Het politieke forumdeel is gezien het aantal topics niet heel erg interessant bij de leden. Behalve rond verkiezingstijd, dan krijg je altijd wat meer reuring. Ik ben niet direct voor het sluiten van dit forumdeel, maar ik vind ook het geen meerwaarde voor dit forum. Ook omdat de meeste leden nog steeds in de Benelux wonen ipv in Amerika waar mensen er veel meer mee te maken hebben dan wij hier. Misschien dat het met deze president wat meer topics zal genereren, maar normaal gesproken zal het weer wegzakken. Maar in dit geval werden er alleen nog maar sentimentele opmerkingen, verwensingen, verwijten en beledigingen en zelfs racistische en discriminerende opmerkingen naar elkaar gemaakt. En daar is heel dit forum niet mee gediend lijkt mij. En op deze wijze heb ik het eerlijk gezegd nog niet eerder meegemaakt op dit forum. Dat het modteam dus meningen peilt is in deze prima. Wij hebben ook niet alle wijsheid altijd in pacht en misschien komt hier wel iemand met een topidee.
Hier even een voorbeeld hiervan.Zolang er duidelijkheid is over bepaalde zaken hoor je mij niet klagen. Maar als zaken vragen oproepen, tja, dan trek ik wel eens aan de bel...
Dit is een mooi voorbeeld. Er wordt vaak ellenlange verantwoording geëist, alsof we verplicht zijn deze te geven. Vervolgens ontstaan er discussies waar geen enkele moderator op zit te wachten en vaak eindigt dit in boze mensen en een rotsfeer. Welke keuze je ook maakt, er moet altijd verantwoording worden afgelegd bij sommige leden, aan beide kanten van de eerder genoemde 50%.
Ik maak de volgende melding in een topic tot het modteam het eens is over het hoe en wat, zullen alle 'nieuwe' topics over trump nog van dit forum worden verwijderd/verplaatst. De reacties:
-Verbieden is wel wat over de top lijkt me. Een slotje erop indien het mis gaat prima, maar op voorhand een topic over een specifieke persoon verbieden gaat wel wat ver
-Eigenlijk inderdaad wel raar om geen draadje over de president-elect te mogen starten in dit subforum, vind ik ook wel ...
-Er mag wat mij betreft ook wel een slotje op.
-Ik denk niet dat jij als TS kunt bepalen of op dit topic wel of geen slotje komt.
-Je zou een nieuw topic kunnen openen voor alles wat je leest en hoort over Trump, of je inhouden en het niet hier plaatsen.
-Dus je kunt je eigen topic starten hierover zodat daar de discussie weer los kan barsten.
-Tja, misschien dan maar tijdelijk een slotje op het gehele Amerikaanse Politieke sub-forum? Amerikaanse Politiek = Trump op dit moment dus als er niet meer over Trump gesproken mag worden kan dit sub-forum net zo goed gesloten worden.
Er wordt hier en zelfs in de verkiezingstopics wel eens gepraat over Geensteil. En ik denk dat dit forum daar zeker niet mee te vergelijken valt. Maar als ik dan reacties lees als 'je hoeft niet te reageren in bepaalde topics', of 'je bent niet verplicht om op de button verstuur te klikken' en dat je als Moderator gewoon je eigen verantwoordelijkheid moet kunnen nemen voor een beslissing en leden de beslissing van een mod moeten respecteren, dan zou het ook handig zijn als wat minder op de stoel van de mod wordt gezeten. Ook al hoef ik me niet te verantwoorden, soms wringt het echt wel eens....zoals in dit geval