Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Florida, wat te doen?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Florida, wat te doen?
Ik heb het idee dat je zelf niet echt wilt. Annuleren die boel, zou ik zeggen.
Zelf zou ik in 12 dagen een prachtige roadtrip kunnen maken met verblijf op bv. 3 of 4 plekken, zodat je niet teveel hoeft te slepen met je koffers.
De Everglades en de Keys zijn prachtig! Plan bv. 3 dagen Naples, een paar dagen Fort Lauderdale en een paar dagen Keys. ( Marathon is goedkoper dan Key West)
Ik zou het wel weten!
Zelf zou ik in 12 dagen een prachtige roadtrip kunnen maken met verblijf op bv. 3 of 4 plekken, zodat je niet teveel hoeft te slepen met je koffers.
De Everglades en de Keys zijn prachtig! Plan bv. 3 dagen Naples, een paar dagen Fort Lauderdale en een paar dagen Keys. ( Marathon is goedkoper dan Key West)
Ik zou het wel weten!
Ik vraag me ook af of de prijzen die ik heb nu wel echt een goede aanbieding zijn;
retourvlucht AMS-Orlando / Miami-AMS: 459 euro (TUI comfort klasse met 25kg bagage)
autohuur premium full-size bij Alamo: 315 euro
Momenteel betalen we voor de hotels gemiddeld 130 euro per nacht.
retourvlucht AMS-Orlando / Miami-AMS: 459 euro (TUI comfort klasse met 25kg bagage)
Ik ben gewoon iemand die moeilijk kan beslissen. Zie evenveel positieve als negatieve punten. Keys spreken me niet echt aan, zie luchtfoto's die wel mooi zijn, maar verder zie ik niks dat me aanspreekt.Vito schreef:Ik heb het idee dat je zelf niet echt wilt. Annuleren die boel, zou ik zeggen.
Ik zou het wel weten!
Andere gebieden vind ik wel mooi, de bossen, wildlife. Ach ja, het zal wel annuleren worden omdat ik het niet aandurf te bevestigen.
Annuleren inderdaad! Men heeft je hier al heel wat tips en ideeën gegeven voor een leuke reis en als je het dan nog niet ziet zitten dan lijkt het me inderdaad het niet waard. De voorpret van een vakantie plannen kan soms nog wel leuker zijn dan de vakantie zelf. Gewoon een keertje gaan als je er meer zin in hebt/buiten het hoogseizoen.
Er zijn zeker wel zaken waar ik enthousiast van wordt, maar goed sommige dingen zoals de Keys spreken mij niet aan nee.
Wordt al de derde vakantie die ik ga annuleren dit jaar
Haat mezelf voor deze besluiteloosheid.
Wordt al de derde vakantie die ik ga annuleren dit jaar

Wat was de reden dat je de andere reizen hebt geannuleerd? Ik ben bang dat het dan niet ligt aan Florida, de hotel prijzen, het gesleep met koffers etc. Waar wordt je wel enthousiast van? Vermaak je je over het algemeen tijdens vakanties wel ook al had je er van te voren twijfels over?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Begrijp het toch niet zo goed. Alvorens ik een vakantie ergens boek, lees ik eerst uren, dagen, weken, ... zodat ik weet waar ik naartoe wil gaan. Ik probeer zoveel mogelijk info te krijgen op allerlei gebieden. Annuleren... is mij nog nooit overkomen. Misschien volgende keer niet zo snel beslissen.... Vind het ook eigenaardig dat je zomaar kan annuleren zonder reden en volgende maand is het al januari....
Reis naar Canada voor zomer 2017 heb ik geannuleerd omdat ik bang was dat het allemaal teveel van hetzelfde ging worden. Al een keer eerder in het gebied geweest echter toen maar paar dagen en nu was de planning twee weken in datzelfde gebied.
De tweede was Ierland, vanwege te duur voor wat ik er naar mijn gevoel voor terug kreeg, plus de kans op slecht weer. Dat was vorig jaar voor mij ook een domper in Noorwegen. Mooie natuur maar door het slechte weer ook veel niet gezien, wat voor velen hoogtepunten waren was voor ons 50 meter zicht in de regen en mist.
De tweede was Ierland, vanwege te duur voor wat ik er naar mijn gevoel voor terug kreeg, plus de kans op slecht weer. Dat was vorig jaar voor mij ook een domper in Noorwegen. Mooie natuur maar door het slechte weer ook veel niet gezien, wat voor velen hoogtepunten waren was voor ons 50 meter zicht in de regen en mist.
Heb pas vorige week geboekt, hotels en huurauto zijn sowieso tot 3 dagen voor aankomst te annuleren, de vlucht nog morgen uiterlijk. Is wel al betaald maar kosteloos te annuleren nog een dag.mie schreef:Begrijp het toch niet zo goed. Alvorens ik een vakantie ergens boek, lees ik eerst uren, dagen, weken, ... zodat ik weet waar ik naartoe wil gaan. Ik probeer zoveel mogelijk info te krijgen op allerlei gebieden. Annuleren... is mij nog nooit overkomen. Misschien volgende keer niet zo snel beslissen.... Vind het ook eigenaardig dat je zomaar kan annuleren zonder reden en volgende maand is het al januari....
Ja ik probeer al geruime tijd iets te vinden en dacht dat dit een scherpe aanbieding was en Florida stond al langer op ons "ooit eens naartoe" lijstje.
- Cindy1969
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Cancellen? Geen interessante natuur? Oh er is zoveel moois te ontdekken in Florida. Buiten de pretparken om dan (hou ik zelf niet van, op Seaworld na dan)
Heb niets toe te voegen aan wat oa Trails en Sunshine State al hebben gemeld. Ga gewoon, en laat je verrassen.
Ben zelf 5 keer naar Florida geweest, verbleef elke keer in Orlando omdat het goed te betalen is qua hotels, maar ook omdat het een prima uitvalsbasis voor de vele uitstapjes die er kunt doen, naar o.a. de vele Stateparks. Oh zo mooi allemaal!
En het weer kan echt prima zijn in die periode, heb vaak genoeg dagen van tegen de 30 graden gehad in januari/februari. Soms een wat "koudere" dag van ca 18 graden. Nog steeds prima!
Heb niets toe te voegen aan wat oa Trails en Sunshine State al hebben gemeld. Ga gewoon, en laat je verrassen.
Ben zelf 5 keer naar Florida geweest, verbleef elke keer in Orlando omdat het goed te betalen is qua hotels, maar ook omdat het een prima uitvalsbasis voor de vele uitstapjes die er kunt doen, naar o.a. de vele Stateparks. Oh zo mooi allemaal!
En het weer kan echt prima zijn in die periode, heb vaak genoeg dagen van tegen de 30 graden gehad in januari/februari. Soms een wat "koudere" dag van ca 18 graden. Nog steeds prima!
Iemand die kan inschatten of de door mij genoemde prijzen echt goede aanbiedingen zijn of dat ik altijd wel voor ongeveer dat geld kan reizen?
erikh schreef: retourvlucht AMS-Orlando / Miami-AMS: 459 euro (TUI comfort klasse met 25kg bagage)
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je zou eens kunnen kijken wat de prijs van TUI zou zijn voor een Fly+Drive ipv enkel de vlucht, misschien dat je dan nog net wat aantrekkelijker uitkomt. Maar verder lijken me het prima prijzen.
Je zou ook kunnen doen wat Vito schrijft en je iets meer focussen op het zuidelijke deel van Florida, dan blijven de afstanden wat kleiner. En kiezen voor 3 nachten per plek. Zelf zou ik het geen bezwaar vinden eens een dag wat meer uur in de auto door te brengen. Florida is vergeleken met het westen van de VS maar klein. Maar als ik jou was zou ik eerst maar eens bedenken wat je nu eigenlijk echt leuk vindt in een vakantie. Of wat je bedoeling was met deze specifieke reis, toen je boekte. Het klinkt alsof je, naast besluiteloosheid, een beetje last hebt van 'vakantieangst'. Je wilt wel graag, maar bent bang dat je het niet leuk gaat vinden.
De ene reis is de ander niet, sommige reizen maken meer indruk dan anderen. Maar het is toch gewoon leuk om uit elke reis het beste te halen? Voor mij is er eigenlijk maar 1 echte verstorende factor die m'n humeur kan verpesten, en dat is koud, slecht weer, dágen achter elkaar. En enorme armoede....daarom ga ik liever niet naar dat soort landen. Maar in de VS zit het al gauw goed toch? Je kunt er lekker eten, lekker shoppen, in Florida is het meestal mooi weer, de kusten zijn mooi, het binnenland hartstikke groen, het is lekker rijden op de wegen daar....Go with the flow! Ik ben jaloers, zou in januari ook wel een weekje naar de zon willen
Je zou ook kunnen doen wat Vito schrijft en je iets meer focussen op het zuidelijke deel van Florida, dan blijven de afstanden wat kleiner. En kiezen voor 3 nachten per plek. Zelf zou ik het geen bezwaar vinden eens een dag wat meer uur in de auto door te brengen. Florida is vergeleken met het westen van de VS maar klein. Maar als ik jou was zou ik eerst maar eens bedenken wat je nu eigenlijk echt leuk vindt in een vakantie. Of wat je bedoeling was met deze specifieke reis, toen je boekte. Het klinkt alsof je, naast besluiteloosheid, een beetje last hebt van 'vakantieangst'. Je wilt wel graag, maar bent bang dat je het niet leuk gaat vinden.
De ene reis is de ander niet, sommige reizen maken meer indruk dan anderen. Maar het is toch gewoon leuk om uit elke reis het beste te halen? Voor mij is er eigenlijk maar 1 echte verstorende factor die m'n humeur kan verpesten, en dat is koud, slecht weer, dágen achter elkaar. En enorme armoede....daarom ga ik liever niet naar dat soort landen. Maar in de VS zit het al gauw goed toch? Je kunt er lekker eten, lekker shoppen, in Florida is het meestal mooi weer, de kusten zijn mooi, het binnenland hartstikke groen, het is lekker rijden op de wegen daar....Go with the flow! Ik ben jaloers, zou in januari ook wel een weekje naar de zon willen

Heb toch maar gekozen om te annuleren. Had dit probleem eerder nooit. Bedankt voor alle tips en hulp.
- Cindy1969
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Als ik zo'n ticketprijs zie boek ik meteen!
Autohuur ook prima prijs. Hotels hadden veel goedkoper gekund, maar dat is net wat je wensen zijn. Ben zelf niet zo moeilijk, slaap er alleen maar,
en kwam met 40 euro per nacht prima uit. Heb de laatste keer een Airbnb verblijf geboekt, prima.
Jammer dat je hebt geannuleerd, gemiste kans. Maar anderzijds: als iets niet goed voelt, niet doen.
Autohuur ook prima prijs. Hotels hadden veel goedkoper gekund, maar dat is net wat je wensen zijn. Ben zelf niet zo moeilijk, slaap er alleen maar,
en kwam met 40 euro per nacht prima uit. Heb de laatste keer een Airbnb verblijf geboekt, prima.
Jammer dat je hebt geannuleerd, gemiste kans. Maar anderzijds: als iets niet goed voelt, niet doen.
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik herken het wel..... een klein beetje. Heb ooit eens op het punt gestaan een spotgoedkope citytrip naar Valencia te boeken, toch maar niet gedaan. Dacht ineens aan al het gedoe van het vliegen voor enkel 2,5 dag en al het geld dat je dan toch uitgeeft. In diezelfde periode een paar keer zo'n zelfde moment gehad, leuke trip voor weinig, toch niet boeken.
Als je een paar waanzinnige reizen hebt gehad ben je bang dat het daarna tegen gaat vallen. Of je denkt aan de beperkte vakantiedagen die je hebt en wilt daar het maximale uithalen.
Toch wil ik niet in die valkuil trappen en dat het erop uitdraait dat ik de rest van mijn leven me alleen senang zou voelen bij 1 en hetzelfde vakantieland en 1 en hetzelfde concept qua reis. Dus blijven we variëren, qua type vakanties maar ook qua bestemmingen. Ik ben er nu weer overheen, over dat gevoel.
Als je een paar waanzinnige reizen hebt gehad ben je bang dat het daarna tegen gaat vallen. Of je denkt aan de beperkte vakantiedagen die je hebt en wilt daar het maximale uithalen.
Toch wil ik niet in die valkuil trappen en dat het erop uitdraait dat ik de rest van mijn leven me alleen senang zou voelen bij 1 en hetzelfde vakantieland en 1 en hetzelfde concept qua reis. Dus blijven we variëren, qua type vakanties maar ook qua bestemmingen. Ik ben er nu weer overheen, over dat gevoel.
De allergoedkoopste hotels die ik vond waren alsnog 80 euro per nacht voor iets dat er oud en smerig uitzag.
Ja de prijs voor vlucht en auto waren geweldig. Jammer dat ik geen knopen kan doorhakken.
Ja de prijs voor vlucht en auto waren geweldig. Jammer dat ik geen knopen kan doorhakken.
Ik heb dat probleem met meer dingen. In mijn winkelmandje, uit mijn winkelmandje, er weer in en uit en in. Dan bestel ik en heb ik meteen daarna spijt.RiverCola schreef:Ik herken het wel..... een klein beetje. Heb ooit eens op het punt gestaan een spotgoedkope citytrip naar Valencia te boeken, toch maar niet gedaan. Dacht ineens aan al het gedoe van het vliegen voor enkel 2,5 dag en al het geld dat je dan toch uitgeeft. In diezelfde periode een paar keer zo'n zelfde moment gehad, leuke trip voor weinig, toch niet boeken.
Qua vakanties hebben we wel gevarieerd maar niets dat in de buurt komt van de vakanties naar noord Amerika. Ook Noorwegen niet.
In Amerika hadden we altijd goed weer, mooie wijdse gebieden en rustige wegen om er doorheen te rijden. We hebben daar inmiddels ruim 15.000 km afgelegd schat ik en nog nooit op dezelfde plaats terug geweest.
Ik denk dat er bij mij een beetje inzit dat als ik geen bergen zie het toch tegen gaat vallen. En ja ook de kosten. Voelt gek om 4000 euro uit te geven waar je maar zo kort over hebt nagedacht.
Vakantiedagen heb ik voor volgend jaar genoeg. Dit jaar 3 weken opgenomen en rond de kerst ook geen vrij meer.
Laatst gewijzigd door erikh op 07 dec 2016, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- RiverCola
- Amerika-expert
Wat staat er nu écht bovenaan je wishlist? Ben ik wel nieuwsgierig naar!
Nieuw Zeeland/Australië wellicht maar daar gaan we toch nooit komen. Kunnen niet zolang weg.
Verder heb ik eigenlijk niets meer dat ik moet zien. Denk dat als ik zou moeten kiezen ik nog een keer terug naar het Midwesten zou gaan.
Verder heb ik eigenlijk niets meer dat ik moet zien. Denk dat als ik zou moeten kiezen ik nog een keer terug naar het Midwesten zou gaan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Jammer hoor!
Maar je moet je er wel goed bij voelen.
Wij zijn zelf 5 x in het Westen en Canada geweest en ook 5 x in Florida.
De eerste keer vonden wij Florida echt tegen vallen maar dat was omdat we steeds aan het vergelijken waren met het Westen. En dat is gewoon niet eerlijk.
Florida is anders, niet spectaculair maar het mooie zit hem in andere dingen. Meer details om het zo te zeggen.
Nu gaan we al weer voor de zesde keer naar Florida, dus we zijn zo al vaker in FL geweest dan in de rest van de USA.
Als iemand me dit na de eerste keer had gezegd had ik degene hartelijk uitgelachen.
Maar je moet je er wel goed bij voelen.
Wij zijn zelf 5 x in het Westen en Canada geweest en ook 5 x in Florida.
De eerste keer vonden wij Florida echt tegen vallen maar dat was omdat we steeds aan het vergelijken waren met het Westen. En dat is gewoon niet eerlijk.
Florida is anders, niet spectaculair maar het mooie zit hem in andere dingen. Meer details om het zo te zeggen.
Nu gaan we al weer voor de zesde keer naar Florida, dus we zijn zo al vaker in FL geweest dan in de rest van de USA.
Als iemand me dit na de eerste keer had gezegd had ik degene hartelijk uitgelachen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4222 Weergaves
-
Laatste bericht door Vlinder72
-
- 29 Reacties