Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Via welke site weblog?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Via welke site weblog?

Bericht door ingrid14 »

Ik speel altijd een beetje vals door de datum in elk afzonderlijk bericht aan te passen.
Bericht openen, dan zie je rechts 'instellingen berichten'
Bij gepubliceerd : er zijn 2 keuzes: automatisch of datum en tijd instellen
Hier kies ik dan 'datum en tijd instellen'
Voor mijn bericht van dag 1 neem ik dan bv 13.11.2016 - 23 u 48', het bericht van dag 2 wordt dan 13.11.2016 - 23 u 47', enz ...

Tijdens de reis doe ik dit niet omdat het altijd fijner is voor de volgers om het laatste nieuwe bericht dadelijk te zien staan.
Maar achteraf, als een soort dagboek, vind ik het wel handig als dag 1 vooraan staat.

Waarschijnlijk bestaat er een correctere manier om dit te doen (maar die heb ik nog niet gevonden)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
marrob
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door marrob »

Dank je voor de uitleg! Het is me op jouw manier gelukt :clap:
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

:thumbup:
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik gebruik blogger en Wordpress, ik krijg nu van Wordpress steeds mail dat mijn domeinnaam klaarstaat, laatste kans etc. etc.
Dit is zeker als je een betaalde site neemt, mijn eigen gratis sites zullen wel behouden blijven neem ik aan?? Heb de mails tijdens mijn vakantie gedelete dus niet intensief gelezen.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Ik heb een website die ik met Front Page bewerk. Als we op vakantie zijn zet ik ook altijd de laatste datum bovenaan. Als we thuis zijn dat zet ik de verslagjes op de "juiste volgorde" dus oud bovenaan. Zo zetten we het dan ook nog in Word en printen het verslag uit. Dat is dan ons naslagwerk en zo staat het in de boekenkast. Die lezen we dan ook nog vaak door.

Omdat wij ons verslag echt voor onszelf schrijven, mis ik niet een verwijzing naar de aparte dagen zeg maar, maar het grappige is, wanneer ik andere verslagen bekijk, dan vind ik het wel fijn als ik op route/dagen kan kijken, want dan lees ik vaak net die dagen die ik wil lezen :wink: .
De website wil ik als we volgend jaar naar het Westen gaan, gewoon elke dag schrijven (in Front Page), foto's doe ik dan thuis wel en on-line zetten doe ik ook pas thuis. We gaan 7 weken weg en dan wil ik niet te veel tijd besteden aan een verslag.

Ik heb me er ook wel eens in verdiept om via Wix, Jimdo, Wordpress etc. een verslag te maken, maar ik vind die te beperkt en veel ingewikkelder dan een eigen website hebben, maar dat zal wel aan mij liggen. :blink: Blogger vind ik weer wel handig.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Wow, ik wist niet dat Front Page nog bestond! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat gebruiken wij ook nog steeds :oops: :lol: (sinds 2005 :thumbup: )
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

EDIT: oh, ik geloof dat ik op een oud berichtje heb gereageerd ... *zucht* ik ben niet zo slim als ik eruit zie .... :roll:

Wat hierboven beschreven werd, en zo heb ik dat ook met een enkel blog gedaan: de invoerdatum van elke dat even veranderen. Dat kun je meest handmatig doen.

Dan maak je van dag 1 bijvoorbeeld 15 april, van dag 2 maak je 14 april en zo aflopend .....
En omdat de 'laatst' geschreven dag vooraan staat, wordt dat nu dus dag 1 ..... (ik hoop dat dit een beetje te volgen is ... :mrgreen: )

aansluitend op een ander onderwerp dat is aangetipt: Blijven blogs altijd online?
Ik ben er in het verleden twee kwijtgeraakt op de digitale snelweg ... gewoon helemaal verdwenen ...
Het ging om blogs via 'reismee.nl' en ook zij konden de blogs niet meer vinden ...

Een van de blogs heb ik uiteindelijk via https://web.archive.org/ teruggevonden en later alsnog een keer op reismee gezet .... daar was ik heel blij mee. (dat andere blog was niet belangrijk, gelukkig).

Ik zorg dat ik alle teksten zelf ook bewaar, zo wijs ben ik er wel van geworden ..... en aangezien ik een erfenis heb gehad, ik het mijn bedoeling om alle blogs straks in een boek om te zetten .... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

michelly schreef:Dat gebruiken wij ook nog steeds :oops: :lol: (sinds 2005 :thumbup: )
Wij werken nog steeds met een versie van 2003, want inderdaad, het bestaat niet meer. Kompozer is vergelijkbaar, die heb ik wel op m'n laptop gezet voor het geval mijn FP het niet meer doet. :thumbup:
jan_nl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jan_nl »

Ben ook nog zoekend naar een blog. Blogger heeft als nadeel dat elke lezer een google account nodig heeft, zeker als je niet een publiek blog wil hebben. Wellicht kijk ik nog wel naar de mogelijkheden bij Tioga. In 2006 hebben we een travelmessage gebruikt, maar daar ia al 2 jaar geen bericht bijgekomen. Mischien installeer ik wordpress wel op mijn NAS. Ook al eens een aparte besloten groep op facebook gebruikt, maar dat lijkt me nu niet zo handig. Een app op de telefoon lijkt me ook wel gandig inderdaad.
Nog maar eens verder zoeken.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Bij Blogger is er ook een mogelijkheid om zelf de personen op te geven die je blog kunnen lezen.
Bij instellingen - basis - bloglezers
Schermafbeelding 2016-11-26 om 20.12.33.jpg
Groetjes,

Ingrid
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

Ja, dat klopt. Maar volgens de faq moet je nog steeds een googe account hebben
mandy004
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door mandy004 »

Iriis schreef:Ik had eert waarbinnen.nu maar heb me nu verdiept in Wordpress.
Als je een beetje door comparateur mutuelle chien hebt hoe het werkt is dat ideaal.
Hallo,
Ik ben altijd vroeg me over hoe het gaat!
Maar nu denk ik dat ik weet wat te verwachten!
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

In het weekend eens naar reislogger.nl gekeken. Iemand daar ervaring mee? En met de betaalde versie?

Jan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

jan_nl schreef:Ben ook nog zoekend naar een blog. Blogger heeft als nadeel dat elke lezer een google account nodig heeft, zeker als je niet een publiek blog wil hebben.
Dat elke lezer en googleaccount nodig heeft is niet juist. Als je je blog niet publiek wilt maken wel, maar is dat een vereiste? Ik vind blogger wel heel prettig werken.
Ik ken reislogger.nl niet, heb je daar meer mogelijkheden?

Marianne
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

Tsja, ik (we) vind het niet publiek maken, vooral tijdens de reis belangrijk, vandaar dat blogger wat mij betreft afvalt. Blogger ziet er verder wel prima uit inderdaad.

Jan
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Al mijn volgers zijn verdwenen uit de volgers gadget(blogger blog, staat niet openbaar)
Er staat nu een google teken in.
Iemand een idee wat ik kan doen om de volgers weer zichtbaar te krijgen?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer