Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida, wat te doen?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Re: Florida, wat te doen?

Bericht door chippie777 »

Wij zijn 2 keer in Florida geweest en beide keren was het fantastisch, maar dat was het in Texas ook, en natuurlijk ook in het noord oosten. Kortom, wij vermaken ons altijd wel in Noord Amerika. Juist het onbekende vinden wij dan weer leuk. Neem bijvoorbeeld Texas, je hoort er niet veel mensen over als het gaat over vakantie, maar het was misschien wel onze mooiste USA vakantie. Het voorbereiden, uitzoeken, google enz enz geeft ons al vakantie plezier. Nu gaan we “slechts” 9 dagen naar Utah, moet nog veel uitzoeken maar kijk er erg naar uit. En Florida dan? Dat waren onze eerste USA vakanties met het gezin en ik zou het zo nog een keer doen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Zonde dat je hebt geanuleerd.
Pretparken in Orlando zijn inderdaad heel duur.
Maar een dagje Universal bijvoorbeeld is wel een enorme belevenis.
Zelf verblijf ik liever in Kissimee dan Orlando.Laatste keer hadden we een schattig houten huisje met veranda op een soort camping met prachtige natuur en de aligators in de sloten en vijver.
Everglades is toch wel iets wat je gezien moet hebben.
Keys was ik zelf ook niet weg van.Maar ik had spijt dat ik geen overnachting op de eerste keys hadden geboekt.
Dat zag er echt prachtig uit.Key west viel mij enorm tegen.
Overnachtingen zijn zowiezo veel duurder dan paar jaar geleden.Maar voor de zomer heb ik toch leuke hotels met ontbijt voor 70 euro gevonden.Misschien was het te last minute en waren de goedkopere hotels vol.
Florida is niet te vergelijken met het westen.
Wil je echt voor natuur kan je ook nog overwegen om te vliegen op Orlando en dan richting Atlanta ,Smokey mountains en terug via st Petersburg naar Miami.
Al is 12 dgn dan net te doen.10 dagen Orlando is zowiezo veel te veel.Zelf vindt ik het heerlijk om veel te reizen tijdens de vakantie met af en toe een uitrust moment.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Eens met chippie 777 Texas is prachtig.
Vooral het big bend natuurpark .
Maar vooral Texas is een staat waar je hele lange afstanden maakt.
erikh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door erikh »

Toch heb ik wel nog verder zitten kijken naar andere periodes maar alles wat ik vind is duurder, zowel qua vlucht als huurauto en ook de hotels.

Uiteindelijk speelde er ook nog mee dat onze vaste verzorger voor onze kat met diabetes niet kon en we een nieuwe verzorger moesten vinden. Iemand die dichtbij genoeg woont om dit over te nemen hebben we toen niet op tijd gevonden dus dat was mede een reden om te annuleren .

Nu blijkt dat onze vaste verzorger waarschijnlijk helemaal niet meer beschikbaar zal zijn dus kunnen we op vakantie gaan de komende jaren wel vergeten helaas.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij hebben de verzorgster van onze kat gewoon via MP gevonden.
Er zijn ook sites met oppassers voor huisdieren. Gewoon even speuren, dan vind je echt wel iemand. Waar een wil is, enz enz maar ik krijg de indruk dat jij vooral in onmogelijkheden denkt :wink:
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ik heb 10 mensen benaderd via diverse sites en via vrienden etc. Voor allen was het te ver weg of wilden ze niet garanderen dat ze die periode beschikbaar waren.

Probleem met diabetes katten is dat je spuiten moet zetten en 2x per dag op vaste tijden er moet zijn. Niet zo simpel te vinden. Moet dan ook nog binnen 10 minuten afstand zijn anders wordt het te duur aan reiskosten .

Ik zie ook dat de alternatieve data die ik had gevonden inmiddels ook weer flink omhoog geschoten zijn qua prijs. Maar goed zonder zekerheid van een oppas valt er toch niks te boeken.
Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Ik begrijp je helemaal. Ik heb zelf ook een kat met diabetes, en het is best wel een verplichting voor de verzorger, 2 maal daags spuiten.
Ik heb mazzel dat mijn buurvrouw het doet, en mijn kat ook gek van haar is waar ze bij andere mensen nog weleens schuw is. Mocht mijn buurvrouw ooit in nabije toekomst verhuizen heb ik een probleem...
Heb 1 jaar geen oppas gehad, en heb mijn katten toen in een pension gedaan. Zij konden ook spuiten. Nadeel daarvan is dat ze om 18 uur dicht gaan, en om 8 uur pas weer open, dus kat kon toen niet om de 12 uur insuline krijgen. Toch was het geen probleem. Haar suikerwaarde was perfect na de vakantie. Vlak daarna was ze zelfs in remissie.
Helaas heeft ze het nu weer.

Wellicht kun je nu rustig aan op zoek naar een verzorger, en pas als dat geregeld is kijken naar tickets.
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ja we hebben het geprobeerd met bekenden maar onze kat is nogal moeilijk terwijl hij bij ons zelfs snort als ie een spuitje insuline krijgt.

Een pension gaan we zeker niet doen. Iemand vinden zie ik ook niet zou snel gebeuren. Moeten we al toevallig iemand tegenkomen want iedereen die zich aanbiedt via internet heb ik inmiddels al gesproken.

Dan maar voor de jaren, hopelijk heel veel, die hij nog heeft niet op vakantie gaan of zoals we nu overwegen allebei maar alleen op vakantie.
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door druppel »

tjonge , ik sta echt helemaal versteld, ik zou willen dat ik in januari naar florida mocht !
Helaas hebben wij de kindervakanties dus wij smoren gezellig in augustus een weekje orlando/kissimee en doen van daaruit van alles. Dobberen in kelly park, even shoppen, haaientanden zoeken in caspersen beach, dagje disney, een heerlijke dag natuur kijken merrit island enz enz. Heerlijk ! We boeken de vlucht en een auto en daarna zien we wel .Hotels ? Max 75 euro per nacht maar het lukt ons ook vaak voor 40 , we slapen er , douchen er en als het er schoon is dan vind ik het helemaal prima. Problemen met gesleep met koffers ? We hebben allemaal alleen een tasje met wat we echt nodig hebben meer kleren hebben we gewoonweg niet mee ( ps. de rest van usa en canada kamperen we maar dat is in florida geen doen met al die musquitos ) Eigenlijk staat er in elke post wel iets waardoor je niet kunt/wilt gaan , dan niet doen want alleen daardoor geniet je al niet , de voorpret is het halve werk !
gymnastics; just do it !
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Lezen is ook een kunst. Ik mocht willen dat ik gewoon kon gaan ook al was het dan maar verplicht in een bepaalde maand.
Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Nee, pension is ook niet alles hoor. Het is dat ik toen al geboekt had en plots een oplossing moest vinden...
Het siert jullie dat jullie zoveel rekening houden met de kat!
En ja, bij mij snort ze ook als ik spuitje geef, ze gaat er ook echt voor zitten. Bij mijn buurvrouw probeert ze altijd onder het spuitje uit te komen :lol:

Succes, wellicht vindt je nog een oppas!
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ik heb me er al bij neergelegd dat het niks gaat worden dit jaar, of ja volgend jaar dan.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Oef, dat vind ik wel een groot offer, in het geheel niet ver op vakantie gaan voor je kat, ook al is de kat een onderdeel van de familie...
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Tja het is niet anders. Als je aan huisdieren begint moet je die verantwoordelijkheid nou eenmaal dragen.

Het is ook helaas niet alleen "niet ver" op vakantie maar gewoon helemaal niet.
Laatst gewijzigd door erikh op 17 dec 2016, 06:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dat hoeft natuurlijk niet, er zijn genoeg vakantiehuizen te huur waar huisdieren welkom zijn.
Kat inladen en gaan.
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Behalve dan dat een kat uit zijn vertrouwde omgeving halen voor 95% van de katten een van de meest stressvolle dingen is die er zijn. En stress voor een zieke kat is niet fijn.
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door druppel »

beste erikh

ook wij hadden een zieke kat drie keer per dag medicijnen op exact dezelfde tijd , dus drie verschillende mensen die allemaal 1 tijdstip voor hun rekening namen incl aaien en knuffels en die al twee weken van te voren regelmatig even hun neus lieten zien , en ja die hebben we allemaal betaald dus ook ja een erg dure vakantie maar waar een wil is , daar is absoluut een weg. Twee camera's aangeschaf en in huis gehangen strategisch zodat we altijd konden zien waar hij was, en hoe hij eraan toe was ook s'nachts, een dierenarts bezoek ingepland rond week drie dat we weg waren voor een checkup zodat ook die kon zien of het goed ging....ik kan prima lezen maar nogmaals ,waar een wil is ...daar is een weg !
gymnastics; just do it !
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

De wil is er zeker maar als niemand wil kan ik ook niemand dwingen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer