Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Edman!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Bericht door Edman! »

Type gehuurd: Midsize SUV (Toyota RAV4 or similar)
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo.nl
Opgehaald in: Salt Lake City
Afgeleverd in: Salt Lake City
Meegekregen: Chevrolet Traverse LT (Fullsize SUV)
Wanneer: 03/09/2016 tem 08/09/2016
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Gratis upgrade ontvangen, bestelde Midsize SUV was niet voorhanden na 15 min. wachten.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. Goede, krachtige auto. Was enkel niet goed schoongemaakt.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Type gehuurd: Fullsize
Gereserveerd bij: CarDelMar
Opgehaald in: Los Angeles (Airport, LAX)
Afgeleverd in: Los Angeles (Airport, LAX)
Meegekregen: Chrysler Town & Country
Wanneer: 07-9-2016 t/m 25-09-2016
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Geen upgrade genomen
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuzemogeijkheid
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9; Er stonden verscheidene auto's bij de fullsize section, waaronder veel minivans. Uiteindelijk deze gekozen omdat de Kia Sedona een nagenoeg lege tank had. Auto is groot en luxueus, heerlijk. Had achteruitrijcamera.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Beste forumleden,

Tijd voor wat een kleine doch leuke en handige toevoeging in dit topic.
Met dank aan forumlid ArnoudA die ons vroeg of het een idee was om onderstaande punten toe te voegen het lijstje:

Aantal dagen huur:
Totaalprijs huur:
Prijs per dag:

Dat vonden wij een goed idee en daarom zijn bovenstaande punten toegevoegd! Hopelijk geeft dit jullie een nog een beter inzicht in de kosten van een huurauto.
AroundA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door AroundA »

Type gehuurd: Midsize-SUV
Verhuurder: Budget
Gereserveerd bij: Budget.com
Opgehaald in: San-Francisco
Afgeleverd in: Los Angeles LAX
Meegekregen: Nissan Rogue 4wd 2016
Wanneer: 29 augustus t/m 23 september
Aantal dagen huur: 26 dagen
Totaalprijs huur: 739,55 EUR
Huurprijs per dag: 28,44 EUR
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis): wel aangeboden tegen bijbetaling, maar niet genomen. Was $ 6,00 per dag voor SUV. Betekent x 26 dagen toch een relatief hoog bedrag erbij. Kortom: dit hebben we afgewezen.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid voor bijbetaling
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Fijne en nette auto, pas 1900 miles op de teller. Voor twee personen ruim voldoende, echter met mijn 1.90 lengte is de auto wel vrij krap qua beenruimte voor de bestuurder. Dit vind ik wel een nadeel. Fijn dat er cruise-control is, volgende keer neem ik een SUV. :mrgreen:
opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door opvakantie »

Type gehuurd: Standard SUV
Gereserveerd bij: Sunnycars
Opgehaald in: Seattle
Afgeleverd in: Seattle
Meegekregen: Buick Enclave 2017
Wanneer: 30-8-2016
Aantal dagen huur: 28
Totaalprijs huur: 1809
Prijs per dag: 64,60
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): ja, $ 400 (5.200 mijl roadtrip dus graag fijne auto)
Keuzemogelijkheid of toegewezen: specifiek model toegewezen gekregen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Auto: 8. Heerlijke reisauto met v6 (288pk) en vierwielaandrijving, Alamo service: 3

In het kort over Alamo:
- Bij afhalen: melding boordcomputer dat right rear tire pressure low was. We konden dat toch zelf pompen ... Ja maar wat is dat voor service ... dus hebben ze dat toch gedaan.
- 2 dagen later weer melding en bleek er bij Les Shwab een schroef in de band te zitten.
- Klantenservice van Alamo maar eens gemaild.
- 2 weken later: olie verversen melding.
- Roadside support gebeld: ga de auto gerust ruilen.
- Bij Alamo: ik heb niks staan voor die executive class om te ruilen ... totaal niet behulpzaam ... ga maar zelf de olie laten verversen.
Zonder enige uitleg. Dus uitleg gevraagd en het zelf laten doen aangezien we nog bijna 2.000 mijl moesten rijden.
- Alamo klantenservice gebeld, want nog geen antwoord op mail en of het de bedoeling is dat we zelf het onderhoud doen of zo?
- Kregen we een voucher voor 2 dagen autohuur korting op een toekomstige huur en niet voor SUV modellen ... wtf?!
- Weer gebeld - klantenservice > supervisor > we moesten maar naar Seattle bellen.
- Twee dagen later mail van iemand uit Seattle dat het toch wel triest was, zoals het gegaan is en we de $400,- niet hoefden te betalen.
- Bij inleveren van de auto konden we enkel een cheque per post krijgen voor de gemaakte kosten van de olie verversing. Iets anders was absoluut niet mogelijk. Toen we aangaven dat een cheque niet handig was, werd ons de rekening terug gegeven als in 'betaal het dan maar zelf'.
Dit is de eerste keer dat ik bij Alamo zo triest behandeld wordt. Dus als de cheque komt dan mag Sunnycars dat regelen. Aangezien ze verhuren zonder bijkomende kosten.

Ik heb al eerder een lekke band gehad onderweg en dat is vrij snel te fixen maar mensen op weg sturen met een lekke band is gewoon slecht en geeft aan dat ze de auto poetsen en zo weer meegeven, in plaats van iets te controleren.
Riverside
Amerika-ontdekker

Bericht door Riverside »

Type gehuurd: Midsize
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: Expedia
Opgehaald in: Los Angeles (Airport, LAX)
Afgeleverd in: Los Angeles (Airport, LAX)
Meegekregen: Dodge Challenger
Wanneer: 24-09-2016 t/m 08-10-2016
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Geen upgrade genomen
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuzemogeijkheid
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9; Via een link Emerald Executive Member geworden en uit deze rij mogen kiezen. Stonden een aantal Challengers, Chevrolet Camaro, Dodge Chargers, Infinity. Heerlijke auto, 300 pk, en toch redelijk zuinig (1 l /12 km) gereden.
Voucher van Expedia was geen probleem, niet langs de counter gelopen, direct naar de garage. Dame in het hokje had even tijd nodig om alles aan elkaar te knopen, rit staat nu ook in mijn account geregistreerd.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Type gehuurd: full size SUV
Verhuurder: Dollar
Gereserveerd bij: autohuuramerika
Opgehaald in: LAX
Afgeleverd in: LAX
Meegekregen: Ford Explorer
Wanneer: 13 sept 2016
Aantal dagen huur:30
Totaalprijs huur:1115 euro
Prijs per dag:37 euro
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee, ook niet aangeboden. Ging allemaal relaxed.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: erg slecht, er was bijna geen keuze. Er stond nog een Patfinder met een ton en een Armada oude model en dan dus de explorer, wit.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8 door de aanwezigheid van neverlost en sirius, anders een 7. Auto rijdt oke en heeft voor de passagiers voldoende ruimte. Voldoende laadopties, usb aansluiting voor de iPod (Sirius is niet overal beschikbaar) Bagage ruimte is niet overdreven groot. We zijn met 4 volwassenen met onze ruim-en handbagage aangevuld met je koelbox en watertjes, wandelrugzak, wandelschoenen binnen bereik etc is die ruimte echt wel vol. Bij aankomst en ophalen gaan er 8 tassen/koffer in (4 groot en 4 handbagage formaat) en denk je ruimte genoeg. Als je de auto feitelijk gaat gebruiken voor je overnachtingen, het shoppen, een eigen lunch waar nodig, gaat die keurig ingepakte bagage "zweven" door de auto..en dan is het snel vol. Twee jaar terug hadden we een minivan, die heeft aanzienlijk meer bagage ruimte. Maar ja, je komt wat onverhard tegen en dan is AWD best handig. Zeker geen must gezien alle andere auto's zonder AWD in o.a. Monument Valley.
Bijlagen
De explorer met de achterste rij stoelen plat
De explorer met de achterste rij stoelen plat
IMG_6131.JPG (43.18 KiB) 9871 keer bekeken
Grote Amerika fan
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Type gehuurd: midsize suv
Verhuurder: alamo
Gereserveerd bij: rentalcars.com/via usareisen.de
Opgehaald in: Los Angeles (LAX)
Afgeleverd in: Los Angeles (LAX)
Meegekregen: Jeep Grand Cherokee Lmt
Wanneer: 03-10-16 tm 15-10-16
Aantal dagen huur: 13
Totaalprijs huur: €382.44
Prijs per dag: €29,42
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): ja en nee, greeter 20 dollar gegeven
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze, maar deze toegewezen na aanspraak greeter
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8
Prima auto. Hele hoge zit (merk ik nu ik thuis weer in mn eigen auto zit). GPS zit in de auto ingebouwd en ik kon spotify via de radio afspelen. SiriusX was al door de proefperiode heen, maar dat maakte niets uit. In het begin wel even wennen om echt niet aan de flippers te zitten, want dan moet je echt stoppen of zelf blijven schakelen wil je de mph niet enorm naar beneden gooien. Allerlei functies voor rijden op zand, grind, etc. etc. Gemiddeld zo'n 23mpg gereden over de hele trip.

https://paulreisverhalen.files.wordpres ... g_9219.jpg
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Type gehuurd: Intermediate / midsize car
Verhuurder: National Car Rental
Gereserveerd bij: nationalcar.com
Opgehaald in: San Francisco Airport
Afgeleverd in: San Francisco Airport
Meegekregen: BMW X5 Black
Wanneer: 26-09-2016
Aantal dagen huur: 19
Totaalprijs huur: $ 216.64 is Eur. 200.21
Prijs per dag: Eur. 10. 53 *)
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Emerald Club Executive member, maar naar dat Executive kijkt niemand
Keuzemogelijkheid of toegewezen: het was spitsuur bij aankomst op een maandagavond om 19.00 uur. Deze kreeg ik toegewezen door greeter na praatje te hebben gemaakt.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 6.
Ik vind het geen plezierige auto.
De instelling sport/comfort/Eco moet je elke keer na starten opnieuw instellen. De versnellingsbak schakelt hakerig. Slecht uitzicht rondom/dooie hoeken. Geen real-time camera bij achteruitrijden. Het is een Deutsch-Amerikanische zeilboot op de snelweg.
Auto afgeleverd zonder reservewiel. Op de sticker in de deurpost gelezen, dat ie ook vanaf fabriek zonder spare is geleverd.
En bagageruimte ? Met de "ik ga emigreren bagage", waar ik hier veel over lees, hoef je bij deze auto niet aan te komen.
Het panoramadak hebben we 's avonds in Las Vegas gebruikt.
Wat heb ik naar de Ford Explorer verlangd!

*) Nog even over de prijs: bij Expedia was de prijs tentijde van het HarryH tarief lager dan bij National Car zelf.
Doordat Expedia mijn voornaam en voorvoegsel aan elkaar gebakken had, kon ik niets met die reservering.
Was toen wel gedwongen om tegen een hogere prijs (lees $ 216.64) bij National zelf te huren.
Voor dit ongemak heb ik van Expedia een compensatie in vouchervorm van Eur. 50 gekregen.
rsz_x51.jpg
rsz_x52 (2).jpg
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Gereserveerd bij: alamo.com
Opgehaald in: Phoenix
Afgeleverd in: Phoenix
Meegekregen: Kia Sorento 7-zits
Wanneer: 18-09-2016
Aantal dagen huur: 25
Totaalprijs huur: 259,58 euro
Prijs per dag: 10,3832 euro
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nope.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze

De greeter riep al snel "pick any SUV" na een blik op mijn skip-the-counter printje. Geen praatje of biljet nodig. Er was nu eens teveel keuze in de SUV-hoek (heb in Phoenix ook wel eens uur lopen wachten op wat fatsoenlijks). De Kia is redelijk zuinig, zag er prima uit, hoge zit, 3.000 miles, volgend onderhoud ver weg, goed bandenprofiel, volledig reservewiel+krik+boekje aanwezig. Zat lekker in alle opzichten (ben 2 meter lang), alle vloeistoffen (bijna) nokkie vol, voldoende ruimte voor de koffer en koelbox. Niet verder rondgekeken (zag zo snel geen Jeep en/of Ford dingen) en ermee weggereden.

Enige nadeel tijdens de reis was dat de dode hoek vrij groot bleek, zoals zo vaak. Verder dus alles prima, maar niet sensationeel zoals je van zo'n merk mag verwachten. Bandendruk bleek op het randje te zitten, auto begon te miepen na de eerste koude nacht. Bij de Walmart Tire shop 1 straat verder de banden wat laten bijvullen. Misschien in het vervolg meteen doen, scheelt ook weer in verbruik.
MLBfan
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door MLBfan »

Type gehuurd: Luxury sedan
Gereserveerd bij: vacationatsea.de
Opgehaald in: Miami
Afgeleverd in: Fort Myers
Meegekregen: Chevrolet Camaro convertible / Ford F150
Wanneer: 07-07-2016
Aantal dagen huur: 10
Totaalprijs huur: € 469.20 incl. tank benzine
Prijs per dag: € 46.92
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nope.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: (weinig) keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Camaro een 7 voor de lol, Ford F150 een 9. Wat een super beest!
Vrij kort van te voren geboekt. de 'personeelskorting' via vacationatsea.de werkte toen nog en relatief goedkoop (voor prijzen van dat moment). Toen maar een luxury genomen om onszelf eens op een heerlijke sloep te trakteren. Dat viel tegen!!
In Miami was er geen Luxury auto te bekennen. Zag wel een Corvette staan, dus gevraagd of ik die mocht aangezien die ook best luxe was. Manager vroeg zich af waar ik het lef vandaan haalde...Toen maar voor de fun facor van de Camaro gegaan. Koffers op de achterbank naar ons huurhuis in Naples, dus daarna geen last van bagage meer.
Na wat plezier met de kap naar beneden en wat driften in bochten heb ik de auto omgeruild in Fort Myers met uitleg dat ik nu wel een luxury sedan wilde. Ja hoor, weer geen luxury sedans op voorraad... Ik wilde wel eens een Chevy Tahoe of GMC Yukon mee, maar dat kon niet. 'daar hebben we er heel weinig van'. De beste man vriendelijk gewezen op het feit dat dit de tweede keer was dat er ook niet genoeg luxury auto's waren en heeft mijn vriendin 'm een scherpe blik gegeven en gezegd dat we de pick-up dan mee gingen nemen. Nou vooruit... Een 5 liter V8 blok dat echt helemaal nergens op slaat. Wat een rijplezier.
Overzicht alom, dus parkeren en besturen is vele malen makkelijker dan het lijkt. Uitvoering met extended crew cab, dus ook al kan je kamperen in de laadbak, je kunt ook op de achterbank slapen. Ruimte te over. Misschien wat meer benzine, maar wat kost het daar nou eenmaal?? We hebben vanaf nu last van Pick-up truck fever!
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Gereserveerd bij: National.com
Opgehaald in: Atlanta
Afgeleverd in: Atlanta
Meegekregen: Ford Explorer Limited
Wanneer: 25 september 2016
Aantal dagen huur: 15 dagen
Totaalprijs huur: $ 182,95 (Harry's tarief :thumbup: )
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze....héél veel keuze!
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9

Voor het boeken Emerald Club Member geworden en dus voor de 1e keer gebruik gemaakt van "skip the counter". Best even spannend hoe dat zou gaan, maar op vertoon van de reservering bij de booth in de garage werd direct gezegd "pick any SUV you like". Voor de eerste keer sinds jaren kon ik ook daadwerkelijk kiezen uit RIJEN met SUV's van verschillende afmetingen en merken (keuze uit +/- 30 SUV's). Naast keuze uit vele Hyundai's, Kia's, Nissan's, Jeeps (Cherokee's en enkele Grand Cherokees), Chevrolet's (Equinox en zeker 1 Traverse) stonden er ook 1 Dodge Durango en 1 Ford Explorer. Ik voelde me als een kind in een snoepwinkel: wat een keuze! :D Twijfel tussen de Durango en de Explorer. Had vooraf mijn zinnen gezet op de Explorer aangezien vele op het forum hier zo tevreden over zijn, maar de Durango was ook aanlokkelijk, aangezien ik die eerder eens als huurauto had meegekregen (reed heerlijk en zeer luxe). Aangezien de Explorer in de Executive Isle stond, mijn vriendin bij de auto "gezet" (aangezien een andere man ook verlekkerd naar de Ford keek) en zelf voor de zekerheid nog even nagevraagd of "pick any SUV you like" ook gold voor de SUV's in de Executive Isle, en ja hoor ... ook die mocht ik meenemen. De Explorer (Illinois kenteken) had 19.000 mijl op de teller en had alle luxe; leer, stoelkoeling, panoramadak, achteruitrijcamera, PDC voor & achter, gescheiden climate control en had bovendien een prachtig dieprode metalic lak (beter dan al dat zilvergrijs). Helaas geen Siriusabonnement meer (bleek later). Bij uitrijden had men enige tijd nodig om alles in het systeem te zetten (incl. gevraagde extra bestuurder + zelf aftanken), maar toen kon ik zonder problemen (maar ook zonder een papieren overeenkomst te krijgen. Wat vreemd?!) naar buiten rijden. Het genieten kon beginnen. :thumbup:
Na wat puzzelen, lukte het me om de 2e achterbank elektrisch in de bodem te laten verdwijnen, waardoor een zee van ruimte ontstond. Het was een genot om de +/- 3.000 mijl in deze auto te rijden. Bij terugkomst werd er zonder problemen een bonnetje uitgedraaid, waarop tot mijn verbazing naast het huurbedrag van $183 ook $165 aan extra kosten stonden! De extra bestuurder bleek gewoon doorberekend te zijn, ondanks het feit dat ik dus Emerald Member was en mijn "spouse" als extra bestuurder had opgegeven. De aangesproken medewerkster in de booth belde direct haar manager of dit inderdaad gratis zou zijn. Na lang wachten en vragen als "Is this a Business rental?" en "Is your extra driver spouse" werd tot mijn verbazing door de manager gezegd dat de extra bestuurder voor private rentals als Emerald Members NIET gratis was en dat ik dus gewoon moest betalen. Toen ik voet bij stuk hield en aangaf dat deze info niet correct was, werd voor deze ene keer het bedrag van de rekening gehaald met de boodschap dat ik voor de volgende keer thuis nog maar even goed de voorwaarde moest bekijken. Ik heb een verdere reactie maar ingeslikt en haar bedankt voor het kwijtschelden van het bedrag. Dit laatste was het enige smetje op mijn huur bij National (vandaar een 9 en geen 10 als cijfer).
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
HarmDommisse
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door HarmDommisse »

Type gehuurd: Midsize/Fullsize, geen verschil in prijs
Gereserveerd bij: National online
Opgehaald in: Toronto (YYZ)
Afgeleverd in: Toronto (YYZ)
Meegekregen: Dodge Durango Limited (Rallye Appearance Group)
Wanneer: 13-10-2016 tot en met 17-10-2016
Aantal dagen huur: 5
Totaalprijs huur: 261,03 CAD (incl. wat aftankkosten van National)
Prijs per dag: 52,21 CAD
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee, 20,- CAD upgrade mogelijkheid voor Dodge Challenger SXT Plus
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze uit Emerald Aisle en Executive,
Toronto heeft twee terminals en daarbij ieder zijn eigen verhuur garage. Bij aankomst eerst naar de National garage gegaan van terminal 3. Stond werkelijk niks op 3 auto's na. De Dodge Challenger stond net buiten de Aisle. Dus op naar terminal 1 met de trein. Gelukkig is dat maar 10 minuten. Het aanbod bij terminal 1 was veel groter, het is ook een veel grotere garage. Greeter begroete ons vriendelijk en kon kiezen. Stond vol met SUV's en niks echt spannends. In de hoek stond een Challenger die ik voor 20 CAD$ per dag extra mocht nemen. Gezien het een V6 was die ik vorig jaar al had gereden heb ik hem laten staan. Ik wist dat National nieuwe wagens had dus opzoek naar een kenteken dat begint met een C. Dus de Dodge Durango genomen met 2300km op de teller met werkende SiriusXM. De Durango was het Limited model met de Rallye Appearance Group pakket erop. Alle details in kleur mee gespoten (R/T trim), zwarte velgen, volledig leer met verwarming, sunroof etc etc. Totaal niet verkeerd en aan ruimte geen gebrek!! Verbruik viel reuze mee. 1 op 10 makkelijk gehaald en met benzine prijzen van 0,91 CAD per liter was het niet echt heel pijnlijk aan de pomp. Ondanks dat het een grote auto is reed hij heel makkelijk en de draaicirkel is kort. Terugbrengen ging vlot, alleen op de terugweg geen enkel benzine station in de buurt van het vliegveld. Moest een paar liter bij betalen. Gelukkig geen schokkend bedrag, 12,- euro voor 12 liter. :thumbup:

Afbeelding
majtie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door majtie »

Type gehuurd: Luxury sedan
Gereserveerd bij: Alamo.nl
Opgehaald in: Buffalo (NY)
Afgeleverd in: JFK Airport (NY)
Meegekregen: Dodge Charger
Wanneer: 3 oktober 2016
Aantal dagen huur: 18 dagen
Totaalprijs huur: 786 + 150 euro drop off fee
Prijs per dag: 52 euro
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): geen upgrade genomen maar wel 1 gekregen. We zouden eigenlijk een Nissan Altima meekrijgen, maar omdat deze net op het randje zat qua kilometers waarop deze weer gecheckt moest worden, kregen we een (geheel nieuwe!) Dodge Charger mee.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: ik geef de auto een 10. Rijdt heerlijk, genoeg ruimte voor je bagage, lekker fel en ziet er ook nog eens sportief uit. Erg blij mee!

Ik lees wel eens dat mensen ter plekke een auto uit mogen zoeken, maar bij ons wordt de auto altijd toegewezen (twee jaar geleden zelf een upgrade genomen). We krijgen dus achter de balie te horen welke auto we krijgen en vervolgens pikken we deze op.
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Simonrio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Simonrio »

Type gehuurd: Large
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Avis.nl
Opgehaald in: Boston Logan Airport
Afgeleverd in: Boston Logan Airport
Meegekregen: Ford Taurus
Wanneer: 10 aug 2016
Aantal dagen huur: 12
Totaalprijs huur: 728,18 euro (inclusief jongeren toeslag)
Prijs per dag: 60,86 euro (inclusief jongeren toeslag)
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): door jongerentoeslag had ik al het meest uitgebreide pakket. Had wel een gratis navigatie in de auto ingebouwd.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9 :thumbup:
Erg fijne en luxe auto, die ruim genoeg was. Uitgebreid boardcomputersysteem. Gelukkig zat de navigatie erin, want mijn eigen navigatie ging na 2 dagen kapot. Reed wel een beetje duur, was een benzineslurper. Gelukkig niet al te erg met de benzineprijzen in Amerika.

Afbeelding
r0bert0
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door r0bert0 »

Type gehuurd: Midsize SUV (Toyota RAV4 or similar)
Gereserveerd bij: Auto Europe
Opgehaald in: Denver
Afgeleverd in: Denver
Meegekregen: Jeep Cherokee
Wanneer: 19 september 2016
Aantal dagen huur: 16
Totaalprijs huur: € 536,20
Prijs per dag: € 33,51
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid

Toen we bijna in Salt Lake City waren, voor de zoveelste keer melding dat de olie vervangen moest worden. Bij Alamo op het vliegveld geruild voor een Jeep Compass, zeer basic uitvoering. Deze zat voor geen meter en ben weer terug gegaan. Toen kon ik kiezen uit een Ford Expedition en een Chrysler Town & Country. Gekozen voor de "kleinste" van de 2, de Chrysler. Wat een grote bak.
De volgende dag kreeg ik een melding dat de olie van deze ook vervangen moest worden. Niet gedaan.
2010 LA-JT-GC-Page-Bryce-Zion-LV-DV-Yosemite-SF
2014 LA-LV-GC-MV-MOAB-RMNP-Denver
2016 Denver-Badlands-Black Hills-Yellowstone-Grand Teton-SLC-MOAB-Denver
2024 LA-JT-LV-GC-Page-Bryce-Zion-LV-DV-Sequoia-SF
2024 LA-------------SF
Yesse
Amerika-ontdekker

Bericht door Yesse »

Gereserveerd bij: Alamo.co.uk
Opgehaald in: LAX, Los Angeles
Afgeleverd in: LAX, Los Angeles
Meegekregen: Hyundai Santa Fé Sport
Wanneer: 18 november t/m 5 december
Aantal dagen huur: 17
Totaalprijs huur: 426.48 pond was toen € 439,79
Prijs per dag: € 25,87
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee (hadden ook skip-the-line dus niets aangeboden)
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze tussen een stuk of 15 auto's, deze paste het beste bij onze wensen
Fijne auto, hebben wel een dingetje gehad met te lage bandenspanning (terwijl één van de banden juist veel te hoog was) maar dat was zo opgelost. Ook het skip-the-line was ideaal. Alles ging als een zonnetje. Even gevraagd waar we mochten kijken, deze uitgezocht omdat er niet heel veel op de teller stond en Sirius het nog deed (tot 2 dagen voor einde huurperiode). Daarnaast vonden we deze er gewoon het leukst uitzien. Eigenlijk ging onze keuze uit naar een andere auto maar daar waren we nét te laat voor aangezien een gezin hun spullen daar al in aan het laden waren. We waren binnen een minuut of 20 weer weg, al had het maar 1 minuut hoeven duren als we niet echt hadden uitgezocht maar gewoon de eerste de beste hadden genomen :P. Ook toen we de auto weer inleverde waren we binnen 1 minuut klaar. Ideaal. Ook handig dat we extra ruimte onder de kofferbak hadden voor spullen die we niet vaak nodig hadden en anders los door de auto slingerde. Allerliefst hadden we voor de zekerheid een 4WD gehad maar deze zagen we zo snel niet staan en we hebben het uiteindelijk ook niet nodig gehad.

Nadeel aan de auto (of misschien aan automaten, misschien is dat overal) vonden we dat hij soms moeite had met schakelen. Bij inhalen of vaart maken op de snelweg moest je óf het gas vol indrukken en bleef hij in een enorm lage versnelling staan óf hij schakelde heel snel over naar een hoge versnelling waardoor je heel langzaam verder ging. Bij het dalen ook veel van de handmatige versnellingen gebruik gemaakt om op de motor af te remmen.

Afbeelding
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Type gehuurd: Mid-size SUV
Gereserveerd bij: alamo.co.uk
Opgehaald in: Los Angeles (LAX)
Afgeleverd in: Los Angeles (LAX
Meegekregen: Dodge Journey
Wanneer: 2-13 December 2016
Aantal dagen huur: 11 dagen
Totaalprijs huur: € 253
Prijs per dag: €23
Keuzemogelijkheid of toegewezen: zelf uitgezocht uit de rij SUV (via Skip the counter)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Prima auto maar niet superbijzonder.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
vanzwiet
Amerika-newbie

Bericht door vanzwiet »

Type gehuurd: Cabrio
Verhuurder: Budget
Gereserveerd bij: Expedia
Opgehaald in: Sanford, Florida
Afgeleverd in: Sanford, Florida
Meegekregen: VW Beetle Cabrio
Wanneer: 21-28 November
Aantal dagen huur: 7
Totaalprijs huur: € 221
Prijs per dag:
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Ford Mustang GT voor $14,95 per day extra
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Op de site van Expedia (en van Budget) staat bij de categorie Cabrio, de Ford Mustang afgebeeld en beschreven. Deze wilde wij ook hebben, echter op Sanford staat maar een zeer beperkte hoeveelheid auto's. Onze toegewezen cabrio was de Beetle. Volgens de medewerkster valt deze in dezelfde klasse (cabrio). Ik was het er niet mee eens, maar er was geen andere optie, de medewerkster van Budget was totaal niet service-gericht, volgende keer maar weer Alamo proberen! Achteraf was dit wel een fijne auto, snel en zuinig. Gelukkig hadden we maar 1 koffer, meer paste er echt niet in. Omruilmogelijkheden waren er niet vanwege de drukte tijdens Thanksgiving, alle Mustang Cabrio's waren verhuurd. Super genoten van het open rijden door zonnig Florida met 25-28 graden, 's ochtends wel even de stoelverwarming aan!
Jumping Jack
Amerikafan

Bericht door Jumping Jack »

Type gehuurd: Midsize SUV bv. Ford Escape
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Auto Europe
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Kia Sportage
Wanneer: 18 juli 2016
Aantal dagen huur: 21 dagen
Totaalprijs huur: € 762,-
Prijs per dag: € 36,28
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Wel gevraagd om gratis upgrade; niet gekregen
Het liefst had ik een ford, maar achteraf is deze Kia Sportage prima bevallen. Genoeg vermogen en zuinig, zo'n 1 op 14 op 5500km totaal. Ook precies ruimte genoeg voor onze 3 harde koffers en 3 handbagagetrolley's. Op de achterbank kon zelfs makkelijk een koelbox van de Wallmart staan. Wij waren met 4 volwassenen.
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht