Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis 2017 - Florida, Lousianna, Texas en New Mexico

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Rondreis 2017 - Florida, Lousianna, Texas en New Mexico

Bericht door groennom »

Ik ben bezig mijn route te plannen voor komende zomer. We vertrekken en eindigen in Orlando, we sluiten af met 10 dagen in een villa in Davenport. We vertrekken op 7 juli 2017 en gaan terug op 7 augustus 2017. Een heerlijk vooruitzicht! Onze zoon zit vanaf januari een half jaar voor school in Bogota (Colombia) en vliegt om 7 juli naar Orlando. We vliegen met onze dochter vanaf Dusseldorf rechtstreeks naar Orlando.

De route is (eerste opzet):
  • Route

Dag Datum Start Einde Afstand (miles)
    1 07-07-17 Dusseldorf Orlando 0
    2 08-07-17 Orlando T allahassee 257
    3 09-07-17 Tallahassee Mobile 243
    4 10-07-17 Mobile New Orleans 145
    5 11-07-17 New Orleans LaFayette 137
    6 12-07-17 LaFayette Houston 217
    7 13-07-17 Houston Houston 0
    8 14-07-17 Houston San Antonio 197
    9 15-07-17 San Antonio Big Bend 378
    10 16-07-17 Big Bend Alpine 100
    11 17-07-17 Alpine Carlsbad 219
    12 18-07-17 Carlsbad Alamogordo 146
    13 19-07-17 Alamogordo Roswell 138
    14 20-07-17 Roswell Amarillo 244
    15 21-07-17 Amarillo Wichita Falls 225
    16 22-07-17 Wichita Falls Dallas 139
    17 23-07-17 Dallas Dallas 0
    18 24-07-17 Dallas Alexandria 305
    19 25-07-17 Alexandria Plaquemine 135
    20 26-07-17 Plaquemine Milton 283
    21 27-07-17 Milton Orlando 450
    22 28-07-17 Orlando Orlando
    23 29-07-17 Orlando Orlando
    24 30-07-17 Orlando Orlando
    25 31-07-17 Orlando Orlando
    26 01-08-17 Orlando Orlando
    27 02-08-17 Orlando Orlando
    28 03-08-17 Orlando Orlando
    29 04-08-17 Orlando Orlando
    30 05-08-17 Orlando Orlando
    31 06-08-17 Orlando Orlando
    32 07-08-17 Orlando Orlando
(Opmaak lukt niet zo, in txt ziet het er goed uit, als iemand tips heeft ;-) ).

Heeft iemand ervaring met een dergelijk route en zijn er misschien nog must sees in de buurt waar wij gaan komen?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Rondreis 2017 - Florida, Lousianna, Texas en New Mexico

Bericht door michelly »

Zo, dat is een pittig tempo. Ik houd wel van snelle routes maar deze zou voor mij toch wel iets te zijn. Bijv Big Bend, dat is een groot park en daar heb je een halve dag voor. Zou ik toch een beetje zonde vinden. Misschien kun je nog wat inspiratie opdoen in onze verslagen van 2014 en 2016.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wat jammer dat je zo gaat jagen. Wij zijn diverse keren in Florida geweest en afgelopen februari voor het eerst in de Panhandle. We hebben vanuit Orlando een prachtige trip gemaakt via de Atlantische kust omhoog tot net in Georgia en toen overgestoken naar Pensacola waar we langzaam terug zijn gereden naar Orlando. Ook even in Alabama geweest. In 2014 hebben we een kleine road trip gedaan vanaf Orlando langs de kust tot Savannah.
Het noorden van Florida is zeer de moeite waard en daar krijg je makkelijk een aantal weken gevuld.
Wij doen graag veel en zijn erg actief, maar ik moet er niet aan denken om alles alleen maar vanuit de auto te zien. Maar misschien vinden jullie dat wel prettig?
Wil je iets meer weten over het Noorden van Florida en de dagen naar Savannah, dan kun je dat op onze reisverslagen van 2016 en 2014 vinden.

Eerlijk gezegd denk ik dat jullie met deze afstanden niet eens tijd hebben voor de "must-sees"".
Laatst gewijzigd door Trails op 10 dec 2016, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, in mijn ogen is het ook alleen rijden met nauwelijks tijd om iets te zien. De enige plek waar je 2 nachten blijft is Houston, terwijl dat waarschijnlijk zo'n beetje de minst interessante plek is. Oh, zie nu dat je in Dallas ook 2 nachten blijft, tja, daar vind ik zelf ook niet zo bijzonder. Ik ben zelf nog niet in Big Bend geweest, maar het is wel een heel gebruikelijke bestemming hier vanuit Houston, maar dan toch zeker voor enkele dagen. Je ziet nu eigenlijk ook niets van San Antonio en de Hill Country, slaat Austin over. New Orleans is ook weinig tijd voor.
Ik neem aan dat de tickets al geboekt zijn, maar een one-way had me hier sowieso logischer geleken, eindigend in Orlando. Dat had je al heel veel reistijd gescheeld. Of eerst een rondje vanuit TX ofzo en dan doorvliegen naar Orlando.
Terug in Texas!
groennom
Amerikafan

Bericht door groennom »

Bedankt voor de reacties. Even wat context, zijn al een aantal maal in Florida geweest en ook een keer rondgetrokken door o.a. North en South carolina en Georgia. Ik ben bezig de reisverslagen te lezen en ga zeker kijken naar tempo. Als ik een update heb zal ik deze zeker plaatsen, ben ook blij met de feedback (de reden dat ik route ook plaats).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 2 tot 4 uur rijden niet direct een probleem vindt maar moet zeker niet vergeten ook tijd voor de must sees te hebben. Een volgende keer gaan we kijken naar de wat minder voor de hand liggende onderdelen.

In het zuid-westen zijn we ook 3 keer geweest (2012 geen reisverslag helaas), de eerste keer de highlights en daarna steeds minder voor de hand liggende plekken.

Tickets zijn inderdaad al geboekt, wat nog zou kunnen is om eerst de afstand naar het westen te rijden en dan terug te zakken. Dat zal meer tijd geven denk ik ....
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Ik denk dat 2 tot 4 uur rijden voor de meeste mensen geen probleem is, maar ik geloof dat je toch nog eens goed naar rijtijden en afstanden moet kijken. Als ik alleen al kijk naar San Antonio - Big Bend NP, dan zit je op 636 km, ruim 6 uur rijden. En zo heb je meer lange(re) afstanden. Als je onderweg toch de must sees wilt doen en ook beleven, dan heb je daar niet echt tijd voor. Maar goed, ieder z'n voorkeur zal ik maar zeggen.
Veel plezier!
groennom
Amerikafan

Bericht door groennom »

Ik ben inderdaad aan het kijken hoe ik het anders in kan passen. Ik kan zeker wat met de reacties, start is wel in Orlando. Ik zit te denken om in eerste instantie naar Big Bend te rijden in zo min mogelijk dagen en dan rustig afzakken. Als ik een alternatief heb zal ik deze posten.
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Ik heb net even jullie verslagen van het Westen bekeken/gelezen en wat een verschil met wat jullie nu willen doen. Ik zie dat jullie net zo'n wandelaars als wij zijn, veel kortere trails en lekker genieten van de natuur. Waarom willen jullie dit nu niet doen dan? Ik bedoel, pak alleen de Panhandle van Florida, daar zijn veel prachtige state parks met prachtige trails, niet te lang en erg mooi. Wat wij ook heel interessant vonden was de Naval Air station (met museum) in Pensacola. En die sneeuwwitte stranden, nog nergens anders gezien.

Jullie dag van Tampa naar Savannah is meer het tempo wat jullie voor de reis FL-LA-TX-NM hebben opstaan. En op die route (naar Savannah) zijn ontzettend mooie dingen te zien. Savannah viel jullie tegen, wij hebben daar eerst een bustourtje gedaan en toen lopend alles verkend, heel gezellig.

Ik wil alleen maar zeggen, wat een verschil van hoe jullie reizen, de ene keer veel ontdekken en de andere keer vooral afstanden afleggen.

Veel van de wandelingen die jullie in het westen hebben gedaan, gaan wij in september/oktober 2017 doen, dus dat was leuk om te lezen :thumbup:
groennom
Amerikafan

Bericht door groennom »

Ik zit inderdaad wat in dubio. Zie dat er veel mooie natuur is in en rond Texas, vandaag Big Bend, White sand dunes, Nationaal park Carlsbad Caverns, Guadalupe Mountains National Park en Palo Duro Canyon State Park. Dat trekt mij eigenlijk meer dan florida waar we al een aantal keer (zonder reisverslag) zijn geweest. Florida is vooral bedoeld om een aantal dagen "niet" te doen voor de kinderen en genieten van het mooie weer, zwemmen en winkelen.

Kijk ondertussen ook naar een vlucht richting Houston of iets dergelijks, maar dat moet ik nog even kijken.

Leuk dat je de verslagen bekeken hebt ! Zuid-westen blijft mooi, in de komende jaren staat in ieder geval op de planning om Noord-west en canada te gaan doen. Genoeg te wensen :-).
groennom
Amerikafan

Bericht door groennom »

Den update op mijn route:

* Meer dagen Big Bend
* Dagen Austin boor Texas Hills
* Getracht de afstanden its in te korten door 1e en laatse dag grootste afstand af te legged
* Houston en Dallas alleen den highlight meepakken of mischief ook niet.

Dusseldorf - Ocala 60
Ocala - Mobile 423
Mobile - New Orleans 144
New Orleans - Houston 348
Houston - Austin 166
Austin - Austin 0
Austin - San Antonio 80
San Antonio - Big Bend 371
Big Bend - Big Bend 0
Big Bend - Van Horn 172
Van Horn - Almogordo 199
Almogordo - Carlsbad 146
Carlsbad - Amarillo 284
Amarillo - Amarillo 0
Amarillo - Wichita falls 225
Wichita falls - Dallas 139
Dallas - Natchitoches 255
Natchitoches - Plaquemin 189
Plaquemin - Plaquemin 0
Plaquemin - Milton 283
Milton - Orlando 450
Linda_op_reis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Linda_op_reis »

Wij hebben een deel van jouw route bezocht in een heel koude winter, dat kleurt de ervaring.
Big Bend vonden wij prachtig. Wij waren daar 3 nachten, en willen graag terug. Al is het maar om die bijzondere gemeenschap in Terlingua weer eens te ontmoeten. Echt iedereen daar had een interessant levensverhaal.
Echter: het is er in de zomer echt bloedverzengend heet. Als je niet uit Teflon gemaakt bent, is het dus teveel van het goede. De Guadalupe bergen zijn daarentegen lekker hoog, dus dat is wat koeler. Het is ook een fantastisch gebied om te hiken. Echter: er is daar geen lodge! Je kunt er alleen kamperen. Dichtsbijzijnde lodge is in Whites City (functioneel en voordelig motel). Dat kamperen draagt natuurlijk wel bij aan de rust in zo'n park. Misschien is het handiger om Big Bend te schrappen en te vervangen door Guadalupe? Dat scheelt je zo 10 uur rijden.

Carlsbad Caverns vond ik erg bijzonder, en ik kan me voorstellen dat het in die bloedhitte heel plezierig is om een eind onder de grond te gaan. Je moet daar je hikes ruim tevoren boeken. Wij hebben de standaard-hikes gedaan (eentje in tour en eentje ronddwalen), maar ze hebben voor de (wannabe) speleologen ook hele speciale. Het is zo'n gigantisch grottensysteem, met zulke enorme zalen! Als je boven komt, kun je bovendien honderden kilometers ver kijken.

Houson hebben wij genoeglijk overgeslagen, nooit spijt van gehad. In Austin hadden we daarentegen graag langer gebleven, vooral omdat de live muziek er zo goed was en er zo'n lekkere sfeer hing.
Check mijn live reisverslag hier: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag368
groennom
Amerikafan

Bericht door groennom »

Bedankt voor de tips, ik ben me ervan bewust dat het warm is in de zomer. Afgelopen jaar in de zomer ook in o.a. Death Valley, Valley of Fire, Zion en Joshua Tree geweest. Temperaturen van dik boven de 100 graden is dan gebruikelijk. Wat we doen is kleinere wandelingen (tot een kilometer of 4) en heel veel water mee (een aantal liter per persoon). Veel en regelmatig drinken, schaduw zoeken indien mogelijk en rustig aan doen. Tuurlijk is het buiten de zomer makkelijker en kun je ook meer doen. Vanaf volgend jaar gaan de kinderen waarschijnlijk niet meer mee dus dan kunnen we ook in het seizoen variëren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer