stroom voor gebruiken? Alleen voor je apparatuur opladen?
FamMandersGoesUSA
Amerikafan

Ja het is met name voor de apparatuur en voor de koelbox als we ergens wat langer blijven. En we vroegen ons dus af wat je daarvoor dan moet aanschaffen zoals een lange kabel etc.
Ik heb ook je topic gelezen over een omvormer dus die gaan we denk ik zowiezo maar aanschaffen! Ik weet alleen nog niet zo goed waar ik dan op moet letten bij de aanschaf!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Als je een omvormer hebt zou ik me verder niet druk maken over stroom. Een koelbox kun je gewoon vullen met ijsblokjes.
Maar dat is onze manier van reizen. Doe vooral wat je zelf prettig vindt :wink:
Anne-Marie86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anne-Marie86 »

Wij hebben deze zomer ook veel gekampeerd (zie onderschrift voor het reisverslag), op 1 plek na alles zonder elektriciteit.
De kosten voor een plek met stroom vond ik best hoog, in vergelijking met de plekken zonder stroom.
Wij hebben een goede lantaarn op batterijen gekocht, koelbox ook om de 2-3 dagen met nieuwe ijsblokjes gevuld en een goede powerbank aangeschaft om je tablets, telefoons en camera op te laden. Je telefoon kun je ook in de auto opladen als je een USB-lader hebt die op de 12volt aansluiting past.
Om de 5-6 nachten zaten we in een hotel waar we alles weer oplaadden.
Twee keer hebben we het niet gered met de powerbank, toen hebben we een uurtje bij het toiletgebouw gezeten en in de wasruimte, waar we even het eea op konden laden.
Ons reisverslag van onze reis naar Amerika (zomer 2016) vind je op: http://bazannemarie.blogspot.nl/
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Wij laden ook het meeste op in de auto of in hotels. We hebben afgelopen jaar een lampje meegenomen op zonde-energie met ook een oplaadpunt voor een usb kabel. Werkt best goed :D

groetjes Monique
FamMandersGoesUSA
Amerikafan

Dank voor jullie reacties!
Ik ben jullie verslagen aan het doorlezen en heb al weer veel tips opgeschreven en lekker weg gedroomd bij dit fantastische vakantie land!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer