Ik ken diverse mensen die toen ze met een E2 visum in Amerika waren een greencard wonnen. De meeste hebben hun bedrijf gewoon gehouden, je moet per slot van rekening de kost verdienen en als je dan een goed bedrijf hebt is er geen reden om het te verkopen. We hebben ook wel iemand gehad die de greencard won en toen hun bedrijf weer verkochten omdat ze eigenlijk iets anders gewild hadden maar op dat moment was er toen niets goeds in die branche te koop.Niet dat ik me zo direct kan herinneren...
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV winnaar 2017: Kaap koraal
Re: WTF WTF DV 2017 You are Selected !!!!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Weet je dan ook nog toevallig of deze E-2 ers de mogelijkheid hebben gekregen om alleen aan status wijziging door te voeren ?
Bij de USCIS ? Dat scheelt een hoop vragen invullen iig.
Bij de USCIS ? Dat scheelt een hoop vragen invullen iig.
Ik zat net het verhaal van Kastelke te lezen die gewonnen heeft en dan komt er nog een bekende naam voorbij die gewonnen heeft. Je zal mij niet kennen maar ik wilde je bij deze toch even van harte feliciteren!! Wat een super nieuws voor jullie!!
Groet Judy.
Groet Judy.
He Kaap, van harte !!!!
Je hebt nu de keuze tussen:
- een aanvrage voor een Diversity Visum (Groene Kaart) met de laatste fase in Ned. (Medical Exam, Visa Interview).
Deze manier van aanvragen heet Consular Processing (CP) omdat je alles via een US Consulaat doet, in jullie geval in Ned.
- een aanvrage voor een Groene Kaart via een Adjustment of Status (AOS) procedure in de USA. Dit omdat je hier al legaal bent.
Die procedure is niet echt veel simpeler, je moet om te beginnen toestemming vragen om het zo te doen bij USCIS. Je moet dezelfde (hoeveelheid) informatie aanleveren als voor CP procedure. Jullie moeten evenzeer de Med Exam ondergaan en opdraven voor een Visa Interview - hier in de US.
Het hangt van je Case Number af wat de beste keuze is, althans dat was in voorgaande jaren het geval. Dat had te maken met het tijdstip waarop Visa Numbers werden uitgegeven.
Voor CP worden de voor een maand benodigde Visa Numbers tevoren beschikbaar gesteld. Voor AOS werden de nodige Visa Nummers op een later moment uitgegeven. Dit betekende dat 'hogere' nummers meer zekerheid hadden om een G.K. te bekomen in een CP procedure. Als ze voor AOS kozen, hadden ze een grotere kans met lege handen te eindigen door de latere uitgifte van het Visa Number.
Bij mijn weten is er nu voor DV-AOS een iets andere aanpak mbt. de Visa Numbers. In hoeverre dat bovengeschetst probleem voorkomt, is nog niet duidelijk. Maar als je een Case Number hebt met een lagere ranking is er weinig aan de hand wat dit betreft (denk ik).
Dan zijn er ook de kosten. Wat fees betreft is het voordeliger om voor CP te kiezen. Maar dan heb je wel tickets naar Ned. nodig op een gegeven moment, plus kosten van verblijf in Ned. En je bent ong. een a twee weken van je bedrijf weg.
CP kost $ 330 voor het visum plus de immigrant surcharge van $ 165 p.p.
AOS kost $ 1070 plus een surcharge van $ 330 p.p. voor een volwassene. Voor een kind jonger dan 16 jaar is de AOS fee $ 635 indien de aanvrage gelijk met die van jou wordt ingediend. Ook voor dat kind moet een DV-AOS surcharge worden betaald (bij mijn weten).
Ook jou bied ik aan: mijn man en ik creeerden de DV 2017 WINNERS Guide, een App voor i-Phone, i-Pad, Android phones & tablets. Daar staat alle informatie in die je moet hebben, plus stap-voor-stap instructies, en praktische tips. Plus checklists zodat je zeker weet dat je alles hebt verzameld wat je moet aanleveren.
Als je me via een PM laat weten of je i-Phone/Pad, of Android phone/tablet hebt - of allebei in jullie familie - kan ik je (een) promocode(s) geven om de App gratis te downloaden in de Apple App Store en/of op Google Play.
Onze App is zowel voor CP aanvragers als voor geselecteerden die via AOS hun Groene Kaart aanvragen. Je kunt dus de verschillen bestuderen voor je een keuze maakt.
Ik hoor het wel. Nogmaals: gefeliciteerd !
Sorry voor de late reaktie, maar ik kom niet zo vaak meer op het forum.
Je hebt nu de keuze tussen:
- een aanvrage voor een Diversity Visum (Groene Kaart) met de laatste fase in Ned. (Medical Exam, Visa Interview).
Deze manier van aanvragen heet Consular Processing (CP) omdat je alles via een US Consulaat doet, in jullie geval in Ned.
- een aanvrage voor een Groene Kaart via een Adjustment of Status (AOS) procedure in de USA. Dit omdat je hier al legaal bent.
Die procedure is niet echt veel simpeler, je moet om te beginnen toestemming vragen om het zo te doen bij USCIS. Je moet dezelfde (hoeveelheid) informatie aanleveren als voor CP procedure. Jullie moeten evenzeer de Med Exam ondergaan en opdraven voor een Visa Interview - hier in de US.
Het hangt van je Case Number af wat de beste keuze is, althans dat was in voorgaande jaren het geval. Dat had te maken met het tijdstip waarop Visa Numbers werden uitgegeven.
Voor CP worden de voor een maand benodigde Visa Numbers tevoren beschikbaar gesteld. Voor AOS werden de nodige Visa Nummers op een later moment uitgegeven. Dit betekende dat 'hogere' nummers meer zekerheid hadden om een G.K. te bekomen in een CP procedure. Als ze voor AOS kozen, hadden ze een grotere kans met lege handen te eindigen door de latere uitgifte van het Visa Number.
Bij mijn weten is er nu voor DV-AOS een iets andere aanpak mbt. de Visa Numbers. In hoeverre dat bovengeschetst probleem voorkomt, is nog niet duidelijk. Maar als je een Case Number hebt met een lagere ranking is er weinig aan de hand wat dit betreft (denk ik).
Dan zijn er ook de kosten. Wat fees betreft is het voordeliger om voor CP te kiezen. Maar dan heb je wel tickets naar Ned. nodig op een gegeven moment, plus kosten van verblijf in Ned. En je bent ong. een a twee weken van je bedrijf weg.
CP kost $ 330 voor het visum plus de immigrant surcharge van $ 165 p.p.
AOS kost $ 1070 plus een surcharge van $ 330 p.p. voor een volwassene. Voor een kind jonger dan 16 jaar is de AOS fee $ 635 indien de aanvrage gelijk met die van jou wordt ingediend. Ook voor dat kind moet een DV-AOS surcharge worden betaald (bij mijn weten).
Ook jou bied ik aan: mijn man en ik creeerden de DV 2017 WINNERS Guide, een App voor i-Phone, i-Pad, Android phones & tablets. Daar staat alle informatie in die je moet hebben, plus stap-voor-stap instructies, en praktische tips. Plus checklists zodat je zeker weet dat je alles hebt verzameld wat je moet aanleveren.
Als je me via een PM laat weten of je i-Phone/Pad, of Android phone/tablet hebt - of allebei in jullie familie - kan ik je (een) promocode(s) geven om de App gratis te downloaden in de Apple App Store en/of op Google Play.
Onze App is zowel voor CP aanvragers als voor geselecteerden die via AOS hun Groene Kaart aanvragen. Je kunt dus de verschillen bestuderen voor je een keuze maakt.
Ik hoor het wel. Nogmaals: gefeliciteerd !
Sorry voor de late reaktie, maar ik kom niet zo vaak meer op het forum.
-
- Amerikakenner
Dank je Judy en USinsider.
USinsider we hebben een case nummer ver onder de 100 !!!! Wat maakt het dan nog uit denk je ?
Je moet ook met het hele gezin (4) naar NL dat is al 4x $800 auto huren/lenen verblijf (alleen kan je nog wel ergens terecht maar met z'n 4ren
word lastiger. En dan het duurste parkeren in 020 hahahah
Ik heb het voordeel dat USCIS kantoor hier op 20 minuten vandaan is.
En ik haat vliegen ook dat nog eens, wat me wel weer leuk lijkt is op de terug weg in de citizen line kunnen (dat mag toch dan ?)
PB zal ik je sturen.
Thanks !!
USinsider we hebben een case nummer ver onder de 100 !!!! Wat maakt het dan nog uit denk je ?
Je moet ook met het hele gezin (4) naar NL dat is al 4x $800 auto huren/lenen verblijf (alleen kan je nog wel ergens terecht maar met z'n 4ren
word lastiger. En dan het duurste parkeren in 020 hahahah
Ik heb het voordeel dat USCIS kantoor hier op 20 minuten vandaan is.
En ik haat vliegen ook dat nog eens, wat me wel weer leuk lijkt is op de terug weg in de citizen line kunnen (dat mag toch dan ?)
PB zal ik je sturen.
Thanks !!
Dat dacht ik ook, de citizen line, maar ik ben als laatste op New York gevlogen en daar moesten recurring ESTA's en permanent residents gewoon in dezelfde rij :'(
Ik weet niet of dat overal zo is, maar blijkbaar zul je dan toch de GC nog moeten omzetten in een echt citizenship :p
Ik weet niet of dat overal zo is, maar blijkbaar zul je dan toch de GC nog moeten omzetten in een echt citizenship :p
Hebben wij ook meegemaakt Rachel. Sterker nog, US citizens, permanent residents en returning ESTA's moesten allemaal in dezelfde rij in Chicago!
Hoe gaat het nu Kaap? Al een beetje bijgekomen van de "schrik"?
Hoe gaat het nu Kaap? Al een beetje bijgekomen van de "schrik"?

-
- Amerikakenner
Semjes : Ja gaat wel weer een beetje
maar die smile moeten ze volgens mij operatief verwijderen want die gaat verlopig niet weg. 

-
- Amerikakenner
*UPDATE*
Alhoewel ik nooit een " DV winnaar 2017" topic heb gekregen :''''''-( blijf ik toch rustig doorposten hier ! LOL
Ik heb eindelijk de adjustment of status afgerond en op de bus gedaan 8 december.
Was toch wel aardig wat werk maar toch gelukt met dank aan US insider !! Alhoewel ik altijd eigenwijs blijf natuurlijk
Nu is het afwachten en hopen dat ze ons naar het dichts bijzijnde USCIS kantoor sturen op 15 minuten rijden ipv naar Tampa wat is 2,5 uur verder.
Heb niet zo gekeken op het 6 maanden jonge documenten ding dus keep you posted.
Nog steeds flabbergested met ons lage casenummer xxxxxxonderde25 !! is het nu wachten of ik alles goed heb gedaan/ingevuld.
Mijn 5 jarige zoon praat ondertussen voor 99% Engels wat heb je aan NLs anyways, leer dan Spaans of Chinees toch ?
Mijn 8 jarige zoon spreekt nog steeds beide talen en gaat super op school in accelerated class dus erg trotse papa hier.
Alhoewel ik nooit een " DV winnaar 2017" topic heb gekregen :''''''-( blijf ik toch rustig doorposten hier ! LOL
Ik heb eindelijk de adjustment of status afgerond en op de bus gedaan 8 december.
Was toch wel aardig wat werk maar toch gelukt met dank aan US insider !! Alhoewel ik altijd eigenwijs blijf natuurlijk

Nu is het afwachten en hopen dat ze ons naar het dichts bijzijnde USCIS kantoor sturen op 15 minuten rijden ipv naar Tampa wat is 2,5 uur verder.
Heb niet zo gekeken op het 6 maanden jonge documenten ding dus keep you posted.
Nog steeds flabbergested met ons lage casenummer xxxxxxonderde25 !! is het nu wachten of ik alles goed heb gedaan/ingevuld.
Mijn 5 jarige zoon praat ondertussen voor 99% Engels wat heb je aan NLs anyways, leer dan Spaans of Chinees toch ?
Mijn 8 jarige zoon spreekt nog steeds beide talen en gaat super op school in accelerated class dus erg trotse papa hier.
Voor de fingerprinting gaat dat gewoon via je zipcode. En ik weet niet zeker of je wel een interview nodig hebt omdat je immers al een interview op het consulaat hebt gehad. Heb je alle medical zooi ook meegestuurd?kaap koraal schreef: Nu is het afwachten en hopen dat ze ons naar het dichts bijzijnde USCIS kantoor sturen op 15 minuten rijden ipv naar Tampa wat is 2,5 uur verder.
Mijn 5-jarige dochter spreekt "Patricia Paay" Nederlands. Thuis blijven we gewoon Nederlands tegen haar spreken, ook als ze ons dingen in het Engels vraagt. Wat ook helpt is dat ze regelmatig facetimed met neefjes en nichtjes, en omas en opas in Nederland.
Wat wel irritant is, is dat ons klein Amerikaantje nou al begint met d'r moeder te verbeteren in het Engels. "Wil jij een hotdok?" -"Nee mommy, het is een HAWT DAWG". En dan heb ik het nog niet eens over "een, twee, three, four".
--
I route, therefore you are.
I route, therefore you are.
-
- Amerikakenner
Yes Sir all medical zit erbij in gesloten envelope.
Maar ik heb nog geen interview gehad bij het consulaat alleen die van 3,5 jaar geleden met de E-2 aanvraag in 020.
Ik leer ook vaak nieuwe woorden van mijn 8 jarige zoon.
Maar ik heb nog geen interview gehad bij het consulaat alleen die van 3,5 jaar geleden met de E-2 aanvraag in 020.
Ik leer ook vaak nieuwe woorden van mijn 8 jarige zoon.

Omdat jouw titel destijds al bijna alles erin staan had is dat nooit veranderd, maar je hebt eigenlijk wel gelijk dus bij deze is de topictitel veranderdkaap koraal schreef:

Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerikakenner
Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal
Dude: Dude toch nog eindelijk erkenning ... ik vond WTF WTF ook een beetje te vandaar maar het was op dat moment wel
heeel echt recht vanuit het hart,vandaar.
heeel echt recht vanuit het hart,vandaar.

-
- Amerikakenner
Sorry double post ...ik wist niet dat dat ook kon hier. 

Fijn te horen dat jullie er nog steeds blij mee zijn
Wij hebben geen interview gekregen met onze AOS (H1B--> EB-1 GC). Ik weet zo niet of het mogelijk is dat DV winnaars mogelijk ook het allemaal schriftelijk kunnen doen. Zou natuurlijk ideaal zijn.
Gaan er voor jullie nog dingen veranderen als de GC eindelijk binnen is?
@thenextdtrump LOL @ hotdok vs hawtdawg

Wij hebben geen interview gekregen met onze AOS (H1B--> EB-1 GC). Ik weet zo niet of het mogelijk is dat DV winnaars mogelijk ook het allemaal schriftelijk kunnen doen. Zou natuurlijk ideaal zijn.
Gaan er voor jullie nog dingen veranderen als de GC eindelijk binnen is?
@thenextdtrump LOL @ hotdok vs hawtdawg

-
- Amerikakenner
Ja tuurlijk vinden we hier nog steeds GREAT ...mooiste stukje USA hier toch ?
Ik vind persoonlijk een interview helemaal niet erg en zelfs gezellig toch ..
Wat er gaat veranderen ? Ik weet het nog niet zo misschien een ander bedrijf (erbij) beginnen maar wat me hier wel opvalt is dat retail heel moeilijk is
en alle mensen vooral naar de big box stores gaan en dat bij de kleinere plaza er vaak maar 3 auto's staan de hele dag waarvan er 2 van het personeel zijn
ik heb vaak geen idee hoe de mensen rond kunnen komen hier zelfs nu wat toch het hoogseizoen zou moeten zijn.
Ik was zondagavond nog in Sarasota had een kerstreceptie in de jachthaven daar aan het einde van Fruitville brug over ...mooi stukje daar ook hoewel het al donker was.
Ik vind persoonlijk een interview helemaal niet erg en zelfs gezellig toch ..

Wat er gaat veranderen ? Ik weet het nog niet zo misschien een ander bedrijf (erbij) beginnen maar wat me hier wel opvalt is dat retail heel moeilijk is
en alle mensen vooral naar de big box stores gaan en dat bij de kleinere plaza er vaak maar 3 auto's staan de hele dag waarvan er 2 van het personeel zijn

Ik was zondagavond nog in Sarasota had een kerstreceptie in de jachthaven daar aan het einde van Fruitville brug over ...mooi stukje daar ook hoewel het al donker was.
- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Leuk dat jullie nog zo enthousiast zijn
Veel plezier met alle verdere plannen!!

-
- Amerikakenner
Ik blijf enthousiast het is voor mij/ons de beste plek ever,nooit meer naar "huis".
Take my money America !! Yes USCIS heeft net de fees voor de status change van mijn rekening afgeschreven.
2x $1070.00 en 2x $635.00 dat betekend dat we in behandeling zijn nu !!!
Nog nooit zo blij geweest met dat er "zoveel" geld van mijn rekening is afgeschreven (voor een fee bedoel ik dan he).
Hier in SWFL worden op dit moment bijna elke dag records gebroken qua temperatuur. Laatste paar dagen rond de 33 graadjes
en haast geen vochtigheid heeeeerlijk, live is real good.
Take my money America !! Yes USCIS heeft net de fees voor de status change van mijn rekening afgeschreven.
2x $1070.00 en 2x $635.00 dat betekend dat we in behandeling zijn nu !!!

Nog nooit zo blij geweest met dat er "zoveel" geld van mijn rekening is afgeschreven (voor een fee bedoel ik dan he).

Hier in SWFL worden op dit moment bijna elke dag records gebroken qua temperatuur. Laatste paar dagen rond de 33 graadjes
en haast geen vochtigheid heeeeerlijk, live is real good.
-
- Amerikakenner
thenextdtrump schreef:
Mijn 5-jarige dochter spreekt "Patricia Paay" Nederlands.
Alles beter als "Regilio Tuur" Nederlands.

- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4

Maar leuk dat jullie je plek hebben gevonden, houden zo (dat gaat zo te zien ook gebeuren)