Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Fredmans: reisroute SF-LV-LA eind maart 2017.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Fredmans
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Fredmans: reisroute SF-LV-LA eind maart 2017.

Bericht door Fredmans »

hallo allemaal,

Dit is mijn eerste berichtje hier. Na al flink wat van jullie posts gelezen te hebben, leek het me verstandig om ook over mijn reisplannen een topic te maken. Ik hoop dat we een leuke feedback krijgen.

Wij hebben al vliegtickets geboekt voor een 8-daagse reis in het vroege voorjaar, dus onze datums liggen al vast.
Op 29 maart vliegen we rechtstreeks van Amsterdam naar San Francisco en op 7 april vliegen we vanuit Los Angeles weer terug naar Nederland.
Het is voor ons de 2de keer dat we hierheen gaan, dus de belangrijkste bezienswaardigheden in SF en LA hebben we al bezocht. En toen hebben we de kustroute gevolgd via Monterey.

Onze voorlopige reisplanning is als volgt:
dag 1: reisdag: aankomst in San Francisco
dag 2: reisdag: huurauto ophalen en naar Oakhurst
dag 3: Oakhurst daytrip naar Yosemite National Park
dag 4: reisdag: naar Visalia en zelfde dag daytrip in Sequoia N.P.
dag 5: reisdag: naar Las Vegas
dag 6: Las Vegas en een daytrip naar Hooverdam en Grand Canyon
dag 7: Las Vegas (de Strip bezoeken, shoppen)
dag 8: reisdag: naar LA
dag 9: LA en outlet shopping
dag 10: reisdag: terug naar NL.

We zijn geen echte wandelaars, dus vaak is het foto's maken even genieten van natuur en uitzicht en dan weer verder met de auto naar een volgende bezienswaardigheid.
In SF willen we een prepaid-Sim kopen met internetbundel (gaat dit makkelijk?) en een compacte auto huren, want we zijn maar met zijn tweeën. Waarschijnlijk huren we via Sunnycars, tenzij we bij een ander een goede kortingsactie vinden.
SF laten we snel achter ons, hoewel het een waanzinnig leuke stad is, vind ik het erg duur om daar te overnachten en gaan we richting 2 natuurparken: Yosemite NP en Sequoia NP. Nou lees ik dat er eind maart nog sneeuw kan liggen daar. Is dat ook op de hoofdwegen er naar toe of alleen dieper de parken in? Zijn er alternatieve mogelijkheden om toch de hoogtepunten van zo'n N.P. te zien als er sneeuw ligt?
Hierna vertrekken we naar ons hoofddoel van deze reis: Las Vegas. Je hoort wel eens dat de grote bekende hotels daar door de weeks leuke kortingsacties hebben om te overnachten, maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Heeft iemand tips daarvoor?
Vervolgens gaan we richting L.A., want vanaf daar vliegen we terug. Mijn vrouw wil graag naar een grote Outlet daar. Nu hoeven we niet in het centrum van L.A. een hotel te vinden, maar waar zijn er nog andere gebieden die leuke hotels hebben zonder de hoofdprijs te betalen?

We staan open voor tips over route, bezienswaardigheden en andere dingen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: reisroute SF -LV-LA eind maart 2017

Bericht door Marcopstal »

Het is niet alleen mogelijk dat er nog sneeuw ligt, dat is eigenlijk een zekerheid. Bepaalde delen van de parken zullen nog afgesloten zijn. Zeker in SEKI want dit ligt geheel en al hoger.

Of je er last van gaat hebben hangt af van het weer op het moment. Verse sneeuwval is immers nog steeds mogelijk, zelfs in april.

Voor de rest:

- waarom pas op dag 2 de auto ophalen, dat kan je toch direct na aankomst doen, vanaf de terminal is er een monorail rechtsreeks naar het car rental center
- je hebt bitter weinig tijd om de parken te bezoeken (Yosemite en Sequoia), maar die tijd van het jaar lijkt me dit nog haalbaar.
- Death Valley zou eigenlijk wel mooi zijn deze tijd van het jaar.
- Een dagtrip naar de Hooverdam en de Grand Canyon is niet echt realistisch. Het is al meer dan 4 uur enkele rit.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Voor Yosemity is het handiger om bv in El Portal te overnachten. Dit licht dichter bij de vallei. Dan kun je de volgende dag via Oakhurst het park weer uitrijden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat zou je willen bekijken in Yosemite en Sequoia?

@Marcopstal: wat zijn jouw aanraders voor Death Valley, waar zou je dat inplannen en hoeveel tijd er voor uittrekken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis Fredmans: reisroute SF-LV-LA eind maart 2017.

Bericht door Hans B »

Ik zou het ritje zoals jij die zelf hebt opgeschreven gewoon laten zoals die is, maar maak alvast een alternatief plan.
Yossmite Valley (1500m) en de route naar Sequoia (2200m) is voor wat betreft de doorgaande wegen geheel afhankelijk van de sneeuw. Ligt dat er, hoef je er niet naartoe.
De rit LV-GR.C.-LV op een dag vind ik wel wat ver, maar ook dat is eigen keuze.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het zo doen:
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF - El Portal
Dag 3 El Portal - Oakhurst
Dag 4 Oakhurst - Three rivers
Dag 5 Three Rivers - Death Valley
Dag 6 Death Valley - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Los Angeles
Dag 9 Los Angeles - Los Angeles
Dag 10 Los Angeles -

Wil je graag naar de GC, sla dan Sequoia over en overnacht in het park. Een bezoek vanuit Las Vegas is het niet aan te raden.
Reserveren is verstandig, het is overal erg druk (spring break).

Marianne
Fredmans
Amerika-newbie

Bericht door Fredmans »

Hoi, bedankt voor jullie eerste reacties. :thumbup: Dat levert me echter wel meer vragen op, maar beter op het forum, dan straks tijdens de route.
- daytrip naar grandcanyon; googlemaps geeft aan dat de route LasVegas naar Hooverdam en dan naar Grandcanyon (skywalk) ca. 2,5 uur duurt. @Marcopstal, jij geeft 4 uur aan. Is dat dan meer realistisch? Er zijn vast meerdere stoppunten daar om heen te rijden. Welke is/zijn dan het meest interessant?
- sneeuw in de parken Yosemite en Seqouia. Stel ik rijd inderdaad naar El Portal, kan dat met een gewone compact auto? Heb je sneeuwkettingen nodig? Worden bepaalde wegen sneeuwvrij gemaakt, of gaat dan alles gewoon dicht?
Wat betreft de dingen die we willen zien in deze parken: een paar highlights nabij de ingang van de parken. Ik hoef er niet uren voor te rijden en te wandelen. Maar als er een te groot risico is dat er sneeuw ligt en ik er niet met de auto kan komen, misschien moet ik dan naar een alternatief gaan zoeken. Walvissen spotten vanuit Monterey of iets dergelijks.
- Deathvalley: Is daar geen sneeuw, ook niet op de route erheen? En waar precies zijn in dat gebied de mooie dingen te zien. (een snelle blik op foto's van internet levert een nogal grauwe grijze omgeving aan.) Dus waar moet ik dan precies zoeken? zoutmeren, mooi gevormde en gekleurde heuvels? En waar kan je dan goed en goedkoop overnachten in een hotel/motel?

We staan zeker open voor goede suggesties :D
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

De skywalk is iets heel anders dan de rim
De skywalk is nou echt een tourist trap gebouwd door de op geld beluste natives
De rim is de 'echte' touristen bestemming voor de Grand Canyon
Qua tijd zal het 1,5 uur schelen.

Yosemite en Sequoia
Goed van te voren informeren of de route naar en IN de valley te berijden is voor een personenauto.
Houd er ook rekening mee, dat eventueel gebruik van sneeuwkettingen niet gewaardeerd wordt door verhuurders, en de sneeuwkettingen zul je zelf moeten aanschaffen.
Bekijk het ter plekke en zorg voor een back-up plan.

Op de route door de Death Valley naar Las Vegas kom je allerlei dingen tegen.
Kijk op de website van de NPS.GOV/ en dan even zoeken op Death Valley, daar kun je alles vinden.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Contacteer:

Bericht door lyan »

Als je naar een Outlet wilt:in Las Vegas zitten er 2, North en South.

Voor hotels in Las Vegas kan je gewoon even zoeken op de bekende bookingssites zoals expedia, booking, hotels.com,of anders via momondo, maar ook op de sites van de hotels zelf. Als er geen grote events gepland zijn, dan zou je daar (door de week) vrij goedkoop moeten kunnen overnachten. Ik lees dat het Springbreak is, dan zijn de prijzen dus waarschijnlijk hoger...

Death Valley is juist erg mooi in de winter/lente. Niet heet, zoals in de zomer. Overnachten in Death Valley is wat duurder, maar wel erg mooi.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waarschijnlijk zal je bij de Skyrim ook echt wel een leuke tijd hebben, maar je geld wordt echt je zakken uitgetrokken.

You CANNOT just buy a Ticket to the Grand Canyon Skywalk ONLY. You MUST buy the Legacy Gold Package to enter the Skywalk -OR- it MUST be included in the Tour you book from Las Vegas.

The Legacy Gold Package Includes:
– Entrance Fee to the Hualapai Tribal Lands
– Skywalk ticket to walk on the glass bridge over the Grand Canyon.
– Meal at viewpoint of your choice.
– Photo opportunities with Hualapai Members
– Hop-on-Hop-off shuttle to all 3 viewpoints

No Cell Phone or Camera on Grand Canyon Skywalk? In addition to admission, visitors may purchase professional photographs of their visit to the Skywalk in the gift shop. Personal cameras -OR- Cell Phones are NOT allowed on the Skywalk itself; along with other personal property, they must be stored in a locker before entering the Skywalk.
Ga er dus vanuit dat je gemiddeld zo'n $100 pp kwijt bent voor de 'west rim/skywalk'.
De north rim is in Maart nog gesloten. De south rim is mooier, maar verder rijden en drukker en als je een hele lange dag ervan wilt maken zou het vanuit Vegas ook kunnen, of Vegas - South Rim - Williams/Kingman bijv en de dag erop de lange rit naar LA.
Deathvalley: Is daar geen sneeuw, ook niet op de route erheen? En waar precies zijn in dat gebied de mooie dingen te zien. (een snelle blik op foto's van internet levert een nogal grauwe grijze omgeving aan.) Dus waar moet ik dan precies zoeken? zoutmeren, mooi gevormde en gekleurde heuvels? En waar kan je dan goed en goedkoop overnachten in een hotel/motel?
Op de route naar death valley (via lake isabella) heb je een kleine kans dat je besneeuwde kanten tegenkomt voor je afdaalt naar de 395, maar eind Maart lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk. Ook hier wordt het alleen maar droger en droger.
Sneeuw in Death Valley??? Je weet toch wat Death Valley is mag ik aannemen? Op de bergen rondom het park komt het soms wel eens voor, in het park is ook een uitzondering en echt heel dit park onder de sneeuw is volgens mij al meer dan 100jr geleden. Zeker in Maart gaat het eerder 20/30 graden zijn daar. Als in het park te duur is kan je evt ook kijken naar de amargosa valley. Let wel, Oktober tot Mei is hoogseizoen in DV.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk eens op www.ontdek-amerika.nl voor de parken. en op de NPS-sites voor de wegen, weersverwachting etc. Zie www.nps.gov/yose voor Yosemite, www.nps.gov/seki voor Sequoia en www.nps.gov/deva voor Death Valley.Het kan zijn dat je Yosemite niet in mag zonder sneeuwkettingen; dat zal van het weer afhangen. De wegen in de parken worden niet sneeuwvrij gemaakt voor zover ik weet.
Fredmans schreef:Wat betreft de dingen die we willen zien in deze parken: een paar highlights nabij de ingang van de parken. Ik hoef er niet uren voor te rijden en te wandelen.
Bij de ingang zie je niets; je zult in zowel Yosemite als sequoia en Death Valley een behoorlijk eind moeten rijden voor de belangrijkste bezienswaardigheden. Kijk eens op de sites die ik noemde voor een kaart van het park. Voor Yosemite is een bezoek aan de vallei een must; dat is ongeveer een half uur rijden vanaf de ingang van het park.
Maart is niet te vergelijken met mei/juni toen wij er waren maar je zou voor deze parken en voor de GC eens naar ons 2013-verslag kunnen kijken.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal »

De skywalk bevindt zich in de "Grand Canyon West" en niet in het "Grand Canyon National Park". Je ziet dus niet het deel welke de "echte" grand canyon is als je daar heen gaat. Verder is het zoals aangegeven een "echte tourist trap". Duur en je mag er niet eens zelf een foto nemen, je mag er alleen foto's kopen die men van je neemt (je raad het al voor veel geld). Een "bezoek " aan de Grand Canyon doe je doorgaans aan de South Rim waar diverse stoppunten zijn. Op één dag is dat wel heel veel van het goede.

De toegangswegen worden doorgaans sneeuwvrij gemaakt. Maar als er verse sneeuw valt is het een ander verhaal natuurlijk. Van zodra hier risico op is worden "sneeuwkettingen verplicht" . Probleem is dat je deze niet kan huren en dat in de verhuurcontracten deze meestal "verboden te gebruiken" zijn. Niet geheel onlogisch, men houd je liever van de sneeuw weg gezien het verhoogd risico op ongevallen. Sommige wegen gaan effectief gewoon een tijd dicht.

De ingang van een nationaal park zit vaak nog een half uur weg van de eerste bezienswaardigheid. Iets zien zonder bijkomende verplaatsingen en/of wandelen is nagenoeg onmogelijk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Fredmans
Amerika-newbie

Bericht door Fredmans »

Bedankt voor al jullie aanvullingen, tips en waarschuwingen. Hierdoor ben ik er van overtuigd dat we onze route aan gaan passen.
De website van de NPS.GOV/is zeker erg interessant, ook wat betreft de vervoersopties en de mogelijkheden met de shuttle-bussen bij de South Rim in de Grand Canyon.
Gezien het risico op sneeuw in Yosemite en de restricties voor auto's in die weersomstandigheden, schrappen we dit uit ons plan en gaan we eerst naar de kust.
Op de dagtocht naar GrandCanyon wil ik inderdaad niet naar de skywalk en rijden we verder richting de South rim.

dag 1: reisdag: aankomst in San Francisco, huurauto ophalen
dag 2: SF en 's middags richting Monterey.
dag 3: Monterey: walvis excursie in de ochtend.
dag 4: reisdag richting Bakersfield e.o. of nog dichterbij nabij Death Valley N.P.
dag 5: reisdag: bezoek aan Death Valley en de bezienswaardigheden daar en verder richting Las Vegas
dag 6: Las Vegas (de Strip bezoeken, outletshoppen)
dag 7: LV een daytrip naar Grand Canyon South Rim (lange dag!)
dag 8: reisdag: naar LA

Waarbij ik nog ga kijken naar de mogelijkheden om op dag 4 afhankelijk van het weer toch nog een halve dag richting Sequoia NP te gaan en op dag 7 in de buurt van Grand canyon te overnachten.
Groeten enne De Beste Wensen allemaal
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wat wil je op dag 4 na de walvistocht doen? Als je de ochtendtour neemt zou je bv naar Cambria kunnen rijden en de dag erop wat verder rijden. Of naar bv Lone Pine of al naar Death Valley
Fredmans
Amerika-newbie

Bericht door Fredmans »

Dat is wel een goede tip PSVWally, om na de walvistocht 's middags alvast verder te rijden richting oosten.
Ik wil het alleen wel zo plannen dat ik niet in het weekend in LV zit, want dan zijn de hotels daar stukken duurder.
Richting of nabij Death Valley vind ik nog niet zo veel hotels. Ik bekeek recenties van hotels in Bakersfield, maar schrok van de negatieve ervaringen over daklozen en andere rare snuiters nabij de hotels. Dus dat lijkt me geen geschikte plaats om te overnachten. Maar ik zal eens bij Lone Pine kijken wat voor overnachtingsmogelijkheden daar zijn.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Bovenaan het forum vind je een link naar de hotelbeoordelingen, die door de forumleden zijn gegeven.
Hierbij de link naar de beoordelingen van Lone Pine: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... e&staat=CA

Verder kan je aan de westkant van Death Valley denken aan Panamint Springs: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... s&staat=CA

En voor in het Death Valley NP: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... k&staat=CA

Bovendien kan je ook zoeken naar beoordelingen op de website van Tripadvisor (deze zal waarschijnlijk openen als NL-pagina, klik rechtsboven op de NL-vlag en ga naar de USA-vlag voor de .com webpagina): als voorbeeld voor Lone Pine klik hier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Fredmans
Amerika-newbie

Bericht door Fredmans »

Hoi, even een terugkoppeling over onze reisroute.
De definitieve route staat vast:
dag 1: reisdag: aankomst in San Francisco, huurauto ophalen en een hotel bij Lombard street. (Lombard Inn, incl. gratis parkeren)
dag 2: SF en 's middags via Gilroy outlet richting Monterey.
dag 3: Monterey: walvis excursie in de ochtend.
dag 4: reisdag richting Ridgecrest nabij Death Valley N.P.
dag 5: reisdag: bezoek aan Death Valley en de bezienswaardigheden daar en verder richting Las Vegas (Downtown Grand hotel)
dag 6: Las Vegas (de Strip bezoeken, outletshoppen)
dag 7: LV een daytrip naar Grand Canyon South Rim (lange dag!). We slapen dan in Kingman.
dag 8: reisdag: van Kingman naar LA. (waarschijnlijk een hotel in Anaheim)

Nu heb ik toch nog een paar vragen.
Kan je in Death Valley de meeste dingen al vanaf de gewone weg zien, zijn het korte stukje wandelen vanaf een parkeerplaats?
Wat zijn de absolute must-see/do punten bij de South Rim in Grand Canyon? En kan je beter met eigen auto of met een bus van het NP?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Had je al naar de sites gekeken waar ik naar verwezen had? Daar kun je toch al aardig wat informatie uit halen. Je vindt op de NPS sites ook een kaart van het park. Bekijk die ook eens, je ziet dan waar de bezienswaardigheden liggen. In DV hoef je nauwelijks de auto uit.
Bij de GC kun je veel met de auto doen maar parkeren kan lastig zijn. Bekijk de shuttlebus routes goed als je er bent. Dat kan handig zijn. Voor tips kun je ons 2013 verslag bekijken.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik en velen met mij geven het advies dat Las Vegas - Grand Canyon heen en terug op1 dag geen doen is.
Jij doet het wel, eindigt weliswaar in Kingman, ik ben benieuwd hoe je de dag beleeft.
Zou je dat willen laten weten.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.